နရီလင္းလက္ THURSDAY, 10 MARCH 2011 12:40
စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ရွိ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္တခု ျဖစ္ေသာ ရာဇမဏိ စူဠာ ေကာင္းမႈေတာ္ ေစတီႀကီးသည္ စစ္အစိုးရ လက္ထက္တြင္ အဖ်က္အဆီးခံ ေစတီပုထိုး တဆူအျဖစ္ ေရာက္ရွိေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ေျပာၾကသည္။
ထံုးသကၤန္းမွ ေရႊသကၤန္းသို႔ ေျပာင္းလဲ ျပင္ဆင္ေနသည့္ သမိုင္းဝင္ ေကာင္းမႈေတာ္ ေစတီေတာ္ႀကီး (ဓာတ္ပံု - chitkyiaye.com)
စစ္အစိုးရ လက္ထက္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ တ၀န္းရွိ ေစတီ ပုထိုးမ်ားကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ အမ်ားအျပား ျပဳလုပ္ခဲ့ ေသာ္လည္း ဆိုးက်ိဳးမ်ားသာ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္ဟု ၎တို႔က ဆိုသည္။
ေကာင္းမႈေတာ္ ဘုရားႀကီးကို ဇန္န၀ါရီ လမွ စတင္ကာ ၂ လအတြင္း ထံုးသကၤန္းမွ ေရႊသကၤန္းအျဖစ္ ေျပာင္းလဲပစ္ရန္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး၏ ေစခိုင္းခ်က္အရ ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ ယခု ေစတီေတာ္ႀကီး တဆူလံုးနီးပါး ေရႊသကၤန္းအျဖစ္ ေျပာင္းလဲမႈ ၿပီးစီး သေလာက္ အေျခအေနတြင္ ရွိေနၿပီဟု သိရသည္။
ယင္းကဲ့သို႔ ထံုးသကၤန္းမွ ေရႊသကၤန္းအျဖစ္ ေျပာင္းလဲျခင္းသည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး ကေတာ္ ေဒၚႀကိဳင္ႀကိဳင္၏ ယၾတာ ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚေနခဲ့သည္။
အဆိုပါ ကိစၥရပ္သည္ သမိုင္းအေမြအႏွစ္ လက္ရာႏွင့္အတူ ၾကည္ညိဳသပၸာယ္ေစမႈကုိပါ ဖ်က္ဆီးလိုက္ျခင္း ျဖစ္ သည္ ဟု မႏၱေလး ၿမိဳ႕မွ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာတဦးက ဧရာ၀တီကို ေျပာသည္။
အမ်ဳိးသားေရးႏွင့္ ဆိုင္သည့္ ကိစၥျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တဦးတေယာက္၊ အဖြဲ႔အစည္းတခု၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ ျခင္းထက္ ျပည္သူမ်ား၊ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္ ညႇိႏႈိင္း လုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း၊ ယခု အေျခအေနမွာ လက္ညႇိဳးထိုး၍ ေရႊေရာင္သုတ္၊ ေငြေရာင္သုတ္၊ ထံုးသုတ္ဟု ခုိင္းေစသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေၾကာင္း သူက ဆိုသည္။
