“၂၀၁၀ ကမၻာ့ လူအခြင့္အေရး၏ တိုက္ပြဲႏွစ္” ျမန္မာ့ေသြးအနီေရာင္ မညစ္ေစနဲ ့။ စစ္က်ြန္ဘ၀လႊတ္ေျမာက္ၾကဖို ့ ေတာ္လွန္ွေရးသို ့့ အသင့္ျပင္

Thursday, March 03, 2011

ေဆာင္ပုဒ္ကေလး တစ္ခု-၄

တာဝန္ယူဝံ့ျခင္းသည္... သတၱိ ဆုိတဲ့အေၾကာင္းကို ေရးခဲ့ပါတယ္။ တုိက္ဆင္ႀကီး ဗကမတ္နဲ႔ ဆင္ဦးစီး ငပ်ံ တုိ႔အေၾကာင္းကုိလဲ သတိရမိ ၾကဦးမယ္ထင္ပါတယ္။
ဒီတစ္ပတ္ေတာ့ျဖင့္ တာဝန္ ေဆာင္ႏုိင္ျခင္းသည္ စြမ္းရည္ ဆုိ တာကုိ ေရးခ်င္ပါတယ္။ တာဝန္ ကုိလဲသိပါရဲ႕၊ သတၱိလဲရွိပါရဲ႕။ သုိ႔ ေသာ္လဲ စြမ္းရည္မရွိရင္ တာဝန္ေက် ဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ျပန္ဘူး။ ဒါေတြကို ေျပာ လုိက္မိရင္ ငါကေတာ့ ျမန္မာ့သမုိင္း ထဲက သူရဲေကာင္းေတြကုိ ျပန္လို႕ သတိရေနမိေတာ့တာပဲ။ ခုလဲ ရာဇာ ဓိရာဇ္အေရးေတာ္ပုံမွာေတြ႕ရတဲ့ မြန္ သူရဲေကာင္း သမိန္ဗရမ္း အေၾကာင္း ကိုေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ သူရဲ႕တာဝန္ ယူပုံ၊ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ပုံကုိ စြဲ ေနေအာင္မွတ္မိေနတယ္။
သမိန္ဗရမ္း တုိ႔တပ္နဲ႔ မင္းရဲ ေက်ာ္စြာတုိ႔တပ္က ခဲေပါင္မွာ ထိပ္တုိက္ေတြ႕ၾကတယ္။ ၾကည္း၊ ေရ ႏွစ္ဘက္ ညႇပ္ ၿပီး မင္းရဲေက်ာ္စြာက စစ္ ဆင္တာ။ သမိန္ဗရမ္းရဲ႕ ေလွ ကုိ မင္းရဲေက်ာ္စြာရဲ႕ တပ္ေလွက ခါး ျဖတ္ၿပီး တုိးေလ ေတာ့ ေလွဟာ ခါးက်ဳိးသြားတယ္။ ဒီအထိ သမိန္ဗရမ္းက ခုခံေနဆဲပဲ။ သရက္ၿမဳိ႕စားက ေလွေပၚမွာပါသမွ် ေသ ကုန္ၾကၿပီ။ ဘာျပဳလုိ႔ ခံတုိက္ေနတာလဲလုိ႔ လွမ္း ေအာ္လုိက္မွ ေလွေပၚက ေရထဲ ခုန္ ခ်ၿပီး ကူးေျပးတာ။ ဗကမတ္ရဲ႕ ဦးစီး ငပ်ံဟာလဲ အဲဒီတုိက္ပြဲမွာ က်သြား တယ္။ သမိန္ဗရမ္းက ဗကမတ္ကုိ စီးၿပီးထြက္ေျပးတာ။ မင္းရဲေက်ာ္စြာ ကလဲ သမိန္ဗရမ္းေနာက္က အတင္း လုိက္တာပဲ။ ေနာက္ဆုံးမွာ ဗကမတ္ ဆင္က အင္းထဲ ဆင္းမိၿပီး မတက္ႏုိင္ ေတာ့ဘူး။ ဒီမွာတင္ ျမန္မာ ျမင္းတပ္ ေတြက သမိန္ဗရမ္းနဲ႔ ဗကမတ္ကို ဝုိင္းမိေတာ့တာပဲ။
