“၂၀၁၀ ကမၻာ့ လူအခြင့္အေရး၏ တိုက္ပြဲႏွစ္” ျမန္မာ့ေသြးအနီေရာင္ မညစ္ေစနဲ ့။ စစ္က်ြန္ဘ၀လႊတ္ေျမာက္ၾကဖို ့ ေတာ္လွန္ွေရးသို ့့ အသင့္ျပင္

Saturday, April 23, 2011

လက္ေတာ့ပ္ကို ရထားေပၚသယ္ရင္ တန္ဆာေဆာင္ဖို႔လို

ေက်ာ္ခ | ေသာၾကာေန႔၊ ဧၿပီလ ၂၂ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၁၉ နာရီ ၃၂ မိနစ္

ခ်င္းမိုင္ (မဇၩိမ)။ ။ ျမန္မာႏိုင္ငံက ရထားေပၚကို သင္၏ ခရီးေဆာင္ ကြန္ျပဴတာ လက္ေတာ့ပ္အား ယူသြားပါက လက္မွတ္စစ္ ေတြ႔ရွိလွ်င္ တန္ဆာမေဆာင္ဘဲ သယ္ေဆာင္မႈျဖင့္ ဒဏ္ေငြေဆာင္ရမွာ ျဖစ္သည္။


ဓါတ္ပုံ - ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန
ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားေပၚျဖစ္ေစ၊ နယ္ေဝးေျပးဆြဲေနသည့္ ရထားမ်ား အေပၚတြင္ျဖစ္ေစ ကြန္ျပဴတာေတြ႔လွ်င္ ဒဏ္ေငြ ၄၈ဝဝ က်ပ္အထိ ဒဏ္တပ္ခံရမည္ဟု ေနျပည္ေတာ္ရွိ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး စီးပြားေရးဌာနက တာဝန္ရွိသူတဦးက အတည္ျပဳေျပာၾကားသည္။

”ကြန္ျပဴတာ လက္ပ္ေတာပ့္ကေတာ့ Personal Use လည္း မရဘူးခင္ဗ်။ တလံုးထဲလည္း ဒဏ္႐ိုက္ပါတယ္” ဟု သူက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

ရထားေပၚ လက္ပ္ေတာ့ ကြန္ျပဴတာ သယ္ေဆာင္မႈျဖင့္ လက္ႏွိပ္စက္ႏႈန္းထားအတုိင္း ဒဏ္႐ိုက္ခံခဲ့ရသူ တဦးက ဒဏ္ေငြ က်ပ္ ၂၁ဝဝ ေပးေဆာင္ ထားခဲ့ရေသာ ေျပစာကို မၾကာေသးခင္က Facebook တြင္ တင္ထားခဲ့ရာ လူအမ်ားအၾကား ျမန္မာ့ရထား၏ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းကို အံ့ၾသမႈ ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။

အဆိုပါ ခရီးသည္ ဒဏ္ေငြ ေဆာင္ခဲ့ရမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ မီးရထား အရာရွိကမူ ဒဏ္ေငြပမာဏ ၂၁ဝဝ က်ပ္သာ ေပးေဆာင္ရသည္မွာ ”ကံေကာင္း” ေသာ ျဖစ္ရပ္ဟု မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။ ဒဏ္ေငြကို ၃ ဆအထိ ပံုမွန္ေပးေဆာင္ရသည္ဟု ဆုိသည္။

မီးရထားစီး၍ ခရီးသြားမည့္သူအေနျဖင့္ မိမိႏွင့္အတူ ကြန္ျပဴတာပါလာပါက ရထားဘူတာရွိ တန္ဆာေဆာင္ ဌာနတြင္ သြားေရာက္၍ ေငြေပးေခ်ရမည္ဟုလည္း ရထားအရာရွိက ေျပာသည္။