“လမ္းေဘး ေစတီတဆူကို သဒၶါလို႔ ျမင္တဲ့လူက ေရႊခ်သြားတယ္ဆိုတာမ်ဳိးေပါ့ဗ်ာ။ အခုဟာက ျမန္မာတျပည္ လံုးမွာ အထင္ကရ အေနနဲ႔ ရွိေနတဲ့ ဘုရားႀကီးေလ။ ျမဴစ မထင္ အင္မတန္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ၿပီး ၾကည္ညိဳဖြယ္ အဆင္း ေဆာင္တယ္ ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္က ဒီ ထံုးျဖဴျဖဴ ေစတီေတာ္ႀကီးကို ဖူးေတြ႕လိုက္တုိင္း စိတ္ထဲမွာ ေပၚလာေစပါတယ္” ဟု ၎က ေျပာသည္။
ခရစ္ႏွစ္ ၁၆၃၆ ခုႏွစ္ သာလြန္မင္း လက္ထက္က တည္ထားခဲ့ေသာ ေကာင္းမႈေတာ္ ေစတီေတာ္ႀကီးကို ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ထင္ရွားေသာ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ ဘုရား ေစတီတဆူ အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားၾကသည္။
သို႔ေသာ္ ယခုကဲ့သို႔ ေရႊခ်လိုက္သည့္ အခါတြင္မူ ေရွးလက္ရာမ်ား ပ်က္စီးကာ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အႏုပညာ လက္ရာတခု ေလ်ာ့သြားသည္ဟု သမိုင္း ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားေနသူ စာေရးဆရာ ညီေစမင္းက ဧရာ၀တီကို ေျပာသည္။
“က်ေနာ့္ သေဘာအရေတာ့ အရင္အတိုင္းေလးပဲ ထားေစခ်င္တယ္။ ျမန္မာဘုရင္ေတြ ေရႊသကၤန္း မကပ္ ခဲ့ဘူးဆိုတာ မကပ္ႏိုင္ လို႔ မဟုတ္ဘူးေလ။ ရည္ရြယ္ခ်က္တခုနဲ႔ မကပ္ဘဲ ထားခဲ့တာ။ ထံုးျဖဴျဖဴနဲ႔ ၾကည္ညိဳ ဖြယ္ရာ၊ သပၸာယ္ဖြယ္ရာ ျဖစ္တာပဲ။ေရႊမရွိတဲ့ ဘုရား လူမေလးစားဆိုတာ မရွိပါဘူး” ဟု သူက ဆိုသည္။
ထို႔အျပင္ ျပည္ပ ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ားကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္သည့္ ေရွးေဟာင္း အႏုပညာလက္ရာ တခု ေလ်ာ့သြားၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မူရင္းလက္ရာမ်ား မပ်က္စီးေစရန္ Renovation (ျပန္လည္ျပဳျပင္ျခင္း) ထက္ Preservation (ထိန္းသိမ္းျခင္း) ကို လုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း စာေရးဆရာ ညီေစမင္းက ေျပာျပသည္။
“ႏိုင္ငံျခားသားက မူရင္းလက္ရာကိုၾကည့္ခ်င္လို႔ လာမွာေလ။ အန္ေကာ၀ပ္ (ကေမၻာဒီးယားရွိ ေရွးေဟာင္း ဘု ရား)ကို ဒီအတိုင္း ထားတာ မျပင္ႏိုင္လို႔မွ မဟုတ္တာ။ အရင္ကဆို မႏၱေလး၊ စစ္ကိုင္း တ၀ိုက္က ထင္ရွားတဲ့ ဘုရား ေတြ လိုက္ပို႔ေပးၿပီး ရွင္းျပေပးေနတာ။ အခု အဲဒီဘုရားေရာက္ရင္ ဘယ္လိုေၾကာင့္ ေရႊသကၤန္း ေျပာင္း လိုက္ ရတယ္ ဆိုတာေတာင္ မရွင္းျပ တတ္ေတာ့ဘူး” ဟု မႏၱေလးၿမိဳ႕မွ ခရီးသြားလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ေနသူ ဧည့္ လမ္းညႊန္တဦးက ဆိုသည္။
