“၂၀၁၀ ကမၻာ့ လူအခြင့္အေရး၏ တိုက္ပြဲႏွစ္” ျမန္မာ့ေသြးအနီေရာင္ မညစ္ေစနဲ ့။ စစ္က်ြန္ဘ၀လႊတ္ေျမာက္ၾကဖို ့ ေတာ္လွန္ွေရးသို ့့ အသင့္ျပင္

Sunday, April 10, 2011

ဆႏၵျပ ယီမင္ ေက်ာင္းဆရာမ်ား အၾကမ္းဖက္ ႏွိမ္ႏွင္းခံေနရ

Friday, 08 April 2011 23:36 Editor
ျပီးခဲ့သည့္ ၂ ပတ္အတြင္း ဆႏၵျပပြဲမ်ားတြင္ ေက်ာင္းဆရာ ၃ ဦး အနည္းဆံုး အသတ္ခံခဲ့ရေၾကာင္း ယီမင္ ေက်ာင္းဆရာ အစည္းအရံုး Yemen Teachers Syndicate က ေျပာဆိုလိုက္သည္။

“သိပ္မၾကာေသးခင္က ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ဆႏၵျပပြဲေတြမွာ ေက်ာင္းဆရာ ၃ ဦး အနည္းဆံုး ေသဆံုးခဲ့ရတာကို က်ေနာ္တို႔ သတင္းရပါတယ္” အစည္းအရံုး ေျပာေရးဆိုခြင့္ ရွိသူ ေယဟအလီႏုိင္က ဆိုသည္။

“ေဂ်ာ့ေဒသမွာ ဆရာအဘ္ဒူလာ မိုဟာမက္ခ်ီဟတ္နဲ႔ ဆရာအာမတ္အယ္ဂ်ဘာ ကူ၀ိတ္တာတို႔ရယ္၊ တိုင္အက္စ္ျမိဳ႕မွာေတာ့ အဘ္ဒယ္ဆလမ္ကာဆင္ ရွမီရီတို႔ဟာ လံုျခံဳေရးတပ္ဖြဲ႔၀င္မ်ား အၾကမ္းဖက္မႈရဲ႕ သားေကာင္ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။”

ဆန္နားေဒသတြင္ လံုျခံဳေရး တပ္ဖြဲ႔မ်ားက ဖမ္းဆီး ေခၚေဆာင္သြားခဲ့သည့္ ဆရာ မာဖို႔ဖက္အယ္ရွာဘီ၏ အသက္အႏၱရာယ္အတြက္လည္း စိုးရိမ္ေနရေၾကာင္း အစည္းအရံုးက ေျပာျပခဲ့သည္။ ဒါဇင္ေပါင္းမ်ားစြာတို႔မွာလည္း ေနအိမ္မ်ားမွ ေခၚထုတ္သြားျခင္း၊ ရိုက္ႏွက္ျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ မ်က္ရည္ယိုဗံုးမ်ားေၾကာင့္ အဆိပ္သင့္ျခင္းတို႔ကို ခံေနရေၾကာင္း အစီရင္ခံ တင္ျပထားသည္။

ႏုိင္ငံတကာ ပညာေရး သမဂၢမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အတြင္းေရးမွဴး ဖရက္ဗန္လီယူ၀န္က ယခုကဲ့သို႔ ေျပာဆိုလိုက္သည္။ “ဆႏၵျပသမားေတြ၊ အထူးသျဖင့္ သမဂၢ၀င္မ်ားကို ဖမ္းဆီးျခင္းႏွင့္ ျခိမ္းေျခာက္ျခင္းေတြ လုပ္ေနတဲ့အေပၚ EI အေနနဲ႔ လံုး၀ ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်ပါတယ္။ သူတို႔က အေျခခံ အခြင့္ေရးမ်ားနဲ႔ လြတ္ေျမာက္မႈအတြက္ တရား၀င္ ေတာင္းဆိုမႈေတြ လုပ္ေနၾကတာပါ။”

အေျခအေနမ်ား ေျပာင္းလဲေနမႈမွာ ျမန္ဆန္လွသည္။ ဤအတြက္ ဆရာအသင္းအေနျဖင့္ ေက်ာင္းဆရာမည္မွ် ထပ္မံျပီး ေစာ္ကားခံရျခင္း၊ ဖမ္းဆီးခံရျခင္း၊ အသတ္ခံရျခင္း တို႔ကို အေသအခ်ာသိရန္ အခက္အခဲရွိေနသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ဆရာအသင္းအေနျဖင့္ ဆႏၵျပသူမ်ားအား ႏွိပ္ကြပ္မႈတို႔ကို ႏုိင္ငံတကာသို႔ သတင္း ေပးသြားမည္ဟု ဆို၏။

EI က အာဏာပိုင္မ်ား၏ လုပ္ရပ္တို႔ကို ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်လိုက္သည္။ သမဂၢအခြင့္အေရးႏွင့္ အေျခခံ လူ႔ အခြင့္အေရးတို႔ အေပၚ ေစာ္ကားေနမႈတို႔ကို ႏုိင္ငံတကာ အသိုင္းအ၀ိုင္းအေနျဖင့္ ထိေရာက္စြာ ဖိအားေပး အေရးယူရန္ EI က လံႈ႕ေဆာ္ထားသည္။

ေမာကၡႏုိင္ငံတကာ ဆရာသမဂၢသတင္းRest of your post

0 comments:

 
----------------------------------------- */ /* EOT ----------------------------------------- */