အဲဒီမွာ မင္းရဲေက်ာ္စြာ ဘာလုပ္ သလဲ သိလား။
''မေသေစနဲ႔ မေသေစနဲ႔'' လုိ႔ ေနာက္ကေအာ္ဟစ္ၿပီး သူ႔ျမင္းတပ္ ကုိ အမိန္႔ေပးတယ္။
မင္းတုိ႔ေတာ့ျဖင့္ မသိဘူး။ ငါျဖင့္ေလ အဲဒီအခန္းေလးကုိ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ ဖတ္မိစဥ္ကတည္းက စြဲေနခဲ့မိတာ ခုထက္ထိေအာင္ပဲ။ သူတုိ႔က လက္ေဝွ႕ထုိးတာလုိပါပဲ။ တစ္ဘက္သားကုိ ေသေစခ်င္တဲ့ စိတ္ မရွိၾကဘူး။ ယွဥ္ၿပဳိင္ၿပီး အႏုိင္ ယူခ်င္ၾကတာ သက္သက္ပဲလုိ႔ ေျပာရမယ္ထင္တာပဲ။ ဒီလုိနဲ႔ မင္းရဲေက်ာ္စြာက သမိန္ဗရမ္း ကို လက္ရဖမ္းမိ ၿပီး သူ႔ေနျပည္ေတာ္ အင္းဝကုိ ပုိ႔ လုိက္တယ္။ အက်ဥ္းသားဘဝေပါ့။
အဲဒီမွာ ျဖစ္လာပုံကလဲ စိတ္ ဝင္စားဖုိ႔ေကာင္းလွတယ္။
ဒီတုိက္ပြဲေတြ မျဖစ္မီက ေမာ္တုံ ေမာ္ကယ္စား ေစာ္ဘြားေတြက ေျမဒူးၿမဳိ႕ကုိ လာတုိက္တယ္။ မင္းရဲ ေက်ာ္စြာ က တုိက္လုိက္ေတာ့ ေမာ္တုံ ေမာ္ကယ္စားထြက္ေျပးရတယ္။ မင္းရဲေက်ာ္စြာက သူတုိ႔ သားမယား ေတြကုိ ဖမ္းယူလာခဲ့တယ္။ ဒီေတာ့ ေမာ္တုံေမာ္ကယ္စားေတြက တ႐ုတ္ ျပည္ထြက္ေျပးၿပီး တ႐ုတ္ဘုရင္ ဥတည္ဘြား ဆီ အကူအညီေတာင္း တယ္။ ဥတည္ဘြားက သူ႔တပ္ေတြ ကုိ ေစလႊတ္ၿပီး အင္းဝကုိ အတုိက္ ခုိင္းတယ္။
အင္းဝ ဘုရင္မင္းေခါင္က ၿမဳိ႕ ေတာ္ဝန္းက်င္ကုိ အခုိင္အလုံျဖစ္ ေအာင္ စီရင္ထားတယ္။ ထြက္မတုိက္ဘူး။ သားေတာ္ မင္းရဲေက်ာ္ စြာနဲ႔ တပ္ေတြ အားလုံးက မြန္ႏုိင္ငံ စစ္မ်က္ႏွာမွာ ေရာက္ေနၾကတယ္ မဟုတ္လား။ တ႐ုတ္တပ္ေတြလဲ ၿမဳိ႕ ကုိလဲ တုိက္လုိ႔ မရတာမုိ႔ ၿမဳိ႕ကုိ ဝန္းရံထား႐ုံပဲ တတ္ႏုိင္တယ္။ ဒီလုိ နဲ႔ တစ္လေလာက္ရွိေတာ့ တ႐ုတ္ တပ္ေတြလဲ ရိကၡာ ျပတ္စျပဳလာ တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ''ျမန္မာတုိ႔က ၿမဳိ႕ျပင္ထြက္ၿပီးလဲ မတုိက္၊ ေမာ္တုံ ေမာ္ကယ္စားတုိ႔၏ သားမယားကုိလဲ မေပး။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ငါတုိ႔၏ သူရဲ ေကာင္းတစ္ဦးႏွင့္ သင္တုိ႔၏ သူရဲ ေကာင္း တစ္ဦး စီးခ်င္းထုိးပါေစ၊ ငါတုိ႔ သူရဲေကာင္း႐ႈံးေသာ္ ငါတုိ႔ျပန္ မည္။ သင္တုိ႔သူရဲေကာင္း႐ႈံးေခ်ေသာ္ ေမာ္တုံေမာ္ကယ္စား၏ သားမယား ကုိ ျပန္ေပးရမည္''လုိ႔ စကားဆုိလာ တယ္။