အဆိုပါ ေကာင္းမႈေတာ္ ေစတီေတာ္ႀကီးကို ေရႊသကၤန္း ကပ္ရန္ ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးႏွင့္ အမွတ္ ၂ လွ်ပ္စစ္ စြမ္းအား ၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီး ဦးခင္ေမာင္ျမင့္တို႔က သက္ဆိုင္ရာ ဘုရားေဂါပကကို ညႊန္ၾကားၿပီးေနာက္ ေရႊေတာင္ လုပ္ငန္းစုမွ အလွဴေငြ အမ်ားဆံုး ထည့္၀င္ခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
ေရႊေတာင္လုပ္ငန္းက ေကာင္းမႈေတာ္ ေစတီ ေရႊသကၤန္းကပ္လွဴရန္ အလွဴေငြ အမ်ားဆံုး ထည့္ဝင္ ခဲ့သည့္အတြက္ စစ္ကိုင္းႏွင့္ အနီးတဝိုက္ရွိ ဓာတ္ဆီဆုိင္လုပ္ငန္း၊ လမ္း၊ တံတား၊ အေဆာက္အအံု ကန္ထရိုက္ လုပ္ငန္း၊ တိုးဂိတ္ ကန္ထရိုက္ လုပ္ငန္းမ်ားလုပ္ပိုင္ခြင့္ အားလံုးရရွိခဲ့သည္ဟု အဆုိပါ လုပ္ငန္းစုႏွင့္ နီးစပ္သူ တဦးက ေျပာသည္။
“ေကာင္းမႈေတာ္နားမွာ အရင္ေခတ္ အေခၚအရဆို ဘုရားကၽြန္ေတြက ဟိုး ဘုရင္ေတြလက္ထက္ကတည္းက ေနေနတာ ရွိတယ္။ ေကာင္းမႈေတာ္ ဘုရားႀကီးရဲ႕ ကိစၥအ၀၀ကို ဒီရြာေတြကပဲ လုပ္ေပးေနတာ။ တင္းတိတ္၊ ဆြမ္းခ်က္ ရြာေတြေပါ့။ အဲဒီရြာက လူေတြဆိုေတာ္ ေတာ္ေလးကို မေက်နပ္ၾကတာ။ ဒါေပမယ့္ ဘာမွ လုပ္လို႔ မရဘူး ေလ” ဟု စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ ေဒသခံတဦးက ရွင္းျပသည္။
ႏွစ္ေပါင္းရာခ်ီသည့္တိုင္ေအာင္ ထံုးအထပ္ထပ္သုတ္ထားသျဖင့္ ထုတက္ေနသည့္ ေစတီေတာ္ႀကီး၏ မ်က္ႏွာျပင္အား တူရြင္းမ်ား၊ သံဆူးမ်ားႏွင့္ ထိုးခြာေနသည္ကို ျမင္ရတိုင္း ခံစားရသည္ဟု အမရပူရၿမိဳ႕ေန စာေရးဆရာ တဦးက ေျပာသည္။
“သူမ်ားကေတာ့ ကုသိုလ္ လုပ္တာပါပဲ။ ကိုယ္ေတြကေတာ့ ခံစားရလို႔ အကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္ျဖစ္ကုန္တယ္။ ထပ္ေျပာရရင္ မႏၱေလးေတာင္ ေျခနားမွာ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီး ဘုရားဆိုတာ ရွိတယ္။ အဲဒီမွာ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီေတြကို စာေရးဆရာေတြ၊ ပန္းခ်ီဆရာေတြ သြားေလ့လာၾက၊ ကူးၾကေပါ့ေနာ္။ အခု ထံုးသုတ္လိုက္တာ ဘာမွ မရွိေတာ့ဘူး” ဟု သူက ဆုိသည္။
လက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ တန္ခိုးႀကီး ဘုရားတဆူျဖစ္ေသာ မႏၱေလး မဟာျမတ္မုနိ ဘုရားႀကီး၏ တန္ေဆာင္းမ်ား ျပဳျပင္လိုက္ ေသာေၾကာင့္ မႏၱေလး ပန္းခ်ီ လက္ရာမ်ား ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရသည္ဟု အဆိုပါ စာေရးဆရာက ေျပာသည္။
