ပညာေရးအဆုိ လႊတ္ေတာ္မွာ ပယ္ခ်ခံရ
By ကိုေက်ာ္ေက်ာ္သိန္း ေသာၾကာ, 11 မတ္ 2011
ဒီကေန႔က်င္းပတဲ့ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းမွာ ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အဆိုတခုကို မဲခြဲဆံုးျဖတ္တဲ့ အဆင့္ထိေရာက္ခဲ့ၿပီး မဲအျပတ္အသတ္နဲ႔ ႐ံႈးနိမ့္သြားခဲ့ပါတယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွာေတာ့ ခုခ်ိန္ထိ အဆိုတခုခုကို မဲခြဲ ဆံုးျဖတ္တဲ့အဆင့္ထိ မေရာက္ေသးဘဲ အားလံုးသေဘာတူၿပီး အတည္ျဖစ္ရင္ျဖစ္၊ မျဖစ္ရင္လည္း အဆိုတင္သူက ျပန္႐ုပ္သိမ္းတာနဲ႔ ၿပီးသြားတာမ်ဳိးပဲရွိပါေသးတယ္။ ဒီကေန႔ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းေတြရဲ႕ အေျခအေနကို ဘန္ေကာက္ကေန စံုစမ္းထားတဲ့ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္သိန္းက သတင္းေပးပို႔ထားပါတယ္။
ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္မွာ တင္သြင္းထားတဲ့အဆိုကေတာ့ လက္ရွိ ပညာေရးစနစ္ကို ကၽြမ္းက်င္သူ ပညာရွင္အဖြဲ႔ေတြ၊ အေတြ႔အၾကံဳရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ ဘုတ္အဖြဲ႔တခုဖြဲ႔စည္းၿပီး ျပန္လည္ သံုးသပ္ဖုိ႔ဆိုတဲ့ အဆိုျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအဆိုကို တင္သြင္းခဲ့သူက ခ်င္းျပည္နယ္ အမွတ္ (၄) မဲဆႏၵနယ္က အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးစတီဗင္သာဘိတ္ျဖစ္ၿပီး ေထာက္ခံေဆြးေႏြးသူေတြထဲမွာ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအင္အားစု NDF ပါတီက အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးဘုန္းျမင့္ေအာင္လည္း အပါအ၀င္ပါ။ ပညာေရး၀န္ႀကီး ေဒါက္တာခ်မ္းၿငိမ္း က ျပန္လည္ ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးၿပီး အဆိုကို ျပန္႐ုပ္သိမ္းဖို႔ေျပာခဲ့ေပမဲ့ အဆိုတင္သြင္းသူက မ႐ုပ္သိမ္းတဲ့အတြက္ မဲခြဲ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကတာမွာေတာ့ မဲအျပတ္အသတ္နဲ႔ ႐ံႈးနိမ့္သြားခဲ့တယ္လို႔ ဦးဘုန္းျမင့္ေအာင္က ေျပာပါတယ္။
“အဲဒီအဆိုကို က်ေနာ္တုိ႔ ေထာက္ခံေဆြးေႏြးၾကတယ္ဗ်ာ။ ၿပီးေတာ့ ေဒါက္တာခ်မ္းၿငိမ္းကျပန္ၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးတယ္။ သူေဆြးေႏြးတာက အဓိကကေတာ့ ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သူတို႔ အေကာင္းဆံုးနဲ႔ အျပည့္စံုဆံုး လုပ္ေနတဲ့အေၾကာင္းေပါ့ေလ။ အဲဒါေတြကို ရွင္းျပပါတယ္။ ရွင္းျပၿပီးေတာ့ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘုတ္အဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္းဖို႔မလိုပါဘူး။ ဒီဘုတ္အဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္းဖို႔ကိစၥကို ျပန္လည္ရုပ္သိမ္းေပးပါဆိုၿပီး သူကေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီဘက္က အဆိုတင္တဲ့သူက