“၂၀၁၀ ကမၻာ့ လူအခြင့္အေရး၏ တိုက္ပြဲႏွစ္” ျမန္မာ့ေသြးအနီေရာင္ မညစ္ေစနဲ ့။ စစ္က်ြန္ဘ၀လႊတ္ေျမာက္ၾကဖို ့ ေတာ္လွန္ွေရးသို ့့ အသင့္ျပင္

Monday, July 11, 2011

ေဗဒါအင္စတီက်ဴ႕ ရန္ပုံေငြျပတ္

Saturday, 09 July 2011 03:34 DVB (Via Burmatwe)
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ အခမဲ့ပညာ သင္ၾကားေပးေနတဲ့ ေဗဒါအင္တစီက်ဳ အခမဲ့ပညာသင္ေက်ာင္း ဟာ ရန္ပုံေငြ အခက္အခဲေၾကာင့္ ဒီလလယ္မွာ ဖြင့္လွစ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ထားတဲ့ သင္တန္းအ တြက္ အခက္အခဲျဖစ္ေနတယ္လို႔ ေက်ာင္းတာ၀န္ ရွိသူေတြက ေျပာပါတယ္။

ေဗဒါေက်ာင္း
ဒီေက်ာင္းဟာ အပတ္စဉ္ ၁ ကေန ၆ အထိ ဖြင့္လွစ္နိုင္ခဲ့ၿပီး သမိုင္း၊ နိုင္ငံေရးသိပၸံ စတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြကို သင္ၾကားေပးေနတာပါ။ေက်ာင္းတာ၀န္ရွိသူ တဦးျဖစ္တဲ့ ကိုၿဖိဳးမင္းသိန္းကို ကိုေအးနိုင္က ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းထားပါတယ္။

ေဗဒါအင္စတီက်ဳက ဘယ္လုိ အခက္အခဲ ၾကံဳေတြ႕ေနရလဲ။


“ေဗဒါအင္စတီက်ဳ ရပ္တည္တဲ့ အေျခအေနရဲ့ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ လူငယ္ေတြမွာ ေရွ့ဆက္ၿပီး ျမန္မာနုိင္ငံရဲ့ တကယ့္ကုိ အက်ဳိးျပဳတဲ့ နုိင္ငံသားေကာင္းေတြ ျဖစ္လာဖုိ႔အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔က ေမြးထုတ္ခ်င္ပါတယ္။ ပညာေရးကုိ အေျခခံၿပီးေတာ့ သင္ၾကားေပးလုိက္မယ္ ဒီအေပၚကေန ကေလးေတြက အနာဂတ္ ျမန္မာနုိင္ငံေတာ္အ တြက္ ဦးေဆာင္နုိင္တဲ့လူေတြ ျဖစ္ေစလုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဒီေက်ာင္းကုိ္ ဖြင့္ခဲ့တာပါ။ ဒါေပမဲ့ တကယ္လက္ေတြ႕ က်ေနာ္တုိ႔ ေဆာင္ရြက္ရတဲ့ အေျခအေနမွာ က်ေနာ္တုိ႔မွာ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီး ရိွပါတယ္။ ဥပမာ ေနရာေဒသအတြက္ ေက်ာင္းကုိ မၾကာမၾကာ ေျပာင္းေနရတဲ့ အေျခအေနေတြ။



“ဒီမွာက ကေလးေတြက နယ္ကေန လာတက္ၾကတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဒီမွာ စားဝတ္ေနေရး ကိစၥေတြကုိ အကူအညီေပးရတဲ့ အေျခအေနေတြကုိ က်ေနာ္တုိ့ ဒီမွာ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ ေနတဲ့ အဖြဲ့ဝင္ေတြရဲ့ ကူညီေထာက္ပံ့မႈနဲ့ပဲ ရပ္တည္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ့မွာ အခက္ အခဲ ရိွပါတယ္။