ပန္းေတာ့၊ ပန္းရံ လက္ရာမ်ားျဖင့္ အလွဆင္ထားေသာ မႏၱေလး ကုသိုလ္ေတာ္ ဘုရား ေလးဘက္ေလးတန္ရွိ မုခ္ဦးႏွင့္ ပန္း ကပ္ လက္ ရာမ်ားကို ယခင္က ဓာတ္ပံုဆရာမ်ားတကူးတက သြားေရာက္႐ုိက္ကူးခဲ့ရေသာ္လည္း ယခု အဆိုပါ မုခ္၀ကို အနီေရာင္ႏွင့္ ေရႊေရာင္ျခယ္လိုက္ေသာေၾကာင့္ သမိုင္း၀င္ အႏုပညာမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္ဟု မႏၱေလးၿမိဳ႕မွ ျမန္မာမႈ ဗိသုကာ ပညာရွင္ တဦးက ဆိုသည္။
“မုခ္ဆိုတာ အလြန္ဆံုး ရွိမွ ေပ ၂၀၊ ၃၀ ရွိတဲ့ ဗိသုကာ။ ေကာင္းမႈေတာ္ ေစတီေတာ္ ဆိုရင္ေတာ့ ပ်က္စီးမႈ ဘယ္ေလာက္ မ်ားလဲ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။ ေစတီ ပုထိုးကေတာ့ ေစတီ ပုထိုးပါပဲ၊ ၾကည္ညိဳသူ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ခံစားမႈ အနည္းငယ္ေလာက္ အကုသိုလ္စိတ္ ၀င္တာမ်ဳိးရွိမယ္” ဟု သူက ေျပာသည္။
ျမန္မာဗိသုကာ ပညာရွင္၊ ဒီဇိုင္းသုေတသီ ဦးေအးျမင့္က “ေရႊတိဂံု ေစတီေတာ္ရဲ႕ ေကာက္ေၾကာင္း ပံုသဏၭာန္က “ကႀကီး” လိုင္းေလးေတြ ရွိတယ္။ ဒီေတာ့ အျပာခံခံ၊ အနက္ခံခံ ကုန္းမို႔မို႔ေပၚမွာ ေရႊေစတီႀကီးက သပၸာယ္တာ မွန္ပါတယ္။ ေကာင္း မႈေတာ္က်ေတာ့ ပ်ဴ၊ သေရေခတၱရာ ေခတ္က “ကႀကီး” လိုင္းနဲ႔ ပိုတူတယ္။ စစ္ကိုင္းေတာင္႐ုိး ေနာက္ခံ၊ ထံုးျဖဳဴျဖဴနဲ႔ ဆိုေတာ့ ပိုၾကည္ညိဳစရာ ေကာင္းတာေပါ့” ဟု ေျပာသည္။
“ေညာင္ဦး ေရႊစည္းခံု ဘုရားမွာ ရွိတဲ့ သစ္သား ပန္းပုလက္ရာေတြက ေရနံေခ်းေရာင္ အိုအို ရင့္ရင့္နဲ႔ ေရွးလက္ရာေတြ လိုက္ဖက္ေနတာကို ေရႊေစးသုတ္လိုက္ေတာ့ ေရွးလက္ရာေတြ ပ်က္ကုန္တာမ်ဳိးေတြ ရွိတယ္” ဟု သူက ဆိုသည္။
ပုဂံၿမိဳ႕အနီး ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းနဖူး၌ ပ်ဴေစာထီးလက္ထက္ကတည္းက ထံုးေစတီအျဖစ္ တည္ထားခဲ့သည့္ ဗူးဘုရား သည္လည္း ယခုအခ်ိန္တြင္ ေရွးေခတ္လက္ရာ ေစတီေတာ္အျဖစ္ မေတြ႔ရေတာ့ဘဲ ျပဳျပင္မြမ္းမံထားသည့္ မွန္စီေရႊခ်မ်ားျဖင့္ ေရႊသကၤန္းကပ္ ေစတီ တဆူအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားသည္။
ပုဂံေခတ္ ေစတီပုထိုးမ်ားကို ထံုးသုတ္ျခင္း၊ ေစတီငယ္ ထပ္တင္ျခင္း၊ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ားကို ထံုးသုတ္ျခင္း စသည့္ စိတ္ကူးရသည့္အတုိင္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ မႈမ်ားေၾကာင့္ အႏုပညာလက္ရာမ်ား ေပ်ာက္ပ်က္ကုန္သည့္အျပင္ အာဏာ ပိုင္မ်ားက ၎တို႔ အာဏာရွိခ်ိန္ ျပဳျပင္ၿပီးခဲ့သည့္ ဘုရားမ်ားကို ကိုယ္ပိုင္ဘုရားမ်ားသဖြယ္ “ျပဳျပင္သူ၏ ေကာင္းမႈ” ဟု ဘုရား အသီးသီးတြင္ ကမၸည္း ထိုးထားၾကသည္။
စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ရွိ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္တခု ျဖစ္ေသာ ရာဇမဏိ စူဠာ ေကာင္းမႈေတာ္ ေစတီႀကီးသည္ စစ္အစိုးရ လက္ထက္တြင္ အဖ်က္အဆီးခံ ေစတီပုထိုး တဆူအျဖစ္ ေရာက္ရွိေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ေျပာၾကသည္။
ထံုးသကၤန္းမွ ေရႊသကၤန္းသို႔ ေျပာင္းလဲ ျပင္ဆင္ေနသည့္ သမိုင္းဝင္ ေကာင္းမႈေတာ္ ေစတီေတာ္ႀကီး (ဓာတ္ပံု - chitkyiaye.com)
စစ္အစိုးရ လက္ထက္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ တ၀န္းရွိ ေစတီ ပုထိုးမ်ားကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ အမ်ားအျပား ျပဳလုပ္ခဲ့ ေသာ္လည္း ဆိုးက်ိဳးမ်ားသာ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္ဟု ၎တို႔က ဆိုသည္။
ေကာင္းမႈေတာ္ ဘုရားႀကီးကို ဇန္န၀ါရီ လမွ စတင္ကာ ၂ လအတြင္း ထံုးသကၤန္းမွ ေရႊသကၤန္းအျဖစ္ ေျပာင္းလဲပစ္ရန္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး၏ ေစခိုင္းခ်က္အရ ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ ယခု ေစတီေတာ္ႀကီး တဆူလံုးနီးပါး ေရႊသကၤန္းအျဖစ္ ေျပာင္းလဲမႈ ၿပီးစီး သေလာက္ အေျခအေနတြင္ ရွိေနၿပီဟု သိရသည္။
ယင္းကဲ့သို႔ ထံုးသကၤန္းမွ ေရႊသကၤန္းအျဖစ္ ေျပာင္းလဲျခင္းသည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး ကေတာ္ ေဒၚႀကိဳင္ႀကိဳင္၏ ယၾတာ ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚေနခဲ့သည္။
အဆိုပါ ကိစၥရပ္သည္ သမိုင္းအေမြအႏွစ္ လက္ရာႏွင့္အတူ ၾကည္ညိဳသပၸာယ္ေစမႈကုိပါ ဖ်က္ဆီးလိုက္ျခင္း ျဖစ္ သည္ ဟု မႏၱေလး ၿမိဳ႕မွ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာတဦးက ဧရာ၀တီကို ေျပာသည္။
အမ်ဳိးသားေရးႏွင့္ ဆိုင္သည့္ ကိစၥျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တဦးတေယာက္၊ အဖြဲ႔အစည္းတခု၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ ျခင္းထက္ ျပည္သူမ်ား၊ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္ ညႇိႏႈိင္း လုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း၊ ယခု အေျခအေနမွာ လက္ညႇိဳးထိုး၍ ေရႊေရာင္သုတ္၊ ေငြေရာင္သုတ္၊ ထံုးသုတ္ဟု ခုိင္းေစသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေၾကာင္း သူက ဆိုသည္။