မရုပ္သိမ္းခ်င္ပါဘူးဆိုတဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔ မဲခြဲရတဲ့အဆင့္ထိ ေရာက္သြားတာေပါ့။ မဲခြဲေတာ့လည္း က်ေနာ္တုိ႔ ဒီဘက္က မဲက ၂၀ ေလာက္ပဲရပါတယ္။ က်န္တဲ့ ၁၉၀ ေလာက္ကေတာ့ ေဒါက္တာခ်မ္းၿငိမ္းဘက္က ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဒီဘုတ္ဖြဲ႔ၿပီးေတာ့ ဖြဲ႔စည္းဖို႔ိကိစၥကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ကိစၥ ပ်က္သြားတာေပါ့ဗ်ာ။”
ပညာေရးဆိုင္ရာကၽြမ္းက်င္သူတဦးျဖစ္တဲ့ ေဒါက္တာသိန္းလြင္ကေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံပညာေရးစနစ္ဟာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ လုိေနၿပီး အဲဒီလိုျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏုိင္ေရးအတြက္ သီးျခားလြတ္လပ္တဲ့ ကၽြမ္းက်င္သူ ပညာရွင္ေတြပါ၀င္တဲ့အဖြဲ႔နဲ႔ စနစ္တက် ေလ့လာဖို႔ လိုအပ္တယ္ဆိုတာကို သေဘာတူပါတယ္။
“က်ေနာ့္အျမင္ေတာ့ ဒီျမန္မာႏုိင္ငံ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔အတြက္ လြတ္လပ္တဲ့ပညာရွင္အဖြဲ႔ေတြက ေလ့လာၿပီးေတာ့ တင္ျပခ်က္ေတြ လိုအပ္တယ္။ ဒီလိုတင္ျပခ်က္ေတြအေပၚမွာ လႊတ္ေတာ္ကစဥ္းစာၿပီးေတာ့မွ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ေပါ့။ အဲဒီလို သုေတသနအဖြဲ႔ေတြ၊ လြတ္လပ္တဲ့ပညာရွင္အဖြဲ႔ေတြကို ဖြဲ႔စည္းၿပီးေတာ့ ေလ့လာဖို႔လိုတယ္။ တင္ျပဖို႔လိုတယ္။ ဒါမွသာ ဒီပညာေရးကို က်ယ္က်ုယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျပန္လည္ သံုးသပ္ႏိုင္မယ္ေလ။ က်ေနာ္တုိ႔ ပညာေရးက အမ်ားႀကီး အခက္အခဲေတြ ႀကံဳေတြ႔လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ဖို႔လိုတယ္။ အဲဒီအတြက္ က်ေနာ္တို႔က ဘယ္လိုအပိုင္းေတြမွာ အခက္အခဲ ႀကံဳေနရလဲ၊ ဘယ္လိုဟာေတြ ျပင္ဆင္ရမလဲ၊ ဘယ္လိုျပင္ဆင္မလဲ ဆိုတဲ့တင္ျပခ်က္ေတြ လိုတယ္။ အဲဒီအတြက္ လြတ္လပ္တဲ့ပညာရွင္ေတြကေန ေလ့လာတင္ျပဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။”
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းေတြမွာ တင္သြင္း ေဆြးေႏြးၾကတဲ့အဆိုေတြထဲ အခု ပညာေရးနဲ႔ဆိုင္တဲ့ အဆိုဟာ ပထမဆံုးအႀကိမ္ မဲခြဲဆံုးျဖတ္ခဲ့ရတဲ့အဆို၊ ပထမဆံုးအႀကိမ္ အေရးနိမ့္သြားတဲ့ အဆိုပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဆုိတခု အေရးနိမ့္သြားၿပီးရင္ အဲဒီလိုအဆိုမ်ဳိးကို ေနာက္ထပ္ ျပန္တင္သြင္းခြင့္ ရ-မရဆိုတာကလည္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မရွိပါဘူး။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဘက္မွာဆိုရင္ အဆိုေတြတင္သြင္းၾက၊ ေထာက္ခံေဆြးေႏြးၾကၿပီးတဲ့ေနာက္ လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူၿပီး ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးၾကတာေတြရွိသလို သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးေတြက လာၿပီး ေျဖရွင္းတဲ့အခါက်ေတာ့ အဆိုတင္သြင္းသူက သူ႔ရဲ႕အဆိုကို ျပန္႐ုပ္သိမ္းသြားတာမ်ဳိးနဲ႔ အဆံုးသတ္သြားတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။
