“၂၀၁၀ ကမၻာ့ လူအခြင့္အေရး၏ တိုက္ပြဲႏွစ္” ျမန္မာ့ေသြးအနီေရာင္ မညစ္ေစနဲ ့။ စစ္က်ြန္ဘ၀လႊတ္ေျမာက္ၾကဖို ့ ေတာ္လွန္ွေရးသို ့့ အသင့္ျပင္

Saturday, April 23, 2011

ေထြရာေလးပါး( ေပးပို ့သူ-ဗမာေသြး)

အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းအတြက္ မေနာရမၼေက်ာင္း ႏွင္႔ ပညာဒါန သင္တန္းမ်ားကိုသာ အားထားေနရ
Thursday, 21 April 2011 07:33 ေအာင္ျမင္
လက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လူငယ္မ်ားအတြက္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား နည္းလြန္းေနျပီး အလုပ္အကိုင္ ရရွိေရးအတြက္ ကြန္ျပဴတာတတ္ကၽြမ္းမႈ၊ ဘာသာစကား တတ္ကၽြမ္းမႈတို႔ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ေၾကာင္းကို နယ္ျမိဳ႕ေလးတစ္ခုကေန ရန္ကုန္မွာ သင္တန္းလာတက္ေနတဲ႔ ဘြဲ႕ရလူငယ္တစ္ဦးက ေျပာျပသည္။

“အလုပ္ရဖို႕က ေတာ္ေတာ္႔ကို ခက္ပါတယ္။ ေခၚတဲ့အလုပ္ေတြမွာက အဂၤလိပ္စာ ေရး-ဖတ္-ေျပာ၊ ကြန္ျပဴတာ အသံုးျပဳႏိုင္မွ၊ မိန္းကေလးေတြဆို စာရင္း ကိုင္လက္မွတ္ ရွိရမယ္။ သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္ေတြ သင္တန္းဆင္း ေအာင္လက္မွတ္ေတြ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္။ ေယာက္်ားေလးေတြ အတြက္ဆို ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ ရွိရမယ္။ ဘြဲ႕လက္မွတ္ရွိတာေတာင္ ကားေမာင္လိုင္စင္ မပါရင္ မခန႔္ခ်င္ဘူး။ ဒီလိုဆို အစကတည္းက ကားေမာင္းဖို႔ပဲ လုပ္ခဲ႔ပါတယ္”

“အလုပ္ေခၚ ေၾကာ္ျငာတဲ့ ဂ်ာနယ္ေတြ၊ သတင္းစာေတြမွာ ၾကည့္ျပီး လိုက္ေလွ်ာက္ၾကပါတယ္။ အလုပ္ေခၚစာ ေၾကာ္ျငာ ၁၀၀ေလာက္ လိုက္ေလွ်ာက္တာေတာင္ အလုပ္တစ္ခု ရဖို႕က မလြယ္ဘူးဗ်။ ကၽြန္ေတာ္က နယ္ကလာျပီး အလုပ္ရွာရတာဆိုေတာ႔ ေနေရး၊ ထိုင္ေရး၊ စားေသာက္ေရး ေတာ္ေတာ္႔ကို ဒုကၡေရာက္ပါတယ္။ နီးစပ္ရာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြ၊ ေဆြမ်ိဳးနီစပ္ အိမ္ေတြ ကပ္ေနျပီး သင္တန္းေတြတက္ အလုပ္ရွာၾကရတာ။ အလုပ္သြားေလွ်ာက္ရတဲ့ ခရီးစရိတ္၊ မိတၱဴဖိုးေတြ ေပါင္းလိုက္ရင္ အလုပ္ရျပီးခဲ့ရင္ေတာင္ ၄၊ ၅လနဲ႕ မေက်ႏိုင္ပါဘူးဗ်ာ”

“ေနာက္ျပီး အလုပ္ေလ်ာက္တဲ့ေနရာမွာ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္တဲ့ အက်င့္ စာရိတၱ ေကာင္းမြန္ေၾကာင္း ေထာက္ခံစာလည္း လိုေသးတယ္။ ျပစ္မႈ တစံုတရာ ကင္းရွင္းေၾကာင္းနဲ႕ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားနဲ႔ ကင္းရွင္း ေၾကာင္း ရဲစခန္းက ေထာက္ခံ ေပးတဲ့စာေပါ့။ ဒီေထာက္ခံစာ ကလည္း တည္းခိုေနထိုင္ရာရပ္ကြပ္က ရပ္ကြက္ရံုးမွာ အရင္ ေတာင္းရတယ္ အလွဴေငြ က်ပ္၃၀၀ ကေန႕၅၀၀ ထည့္ရတယ္။ ရဲစခန္းက် ေတာ့လည္း ၅၀၀ ေလာက္ေပးမွ အဆင္ေျပတာ” ဟု ဆက္လက္ ေျပာျပခဲ့သည္။

ယေန႕ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႕အျပားမွ ဘြဲ႕ရလူငယ္မ်ားသည္ မိမိတို႕ေမြးရပ္ ေျမကို စြန္႔ခြာလာၾကျပီး မိမိတို႔ ဘဝ ေရွ႕ေရးအတြက္ အိပ္မက္ကိုယ္စီ ျဖင့္ ကုမၼဏီအလုပ္အကိုင္ ရွာေဖြရန္၊ ႏိုင္ငံရပ္ျခားတြင္ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ရန္၊ ႏိုင္ငံျခား တကၠသိုလ္မ်ားမွာ ပညာသင္ဆု ရေအာင္ၾကိဳးစားျပီး အဆင့္မွီ ႏိုင္ငံတကာ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ပညာဆက္ သင္ႏိုင္ရန္ ရည္မွန္းခ်က္ ကိုယ္စီျဖင့္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိလာၾကသည္။ မိမိတို႕ဇာတိမွ ေစာျပီးထြက္ခြာခဲ့ၾကတဲ့သူေတြ ရန္ကုန္မွာ အလုပ္အကိုင္ အဆင္ေျပ အေျခက်ေနသူေတြရဲ႕ သတင္း၊ ႏိုင္ငံရပ္ျခားသို႕သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ ေနၾကသူေတြရဲ႕ သတင္းေတြကို အားက်ျပီး နယ္ျမိဳ႕မ်ားမွ ထြက္လာၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္ကို ေရာက္ရွိျပီး အရင္ဆံုး ပုဂၢလိက သင္တန္းေက်ာင္းေတြမွာ သင္တန္းဆင္း လက္မွတ္ရရွိဖို႕တက္ ေရာက္ၾကရ သည္။ ရန္ကုန္တြင္ ဘာသာစကားသင္တန္း၊ ကြန္ျပဴတာသင္တန္း၊ စာရင္းကိုင္သင္တန္း စတဲ့သင္တန္းမ်ိဳးစံု ဖြင့္လွစ္ထားတဲ့ သင္တန္းေက်ာင္းေတြထဲကမွ မိမိတို႕တတ္ႏိုင္ ေသာေငြေၾကးျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ျပီး တက္ေရာက္ၾကရသည္။ ေငြေၾကးမ်ားမ်ား မတတ္ႏိုင္ေသာ လူငယ္ေတြက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြမွာ ဖြင့္လွစ္ထားျပီး သင္တန္းဝင္းေၾကးေလာက္သာ ေပးရတဲ့ သင္တန္းေက်ာင္းေတြကို ေရြးခ်ယ္ တက္ေရာက္ ၾကသည္။

အေရွ့ဥယ်ာဥ္တိုက္၊ ဗဟိုလမ္း(ရွမ္းလမ္း)၊ တရားရံုးအေနာက္ဖက္၊ စမ္းေခ်ာင္းျမိဳ႕နယ္ အတြင္းရွိ ‘မေနာရမၼ ပညာဒါန’ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းတြင္ သင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားေပးေနသည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္မက ၾကာျမင့္ခဲ့ျပီျဖစ္သည္။ ယေန႔ မေနာရမၼ ပညာဒါနေက်ာင္းမွာ အဂၤလိပ္၊ ျပင္သစ္၊ ဂ်ပန္၊ တရုတ္၊ ကိုရီးယား၊ ဂ်ာမာန္၊ စပိန္၊ မေလး၊ ထိုင္း ဘာသာစကားသင္တန္းမ်ား၊ အီလက္ထေရာနစ္၊ စာရင္းကိုင္၊ ဟိုတယ္စီမံခန္႕ခြဲမႈ၊ ေဆးဝါးသုတ၊ ကြန္ျပဴတာလက္ေတြ႕ သင္တန္းမ်ား ကို သင္တန္းဝင္ေၾကးကိုေပးေဆာင္ရျပီး ၃လ သင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္လ်က္ရွိသည္။ သင္တန္း တက္ေရာက္ ေနသူေပါင္း ေထာင္နဲ႕ခ်ီျပီး ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

