“၂၀၁၀ ကမၻာ့ လူအခြင့္အေရး၏ တိုက္ပြဲႏွစ္” ျမန္မာ့ေသြးအနီေရာင္ မညစ္ေစနဲ ့။ စစ္က်ြန္ဘ၀လႊတ္ေျမာက္ၾကဖို ့ ေတာ္လွန္ွေရးသို ့့ အသင့္ျပင္

Saturday, March 26, 2011

ပင္လယ္တြင္း၌ ေရလုပ္သား ၃ ေထာင္ေက်ာ္ ေပ်ာက္ဆံုးေန

နရီလင္းလက္ Thursday, 24 March 2011 18:16


ရန္ကုန္တိုင္အတြင္း ဒီမိုကေရစီအေရး တက္ႂကြလႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားအင္အားစုအဖြဲ႔ အ ေနနဲဲ႔ စစ္အာရွင္စနစ္ လံုး၀ပေျပာက္သည္အထိ ဆက္လက္လႈပ္ရွားသြားမယ္လို႔ တဆက္တည္း ေျပာၾကားသြားပါတယ္။
ေလျပင္းမုန္တိုင္း တိုက္ခတ္မႈေၾကာင့္ ေဖာင္မ်ား၊ စက္ေလွမ်ား ပ်က္ၿပီး ပင္လယ္ထဲတြင္ ေမ်ာပါေနသည့္ ေရလုပ္သား ၇၀၀၀ ေက်ာ္ ရွိေနေသာ္လည္း ယမန္ေန႔ကအထိ ကယ္ဆယ္ရရွိသူေပါင္းမွာ ၃၇၀၀ ခန္႔သာ ရွိေသးေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ငါးလုပ္ငန္း အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ႏွင့္ နီးစပ္သူ တဦးထံမွ သိရသည္။

“က်ေနာ္တို႔ဆီက ငါးဖမ္းစက္ေလွေတြ ပင္လယ္မွာ အစီး ၄၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ရွိတယ္။ အဲဒါေတြကို ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ပင္လယ္ျပင္က ဆယ္လို႔ရသမွ် ေရလုပ္သားေတြကို ဆယ္ဖို႔ အေၾကာင္း ၾကားထားတယ္။ အခု ေလာေလာဆယ္ အထိေတာ့ ရန္ကုန္ကို ေရာက္လာတာ ၃၇၀၀ ေက်ာ္ရွိၿပီ” ဟု သူကေျပာသည္။

မတ္လ ၂၂ ရက္ေန႔ထုတ္ ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာတြင္ တပ္မေတာ္ (ေရ) စစ္ေရယာဥ္မ်ား၊ ပင္လယ္တြင္း ငါးဖမ္းေရယာဥ္မ်ားႏွင့္ ေဒသခံ ငါးဖမ္းစက္ေလွမ်ားက ေရလုပ္သား ၃၃၇၄ ဦးကို ကယ္တင္ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ၎ ေရလုပ္သားမ်ားအနက္ ၃၁၅၂ ဦးကို သက္ဆိုင္ရာ ေနရပ္မ်ားသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ က်န္ရွိေနေသာ ေရလုပ္သား ၂၂၂ ဦးကိုမူ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက လိုအပ္ေသာ ေဆး၀ါးမ်ား၊ အ၀တ္အထည္မ်ား၊ စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ားျဖင့္ ေထာက္ပ့ံ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ ေပးထားေၾကာင္း ေရးသားထားသည္။

မတ္လ ၁၄ ရက္ေန႔ မွ ၁၆ ရက္ေန႔အထိ မိုင္ ၆၀ မွ ၇၀ ႏႈန္းရွိ ေလျပင္းတိုက္ခတ္မႈ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေအာက္ပိုင္းေဒသမ်ားတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ရာ ပင္လယ္ကမ္းစပ္တြင္ ေနထိုင္သည့္ ေရလုပ္သားမ်ား၊ မိသားစုမ်ား အပါအ၀င္ ငါးဖမ္းထြက္သည့္ ေဖာင္မ်ားပ်က္ျခင္း၊ စက္ေလွနစ္ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ပင္လယ္တြင္း ေမ်ာပါသြားခဲ့ရသည္။

“အခုေလာေလာဆယ္ စာရင္းသိရတဲ့ စက္ေလွ၊ ငါးဖမ္းေလွမွာ ပါသြားတဲ့လူစာရင္းအရ ၇၀၀၀ ေက်ာ္ဆိုေပမယ့္ ကမ္းနားမွာ ေနတဲ့ လူေတြက လူစာရင္းမရွိဘူး။ ေကာက္လို႔လည္း မရႏိုင္ေသးဘူး။ ဒါေတြ တိတိက်က် ထပ္သိရရင္ လူစာရင္း ပိုမ်ား လာႏိုင္တယ္” ဟု ဗိုလ္တေထာင္ သံလွ်က္စြန္း ေရတပ္စခန္းမွ တာ၀န္ရွိသူတဦးက ေျပာသည္။