တကယ္ကေတာ့ သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးေတြ လာၿပီး ရွင္းလင္းတယ္ဆိုတာကလည္း တိတိက်က် ေရေရရာရာမဟုတ္ဘဲ ျမန္မာ စစ္အစိုးရ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရးလို၊ သူတို႔၀န္ႀကီးဌာနေတြက လုပ္ေနတာေတြဟာ အားလံုးေကာင္း၊ လိုအပ္ခ်က္မရွိ ဆိုတာမ်ဳိးေတြနဲ႔ပဲ ျပန္ရွင္းတာေၾကာင့္ အဲဒီရွင္းလင္းခ်က္ေတြဟာ လူထုၾကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ လက္ေတြ႔ ပကတိအေျခအေနေတြနဲ႔ ကင္းကြာေနတယ္ ဆိုတဲ့ ေ၀ဖန္သံေတြကလည္း ၾကားေနရပါတယ္။
အဲဒီလိုမ်ဳိး ကိုယ္တင္သြင္းတဲ့အဆိုေတြကို အလြယ္တကူ ျပန္႐ုပ္သိမ္းတဲ့အေပၚနဲ႔ ၀န္ႀကီးေတြရဲ႕ ရွင္းလင္းခ်က္ေတြအေပၚ ေ၀ဖန္ သံေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သဃၤန္းကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးသိန္းညြန္႔က အခုလို မွတ္ခ်က္ေပးပါတယ္။
“က်ေနာ္ ျမင္တာကေတာ့ ကိုယ္တင္ၿပီးတယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္အဆိုက ဥပေဒမူၾကမ္းတရပ္ျဖစ္လာေအာင္၊ သို႔မဟုတ္ ဒီအဆိုဟာ ခုနကေျပာသလို လႊတ္ေတာ္တရပ္လံုးရဲ႕အသံအျဖစ္ သေဘာထားအျဖစ္ လႊတ္ေတာ္မွတ္တမ္းမွာက်န္ခဲ့ေအာင္ အဲဒါကေတာ့ ႀကိဳးစားၾကဖို႔လိုတာေပါ့။ သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးေတြက အခုလို သူတို႔ရွင္းလင္းေျဖၾကားဖို႔ေပါ့ဗ်ာ၊ ဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ဖန္တီးေပးတဲ့ေပါ့ဗ်ာ၊ ဒီလိုအေျခအေနရေအာင္ ရွင္းျပခြင့္ရေအာင္ဖန္တီးေပးတဲ့ အဆိုတင္ျပသူေတြကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆိုတာကေတာ့ ထည့္ထည့္ေျပာေနတာ က်ေနာ္ၾကားေနရတယ္။”
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြမွာ သူတို႔ကို အေထာက္အပံ့ျပဳမယ့္ အၾကံေပးပုဂၢိဳလ္၊ ၀န္ထမ္း၊ ႐ံုး စတာေတြ မရွိၾကတဲ့အတြက္ သူတို႔ လုပ္ေဆာင္ရတာေတြမွာ အခက္အခဲေတြ ေတြ႔ေနၾကရတယ္လို႔ ေျပာဆိုတာေတြ လည္းရွိလာပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြမွာ ဥပေဒေရးရာ အကူအညီေတြ၊ အခ်က္အလက္ပိုင္း ဆိုင္ရာ အကူအညီေတြ လိုအပ္ေနတဲ့အတြက္ အဲဒီကိစၥေတြကို ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေရး ႐ံုးအဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္းဖို႔ လိုေနတာေၾကာင့္ အဲဒီအတြက္ အကူအညီေပးမယ္လို႔ ကမ္းလွမ္းတာ၊ တတ္ႏိုင္သူေတြက ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းၾကဖို႔ ႏႈိးေဆာ္တာေတြလည္း ရွိလာပါတယ္။
လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းေတြကို စေန၊ တနဂၤေႏြေန႔ေတြမွာ ရပ္နားၿပီး မတ္လ ၁၄ ရက္၊ တနလၤာေန႔က်ရင္ ျပန္စမွာျဖစ္ပါတယ္။
http://www.voanews.com/burmese/news/Education-motion-Burma-03-11-11-117798658.html