မေနာရမၼေက်ာင္းတြင္ တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူအခ်ိဳ႕ကို ေမးျမန္းၾကည့္ရာ လာေရာက္ သင္တန္းတက္ၾကသူမ်ားမွာ လူငယ္အမ်ားစုျဖစ္ျပီး အခ်ိဳ႕လူၾကီးပိုင္းမ်ားလည္း တက္ေရာက္ ရွိၾကေၾကာင္း၊ တက္ေရာက္သူမ်ားမွာ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ခံႏွင့္ လွည္ကူး၊ ေမွာ္ဘီ၊ တိုက္ၾကီး၊ ပဲခူးျမိဳ႕မ်ားက ေန႕ခ်င္းျပန္လာေရာက္ တက္ၾကသူမ်ားရွိသလို၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေဒသအသီးသီးမွ လာေရာက္ တက္ေရာက္ၾကေၾကာင္းကို ေျပာျပခဲ့သည္။

မေနာရမၼေက်ာင္းတြင္ စာရင္းကိုင္ႏွင့္ ကြန္ျပဴတာရံုးသုံုး သင္တန္းတက္ေရာက္ေနေသာ ေတာင္ငူမွ ေက်ာင္းသူတစ္ဦး ေျပာျပတာက

“သမီးေတာင္ငူကေန ဘြဲ႕ရျပီး ရန္ကုန္ကို အလုပ္လာရွာတယ္၊ ယုဇန ပလာဇာနားက အထည္ဆိုင္မွာ အေရာင္းဝန္ထမ္း တစ္ႏွစ္ခြဲ လုပ္ပါတယ္။ လစာက ေန႔စားရိတ္အျပီး ၃ေသာင္းက်ပ္ ရပါတယ္။ ခုထြက္လိုက္ျပီး စာရင္းကိုင္သင္တန္းနဲ႔ ကြန္ျပဴတာရံုးသံုး ဘာသာရပ္ကို တက္ေနတာပါ"

"အကိုက မေလးရွားကေန ေငြေထာက္ပံ့လို႔ တက္ႏိုင္တာပါ။ ၃လ သင္တန္းျပီးရင္ အလုပ္ရွာရမယ္။ ဒီစာရင္းကိုင္ လက္မွတ္နဲ႔ ကြန္ျပဴတာ တတ္သြားျပီး သင္တန္းဆင္းရင္ ကုမၼဏီတစ္ခုခုမွာ အလုပ္ရမယ္လို႕ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ကုမၼဏီ တစ္ခုမွာ အလုပ္ရျပီးရင္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေငြစုျပီး LCCI Level 3 ႏိုင္ငံတကာ အသိအမွတ္ျပဳ သင္တန္းကို ဝင္ေျဖမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ထားပါတယ္”

“ေတာင္ငူက ေက်ာင္းအတူတက္ဖူးတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က သူ႔မိဘက ေငြလည္းတတ္ႏိုင္ေတာ့ စကၤာပူ ေက်ာင္းခြဲ တစ္ခုက MAT သင္တန္းေက်ာင္းမွာ LCCI ဒီပလိုမာ တက္ေနတာ Level 3 ေရာက္သြားျပီ၊ သင္တန္းေၾကးက တစ္ဘာသာ က်ပ္ ၅ေသာင္း စာေမးပြဲက တစ္ဘာသာ ေဒၚလာ ၄၀ ကုန္က်တယ္။ ျပီးရင္ သူက စကၤာပူမွာ ACCA သြားတက္မွာ။ သူငယ္ခ်င္းလိုမ်ဳိးေတာ့ မတက္ႏို္င္ပါဘူး။ အလုပ္ရျပီးရင္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ စာေမးပြဲ ေၾကးအတြက္ ပိုက္ဆံစုမယ္။ အျပင္ကေန ေလ့လာၾကည့္မယ္။ သမီးဘက္ကေန ပိုင္ႏိုင္ျပီဆိုရင္ စာေမးပြဲကို ဝင္ေျဖမယ္။ မကၽြမ္းက်င္တဲ့ ဘာသာရပ္ ၂ခု ၃ခု ေလာက္ေတာ့ သင္တန္း တက္ခ်င္တယ္။ မတက္ႏိုင္ရင္လည္း တက္ေနသူကို မိတ္ဖြဲ႕ ေအာက္ၾကိဳ႕ျပီး ကပ္ေလ့လာမယ္။ သမီးဘဝ ျမင့္မားေရးကို အဲဒီလို စဥ္းစားထားတယ္လို႕” ေျပာျပသည္။

မေနာရမၼေက်ာင္းရဲ႕ သင္တန္းေၾကးက ကြန္ျပဴအတြက္ ၃လသင္တန္း ၆၀၀၀က်ပ္ ေပးရသည္။ ဘာသာစကား သင္တန္းဝင္ေၾကးမ်ားမွာ စပိန္၊ ဂ်ာမာန္၊ ျပင္သစ္ အတြက္ ၁၇၀၀က်ပ္ အဂၤလိပ္၊ ကိုရီးယား၊တရုပ္၊ ဂ်ပန္၊ မေလး၊ ထိုင္းဘာသာအတြက္ ၇၀၀က်ပ္ ေပးရျပီး တက္ေရာက္သူ အမ်ားစုမွာ ဧည့္လမ္းညႊန္ လုပ္ငန္းတြင္း ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္ရန္နွင့္ ႏိုင္ငံျခားသြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္မည့္ သူမ်ား၊ သေဘာၤတက္ရန္ ၾကိဳးစားေနသူမ်ား တက္ေရာက္ၾကသည္။

အီလက္ထေရာနစ္သင္တန္းအတြက္ က်ပ္၂၇၀၀ႏွင့္ ဟိုတယ္စီမံခန္႕ခြဲမႈသင္တန္းအတြက္ က်ပ္ ၅၀၀၀ ေပးရသည္။ ဟိုတယ္ခန္႕ခြဲမႈသင္တန္းတြင္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ရွိ ဟိုတယ္အခ်ိဳ႕သို႕ လက္ေတြ႕သင္တန္း သြားျပီး လုပ္ငန္းခြင္ ဝင္ေရာက္ရေၾကာင္း သိရသည္။ သင္တန္းဆင္းျပီးလွ်င္ ဟိုတယ္လုပ္ငန္းသို႔ ၀င္ေရာက္ႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။ ျပည္ပမွလာေရာက္ဖြင့္လွစ္ေသာ အလားတူ သင္တန္းမ်ိဳး တက္ေရာက္ပါက က်ပ္ေငြ ၅သိန္းခန္႔ထိ သင္တန္းေၾကး ကုန္က်စရိတ္ရွိသည္။

ယၡဳဧျပီလ ၃၀ရက္ေန႕တြင္ သင္တန္းသစ္မ်ား စတင္ဖြင့္လွစ္မွာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဧျပီလ ၃ရက္ေန႕က သင္တန္းတက္ေရာက္ရန္ စာရင္းေပးသြင္းခဲ့ေသာ ေက်ာင္းသူတစ္ဦးေျပာျပသည္မွာ အဂၤလိပ္စာႏွင့္ ကြန္ျပဴတာ သင္တန္းမွာ လူျပည့္သြားျပီျဖစ္သျဖင့္ အသစ္ထပ္မံဖြင့္လွစ္မည့္ သင္တန္းမွသာ တက္ေရာက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စာရင္းပဲ ေပးသြင္းခဲ့ရေၾကာင္း ေျပာျပသည္။

အဂၤလန္သံရံုးမွ စာၾကည့္တိုက္တြင္လည္း မိမိတို႕အလုပ္ေကာင္းမ်ားရရွိေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံရပ္ျခားတြင္ အလုပ္အကိုင္ သြားေရာက္လုပ္ကိုင္ရန္၊ တကၠသိုလ္ မ်ားတြင္ ပညာဆက္လက္သင္ ၾကားႏိုင္ရန္အတြက္ ေဒၚလာေငြႏွင့္ တက္ရေသာ သင္တန္းမ်ိဳးစံုကိုလည္း ျမန္မာလူငယ္တို႔ တက္ေရာက္လ်က္ ရွိၾကသည္။

