“၂၀၁၀ ကမၻာ့ လူအခြင့္အေရး၏ တိုက္ပြဲႏွစ္” ျမန္မာ့ေသြးအနီေရာင္ မညစ္ေစနဲ ့။ စစ္က်ြန္ဘ၀လႊတ္ေျမာက္ၾကဖို ့ ေတာ္လွန္ွေရးသို ့့ အသင့္ျပင္

Wednesday, March 30, 2011

နိုင္ငံေရးဟာ ဒို႔နဲ႔ မဆိုင္ဘူးဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ကို မထားပါနဲ႔။ ( ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္)

နိုင္ငံေရးဟာ ဒို႔နဲ႔ မဆိုင္ဘူးဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ကို မထားပါနဲ႔။ ဒါေဖေဖ အရင္ကတည္းက ေျပာခဲ့ပါတယ္။ လြပ္လပ္ေရး မရခင္ကတည္းက ေျပာခဲ့တဲ့ စကားပါ။ နိုင္ငံေရးဟာ ကိုယ္နဲ႔ မဆိုင္ဘူးလို႔ ေျပာေနေပမယ့္ နိုင္ငံေရးက လာၿပီးေတာ့ ဆိုင္ေနလိမ့္မယ္တဲ့ ေရွာင္ေနလို႔မရဘူး။ အားလုံးဟာ နိုင္ငံေရးပဲ။ " အားလုံးဟာ နိုင္ငံေရးပဲ။" ကၽြန္မတို႔ ျပည္သူေတြဟာ နိုင္ငံေရးကို နားလည္ေအာင္ လုပ္ပါ။ ကၽြန္မတို႔လည္း သင္ေပးပါ။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ သင္ယူရမွာ။ ျပည္သူကေန ကၽြန္မတို႔ ဒီမိုကေရစီအတြက္ လွုပ္ရွားေနတဲ့သူေတြကို သင္ေပးမွ ကၽြန္မတို႔လည္း မမွားမွာ။ ဒီမိုကေရစီမွာ အေရးႀကီးတဲ့ တစ္ခုက ဘာလည္း ဆိုေတာ့ အေရွ႕ကေနၿပီးေတာ့ လုပ္ေနတဲ့သူေတြကို အေနာက္ကလူေတြက ထိန္းနိုင္ရမယ္။ ထိန္းပိုင္ခြင့္ ရွိရမယ္။ အဲဒါဒီမိုကေရစီပဲ ျပည္သူေတြရဲ့၊ ျပည္သူေတြ ထိန္းတာကို ကၽြန္မတို႔ေတြ ခံပါ့မယ္။ ျပည္သူမဟုတ္ဘဲ ထိန္းသိမ္းတာကို သိပ္မခံခ်င္ဘူး။ ကၽြန္မတို႔ဟာ ျပည္သူ အခ်င္းခ်င္းမွာ တစ္ေယာက္ေပၚမွာ တစ္ေယာက္ ေစတနာထားနိုင္ေအာင္လို႔ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ေက်းဇူးတင္ နိုင္ေအာင္လို႔။ ျမင္နိုင္ေစခ်င္တယ္။ ျပည္သူကို အားကိုးၿပီး လုပ္တယ္ဆိုရင္ ျပည္သူနဲ႔ အျမင္ခ်င္း ဖလွယ္ထားရမယ္။ ျပည္သူကို အားကိုးၿပီး လုပ္တယ္ဆိုရင္ ျပည္သူနဲ႔ အျမင္ခ်င္း ဖလွယ္ထားရမယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ ဒီ--ဒီ ျပည္သူေတြၾကားမွာ ကၽြန္မတို႔က အားလုံးၾကားမွာေပါ့ေနာ္ အမ်ိဳးသားရင္ၾကားေစ့ေရး ကိစၥကို ဆက္ၿပီးေတာ့ လုပ္သြားမွာပါ။ ဒါဟာ အေရးကို ႀကီးတယ္။ ျပည္သူ သေဘာမတူေပမယ့္လည္း ဘာျဖစ္လို႔ လုပ္ရတာလည္း ဆိုေတာ့ ျပည္သူကို စည္း႐ုံး ယူရမွာေပါ့။ စည္း႐ုံးတယ္ ဆိုတာ ဒါပဲေလ။ ျပည္သူရဲ့ ယုံၾကည္မွု၊ နားလည္မွု အဲဒါကို ရေအာင္ လုပ္မယ္။ မဲရေအာင္ လုပ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ရင္ၾကားေစ့ေရးအတြက္ လုပ္သြားၿပီးေတာ့ ျပည္သူေတြ အနည္းဆုံး နာမယ့္နည္းနဲ႔၊ လုံးလုံး မနာဘူးလို႔ လည္း ကၽြန္မမေျပာနိုင္ဘူး။ ဒါက ဒီလို ကၽြန္မ အာမခံလိုက္လို႔ရွိရင္ ဒါလည္း လာဘ္ေပးတာတစ္မ်ိဳးပဲ။ ကၽြန္မတို႔နဲ႔ လိုက္လို႔ မနာေစရဘူး ဆိုတာ အဲဒီလိုလည္း ကၽြန္မေျပာလို႔ မရဘူး။ နာခ်င္လည္း နာတာပဲ။ ကၽြန္မတို႔လည္း ခံရတာပဲ။ ကၽြန္မတို႔ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြလည္း ခံရတာပဲ။ ဒါေပမယ့္လည္း ျပည္သူလူထု အနည္းဆုံး နာမယ့္နည္းေတြကို ကၽြန္မတို႔ ရွာၿပီးေတာ့ လုပ္ပါ့မယ္။ ျပည္သူကလည္း တစ္ခါတစ္ေလ နည္းနည္း အနာခံရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သည္းခံၿပီး အနာခံပါလို႔။ ကၽြန္မ အခုကတည္းက ေျပာထားခ်င္ပါတယ္။ လိုေတာ့ လိုခ်င္ပါတယ္။ အနာေတာ့ မခံခ်င္ပါဘူး။ အဲဒီလိုေတာ့ မလုပ္နဲ႔။ အမွားနဲ႔ အမွန္ကို ခြဲျခားၿပီးေတာ့ သိရမယ္။ အမွန္ဘက္ကေန ရပ္တည္ရဲတဲ့ သတၱိရွိရမယ္။ အမွားနဲ႔ အမွန္ဆိုတာ တစ္ခ်ိန္နဲ႔ တစ္ခ်ိန္နဲ႔ တူတာမဟုတ္ဘူး။ အခ်ိန္ေတြ ေျပာင္း သလို အေျခအေနေတြ ေျပာင္းသလို အေျဖေတြကလည္း ေျပာင္းေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီဟာကို လုပ္သင့္တာ မလုပ္သင့္တာကေတာ့ ဆင္ျခင္ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ရဲ့ ကိုယ့္ရဲ့ လိပ္ျပာ၊ ဒါဘယ္လိုေျပာသလဲ ေဖေဖေျပာခဲ့တဲ့ စကား တစ္ခြန္းရွိပါတယ္။ သူ႔လိပ္ျပာရဲ့ ခုံ႐ုံးေရွ႕မွာ သူ မားမားမတ္မတ္ ရပ္ၿပီးေတာ့ အစစ္ခံရဲတယ္တဲ သည္းခံေနတာ ၾကာၿပီဆိုေတာ့ မဟုတ္တဲ့ဟာေတြကို သည္းခံေနတာလား။ သည္းခံသင့္တာေတြကို သည္းခံေန တာလား။ အင္အားဆိုတာ မွန္မွန္ကန္ကန္ သုံးမွတကယ့္ကို အဖိုးတန္တာ ၊ မွန္မွန္ကန္ကန္ သုံးတဲ့ အင္အားရဲ့ အာနိသင္ကို ဘယ္သူမွ ၿဖိဳလို႔မရဘူး။ ကၽြန္မယုံၾကည္တာ လူ႔အခြင့္အေရးကို ယုံၾကည္တယ္။ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးကို ယုံၾကည္တယ္။ အဲဒါေတြ အတြက္ေတာ့ကၽြန္မ အျမဲတမ္း လုပ္ေဆာင္သြားမွာပါ။ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ ဘယ္သူ႔ကို မုန္းလို႔၊ ဘယ္ဝါ့ကို မုန္းလို႔ ဆိုၿပီးေတာ့ လုပ္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီစိတ္ေတြ ကၽြန္မမရွိဘူး။ အခ်ိန္လည္း မရွိဘူး။ ကၽြန္မလိုပဲ ျပည္သူေတြအေပၚမွာ အက်ယ္ခ်ဳပ္ခ်ၿပီးေတာ့ မဆက္ဆံေစခ်င္ဘူး။ လူတစ္ေယာက္ရဲ့ ေက်းဇူးကို ပြဲထုတ္ရတာေလာက္ အင္မတန္မွ အားရစရာ ေကာင္းတာ မရွိဘူး။ အင္မတန္မွ အားရစရာ ေကာင္းတယ္။ အင္မတန္မွ ေက်နပ္စရာေကာင္းတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ဗမာေတြရဲ့ သတၱိက ေကာက္ရိုးမီးလိုပဲလို႔ ခဏခဏ ေျပာတာ ကၽြန္မ လုံးဝ မႀကိဳက္ဘူး။ အဲဒါဟာ ကၽြန္မတို႔ ျဖစ္သင့္တဲ့ ကိစၥမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီလို မျဖစ္ရဘူး။ လူဆိုတာ လူျဖစ္ကာမွ လူပီပီေနရတယ္။ လူ႔သိကၡာ ဆိုတာရွိတယ္။ လူ႔အခြင့္အေရး ေၾကညာစာတမ္းမွာ ဘာနဲ႔ စလဲဆိုေတာ့ လူတိုင္း၊ လူတိုင္းဟာ ေမြးရာပါ ဂုဏ္သိကၡာရွိတယ္။ အဲဒီ ဂုဏ္သိကၡာကို ထိန္းသိမ္းရမယ္။ လက္ျဖန္႔ၿပီး ေတာင္းတာလဲ မႀကိဳက္ဘူး။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္လည္း လက္ျဖန္႔ မေတာင္းခ်င္ဘူး။ ကၽြန္မတို႔ ျပည္သူကလည္း လက္ျဖန္႔ၿပီးေတာ့ ေတာင္းခ်င္တဲ့ စိတ္မရွိဘူးလို႔ ယုံၾကည္တယ္။ ကၽြန္မတို႔ တိုးတက္ေရးအတြက္၊ ကိုယ့္ရပိုင္ခြင့္ေတြကို လိုခ်င္တယ္လို႔ ကၽြန္မတို႔ ယုံၾကည္တယ္။ ကိုယ့္တိုးတက္ေရးအတြက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ ရေအာင္လို႔ ကၽြန္မတို႔ လုပ္ေပးရမယ္။

0 comments:

 
----------------------------------------- */ /* EOT ----------------------------------------- */