By ကိုေက်ာ္ေက်ာ္သိန္း ေသာၾကာ, 11 မတ္ 2011
ဒီကေန႔က်င္းပတဲ့ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းမွာ ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အဆိုတခုကို မဲခြဲဆံုးျဖတ္တဲ့ အဆင့္ထိေရာက္ခဲ့ၿပီး မဲအျပတ္အသတ္နဲ႔ ႐ံႈးနိမ့္သြားခဲ့ပါတယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွာေတာ့ ခုခ်ိန္ထိ အဆိုတခုခုကို မဲခြဲ ဆံုးျဖတ္တဲ့အဆင့္ထိ မေရာက္ေသးဘဲ အားလံုးသေဘာတူၿပီး အတည္ျဖစ္ရင္ျဖစ္၊ မျဖစ္ရင္လည္း အဆိုတင္သူက ျပန္႐ုပ္သိမ္းတာနဲ႔ ၿပီးသြားတာမ်ဳိးပဲရွိပါေသးတယ္။ ဒီကေန႔ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းေတြရဲ႕ အေျခအေနကို ဘန္ေကာက္ကေန စံုစမ္းထားတဲ့ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္သိန္းက သတင္းေပးပို႔ထားပါတယ္။
ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္မွာ တင္သြင္းထားတဲ့အဆိုကေတာ့ လက္ရွိ ပညာေရးစနစ္ကို ကၽြမ္းက်င္သူ ပညာရွင္အဖြဲ႔ေတြ၊ အေတြ႔အၾကံဳရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ ဘုတ္အဖြဲ႔တခုဖြဲ႔စည္းၿပီး ျပန္လည္ သံုးသပ္ဖုိ႔ဆိုတဲ့ အဆိုျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအဆိုကို တင္သြင္းခဲ့သူက ခ်င္းျပည္နယ္ အမွတ္ (၄) မဲဆႏၵနယ္က အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးစတီဗင္သာဘိတ္ျဖစ္ၿပီး ေထာက္ခံေဆြးေႏြးသူေတြထဲမွာ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအင္အားစု NDF ပါတီက အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးဘုန္းျမင့္ေအာင္လည္း အပါအ၀င္ပါ။ ပညာေရး၀န္ႀကီး ေဒါက္တာခ်မ္းၿငိမ္း က ျပန္လည္ ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးၿပီး အဆိုကို ျပန္႐ုပ္သိမ္းဖို႔ေျပာခဲ့ေပမဲ့ အဆိုတင္သြင္းသူက မ႐ုပ္သိမ္းတဲ့အတြက္ မဲခြဲ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကတာမွာေတာ့ မဲအျပတ္အသတ္နဲ႔ ႐ံႈးနိမ့္သြားခဲ့တယ္လို႔ ဦးဘုန္းျမင့္ေအာင္က ေျပာပါတယ္။
“အဲဒီအဆိုကို က်ေနာ္တုိ႔ ေထာက္ခံေဆြးေႏြးၾကတယ္ဗ်ာ။ ၿပီးေတာ့ ေဒါက္တာခ်မ္းၿငိမ္းကျပန္ၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးတယ္။ သူေဆြးေႏြးတာက အဓိကကေတာ့ ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သူတို႔ အေကာင္းဆံုးနဲ႔ အျပည့္စံုဆံုး လုပ္ေနတဲ့အေၾကာင္းေပါ့ေလ။ အဲဒါေတြကို ရွင္းျပပါတယ္။ ရွင္းျပၿပီးေတာ့ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘုတ္အဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္းဖို႔မလိုပါဘူး။ ဒီဘုတ္အဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္းဖို႔ကိစၥကို ျပန္လည္ရုပ္သိမ္းေပးပါဆိုၿပီး သူကေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီဘက္က အဆိုတင္တဲ့သူက မရုပ္သိမ္းခ်င္ပါဘူးဆိုတဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔ မဲခြဲရတဲ့အဆင့္ထိ ေရာက္သြားတာေပါ့။ မဲခြဲေတာ့လည္း က်ေနာ္တုိ႔ ဒီဘက္က မဲက ၂၀ ေလာက္ပဲရပါတယ္။ က်န္တဲ့ ၁၉၀ ေလာက္ကေတာ့ ေဒါက္တာခ်မ္းၿငိမ္းဘက္က ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဒီဘုတ္ဖြဲ႔ၿပီးေတာ့ ဖြဲ႔စည္းဖို႔ိကိစၥကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ကိစၥ ပ်က္သြားတာေပါ့ဗ်ာ။”