သံရံုးစာၾကည့္တိုက္ အသင္းဝင္ေၾကးအတြက္ တဦးလွ်င္ က်ပ္ေငြ ၂၅၀၀၀ႏွင့္ မိသားစုလိုက္ အသင္းဝင္အတြက္ က်ပ္ေငြ ၄၀၀၀၀ ကုန္က်ေၾကာင္းကို ဆရာဝန္ဘြဲ႕ရရွိျပီးေနာက္ သံရံုးစာၾကည့္တိုက္တြင္ အဂၤလိပ္စာ ေလ့လာရင္း လႈမႈေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ေစတနာ ဝန္ထမ္း အျဖစ္ လုပ္ကိုင္ေနသူ တစ္ဦးက ေျပာျပပါသည္။

အဂၤလိပ္စာ ေလ့လာသင္ၾကားဖို႕ နာရီ ၆၀ အခ်ိန္သင္ၾကားမႈကို အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၂၉၀ ေပးရေၾကာင္း သိရသည္။ လူငယ္ အမ်ားစုမွာ ဘြဲ႕ရမ်ား ျဖစ္ၾကသလို၊ ေက်ာင္းတက္ဆဲ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားလည္း သံရံုး စာၾကည့္တိုက္ အဖြဲ႕အဝင္အျဖစ္ စာဖတ္ ျခင္း၊ အင္တာနက္ အသံုးျပဳျခင္း၊ စီဒီေငြမ်ား ငွားရမ္းျပီး အဂၤလိပ္စာ ေလ့လာေနၾကျခင္း ျဖစ္ျပီး ရဟန္း သံဃာမ်ားလည္း ပါဝင္ေၾကာင္း ေျပာျပပါသည္။

စာရင္းကိုင္ပညာရပ္၊ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ ေစ်းကြက္ရွာေဖြေရး၊ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းမႈ၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း၊ ကုန္သြယ္မႈႏွင့္ စက္မႈလုပ္ငန္း၊ ေက်ာက္မ်က္ ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္မ်ား အစရွိေသာ ႏိုင္ငံတကာ အသိအမွတ္ျပဳ အတတ္ပညာဆိုင္ရာ စာေမးပြဲမ်ားကို ၀င္ေရာက္ေျဖဆိုရန္ ေလ့လာေနၾက သူမ်ားလည္း ရွိသည္။

အဂၤလန္သံရံုးစာၾကည့္တိုက္တြင္ လာေရာက္ေလ့လာေနၾကေသာ လူငယ္အခ်ိဳ႕သည္ လူမႈေရးလုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း လုပ္ေဆာင္ေနၾကေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။ ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္တြင္ ပရဟိတ လူငယ္ဖြံျဖိဳးေရး ဘုန္ေတာ္ၾကီး ေက်ာင္းမ်ားတြင္ အဂ္လိပ္စာႏွင့္ ယဥ္ေက်းလိမၼာ ဘာသာရပ္မ်ားကို ေစတနာဝန္ထမ္း ဆရာမ်ားအျဖစ္ လွည့္လည္ပို႕ခ်ေပးေၾကာင္း NGO ၀န္ထမ္းတစ္ဦးက ေျပာျပပါသည္။

သတင္းေပးပို႔သူ-- ေအာင္ျမင္

ေမာကၡျပည္တြင္းသတင္း


ရန္ကုန္ရွိ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ား အစိုးေက်ာင္းမ်ား ႏွင္႔တူ ဇြန္လတြင္ ျပန္ဖြင့္မည္
Saturday, 23 April 2011 09:04 ေမာကၡျပည္တြင္းသတင္း

၂၀၁၀-၂၀၁၁ ပညာသင္ႏွစ္က ပုဂၢလိကေက်ာင္းအျဖစ္ ဖြင့္ခြင့္ရခဲ့ေသာ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားမွာ အစိုးရေက်ာင္း ဖြင့္ရက္မ်ားအတိုင္း ဇြန္လအတြင္း ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္မည္ဟု သိရွိရသည္။



“ပုဂၢလိကေက်ာင္းေတြရဲ႕ အခန္းက႑က ယွဥ္ၿပိဳင္မႈမ်ားလာတာနဲ႔အမွ် တာ၀န္ယူမႈပိုင္းေတြမွာလည္း အေရးပါလာပါတယ္” ဟု ပုဂၢလိက ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း၏ ပညာေရးတာ၀န္ခံ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး တစ္ဦးက ေမာကၡကို ေျပာျပခဲ့သည္။

ျမန္မာျပည္တြင္ရွိေသာ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားသည္ အစိုးရ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းမ်ားအတိုင္း သင္ၾကားၾကရမည့္အျပင္ ေက်ာင္းဖြင့္ ခ်ိန္ႏွင့္ စာေမးပြဲစစ္ေဆးမႈမ်ားမွာလည္း အစိုးရေက်ာင္းမ်ား နည္းတူပင္ ေဆာင္ရြက္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ပုဂၢလိက ေက်ာင္းမ်ား၌ ေႏြရာသီတြင္ အဂၤလိပ္စာ၊ ကြန္ပ်ဴတာ၊ အဂၤလိပ္စာ သဒၵါမ်ားကိုလည္း သင္ၾကားေပးမႈမ်ား ရွိသည္။

"ပုဂၢလိကေက်ာင္းဆိုတာ ဟိုးအရင္က ရွိခဲ့သလိုမ်ဳိး ဆင္းရဲ၊ ခ်မ္းသာမေရြး တက္ႏိုင္ရမယ္။ ေနာင္လာမယ့္ႏွစ္ေတြမွာလည္း ပုဂၢလိကေက်ာင္းေတြမွာ ပညာဒါနအျဖစ္ ျပဳလုပ္ေပးသြားဖို႔ စီစဥ္ေနပါတယ္" ဟု ထိုပုဂၢလိကေက်ာင္းတာ၀န္ခံ ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာႀကီးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

မိဘမ်ားကလည္း ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားအေပၚ စိတ္၀င္စားမွႈပိုလာခဲ႔ၾကျပီး ပိုမိုေကာင္းမြန္သည့္ ပညာေရးစနစ္တစ္ခု ျဖစ္လာဖို႔ အားလံုးက ေမွ်ာ္လင္႔ေနၾကသည္ဟု ဆိုသည္။

သို႔ေသာ္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားဘက္မွလည္း နည္းစနစ္က်နၿပီး ပိုမိုေကာင္းမြန္သည့္ ပညာေရးအျဖစ္ ရွိလာေစရန္ ပုဂၢလိက ေက်ာင္းဥပေဒ အျမန္ဆံုးေပၚထြက္လာဖို႔ လိုအပ္ေၾကာင္း ပညာေရး တကၠသိုလ္မွ အၿငိမ္းစား ဒုတိယပါေမာကၡခ်ဳပ္ တစ္ဦးကလည္း

"၁၉၇၅ ခုႏွစ္ ကိုယ္ပိုင္ဘာသာရပ္သင္ သင္တန္းေက်ာင္း ဥပေဒဟာ ကြၽန္ေတာ္ ေလ့လာမိသေလာက္ International Schools ေတြအျပင္ ေဘာ္ဒါနဲ႔ ေန႔တက္ အထူးသင္တန္းေက်ာင္းေတြ အေနနဲ႔ပါ အခုအခ်ိန္မွာ ကိုက္ညီမႈ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ဥပမာ သင္တန္းေၾကး တစ္လ ၁၀ က်ပ္၊ သင္တန္းေက်ာင္း တစ္ခုမွာ သံုးဘာသာထက္ ပိုမသင္ရဘူး ဆိုတာေတြဟာ လက္ရွိ အေျခအေနေတြနဲ႔ လံုး၀ ကြာဟေနပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ဥပေဒ ျပ႒ာန္း ထြက္ရွိလာဖို႔ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္" ဟု ေမာကၡကို ေျပာၾကားခဲ့သည္။

၂၀၁၁-၂၀၁၂ ပညာသင္ႏွစ္အတြက္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားသည္ အစိုးရေက်ာင္းဖြင့္ရက္မ်ားအတိုင္း ဇြန္လ၌ စတင္ ဖြင့္လွစ္မည္ျဖစ္ရာ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားအား ယမန္ႏွစ္မ်ားက ညႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ငါးတန္းမွ ကိုးတန္းအထိ လက္ခံ သင္ၾကားရမည္ဟု သိရသည္။