“လမ္းေဘး ေစတီတဆူကို သဒၶါလို႔ ျမင္တဲ့လူက ေရႊခ်သြားတယ္ဆိုတာမ်ဳိးေပါ့ဗ်ာ။ အခုဟာက ျမန္မာတျပည္ လံုးမွာ အထင္ကရ အေနနဲ႔ ရွိေနတဲ့ ဘုရားႀကီးေလ။ ျမဴစ မထင္ အင္မတန္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ၿပီး ၾကည္ညိဳဖြယ္ အဆင္း ေဆာင္တယ္ ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္က ဒီ ထံုးျဖဴျဖဴ ေစတီေတာ္ႀကီးကို ဖူးေတြ႕လိုက္တုိင္း စိတ္ထဲမွာ ေပၚလာေစပါတယ္” ဟု ၎က ေျပာသည္။
ခရစ္ႏွစ္ ၁၆၃၆ ခုႏွစ္ သာလြန္မင္း လက္ထက္က တည္ထားခဲ့ေသာ ေကာင္းမႈေတာ္ ေစတီေတာ္ႀကီးကို ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ထင္ရွားေသာ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ ဘုရား ေစတီတဆူ အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားၾကသည္။
သို႔ေသာ္ ယခုကဲ့သို႔ ေရႊခ်လိုက္သည့္ အခါတြင္မူ ေရွးလက္ရာမ်ား ပ်က္စီးကာ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အႏုပညာ လက္ရာတခု ေလ်ာ့သြားသည္ဟု သမိုင္း ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားေနသူ စာေရးဆရာ ညီေစမင္းက ဧရာ၀တီကို ေျပာသည္။
“က်ေနာ့္ သေဘာအရေတာ့ အရင္အတိုင္းေလးပဲ ထားေစခ်င္တယ္။ ျမန္မာဘုရင္ေတြ ေရႊသကၤန္း မကပ္ ခဲ့ဘူးဆိုတာ မကပ္ႏိုင္ လို႔ မဟုတ္ဘူးေလ။ ရည္ရြယ္ခ်က္တခုနဲ႔ မကပ္ဘဲ ထားခဲ့တာ။ ထံုးျဖဴျဖဴနဲ႔ ၾကည္ညိဳ ဖြယ္ရာ၊ သပၸာယ္ဖြယ္ရာ ျဖစ္တာပဲ။ေရႊမရွိတဲ့ ဘုရား လူမေလးစားဆိုတာ မရွိပါဘူး” ဟု သူက ဆိုသည္။
ထို႔အျပင္ ျပည္ပ ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ားကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္သည့္ ေရွးေဟာင္း အႏုပညာလက္ရာ တခု ေလ်ာ့သြားၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မူရင္းလက္ရာမ်ား မပ်က္စီးေစရန္ Renovation (ျပန္လည္ျပဳျပင္ျခင္း) ထက္ Preservation (ထိန္းသိမ္းျခင္း) ကို လုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း စာေရးဆရာ ညီေစမင္းက ေျပာျပသည္။
“ႏိုင္ငံျခားသားက မူရင္းလက္ရာကိုၾကည့္ခ်င္လို႔ လာမွာေလ။ အန္ေကာ၀ပ္ (ကေမၻာဒီးယားရွိ ေရွးေဟာင္း ဘု ရား)ကို ဒီအတိုင္း ထားတာ မျပင္ႏိုင္လို႔မွ မဟုတ္တာ။ အရင္ကဆို မႏၱေလး၊ စစ္ကိုင္း တ၀ိုက္က ထင္ရွားတဲ့ ဘုရား ေတြ လိုက္ပို႔ေပးၿပီး ရွင္းျပေပးေနတာ။ အခု အဲဒီဘုရားေရာက္ရင္ ဘယ္လိုေၾကာင့္ ေရႊသကၤန္း ေျပာင္း လိုက္ ရတယ္ ဆိုတာေတာင္ မရွင္းျပ တတ္ေတာ့ဘူး” ဟု မႏၱေလးၿမိဳ႕မွ ခရီးသြားလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ေနသူ ဧည့္ လမ္းညႊန္တဦးက ဆိုသည္။