ပညာေရးဆိုင္ရာကၽြမ္းက်င္သူတဦးျဖစ္တဲ့ ေဒါက္တာသိန္းလြင္ကေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံပညာေရးစနစ္ဟာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ လုိေနၿပီး အဲဒီလိုျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏုိင္ေရးအတြက္ သီးျခားလြတ္လပ္တဲ့ ကၽြမ္းက်င္သူ ပညာရွင္ေတြပါ၀င္တဲ့အဖြဲ႔နဲ႔ စနစ္တက် ေလ့လာဖို႔ လိုအပ္တယ္ဆိုတာကို သေဘာတူပါတယ္။
“က်ေနာ့္အျမင္ေတာ့ ဒီျမန္မာႏုိင္ငံ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔အတြက္ လြတ္လပ္တဲ့ပညာရွင္အဖြဲ႔ေတြက ေလ့လာၿပီးေတာ့ တင္ျပခ်က္ေတြ လိုအပ္တယ္။ ဒီလိုတင္ျပခ်က္ေတြအေပၚမွာ လႊတ္ေတာ္ကစဥ္းစာၿပီးေတာ့မွ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ေပါ့။ အဲဒီလို သုေတသနအဖြဲ႔ေတြ၊ လြတ္လပ္တဲ့ပညာရွင္အဖြဲ႔ေတြကို ဖြဲ႔စည္းၿပီးေတာ့ ေလ့လာဖို႔လိုတယ္။ တင္ျပဖို႔လိုတယ္။ ဒါမွသာ ဒီပညာေရးကို က်ယ္က်ုယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျပန္လည္ သံုးသပ္ႏိုင္မယ္ေလ။ က်ေနာ္တုိ႔ ပညာေရးက အမ်ားႀကီး အခက္အခဲေတြ ႀကံဳေတြ႔လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ဖို႔လိုတယ္။ အဲဒီအတြက္ က်ေနာ္တို႔က ဘယ္လိုအပိုင္းေတြမွာ အခက္အခဲ ႀကံဳေနရလဲ၊ ဘယ္လိုဟာေတြ ျပင္ဆင္ရမလဲ၊ ဘယ္လိုျပင္ဆင္မလဲ ဆိုတဲ့တင္ျပခ်က္ေတြ လိုတယ္။ အဲဒီအတြက္ လြတ္လပ္တဲ့ပညာရွင္ေတြကေန ေလ့လာတင္ျပဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။”
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းေတြမွာ တင္သြင္း ေဆြးေႏြးၾကတဲ့အဆိုေတြထဲ အခု ပညာေရးနဲ႔ဆိုင္တဲ့ အဆိုဟာ ပထမဆံုးအႀကိမ္ မဲခြဲဆံုးျဖတ္ခဲ့ရတဲ့အဆို၊ ပထမဆံုးအႀကိမ္ အေရးနိမ့္သြားတဲ့ အဆိုပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဆုိတခု အေရးနိမ့္သြားၿပီးရင္ အဲဒီလိုအဆိုမ်ဳိးကို ေနာက္ထပ္ ျပန္တင္သြင္းခြင့္ ရ-မရဆိုတာကလည္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မရွိပါဘူး။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဘက္မွာဆိုရင္ အဆိုေတြတင္သြင္းၾက၊ ေထာက္ခံေဆြးေႏြးၾကၿပီးတဲ့ေနာက္ လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူၿပီး ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးၾကတာေတြရွိသလို သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးေတြက လာၿပီး ေျဖရွင္းတဲ့အခါက်ေတာ့ အဆိုတင္သြင္းသူက သူ႔ရဲ႕အဆိုကို ျပန္႐ုပ္သိမ္းသြားတာမ်ဳိးနဲ႔ အဆံုးသတ္သြားတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။