ေမာကၡျပည္တြင္းသတင္း


ေယးလ္တကၠသိုလ္က အခမဲ့ အြန္လိုင္း သင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္
Wednesday, 20 April 2011 02:22 Editor

အခမဲ့ အြန္လိုင္း သင္တန္း ၁၀ မ်ဳိးကို နာမည္ေက်ာ္ ေယးလ္ တကၠသိုလ္ႀကီးက ဖြင့္လွစ္လိုက္သည္။ ျမန္မာအပါအ၀င္ တကမၻာလံုးမွ အင္တာနက္ကြန္ယက္ ဆက္သြယ္ထားရွိသည့္ ေနရာတိုင္းတြင္ ဤသင္တန္းမ်ားကို တက္ေရာက္ ေလ့လာ ႏုိင္ၾကမည္ ျဖစ္သည္။

အေမရိကန္ၿပီးလွ်င္ ဤသင္တန္းမ်ားသို႔ တရုတ္၊ ယူေက၊ ကေနဒါ၊ ေတာင္ကိုးရီးယား၊ ဂ်ာမဏီ၊ ဘရားဇီး၊ အိႏၵိယႏွင့္ ၾသေစၾတးလ်တို႔မွ ေက်ာင္းသားမ်ား ၀င္ေရာက္ ေလ့လာလ်က္ရွိၾကသည္။

အခမဲ့ သင္တန္း ၁၀ မ်ဳိးမွာ ဘ႑ာေငြေၾကး သီအိုရီမွသည္ ဒြန္ကီအုတ္အထိ၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ႏုိင္ငံေရးမွသည္ ဥပေဒႏွင့္ ေကာင္းကင္ဘံုသစ္ အထိ မ်ဳိးစံုစြာ ပါ၀င္ေၾကာင္း ကြန္နတ္တီကတ္အေျခစိုက္ တကၠသိုလ္က ေၾကညာလိုက္သည္။

ေယးလ္ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားမ်ားကို သင္ၾကား ပို႔ခ်ခဲ့သည့္ ဗီဒီယိုမွတ္တမ္း တစ္ေခြလံုးစီကို သင္တန္းတို္င္းတြင္ ၾကည့္ရႈ ေလ့လာႏုိင္ၾကမည္ျဖစ္သည္။ ထင္ရွားေသာ ေယးလ္ပါေမာကၡမ်ား၏ သင္ၾကားခ်က္မ်ားလည္း ျဖစ္သည္။ ဤသင္တန္းမ်ားကို http://oyc.yale.edu ဆိုဒ္တြင္ ၀င္ေရာက္ ေလ့လာႏုိင္ၾကသည္။


အရည္အေသြး ေကာင္းမြန္စြာ ရိုက္ကူးထားသည့္ ပညာေရး ဗီဒီယိုမ်ား၊ အသံဖိုင္မ်ားျဖင့္ သင္တန္းမ်ားကို အြန္လိုင္း တက္ေရာက္ ေလ့လာႏုိင္ပါမည္။ အမွန္တကယ္ ေယးလ္ စာသင္ခန္းမ်ားထဲ ၀င္ေရာက္ သြားသည့္အတုိင္း ခံစား ေလ့လာႏုိင္မည္ဟုလည္း ဆို၏။

သင္တန္းတုိင္းအတြက္ အညႊန္းမ်ားကို ထားရွိျပီး ပံုႏွိပ္ရန္ ဖိုင္မ်ား၊ သင္ရိုးမာတိကာမ်ား၊ စာဖတ္ရန္ က႑မ်ား၊ ျပႆနာ ပုစာၦမ်ားႏွင့္ အျခားေသာ သင္ေထာက္ကူမ်ားကို ရွာေဖြႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။

မိမိအားလပ္သည့္အခ်ိန္တြင္ ၾကည့္ရႈေလ့လာရန္အတြက္ စိတ္၀င္စားသည့္ ပညာရပ္ဆုိင္ရာ ဗီဒီယိုဖုိင္၊ အသံဖုိင္တို႔ကိုလည္း မိမိ၏ကြန္ပ်ဴတာထဲတြင္ ေဒါင္းလုပ္ယူ၊ သိမ္းဆည္းထားႏုိင္ပါသည္။

အုိင္ဖုန္းႏွင့္ အိုင္ပက္တို႔အတြက္လည္း သီးသန္႔က႑ ထားရွိၿပီး ခရီးထြက္ရင္း လမ္းေပၚတြင္လည္း အင္တာနက္မွတဆင့္ သင္ယူေလ့လာႏုိင္ေသးသည္။

သင္တန္း တက္ေရာက္ခြင့္အတြက္ မွတ္ပံုတင္ရန္ မလိုအပ္ဟု သိရသည္။ တကၠသိုလ္က ရမွတ္ႏွင့္ ေအာင္လက္မွတ္ ထုတ္ေပးမည္ မဟုတ္သလို ပါေမာကၡမ်ားႏွင့္လည္း ဆက္သြယ္ ေျပာဆိုခြင့္ေတာ့ မရွိပါ။

ဒီဇင္ဘာ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္က စတင္ခဲ့ရာတြင္ ယေန႔အခ်ိန္အထိ အြန္လိုင္း ေက်ာင္းသား ၃ သန္းေက်ာ္ ေလ့လာခဲ့ၾကသည္။ ၂၀၀၉ ဧျပီလမွစၿပီး ယေန႔အထိ ဖတ္ရႈသည့္ စာမ်က္ႏွာေပါင္း ၂၆ သန္း ေက်ာ္ရွိသည္။

ေယးလ္ ယူက်ဴ႕ YouTubeႏွင့္ အဲပဲလ္ အုိင္ကၽြန္း iTunes ခ်န္နယ္မ်ားမွလည္း ၀င္ေရာက္ေလ့လာႏုိင္ၾကသည္။

လိပ္စာမ်ားမွာ

http://oyc.yale.edu

http://www.youtube.com/yalecourses

http://itunes.yale.edu

လူ ၁၅ သန္းေက်ာ္ခန္႔ ဤေယးလ္ခ်န္နယ္မ်ားမွတဆင့္ ပညာဆည္းပူးေနေၾကာင္း သိရသည္။

“တကမၻာလံုးက ျပည္သူေတြဟာ ေယးလ္အြန္လိုင္းသင္တန္းကို အခမဲ့ ၀င္ေရာက္ေလ့လာႏုိင္ၾကတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အင္မတန္ ၀မ္းသာပီတိျဖစ္ရပါတယ္။” တကၠသိုလ္ ဥကၠဌျဖစ္သူ ရစ္ခ်ဒ္စီလဲဗင္က ဆိုသည္။

“ဒီေန႔ ထုတ္လႊင့္မယ့္ သင္တန္းအသစ္ေတြမွာေတာ့ ေနာက္ဆံုးနည္းပညာကို အျပည့္အ၀ အသံုးခ်ထားပါတယ္။ တကၠသိုလ္ရဲ႕ အထင္ကရဌာနၾကီးေတြရဲ႕ သင္ၾကားမႈေတြကို ေလ့လာခ်င္ၾကတဲ့သူေတြဆီ ေရာက္ႏုိင္ဖို႔ပါ။”


ကေလးမ်ား လိမ္တတ္ေအာင္ သင္ေပးသူ
Wednesday, 20 April 2011 04:53 ေအာင္


လြန္ခဲ႔သည့္ တစ္လ၊ ႏွစ္လ ခန္႔ေလာက္က ၾသစေတးလ် တီဗီြ အစီအစဥ္ တစ္ခုတြင္ ကေလး ငယ္မ်ားသည္ လိမ္ညာတတ္သည့္ အေၾကာင္း သုေတသန ျပဳသည့္ အစီအစဥ္ တစ္ခု ျပသြားသည္ကုိ ၾကည့္လိုက္ရသည္။

ထုိ အစီအစဥ္တြင္ အခန္းငယ္ ၅ ခန္းခြဲၿပီး၊ ကေလး ၅ ဦးကုိ တစ္ခန္းစီမွာ ထား၍ သူတုိ႔ မသိ မျမင္ ႏုိင္ေအာင္ လွဳိ႕ဝွက္ ကင္မရာမ်ား တပ္ထားသည္။