ဘုရင္မင္းေခါင္က ဒီအဆုိျပဳခ်က္ဟာ လက္ခံသင့္တယ္လုိ႔ တြက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ခက္ေနတာ သူ႔ သူရဲေကာင္းဟူသမွ်က မြန္ႏုိင္ငံ ေရွ႕တန္းစစ္မ်က္ႏွာမွာခ်ည္း ေရာက္ေနတယ္။ ေနျပည္ေတာ္မွာ သူရဲေကာင္း တစ္ေယာက္မွ မရွိဘူး။ ဒီေတာ့ အမတ္တစ္ေယာက္က မြန္သူရဲ ေကာင္း သမိန္ဗရမ္းဟာ သုံ႕ပန္း အျဖစ္ရွိေနတာပဲ။ သူ႔ကုိ ေမးျမန္း ၾကည့္သင့္တယ္လုိ႔ ေလွ်ာက္ထား တယ္။ ဒီေတာ့ ဘုရင္မင္းေခါင္က သမိန္ဗရမ္းကုိ စီးခ်င္းထုိးလုိ႔ႏုိင္ရင္ သူ႔ကုိ သူေကာင္းျပဳမယ္လုိ႔ ကတိေပး တယ္။ သမိန္ဗရမ္းက ဆင္စီးခ်င္း၊ ျမင္းစီးခ်င္း၊ လွံတစ္စင္း၊ ဓားတစ္ လက္ခ်င္းဆုိလုိ႔ေတာ့ျဖင့္ တေလာ ကလုံး ဘယ္သူ႔ကုိမွ မေၾကာက္ဘူး လုိ႔ ေျပာၿပီး လက္ခံလုိက္တယ္။
တကယ္ဆုိေတာ့ သူက မြန္စစ္သူရဲေကာင္း။ ခုေတာ့ ျမန္မာတုိ႔ရဲ႕ သုံ႕ပန္းျဖစ္ေနၿပီ။ အဲဒါ ဘာေၾကာင့္ ျမန္မာ ဘုရင္ ဘက္က ကူညီ တုိက္ေပးရသလဲဆုိတာကုိ စဥ္းစား ၾကည့္မိတယ္။ ျမန္မာဟာ သူ႔ရဲ႕ရန္သူျဖစ္ေနတယ္ မဟုတ္ လား။ မြန္နဲ႔ ျမန္မာဟာ တစ္ေျမတည္းေန၊ တစ္ေရ တည္းေသာက္ျဖစ္တဲ့အျပင္ ယဥ္ေက်းမႈ ကုိးကြယ္ မႈေတြ ကလဲ အလြန္ တူညီတယ္။ စစ္ျဖစ္ေနခ်ိန္မွအပ ေအာက္ျပည္- အညာ သြားလာ ေရာင္းဝယ္ ဆက္ဆံ ေနၾကတယ္။ အဲဒါကတစ္ခ်က္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ က တုိက္ပြဲမွာ သူ႔ကုိ လက္ရဖမ္းစဥ္က မင္းရဲ ေက်ာ္စြာ ရဲ႕ ''မေသေစနဲ႔၊ မေသေစနဲ႕''လုိ႔ ဟစ္ေအာ္လုိက္တဲ့ အသံကုိလဲ ၾကားေယာင္မိလိမ့္မယ္ ထင္တယ္။ ေနာက္ တစ္ခ်က္က မင္းရဲ ေက်ာ္စြာကုိယ္တုိင္က သူ႔ကုိေလးစား ခ်စ္ၾကည္စြာ ေျပာဆုိဆက္ဆံခဲ့လိမ့္ မယ္ထင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဘုရင္ မင္းေခါင္ကုိယ္တုိင္က သုံ႔ပန္းပင္ျဖစ္ ေသာ္လဲ ေကာင္းမြန္ခ်မ္းသာစြာ ထား ပါလိမ့္မယ္။