သူက ဆက္လက္၍ “ေရတပ္ကေန ဆယ္ယူရသမွ်ေရာ၊ ငါးဖမ္းေလွေတြ လာအပ္တဲ့ လူေတြကိုပါ စစ္ေဆးေနတယ္။ လူေတြ ကေတာ့ အရမ္းမ်ားေနတယ္။ ကုန္းေပၚေရာက္ေတာ့ တာ၀န္ရွိသူေတြက ကားေတြ စီစဥ္ေပးၿပီး သက္ဆိုင္ရာ ေဒသေတြကို ခ်က္ျခင္း ျပန္ပို႔တာ” ဟု ဆိုသည္။

မုန္တိုင္းေၾကာင့္ ေသဆံုးသူ အေလာင္း ၂၀၀ ေက်ာ္ကို ပင္လယ္တြင္း ဆယ္ယူရရွိထားသည္ဟုလည္း သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ ငါးလုပ္ငန္း အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ႏွင့္ နီးစပ္သူတဦးက “ေဒသခံ ငါးဖမ္းထြက္တဲ့ လူေတြ မုန္တိုင္းထဲ ပါလာတာမ်ားတယ္။ ရန္ကုန္က ထြက္တဲ့ ငါးဖမ္းစက္ေလွ အႀကီးႀကီး ေတြကေတာ့ ဘာမွ မျဖစ္ဘူး။ ပင္လယ္ထဲမွာ ဘယ္ႏွေယာက္ က်န္ေသးတယ္ ဆိုတာ တိတိက်က် ေျပာလို႔ မရေသးဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ မကယ္ႏိုင္ဘဲ က်န္ေနတာေတြလည္း ရွိႏိုင္တယ္။ သေဘၤာေတြကလည္း ေဒသ အမ်ဳိးမ်ဳိးျပန္႔ေနေတာ့ အဲဒီအနီးအနား မွာရွိေန တဲ့ ငါးဖမ္းေလွေတြက ဆယ္လာေပးတာပါ” ဟု ေျပာသည္။

ဆယ္ယူရခဲ့ေသာ ေရလုပ္သားမ်ား ထဲတြင္ ဧရာ၀တီ တိုင္းႏွင့္ မြန္ျပည္နယ္မွမ်ားေၾကာင္း၊ ပင္လယ္ေရစီးႏွင့္အတူ ေမ်ာပါလာျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ရန္ကုန္ဘက္သို႔ အမ်ားစု ေရာက္လာၾကေၾကာင္း သူက ဆိုသည္။

ထို႔အျပင္ စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာန ျမန္မာ့ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ လုပ္ငန္းႏွင့္ ေရနံရွာေဖြ တူးေဖာ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အက်ဳိး တူ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ Total E & P Myanmar ကုမၸဏီကလည္း ေရလုပ္သားမ်ားကို ကူညီရွာေဖြေပးခဲ့ၿပီး ေရလုပ္သားမ်ား လိုအပ္သည့္ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ၊ ေဆး၀ါး၊ အ၀တ္အထည္၊ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ေရလုပ္ သားတဦးလွ်င္ က်ပ္ ၂ ေသာင္းစီကို ေထာက္ပံ့ေပးခဲ့၍ ၎တို႔ပိုင္ ေရယာဥ္ျဖင့္ ရန္ကုန္သို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့သည္ဟု ယေန႔ထုတ္ အစိုးရပိုင္ သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

“ဒုကၡသည္ေတြကို သြားေစာင့္ၿပီး သတင္းေမးမလို႔ ေပးေတြ႔ဘူး။ ေရလုပ္သားေတြရဲ႕ ေနရပ္ကို ျပန္ဖို႔ ကားဂိတ္ကို ခ်က္ျခင္း ျပန္လႊတ္တာ။ မျပန္မွာစိုးလို႔ေတာင္ အေစာင့္နဲ႔ လိုက္ပို႔တယ္” ဟု ရန္ကုန္အေျခစိုက္ ဂ်ာနယ္သတင္းေထာက္ တဦးက ေျပာသည္။

ေလျပင္း တိုက္ခတ္မႈမ်ားေၾကာင့္ ရန္ကုန္တိုင္းအတြင္း ေနအိမ္ အလံုး ၁၁၀၊ တဲ ၃၈ လံုးႏွင့္ ဧရာ၀တီတိုင္းအတြင္း အိမ္ေျခ ၂၀ ခန္႔ ၿပိဳက်ပ်က္စီးသြားခဲ့ေၾကာင္း မတ္လ ၁၃ ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ျမန္မာ တႏုိင္ငံလံုးတြင္ ေလျပင္းမ်ား တိုက္ခတ္ျခင္း၊ မိုးထစ္ခ်ဳန္းရြာျခင္း၊ လွ်ပ္စီးလက္ျခင္း၊ မိုးသီးေႂကြျခင္း အပါအ၀င္ မိုးသက္ေလျပင္းမ်ား တိုက္ခတ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မိုးေလ၀သႏွင့္ ဇလေဗဒ ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနက မတ္လ ၁၄ ရက္ေန႔က သတင္း ထုတ္ျပန္ထားခဲ့ေသာ္လည္း ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ စိုက္ဆင္းေလျပင္းမ်ား၏ ျပင္းအားႏွင့္ ျဖစ္ႏုိင္ေျခကိုမူ ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္း မရွိေပ။
Rest of your post

0 comments:

 
----------------------------------------- */ /* EOT ----------------------------------------- */