တကယ္ကေတာ့ သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးေတြ လာၿပီး ရွင္းလင္းတယ္ဆိုတာကလည္း တိတိက်က် ေရေရရာရာမဟုတ္ဘဲ ျမန္မာ စစ္အစိုးရ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရးလို၊ သူတို႔၀န္ႀကီးဌာနေတြက လုပ္ေနတာေတြဟာ အားလံုးေကာင္း၊ လိုအပ္ခ်က္မရွိ ဆိုတာမ်ဳိးေတြနဲ႔ပဲ ျပန္ရွင္းတာေၾကာင့္ အဲဒီရွင္းလင္းခ်က္ေတြဟာ လူထုၾကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ လက္ေတြ႔ ပကတိအေျခအေနေတြနဲ႔ ကင္းကြာေနတယ္ ဆိုတဲ့ ေ၀ဖန္သံေတြကလည္း ၾကားေနရပါတယ္။
အဲဒီလိုမ်ဳိး ကိုယ္တင္သြင္းတဲ့အဆိုေတြကို အလြယ္တကူ ျပန္႐ုပ္သိမ္းတဲ့အေပၚနဲ႔ ၀န္ႀကီးေတြရဲ႕ ရွင္းလင္းခ်က္ေတြအေပၚ ေ၀ဖန္ သံေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သဃၤန္းကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးသိန္းညြန္႔က အခုလို မွတ္ခ်က္ေပးပါတယ္။
“က်ေနာ္ ျမင္တာကေတာ့ ကိုယ္တင္ၿပီးတယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္အဆိုက ဥပေဒမူၾကမ္းတရပ္ျဖစ္လာေအာင္၊ သို႔မဟုတ္ ဒီအဆိုဟာ ခုနကေျပာသလို လႊတ္ေတာ္တရပ္လံုးရဲ႕အသံအျဖစ္ သေဘာထားအျဖစ္ လႊတ္ေတာ္မွတ္တမ္းမွာက်န္ခဲ့ေအာင္ အဲဒါကေတာ့ ႀကိဳးစားၾကဖို႔လိုတာေပါ့။ သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးေတြက အခုလို သူတို႔ရွင္းလင္းေျဖၾကားဖို႔ေပါ့ဗ်ာ၊ ဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ဖန္တီးေပးတဲ့ေပါ့ဗ်ာ၊ ဒီလိုအေျခအေနရေအာင္ ရွင္းျပခြင့္ရေအာင္ဖန္တီးေပးတဲ့ အဆိုတင္ျပသူေတြကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆိုတာကေတာ့ ထည့္ထည့္ေျပာေနတာ က်ေနာ္ၾကားေနရတယ္။”
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြမွာ သူတို႔ကို အေထာက္အပံ့ျပဳမယ့္ အၾကံေပးပုဂၢိဳလ္၊ ၀န္ထမ္း၊ ႐ံုး စတာေတြ မရွိၾကတဲ့အတြက္ သူတို႔ လုပ္ေဆာင္ရတာေတြမွာ အခက္အခဲေတြ ေတြ႔ေနၾကရတယ္လို႔ ေျပာဆိုတာေတြ လည္းရွိလာပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြမွာ ဥပေဒေရးရာ အကူအညီေတြ၊ အခ်က္အလက္ပိုင္း ဆိုင္ရာ အကူအညီေတြ လိုအပ္ေနတဲ့အတြက္ အဲဒီကိစၥေတြကို ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေရး ႐ံုးအဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္းဖို႔ လိုေနတာေၾကာင့္ အဲဒီအတြက္ အကူအညီေပးမယ္လို႔ ကမ္းလွမ္းတာ၊ တတ္ႏိုင္သူေတြက ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းၾကဖို႔ ႏႈိးေဆာ္တာေတြလည္း ရွိလာပါတယ္။
လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းေတြကို စေန၊ တနဂၤေႏြေန႔ေတြမွာ ရပ္နားၿပီး မတ္လ ၁၄ ရက္၊ တနလၤာေန႔က်ရင္ ျပန္စမွာျဖစ္ပါတယ္။
http://www.voanews.com/burmese/news/Education-motion-Burma-03-11-11-117798658.html
0 comments:
Post a Comment