ကေလးငယ္ မ်ား၏ အေနာက္တြင္ အရုပ္ တစ္ခုခ်င္း ခ်ၿပီး ကေလးမ်ားကုိ ေနာက္မွာ ခ်ထားသည့္ အရုပ္အား လွည့္မၾကည့္ရန္ မွာထားသည္။ ထုိ႔ေနာက္ လူႀကီး တစ္ေယာက္စီက တစ္ခန္းစီမွာ ကေလးငယ္မ်ားကုိ ေနာက္မွ ခ်ထားသည့္ အရုပ္၏ ေအာ္သံကုိ ဖြင့္ျပသည္။ ဥပမာ ဝုတ္ဝုတ္ ဟု ေအာ္လွ်င္၊ ဒါေခြးရုပ္ ျဖစ္သည္၊ ေညာင္ဟု ေအာ္လွ်င္ ဒါေၾကာင္ရုပ္ ျဖစ္သည္ဟု ကေလးမ်ားက ေျဖရသည္။ အေျဖမွန္လွ်င္ သူတုိ႔ကုိ ထုိအရုပ္ ေပးလုိက္သည္။

သုိ႔ျဖင့္ တစ္ခ်ိန္တြင္ ေဂၚဇီလာရုပ္ ခ်ထားရာ ေဂၚဇီလာ ျမည္သံကုိ ကေလးမ်ားက နားယဥ္ ၾကားဖူးျခင္း မရွိၾကေခ်။ ထုိအခါ ကေလးမ်ားသည္ ေတြေဝ ေနၾကစဥ္ သူတုိ႔အား ေမးေနသည့္ လူႀကီးက ကဲ မင္းတုိ႔ စဥ္းစားထားေနာ္၊ ေနာက္လွည့္ မၾကည့္ရဖူးေနာ္၊ မ်က္လုံးလဲ ေသခ်ာ ပိတ္ထား၊ ၁၅ မိနစ္ စဥ္းစားခ်ိန္ ေပးမယ္၊ ငါ အျပင္သြားၿပီး ၁၅ မိနစ္ေနရင္ ျပန္လာမယ္ လုိ႔ မွာၿပီး ကေလးမ်ားကုိ တစ္ဦးထဲ အခန္း တစ္ခုစီမွာ ထားခဲ႔ၿပီး အျပင္ ထြက္သြား သည္။

လူႀကီး ထြက္သြားၿပီး ကေလး တစ္ဦးခ်င္း အခန္း တစ္ခန္းစီမွာ ရွိေနၾကသည့္ အခါတြင္ သူတုိ႔သည္ မၾကာခင္မွာပင္ ေနာက္သုိ႔ ခုိး၍ လွည့္ၾကည့္ၿပီး အေၿႏၵိ မပ်က္ မ်က္လုံးကုိ လက္ကာ၍ အရုပ္ထားရာ ဖက္ကုိ ေက်ာခုိင္း ေနၾကသည္။ လူႀကီးက ျပန္ဝင္လာသည့္ အခါတြင္ ကေလးမ်ားကုိ အေျဖရၿပီလား ေမးလွ်င္ ကေလးမ်ားက အေျဖမွန္ ေဂၚဇီလာ ရုပ္ျဖစ္သည္ဟု ေျဖေလသည္။ ထုိအခါ လူႀကီးက မင္းတုိ႔ ေနာက္လွည့္ ၾကည့္လား ေမးလွ်င္ ဟင့္အင္း- မ်က္လုံးမွာ လက္ကာ ထားတာ ေညာင္းတာေတာင္မွ လက္မခ်ပါဖူးဟု ပိပိရိရိ ညာေလသည္။ ကေလး ၅ ေယာက္တြင္ တစ္ေယာက္သာ ခုိးၾကည့္ မိပါသည္ဟု ဝန္ခံသည္။ ထုိအစီအစဥ္ကုိ ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ကေလးမ်ားမွာ ငယ္စဥ္ကပင္ လိမ္ညာ တတ္သည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။

ထုိသုိ႔ လိမ္ညာတတ္ျခင္းမွာ ကေလးမ်ားသည္ သူတုိ႔၏ အနီးကပ္ဆုံး ရွိသည့္ လူႀကီး မိဘမ်ားထံမွ စတင္ တတ္ေျမာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ကုိမူ လူႀကီး မိဘတုိ႔က သတိ မျပဳမိဘဲ ရွိတတ္ၿပီး၊ ကေလးမ်ား လိမ္တတ္ျခင္း ကုိပင္ အျပစ္ ဆုိခ်င္ ၾကေသးသည္။ ကေလးမ်ားမွာ စကား စတင္ေျပာတတ္သည့္ အရြယ္မွ စလုိ႔ပင္ သူတုိ႔၏ ဦးေဏွာက္ႏွင့္ မွတ္ဥာဏ္ တုိ႔သည္ အလြန္ လန္းဆန္း ဖြံ႕ၿဖိဳးလာသည္ ျဖစ္ၿပီး၊ ကေလးမ်ားသည္ အရာရာကုိ အနီးစပ္ဆုံး သူမ်ားထံမွ ဦးစြာ သင္ယူ ရရွိလာေလသည္။ ထုိအခ်ိန္ကပင္ သူတုိ႔၏ ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္ ႏွင့္ ရွိသည့္ ဗဟုသုတ တုိ႔ျဖင့္ စဥ္းစား ေတြးေတာ တတ္လာၿပီလည္း ျဖစ္သည္။

ကေလးငယ္မ်ားအား လိမ္ညာ တတ္ေအာင္ သင္ေပးျခင္း ႏွင့္ ပတ္သက္၍ မၾကာေသးမွီက ၾကားသိရသည့္ အျဖစ္အပ်က္ တစ္ခု ေျပာရေသာ္ – တရက္တြင္ မိမိ၏ မိတ္ေဆြ လူႀကီး တစ္ဦးသည္ သူ႔၏ မိတ္ေဆြ ကေလးငယ္မ်ားထံ အလည္ အပတ္သြားရာ ကေလးမ်ားက – ဘဘႀကီး ဘယ္က လာသလဲဟု ေမးရာတြင္ သူက ဘဘႀကီးက နတ္ျပည္က လာတယ္ဟု ျပန္ေျဖေလသည္။ ထုိအခါ ကေလးငယ္မ်ားမွာ နတ္ျပည္ ဆုိသည္ကုိ အလြယ္တကူ လက္ခံလုိက္သည္ မဟုတ္ေပ။ သူ႔အား နတ္ျပည္ ဆုိသည္မွာ ဘယ္သုိ႔ ဘယ္ပုံ၊ ဘယ္လုိသြား၊ ဘယ္လုိ လာရသည္ စသည္ျဖင့္ အေသးစိတ္ လုိက္ေမးေတာ့သည္။ သူကလဲ ပါးစပ္ထဲ ရွိရာ ေလွ်ာက္ေျပာ လုိက္ေတာ့သည္။ ထုိအခါ ကေလးငယ္မ်ားမွာ ထုိလူႀကီး ေျပာခဲ႔သည့္ အေၾကာင္း အရာမ်ားကုိ သူတုိ႔၏ ဦးေဏွာက္ မွတ္ဥာဏ္ထဲတြင္ စြဲထည့္ ထားသည္ ျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိန္တြင္ ထုိလူႀကီး ေျပာခဲ႔သည့္ အေၾကာင္းမွာ မဟုတ္သည္ကုိ သူတုိ႔ ေတြ႕ျမင္သည့္ အခါ စကားကုိ မမွန္မကန္ ေျပာခ်င္ရာ ေျပာလုိ႔ရတယ္ဟု သူတုိ႔၏ အသိတြင္ ဝင္သြားေတာ့သည္။

အလားတူပင္ ကေလးငယ္မ်ားအား မိဘမ်ားက သူရဲျဖင့္ ေျခာက္ျခင္း၊ မဟုတ္က ဟုတ္ကေျပာၿပီး ႏွစ္သိမ္႔ျခင္း၊ ကေလးမ်ား၏ သင္ယူေနသည့္ မွတ္ဥာဏ္ကုိ အထင္ေသးၿပီး စကားကုိ အလြယ္တကူ ေပါ့ေပါ့ တန္တန္ မဟုတ္တာ ေျပာလုိက္ ျခင္းတုိ႔သည္ ကေလးမ်ားအား လိမ္ညာျခင္းကုိ စသင ္ေပးလုိက္ သလုိျဖစ္ေနေတာ့သည္။