အဆိုပါ ေကာင္းမႈေတာ္ ေစတီေတာ္ႀကီးကို ေရႊသကၤန္း ကပ္ရန္ ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးႏွင့္ အမွတ္ ၂ လွ်ပ္စစ္ စြမ္းအား ၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီး ဦးခင္ေမာင္ျမင့္တို႔က သက္ဆိုင္ရာ ဘုရားေဂါပကကို ညႊန္ၾကားၿပီးေနာက္ ေရႊေတာင္ လုပ္ငန္းစုမွ အလွဴေငြ အမ်ားဆံုး ထည့္၀င္ခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
ေရႊေတာင္လုပ္ငန္းက ေကာင္းမႈေတာ္ ေစတီ ေရႊသကၤန္းကပ္လွဴရန္ အလွဴေငြ အမ်ားဆံုး ထည့္ဝင္ ခဲ့သည့္အတြက္ စစ္ကိုင္းႏွင့္ အနီးတဝိုက္ရွိ ဓာတ္ဆီဆုိင္လုပ္ငန္း၊ လမ္း၊ တံတား၊ အေဆာက္အအံု ကန္ထရိုက္ လုပ္ငန္း၊ တိုးဂိတ္ ကန္ထရိုက္ လုပ္ငန္းမ်ားလုပ္ပိုင္ခြင့္ အားလံုးရရွိခဲ့သည္ဟု အဆုိပါ လုပ္ငန္းစုႏွင့္ နီးစပ္သူ တဦးက ေျပာသည္။
“ေကာင္းမႈေတာ္နားမွာ အရင္ေခတ္ အေခၚအရဆို ဘုရားကၽြန္ေတြက ဟိုး ဘုရင္ေတြလက္ထက္ကတည္းက ေနေနတာ ရွိတယ္။ ေကာင္းမႈေတာ္ ဘုရားႀကီးရဲ႕ ကိစၥအ၀၀ကို ဒီရြာေတြကပဲ လုပ္ေပးေနတာ။ တင္းတိတ္၊ ဆြမ္းခ်က္ ရြာေတြေပါ့။ အဲဒီရြာက လူေတြဆိုေတာ္ ေတာ္ေလးကို မေက်နပ္ၾကတာ။ ဒါေပမယ့္ ဘာမွ လုပ္လို႔ မရဘူး ေလ” ဟု စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ ေဒသခံတဦးက ရွင္းျပသည္။
ႏွစ္ေပါင္းရာခ်ီသည့္တိုင္ေအာင္ ထံုးအထပ္ထပ္သုတ္ထားသျဖင့္ ထုတက္ေနသည့္ ေစတီေတာ္ႀကီး၏ မ်က္ႏွာျပင္အား တူရြင္းမ်ား၊ သံဆူးမ်ားႏွင့္ ထိုးခြာေနသည္ကို ျမင္ရတိုင္း ခံစားရသည္ဟု အမရပူရၿမိဳ႕ေန စာေရးဆရာ တဦးက ေျပာသည္။
“သူမ်ားကေတာ့ ကုသိုလ္ လုပ္တာပါပဲ။ ကိုယ္ေတြကေတာ့ ခံစားရလို႔ အကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္ျဖစ္ကုန္တယ္။ ထပ္ေျပာရရင္ မႏၱေလးေတာင္ ေျခနားမွာ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီး ဘုရားဆိုတာ ရွိတယ္။ အဲဒီမွာ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီေတြကို စာေရးဆရာေတြ၊ ပန္းခ်ီဆရာေတြ သြားေလ့လာၾက၊ ကူးၾကေပါ့ေနာ္။ အခု ထံုးသုတ္လိုက္တာ ဘာမွ မရွိေတာ့ဘူး” ဟု သူက ဆုိသည္။
လက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ တန္ခိုးႀကီး ဘုရားတဆူျဖစ္ေသာ မႏၱေလး မဟာျမတ္မုနိ ဘုရားႀကီး၏ တန္ေဆာင္းမ်ား ျပဳျပင္လိုက္ ေသာေၾကာင့္ မႏၱေလး ပန္းခ်ီ လက္ရာမ်ား ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရသည္ဟု အဆိုပါ စာေရးဆရာက ေျပာသည္။