အဲဒါေတြကုိ အပထား၊ အေရး အႀကီးဆုံးတစ္ခ်က္က ေလးခင္း ဗိန္း ေဗာင္းသံ ၾကားရင္ လက္ေဝွ႕သမား မ်ား ႐ုိးတုိးရြတ၊ လက္ခေမာင္း ခတ္ ခ်င္သလုိ၊ သူလဲ စီးခ်င္း ဆုိတဲ့ စိမ္ ေခၚသံၾကားလုိက္ေတာ့ သူ႔ကုိ ဖမ္း ဆီးထားတဲ့ ျမန္မာတုိ႔ေရွ႕မွာ ''ေတြ႕ၿပီ မဟုတ္လား ငါတကား''လုိ႔ လူစြမ္း လူစ ျပလုိစိတ္ရွိဟန္ တူပါတယ္။ အဲဒီ ေနာက္ဆုံးအခ်က္ဟာ သမိန္ ဗရမ္းကုိ တုိက္ပြဲဆီ တြန္းပုိ႔လုိက္တာ ထင္တာပဲ။
တာဝန္ယူဝံ့ေသာ သတၱိ ဆုိပါ စုိ႔။
ေကာင္းၿပီ။ တာဝန္ယူဝံ့ေသာ သတၱိရွိတာမွန္ပါရဲ႕။ တာဝန္ေဆာင္ ႏုိင္ေသာ စြမ္းရည္ရွိပါရဲ႕လား။ သမိန္ ဗရမ္း ကို ေစာင့္ၾကည့္ရေအာင္။
ငါ့မွာေလ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ ေျပာ သလုိပဲ ရာဇာဓိရာဇ္၊ မင္းေခါင္၊ မင္း ရဲေက်ာ္စြာတုိ႔ အေၾကာင္းကို ေျပာရ ရင္ မေမာ ႏုိင္၊ မပန္းႏုိင္ ျဖစ္ေနမိ တတ္တယ္။ အလယ္တန္းျပဆရာ ဘဝ၊ တကၠသိုလ္ဆရာဘဝေတြမွာ စာသင္ခဲ့ရ စဥ္ကလဲ အဲဒီေခတ္ အေၾကာင္း စကားစပ္မိလုိက္ရင္ ဘယ္လုိကဘယ္လုိ လိပ္ျပာႏုိးလာ တယ္မသိဘူး၊ လမုိင္းကပ္အာေတြ႕ သြားတာခ်ည္းပဲ။ ခုေတာင္ၿပီးခဲ့တဲ့ လြတ္လပ္ေရးေန႔ ၄-၁-၂ဝ၁ဝ အုိင္ သျပဳ စာေပေဟာ ေျပာပြဲမွာ သမိန္ ဗရမ္းနဲ႔ ကာမဏိတုိက္ပြဲအေၾကာင္း ထည့္ေျပာမိေသးတယ္။
ကဲ သမိန္ဗရမ္းနဲ႔ တ႐ုတ္ စစ္ သူႀကီး ကာမဏိတုိ႔ တုိက္ပြဲ ဆက္ရ ေအာင္။
တ႐ုတ္သူရဲေကာင္း ကာမဏိရဲ႕ သြင္ျပင္က-
တ႐ုတ္သူရဲေကာင္း ကာမဏိ သည္ ျမင္းနီႀကီးကုိ ေရႊကထုိး၍ ေရႊ ကုန္းႏွီးတင္၍ စီးသည္။ သံခ်ပ္ဝတ္ သည္။ မ်က္ႏွာမည္းဓားကုိ ပတၱျမား အျပည့္စီ၍ စြဲသည္။ ေရႊလွံေအာင္း ခုနစ္ဆင့္ႏွင့္ကုိင္သည္။ နတ္ျမင္း သည္ႏွင့္အတူ တင့္တယ္၏။
ဒီေခတ္မွာ တ႐ုတ္ရာဇဝင္ ကား ဗီဒီယုိေတြကို အမ်ားသူငါၾကည့္ ၾကဖူးတာမုိ႔ မင္းတုိ႔မ်က္စိထဲမွာ ျမင္ ေယာင္ၾကည့္ေပါ့ကြယ္။