မိမိ၏ မိတ္ေဆြ တစ္ဦးတြင္ ၇ႏွစ္ အရြယ္ သားေလး တစ္ေယာက္ရွိသည္။ ထုိကေလးသည္ အလြန္မွ လိမ္ညာတတ္သည္။ တစ္ခါက မိမိမွာ သူတုိ႔၏ အိမ္သုိ႔ တပတ္ခန္႔ သြားေရာက္ ေနထုိင္ဖူးစဥ္ သူ႔ဖခင္မွာ ကေလးက မုန္႔စားခ်င္၍ ေတာင္းသည့္ အခါမွာ မုန္႔မရွိေတာ့ဖူးဟု ညာေျပာတာမ်ဳိး၊ ကေလးက အေၾကာင္း တစ္ခုခု သိလုိလွ်င္ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ ေပါက္တတ္ကရ ေလွ်ာက္ေျပာတာမ်ဳိး လုပ္ေလ့ရွိသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။

ကေလး ဆုိသည္မွာ သူတုိ႔ သိခ်င္ လုိခ်င္သည့္ အရာကုိ အထက္က ေျပာခဲ႔သည့္ တီဗြီ အစီအစဥ္မွာ ပါသလုိ ႀကံဖန္ လုပ္တတ္သည္ ျဖစ္သည္။ မုန္႔မရွိဖူး ေျပာေသာ္လည္း သူသည္ မုန္႔ထားသည့္ ေနရာကုိ ခ်က္ျခင္း သြားမရွာသည့္တုိင္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ ထုိမုန္႔ရွိသည့္ ေနရာမွ မုန္႔ရလာလွ်င္ ယခင္က ဖခင္သည္ သူ႔အား ညာခဲ႔သည္ကုိ သူခ်က္ျခင္း သိႏုိင္သည္။ ထုိအခါ လိမ္ညာျခင္းသည္ အျပစ္မရွိသည့္ လုပ္ရပ္ တစ္ခုလုိ သူအေနျဖင့္ သတ္မွတ္သြားမည္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

မိမိႏွင့္ သိကြ်မ္းသည့္ အျခားမိတ္ေဆြ တစ္ဦးမွာမူ သူ႔၏ သားကုိ ကေလးပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေလးေလး စားစား ဆက္ဆံသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။ ကေလးက မုန္႔စားခ်င္လုိ႔ ေတာင္းလွ်င္ ဒီအခ်ိန္သည္ မုန္႔စားရသည့္ အခ်ိန္မဟုတ္ေၾကာင္း၊ အက်ဳိး အျပစ္တုိ႔ကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ ခြဲျခား ရွင္းျပတတ္သည္။ ထုိအခါ ထုိကေလးသည္ လိမ္ညာျခင္း အက်င့္မရွိေတာ့ဘဲ အမွန္ကုိသာ ေျပာၿပီး၊ ထုိ အမွန္တရားကုိ လက္ခံသင့္သည့္ အေၾကာင္းအား စူးစမ္းလုိစိတ္ ျဖစ္ေလေတာ့သည္။ အလားတူ ကေလးက အေၾကာင္း တစ္ခုခုကုိ သိလုိသျဖင့္ ေမးျမန္းလွ်င္လည္း၊ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ ေပါက္တတ္ကရ ေလွ်ာက္မေျပာဘဲ ကေလးနားလည္ေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ရည္ရည္လည္လည္ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရွင္းျပတတ္သည္။ ထုိအခါ ကေလးသည္ သူသိခ်င္သည့္ အရာကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ သိလုိက္ရၿပီး ေနာင္တြင္ သူ႔အေနျဖင့္ သူသိထားသည့္ အရာမွာ မွန္ကန္သည္ကုိ ေတြ႔ရလွ်င္ သူ႔၏ ဖခင္ကုိ ေလးစားသည့္ စိတ္ဝင္သြားမည္ ျဖစ္သည္။

ၾသစေတးလ်တြင္မူ ကေလးမ်ားအား ေက်ာင္းမထား မေနရ ျဖစ္ၿပီး၊ ေက်ာင္းပညာေရး အဆင့္ အတန္း မွာလည္း ျမင့္မားသည့္ အတြက္၊ လူႀကီး မိဘ အုပ္ထိန္း သူမ်ားက ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ ရွိသည့္တုိင္ ကေလးမ်ားမွာ ေက်ာင္းသုိ႔ ေရာက္ၾကလွ်င္ လူ႔ယဥ္ေက်းမွဳ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားေစရန္ ျပဳျပင္ ေနထုိင္ လာတတ္ရန္ အခြင့္ အေရး ရွိၾကသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္မူ ပညာေရး အဆင့္အတန္းမွာ အလြန္ နိမ့္ပါးလွ်က္ ရွိရာ၊ တဖက္မွာလည္း ကေလးမ်ားအားလုံး ပညာသင္ရျခင္း မရွိၾကသည့္ အတြက္ လူႀကီး မိဘ အုပ္ထိန္းသူ မ်ားမွာ ကေလးမ်ား လူ႔ယဥ္ေက်းမွဳ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားေစေရး အတြက္ အလြန္ အေရးႀကီး လွေတာ့သည္။

မၾကာခင္က မိမိေရးခဲ႔သည့္ အခ်ဥ္ဖမ္းသည့္ အတတ္ တြင္ လူ႔ယဥ္ေက်းမွဳ အဆင့္အတန္းသည္ လူတုိ႔၏ ဂုဏ္ကုိ ေဖာ္ေဆာင္ ေနေၾကာင္း ေဖာ္ျပခဲ႔သည္။ မိမိတုိ႔ လူမ်ဳိးမ်ားတြင္ အမ်ားအားျဖင့္ လိမ္ညာမွဳကုိ ယဥ္ပါးစြာ ျပဳလုပ္ေနၾကျခင္းျဖင့္ လူ႔ယဥ္ေက်းမွဳ အဆင့္အတန္း နိမ့္က်ေနၿပီး၊ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာ က်ဆင္းေနျခင္း ျဖစ္သည္ကုိ ဆင္ျခင္ၾကၿပီး၊ ေနာင္မ်ဳိးဆက္မ်ားတြင္ ထုိသုိ႔ မျဖစ္ရေလေအာင္ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္း လုိၾကသည္ ဆုိပါက၊ လူႀကီး မိဘမ်ား တုိ႔သည္ သူတုိ႔၏ ကေလးငယ္မ်ားအား လိမ္ညာျခင္း အတတ္ကုိ မသင္ေပးျဖစ္ေအာင္ စတင္ ေဆာင္ရြက္သင့္မည္ ထင္ပါသည္။

ေအာင္

(AUNG.INFO မွ ကူးယူ ေဖာ္ျပပါသည္)


ကေလးမ်ား၏ လက္ဦးဆရာ
Monday, 18 April 2011 00:49 သိန္းႏိုင္

လူမႈစီးပြားအဆင္ေျပ၍ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ၾကသူမ်ား၏ သားသမီးမ်ားမွာ ဉာဏ္ရည္ ပိုမို ထက္ျမက္ၾကသည္၊ ေက်ာင္းပညာေရးတြင္ ပိုေတာ္ၾကသည္ ဟူေသာ အယူအဆမွာ ေဆြးေျမ့ ေဟာင္းႏြမ္းခဲ့ျပီးျဖစ္ပါ၏။

မိဘမ်ား၏ လစဥ္၊ ႏွစ္စဥ္ ၀င္ေငြ၊ ခ်မ္းသာ ၾကြယ္၀မႈ ပမာဏ၊ ေနထိုင္ရာျမိဳ႕နယ္၊ ရပ္ကြက္ စသည့္ လူမႈစီးပြား ေနာက္ခံအေျခအေနမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းပညာေရး ေအာင္ျမင္မႈ ဆက္ႏြယ္ေနမႈ ဆိုသည္မွာ အတိတ္ ကာလမ်ားတြင္ ေျပာဆို ေဆြးေႏြးခဲ့ေသာပံုစံမ်ားေလာက္ ရိုးစင္းလွသည္ေတာ့မဟုတ္ပါ။ အမွန္တကယ္တြင္မူ ဤ ၂ ခု၏ အဆက္အစပ္ကို ရိုးရိုးသာ ရႈျမင္ခဲ့သည္မွာ အစဥ္ မမွန္ကန္ႏိုင္ေၾကာင္းမ်ားကို ေတြ႔ျမင္ခဲ့ျခင္းပင္။ ဆင္းရဲ ႏြမ္းပါးေသာ မိသားစု မ်ားမွ ကေလးမ်ားသည္လည္း ဘ၀တြင္ ထြန္းေပါက္ ေအာင္ျမင္ႏိုင္စြမ္း အဘယ္ေၾကာင့္ ရရွိေနပါသနည္း။