ပန္းေတာ့၊ ပန္းရံ လက္ရာမ်ားျဖင့္ အလွဆင္ထားေသာ မႏၱေလး ကုသိုလ္ေတာ္ ဘုရား ေလးဘက္ေလးတန္ရွိ မုခ္ဦးႏွင့္ ပန္း ကပ္ လက္ ရာမ်ားကို ယခင္က ဓာတ္ပံုဆရာမ်ားတကူးတက သြားေရာက္႐ုိက္ကူးခဲ့ရေသာ္လည္း ယခု အဆိုပါ မုခ္၀ကို အနီေရာင္ႏွင့္ ေရႊေရာင္ျခယ္လိုက္ေသာေၾကာင့္ သမိုင္း၀င္ အႏုပညာမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္ဟု မႏၱေလးၿမိဳ႕မွ ျမန္မာမႈ ဗိသုကာ ပညာရွင္ တဦးက ဆိုသည္။
“မုခ္ဆိုတာ အလြန္ဆံုး ရွိမွ ေပ ၂၀၊ ၃၀ ရွိတဲ့ ဗိသုကာ။ ေကာင္းမႈေတာ္ ေစတီေတာ္ ဆိုရင္ေတာ့ ပ်က္စီးမႈ ဘယ္ေလာက္ မ်ားလဲ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။ ေစတီ ပုထိုးကေတာ့ ေစတီ ပုထိုးပါပဲ၊ ၾကည္ညိဳသူ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ခံစားမႈ အနည္းငယ္ေလာက္ အကုသိုလ္စိတ္ ၀င္တာမ်ဳိးရွိမယ္” ဟု သူက ေျပာသည္။
ျမန္မာဗိသုကာ ပညာရွင္၊ ဒီဇိုင္းသုေတသီ ဦးေအးျမင့္က “ေရႊတိဂံု ေစတီေတာ္ရဲ႕ ေကာက္ေၾကာင္း ပံုသဏၭာန္က “ကႀကီး” လိုင္းေလးေတြ ရွိတယ္။ ဒီေတာ့ အျပာခံခံ၊ အနက္ခံခံ ကုန္းမို႔မို႔ေပၚမွာ ေရႊေစတီႀကီးက သပၸာယ္တာ မွန္ပါတယ္။ ေကာင္း မႈေတာ္က်ေတာ့ ပ်ဴ၊ သေရေခတၱရာ ေခတ္က “ကႀကီး” လိုင္းနဲ႔ ပိုတူတယ္။ စစ္ကိုင္းေတာင္႐ုိး ေနာက္ခံ၊ ထံုးျဖဳဴျဖဴနဲ႔ ဆိုေတာ့ ပိုၾကည္ညိဳစရာ ေကာင္းတာေပါ့” ဟု ေျပာသည္။
“ေညာင္ဦး ေရႊစည္းခံု ဘုရားမွာ ရွိတဲ့ သစ္သား ပန္းပုလက္ရာေတြက ေရနံေခ်းေရာင္ အိုအို ရင့္ရင့္နဲ႔ ေရွးလက္ရာေတြ လိုက္ဖက္ေနတာကို ေရႊေစးသုတ္လိုက္ေတာ့ ေရွးလက္ရာေတြ ပ်က္ကုန္တာမ်ဳိးေတြ ရွိတယ္” ဟု သူက ဆိုသည္။
ပုဂံၿမိဳ႕အနီး ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းနဖူး၌ ပ်ဴေစာထီးလက္ထက္ကတည္းက ထံုးေစတီအျဖစ္ တည္ထားခဲ့သည့္ ဗူးဘုရား သည္လည္း ယခုအခ်ိန္တြင္ ေရွးေခတ္လက္ရာ ေစတီေတာ္အျဖစ္ မေတြ႔ရေတာ့ဘဲ ျပဳျပင္မြမ္းမံထားသည့္ မွန္စီေရႊခ်မ်ားျဖင့္ ေရႊသကၤန္းကပ္ ေစတီ တဆူအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားသည္။
ပုဂံေခတ္ ေစတီပုထိုးမ်ားကို ထံုးသုတ္ျခင္း၊ ေစတီငယ္ ထပ္တင္ျခင္း၊ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ားကို ထံုးသုတ္ျခင္း စသည့္ စိတ္ကူးရသည့္အတုိင္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ မႈမ်ားေၾကာင့္ အႏုပညာလက္ရာမ်ား ေပ်ာက္ပ်က္ကုန္သည့္အျပင္ အာဏာ ပိုင္မ်ားက ၎တို႔ အာဏာရွိခ်ိန္ ျပဳျပင္ၿပီးခဲ့သည့္ ဘုရားမ်ားကို ကိုယ္ပိုင္ဘုရားမ်ားသဖြယ္ “ျပဳျပင္သူ၏ ေကာင္းမႈ” ဟု ဘုရား အသီးသီးတြင္ ကမၸည္း ထိုးထားၾကသည္။
0 comments:
Post a Comment