ေရႊလွံေအာင္း ခုနစ္ဆင့္ဆုိတာ ကုိ ငါနားလည္ႏုိင္တယ္။ ေအာင္း ဆုိတာကပန္းပြားမဟုတ္လား။ လွံ႐ုိး မွာ ပန္းပြားခုနစ္ဆင့္ တပ္ထားတာ ေပါ့။ ဂုဏ္ေဆာင္ က်က္သေရ အဆင့္အတန္းလဲ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ အလွဆင္တာလဲ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ လွံကိုပစ္လုိက္ရင္ လမ္းေၾကာင္းထိန္းဖုိ႔ ပဲ့ အျဖစ္ တပ္ထားတာလဲ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ကူးနဲ႔ ျမင္လုိ႔ ရတာ ေပါ့။
ခက္ေနတာက မ်က္ႏွာမည္း ဓား ဆုိတဲ့ စကားလုံးပဲ။ ငါလဲ အမ်ဳိး မ်ဳိးစဥ္းစားၾကည့္တယ္။ မ်က္ႏွာမည္း လူမ်ဳိးေတြ ကုိင္ေလ့ရွိတဲ့ ဓားမ်ဳိးလား ေပါ့။ ဆုိၾကပါစုိ႔ကြယ္၊ ေဂၚရခါး လူမ်ဳိးေတြကုိင္တဲ့ ဓားေကာက္ကုိ မင္းတုိ႔သိတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ေတြထဲမွာ သမုိင္းကားဆုိရင္ ဓားပုံစံေတြက အမ်ဳိးမ်ဳိးပဲ။ တခ်ဳိ႕က အေျဖာင့္၊ တခ်ဳိ႕က အေကာက္၊ အေကာက္မွာ ေတာင္ အဖ်ားေကာက္၊ အလယ္ ေကာက္။ အသြားမွာေတာင္ အတြန္႔ ပါတဲ့ ဓားေကာက္... စသည္အားျဖင့္ ေပါ့။
ေနာက္တစ္ခုက ဓားသြားမွာ ဇဝါျခယ္ထားလုိ႔ ဓားမ်က္ႏွာ မည္း ေနတာမ်ဳိးလားလုိ႔လဲ ေတြးမိတယ္။ ဇဝါဆုိတာ မင္းတုိ႔ သိေကာင္းသိ ပါလိမ့္မယ္။ ဓားသြား စသည္တုိ႔ သံထည္ေပၚမွာ ေရႊေရာင္၊ ေငြေရာင္၊ ေၾကးေရာင္ ပန္းခက္ေတြ ျခယ္ထား တာကုိ ေခၚတာ။ အဲဒါကုိ သကၠတ ဇပါ က လာတယ္လုိ႔ ျမန္မာအဘိ ဓာန္မွာဖြင့္တယ္။ ငါတုိ႔ရဲ႕ဆရာ ပါေမာကၡ ဦးေမာင္ေမာင္ႀကီးကေတာ့ ဂ်ားဗား - javaဘက္က ေရာက္လာ တဲ့ အတတ္မုိ႔ ဂ်ဗား၊ ဇဝါလုိ႔ ဆုိ တယ္။ ေရွးေခတ္က ဇ ကုိ ဂ် လုိ႔ အသံထြက္ၾကတယ္။ ဇပန္ကြၽန္း၊ ဇာမဏီႏုိင္ငံ ဆုိတာမ်ဳိးေပါ့။
ကဲ- မ်က္ႏွာမည္းဓားကို လွ်ာရွည္လုိက္တာေၾကာင့္ အေတာ္ေလး အခ်ိန္လင့္သြားတယ္။ ေနာက္တစ္ပတ္မွ တုိက္ပြဲကုိ ၾကည့္ရေအာင္။
ေၾသာ္-မင္းတုိ႔တစ္ေတြ မ်က္ႏွာမည္းဓား အေၾကာင္းကုိ သိေနၾကရင္ ငါ့ဆီကုိ စာေရးၿပီး အသိေပး ၾကစမ္းပါ။ ေစ်းကြက္ကုိ လွမ္းေရး လုိက္ေပါ့။


ေအာင္သင္း
http://www.zaygwet.com/vision.php?id=32 မွ မ်ွတာပါ

0 comments:

 
----------------------------------------- */ /* EOT ----------------------------------------- */