အလွည့္အေျပာင္း

“ေက်ာင္းပညာေရးတြင္ ေအာင္ျမင္မႈကို မည္သည့္အခ်က္မ်ားမွ လႊမ္းမိုးေနသနည္း” ဟူေသာ ေမးခြန္းကို မ္ိဘမ်ားအား ေမးျမန္း ၾကည့္ခဲ့ဖူးပါသည္။ ျဖစ္ႏိုင္ေသာ အေျဖမ်ားတြင္ “အစားအစာ ေကာင္းေကာင္း ေကၽြးေမြးျခင္း၊ ငယ္စဥ္ကတည္းက (မူၾကိဳအရြယ္ ကတည္းက) ပညာေရး အေျခခံေကာင္း ရရွိျခင္း၊ မိဘမ်ား၏ ေနာက္ခံပညာအေျခခံ၊ ေမြးစဥ္ (အၾကီး၊ အငယ္၊ အလတ္)၊ ရုပ္ပိုင္း၊ စိတ္ပိုင္းက်ုန္းမာေရး စသည့္ အခ်က္မ်ား ပါ၀င္ႏုိင္ပါလိမ့္မည္။ လူအမ်ားစု သတိ မမူမိတတ္သည့္ အေရးၾကီးေသာ အခ်က္ တစ္ခ်က္ကား က်န္ရွိေနေလသည္။ ဤအခ်က္မွာ အျခားေသာ အခ်က္မ်ားကို မ်ားစြာ လႊမ္းမိုမႈ ရွိျပန္သည္။ ကေလးမ်ား၏ စိတ္အေျခခံ၊ သင္ယူ ေလ့လာမႈႏွင့္ အဆံုးစြန္အားျဖင့္ ေက်ာင္းပညာေရး ေအာင္ျမင္မႈတြင္လည္း သက္ေရာက္မႈ ရွိျခင္းေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။

ဤအခ်က္မွာ “မိဘမ်ားကိုယ္တိုင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္မႈ” ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ လူမႈစီးပြား ေနာက္ခံအေျခအေနႏွင့္ ေက်ာင္းပညာေရး ေအာင္ျမင္မႈ တိုက္ရိုက္ ဆက္ႏြယ္ေနေသာ အခ်က္မ်ားကို မျငင္းပယ္လိုပါ။ သို႔ရာတြင္ မိဘမ်ား၏ ကိုယ္တုိင္ ကုိယ္က် ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္မႈမွာ ဤဆက္ႏြယ္ေနမႈတြင္ ၾကားခံေသာ့ခ်က္ပင္တည္း။ တနည္းဆိုရေသာ္ ကေလးမ်ား၏ ဆင္းရဲ၊ ခ်မ္းသာ ေနာက္ခံ အေၾကာင္းတရားမ်ားမွာ မ်ားစြာ အေရးမၾကီးလွ ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အေရးပါသည့္ အခ်က္မွာကား သားသမီးငယ္မ်ား၏ ေက်ာင္း ပညာေရးတြင္ မိဘမ်ား ကိုယ္တိုင္ ကုိယ္က် အႏွစ္သာရ ရွိရွိ၊ ထဲထဲ၀င္၀င္ ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္မႈရွိျခင္း၊ တက္ၾကြစြာ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း၊ မိဘမ်ား၏ ပါ၀င္မႈမွာ ထင္သာျမင္သာ ရွိျခင္းတို႔ပင္ျဖစ္သည္။ အထက္တြင္ ေမးထားသည့္ ေမးခြန္း၏ အေျဖလည္းျဖစ္သည္။ ဆင္းရဲေသာမိဘမ်ား၏ ကေလးငယ္မ်ားမွာ ေက်ာင္းပညာေရးတြင္ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိႏိုင္ျခင္းႏွင့္ မိဘခ်မ္းသာ ၾကြယ္၀ေသာ္ျငားလည္း သားသမီးတို႔မွာ ေက်ာင္းပညာေရးတြင္ ေအာင္ျမင္မႈ မရရွိၾကသူတို႔အၾကား ျခားနားခ်က္ကို ရွင္းျပႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာစကားပံုတြင္ အထင္ကရျဖစ္ေသာ “လက္ဦးဆရာ၊ မည္ထိုက္စြာသည္၊ ပုဗၺာစရိယ မိႏွင့္ဖ” ဟူသည္မွာ မိဘမ်ား၏ တာ၀န္ ၀တၱရားကိုလည္း ေဖာ္က်ဴးထားျခင္းပင္။

စံနမူနာယူစရာ

ႏိုင္ငံတကာတြင္ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိေနေသာ ဦးေႏွာက္ခြဲစိတ္ကု သမားေတာ္၊ စာေရးဆရာ၊ စိတ္ခြန္အား တက္ၾကြဖြယ္ေဟာေျပာသူ ေဒါက္တာ ဘန္ကာဆန္သည္ အသက္ ၃၃ ႏွစ္ အရြယ္တြင္ ဂၽြန္ေဟာ့ကင္း ေဆးရံုၾကီး (အေမရိကန္ႏိုင္ငံ ႏွစ္စဥ္ အေကာင္းဆုံး ေဆးရံုဆု ၁၈ ခု ရရွိျပီး) ၏ ကေလးသူငယ္ ဦးေႏွာက္ခြဲစိတ္ကု သမားေတာ္အလုပ္ကို ရရွိသည္အထိ ေအာင္ျမင္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ တစ္ဦးတည္းေသာ မိခင္ျဖစ္သူေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္းကို ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုခဲ့ေလသည္။


ရင္ခ်င္းဆက္အမႊာကို ခြဲစိတ္ကုသသူ၊ မၾကာမၾကာ သတိလစ္ “တက္” တက္သူ လူနာမ်ားကို ကူညီေပးရန္အတြက္ ဦးေႏွာက္ တစ္ျခမ္းကို ခြဲစိတ္ထုတ္ပယ္သည့္ radical hemispherectomies သမားေတာ္တစ္ဦးျဖစ္သည္။ ေဒါက္တာဘန္ကာဆန္မွာ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးျပီး မိဘမ်ားမွာ လင္မယား ကြာရွင္းျပတ္စဲထားသူမ်ားျဖစ္ေလသည္။ မိသားစု ဖရိုဖရဲျဖစ္ျခင္းကို ငယ္စဥ္ကပင္ ၾကံဳေတြ႔ခံစားရေလသည္။ မိခင္ ျဖစ္သူသည္ သံုးတန္း အဆင့္သာ ေက်ာင္းေနဘူးျပီး စာေပ မတတ္သူျဖစ္ရကား မိသားစုကို အလုပ္ ၃-၄ မ်ဳိး တျပိဳင္တည္းလုပ္ကာ ပင္ပန္းဆင္းရဲစြာ လုပ္ကိုင္ရွာေဖြ ေကၽြးေမြးခဲ့ရသည္။ သား ၂ ေယာက္လူလားေျမာက္လာေစရန္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးခဲ့ရာတြင္ ေဒါက္တာ ဘန္ကာဆန္ႏွင့္ သူ၏ ညီျဖစ္သူတို႕ကို တီဗီြတစ္ခ်ိန္လံုးၾကည့္ေနသည္ထက္ စာပိုမိုဖတ္ရႈေလ့လာရန္ ၾကပ္မတ္ လမ္းညႊန္ ခဲ့သည္။