ထိုကဲ့သို႔ သယ္ေဆာင္ရာတြင္လည္း အသံုးျပဳသူကိုယ္တိုင္ တန္ဆာဌာနသို႔ လာေရာက္၍ ကိုယ္တိုင္တပါတည္း သယ္ေဆာင္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ အေၾကာင္းၾကားရန္၊ တန္ဆာျပဳလုပ္ရန္ လိုအပ္ၿပီး လူၾကံဳပါး၍ သယ္ေဆာင္ခြင့္ကို ခြင့္မျပဳေၾကာင္း သိရသည္။

ထို႔အတူ တလံုးထက္ပိုေသာ ဓာတ္ပံုကင္မရာ၊ ဗီဒီယို ကင္မရာမ်ားလည္း တန္ဆာေဆာင္ရန္ လုိအပ္သည္ဟု ေနျပည္ေတာ္ မီးရထား ႐ုံပိုင္ခ်ဳပ္ၾကီး ဦးေအာင္ခင္က မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

“အဓိကကေတာ့ ကြန္ျပဴတာလိုမ်ဳိး လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းေတြ ရထားေပၚမွာ ကိုင္ေဆာင္ၿပီး သြားမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ လာၿပီး လက္မွတ္ေတာင္းယူဖို႔ လိုပါတယ္။ တန္ဆာေဆာင္ဖုိ႔ လိုပါတယ္။ အဲလိုမွမလုပ္ရင္ ဒဏ္႐ိုက္ျခင္းခံရမွာပါ” ဟု သူက ဆုိသည္။

ရထားေပၚတြင္ ကြန္ျပဴတာမ်ား သယ္ယူမႈမ်ားကို ေတြ႔ရွိလာခဲ့သည့္ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္ပိုင္းခန္႔မွစ၍ မီးရထား ဝန္ၾကီးဌာနက ညြန္ၾကားခ်က္ ျပ႒ာန္းထုတ္ျပန္ခဲ့သည္ဟု မမ ဟု လူသိမ်ားေသာ ျမန္မာ့မီးရထားဌာနက ေျပာသည္။

၁၉၈၈ ခုႏွစ္တြင္ လူစီးရထားတြဲမ်ား၏ ကုန္တင္ တန္ဆာခမွာ တပိႆာလွ်င္ ၂ က်ပ္ႏႈန္းႏွင့္ ကုန္တင္ရထားမ်ား၏ ကုန္တင္ႏႈန္း တပိႆာမွာ ၁ က်ပ္ႏႈန္းသာ ရွိခဲ့သည္။ ၂ဝဝဝ ခုႏွစ္မွစ၍ မီးရထား တန္ဆာခမ်ား ၅ ၾကိမ္ ဆက္တိုက္ တက္ခဲ့ၿပီးေနာက္ လူစီးရထားတြဲမ်ား၏ ကုန္တင္တန္ဆာခမွာ တပိႆာလွ်င္ ၁၂ က်ပ္၊ ကုန္တင္ရထားမ်ား၏ ကုန္တင္ႏႈန္း တပိႆာမွာ ၆ က်ပ္ႏႈန္းထိ ျမင့္တက္လာခဲ့သည္။

ယခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလပိုင္းတြင္ ကုန္တင္ကားခမ်ား ေစ်းႏႈန္းျမင့္တက္ခဲ့မႈေၾကာင့္ မီးရထားလိုင္းမ်ားတြင္ ကုန္ပစၥည္း တင္ေဆာင္မႈမ်ား တိုးျမင့္လာခဲ့သျဖင့္ ေဖေဖာ္ဝါရီလပိုင္းတြင္ ေစ်းႏႈန္း ၂-၃ ဆ ထပ္မံတိုးျမင့္ခဲ့သျဖင့္ လူစီးရထား ကုန္တင္ႏႈန္းမွာ ၃၆ က်ပ္ ျဖစ္သြားသလို ကုန္တင္ရထား ႏႈန္းမွာလည္း ၂၄ က်ပ္သို႔ တက္သြားခဲ့သည္။Rest of your post

0 comments:

 
----------------------------------------- */ /* EOT ----------------------------------------- */