ရက္သတၱ တစ္ပတ္တြင္ ရုပ္ျမင္သံၾကားအစီအစဥ္ ၂ခု၊ ၃ ခုကိုသာ ၾကည့္ရႈခြင့္ျပဳေလသည္။ ေန႔ေန႔ ညည က်န္ေသာ အခ်ိန္အမ်ားစုကိုကား စာေပ ဖတ္ရႈျခင္း၊ ေလ့လာျခင္းတို႔ျဖင့္ ကုန္လြန္ေစရသည္။ အမိျဖစ္သူသည္ သား ၂ ဦးတို႔၏ ပညာေရးတြင္ ႏိုးၾကားတက္ၾကြစြာ ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့၏။ ေက်ာင္း ပညာေရး၏ တန္ဖိုးကို အစဥ္ပင္ သတိေပးေလ့ရွိျပီး မျဖစ္ႏိုင္ေသာအရာ ဟူသည္မရွိဟုလည္း စိတ္ခြန္အား တတ္ၾကြဖြယ္ရာ ေျပာဆိုဆံုးမတတ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အထင္ကရ တစ္ဦးျဖစ္သူ တကၠသိုလ္ ေကာလိပ္ေက်ာင္းအုပ္ၾကီး၊ စာေပ ပညာရွင္ ဆရာၾကီး တကၠသိုလ္ ဘုန္းႏိုင္မွာ ဆင္းရဲေသာ မိသားစု၏ စာေတာ္ေသာ ေက်ာင္းသား ျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္းကိုလည္း ေရးသား ေဆြးေႏြးခဲ့ဖူးပါသည္။

ေႏြးေထြးေသာ ဂရုဏာရွင္ အေမ

ဆရာဆရာမမ်ားအေနျဖင့္ မိဘမ်ားႏွင့္ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ေတြ႔ဆံုတတ္ပါနည္း။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ျမန္မာစာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းသားမိဘႏွင့္ ေတြ႔ဆံုမႈမွာ ျပႆနာျဖစ္သည့္ အခါတြင္သာ ျဖစ္ေလသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား ဆိုးသြမ္းသည့္အခါ၊ ေက်ာင္း စာေမးပြဲ က်ရံႈးေသာအခါ၊ ခိုက္ရန္ ျဖစ္ပြားသည့္ အခါတို႔တြင္သာ ထိုေက်ာင္းသားတို႔၏ မိဘမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံု ေလသည္။ “မိဘ၊ ဆရာ ပူးေပါင္း ကေလး ပညာေကာင္း” ဟူေသာ ပညာေရး စကားပံုရွိေသာ္ျငားလည္း ကေလးငယ္တစ္ဦးခ်င္း မိဘမ်ားအေနျဖင့္မူ ေက်ာင္းအုပ္၊ အတန္းပို္င္၊ ဘာသာရပ္ျပဆရာဆရာမမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးခြင့္မွာမူ မ်ားစြာမရွိေသးေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႔ရွိ ရျပန္သည္။ စာသင္ေက်ာင္း၏ တစ္ႏွစ္တာ ပညာေရးျပကၡဒိန္တြင္ ထည့္သြင္း မထားရွိၾကေသး။

အျခားေသာႏိုင္ငံမ်ား၏ ပညာေရးသုေတသန ေလ့လာေတြ႔ရွိမႈမ်ားအရ မိခင္၊ ဖခင္ တစ္ဦးဦးမွ ကေလး၏ ပညာရည္တိုးတက္မႈကို ေက်ာင္းဆရာဆရာမမ်ားႏွင့္ လာေရာက္ ေဆြးေႏြးသည့္ အခါ၀ယ္ ေက်ာင္းသား အေနျဖင့္ အျပဳအမူ၊ စိတ္ပါ၀င္စားမႈႏွင့္ သင္ယူ ေလ့လာရာတြင္ ပိုမို ေကာင္းမြန္တိုးတက္မႈရွိျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ မိဘမွ ေက်ာင္းသို႔ လာေရာက္သည့္အတြက္ ေၾကာက္ရြ႔ံ ထိတ္လန္႔ျပီး ေျပာင္းလဲလာျခင္းဟူ၍ ရႈျမင္ႏိုင္သည္။ ဤသို႔ကား မဟုတ္ရပါေလ။ အေကာင္းျမင္ သေဘာထားအေနျဖင့္သာ ရႈျမင္အပ္သည္။

မိဘႏွင့္ ေက်ာင္းသား ႏွစ္ဦးႏွစ္၀အတြက္ ပညာေရးအျမစ္ကို ခိုင္မာေစျခင္းပင္။ သူတို႔၏ ေက်ာင္းစာႏွင့္ ေက်ာင္း ပညာေရးတြင္ မိဘမ်ား၏ ပါ၀င္ပတ္သက္မႈ၊ စိတ္၀င္စားမႈ၊ အျခား ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရး၊ ဆရာဆရာမမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရးတို႔ကို သားသမီးမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြး ေျပာဆိုမႈတို႔သည္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားမွ ပညာေရးကို အမွန္တကယ္ စိတ္ပါ၀င္စားမႈ ျဖစ္ေပၚ ေစပါသည္။ စိတ္အား တက္ၾကြဖြယ္ရာလည္း ျဖစ္ျပီး ပညာေရး စိတ္ခြန္အား ရရွိေစကာ ျဖစ္ႏို္င္စြမ္းရွိသည့္ လိုလားအပ္ေသာ ေက်ာင္း ပညာေရး ရည္မွန္းခ်က္မ်ား ခပ္ျမင့္ျမင့္ ထားရွိၾကပါသည္။

လက္ရွိေက်ာင္းပညာေရးအေျခအေန၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအေၾကာင္း၊ သူတို႔စိတ္ပါ၀င္စားသည့္ ဘာသာရပ္မ်ား၊ အေၾကာင္းအရာမ်ား၊ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ား၊ အနာဂတ္အေၾကာင္း စသည္တို႔ကို ကေလးမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြး ေျပာဆိုျခင္းသည္ သင္ယူေလ့လာမႈကို တိုးတက္ ေစရန္ မ်ားစြာ အေထာက္အပံ့ ျဖစ္ေစျပီး ေက်ာင္းပညာေရးတြင္ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိရန္အတြက္လည္း ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္ ပါသည္။ အႏွစ္သာရ အားျဖင့္ မိဘမ်ား၏ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္မႈ၊ ကေလးပညာေရးအတြက္ ႏိုးၾကားတက္ၾကြမႈတို႔ကို ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားမွ မ်ားစြာ တန္ဖိုးထားရွိေၾကာင္းပင္ျဖစ္ပါ၏။

ေက်ာင္းမ်ားအေနျဖင့္ ႏွစ္၀က္တိုင္းတြင္ မိဘတိုင္းႏွင့္ အတန္းပိုင္၊ ဘာသာရပ္ျပဆရာတို႔ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးျခင္း အစီအစဥ္ကို ေရးဆြဲ ထားသင့္သည္။ ငါးမိနစ္၊ ဆယ္မိနစ္ခန္႔ ေတြ႔ဆံုျခင္းမွာ ပညာေရး အက်ဳိးေက်းဇူး မ်ားစြာရွိပါသည္။ ပညာရည္တိုးတက္မႈ မွတ္တမ္း ေပးပို႔ျပီးသည့္အခါမ်ားတြင္ ကေလးတိုင္း၏ မိဘတိုင္းႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္းအစီအစဥ္ပင္ျဖစ္၏။ ဆိုးေသာ၊ ေတာ္ေသာ၊ ညံ့ေသာ ကေလး ဟူ၍လည္း ခြဲျခား ထားမႈမရွိဘဲ မိဘအားလံုးႏွင့္ အလွည့္က် ေတြ႔ဆံုျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ အခါအားေလ်ာ္စြာ လိုအပ္ခ်က္ မ်ားအရလည္း ေတြ႔ဆံုသင့္ပါသည္။ အနည္းဆံုးအားျဖင့္ မိဘတိုင္းသည္ ကေလးမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းပညာေရး ဆိုင္ရာတို႔ကို ေျပာဆို ေဆြးေႏြးႏိုင္သည္ မဟုတ္ပါလား။

ကေလးမ်ား၏ ပညာေရး ေအာင္ျမင္မႈမွာ ေက်ာင္းဆရာဆရာမမ်ားသာလွ်င္ တာ၀န္ရွိသည္္ မဟုတ္ပါ။ ဆရာဆရာမမ်ားနည္းတူ ကေလးမ်ား၊ မိဘမ်ား၊ ရပ္ရြာလူ႕အဖြဲ႕အစည္းႏွင့့္ အစိုးရ အဆင့္ဆင့္ တြင္လည္း အညီအမွ် တာ၀န္ၾကီးၾကီးရွိပါေၾကာင္း။

သိန္းႏိုင္


Rest of your post

0 comments:

 
----------------------------------------- */ /* EOT ----------------------------------------- */