ဒါေၾကာင့္မုိ႔ က်ေနာ္တုိ့က ဒီ ေဗဒါအင္စတီက်ဳမွာ ေငြေရးေၾကးေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ရန္ပုံေငြ ေတာင့္တင္းခုိင္မာမႈရိွဖုိ့အတြက္ လုိအပ္တယ္ဆုိတဲ့ အျမင္နဲ့ ဒီေငြေၾကးအခက္အခဲ ရိွမႈကုိ က်ေနာ္တုိ့က တင္ျပထားတာပါ။”



ေငြေၾကးအျပင္ တရားဝင္ပုံစံမ်ဳိး စာထုတ္ၿပီး ေတာင္းဆုိေတာ့ လက္ရိွအစုိးရက ခ်မွတ္ ထားတဲ့၊ ျမန္မာျပည္မွာက်င့္သုံးေနတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒနဲ႔ေရာ ကုိက္ညီမႈရိွပါရဲ့လား။



“က်ေနာ္တုိ့က ကမၻာတခုလုံးကုိ ခ်ျပထားတယ္ဆုိတဲ့ အေျခအေနက က်ေနာ္တုိ့ရဲ့ အခက္အခဲကုိ ေျပာထားတာပါ။ က်ေနာ္တုိ့က ျပင္ပကေန အကူအညီကုိ ေတာင္းခံ ေနတဲ့သေဘာမ်ုိး မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ ရဲ႕ အခက္အခဲေတြကုိ ကူညီနုိင္တဲ့ က်ေနာ္တုိ့တုိင္းျပည္မွာ တည္ေဆာက္ေနရတဲ့ လူငယ္နုိင္ငံေရး မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြရဲ႕ ႀကိဳးပမ္းေနတဲ့ ေဗဒအင္စတီက်ု ဆက္လက္ရွင္သန္ေရး အတြက္ကုိ ကူညီပံ့ပုိးေပးခ်င္တဲ့ လူေတြကုိ ကူညီပံ့ပုိးေပးနုိင္ဖုိ့အတြက္ က်ေနာ္တုိ့ရဲ့ ဘ႑ာေရးအခက္ အခဲကုိ တင္ျပထားတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။



ဒါဟာ က်ေနာ္တုိ့ ျပည္တြင္းမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျပည္ပမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီမွာ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ အခက္အခဲကုိ သိေစဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။”

အဲဒီေတာ့ လူမႈေရးလုပ္ငန္းမွာ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားေနတဲ့ ကုိေက်ာ္သူတုိ႔မ်ဳိး ျပည္ပကေနၿပီးေတာ့ ကူညီတဲ့ ေငြေတြဆုိရင္ေတာ့ ဥပေဒနဲ့မၿငိဘူးေပါ့ေနာ္၊ အဲဒီပုံစံ မ်ဳိး ကူညီလုိ့ရတယ္ေပါ့ေနာ္။



“ဟုတ္ပါတယ္။”



အဲဒီေတာ့ ကူညီခ်င္တဲ့ လူေတြ သိေအာင္ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ ေငြပမာဏ ဘယ္ေလာက္ လုိအပ္လဲ။

“လက္ရိွ အေျခအေနမွာ ဒီလာမယ့္ ၁၈ ရက္ေန့ ဝန္းက်င္ေလာက္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီသင္တန္း ျပန္လည္ဖြင္လွစ္ဖုိ့ ျပင္ဆင္ထားပါတယ္။



အခုကေတာ့ သင္တန္း အပတ္စဉ္ေတြ ၿပီးၿပီးသြားတ ဲ့အတြက္ ေနာက္ထပ္ သင္ၾကားမႈေတြအတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ ျပင္ဆင္မႈေတြ လုပ္ေနပါတယ္။ ကေလးေတြရဲ့ ဒီ ပညာေရးသင္ၾကား မႈအတြက္ ေထာက္ပံ့နုိင္တယ္။ စာအုပ္စာတမ္းေတြ၊ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ လာေရာက္ သင္ၾကားတဲ့ ကေလးေတြ စားေရးေသာက္ေရးကိစၥရပ္ေတြအတြက္ ကုန္က်နုိင္တဲ့ ေငြေၾကးပမာဏေတြ ရိွပါတယ္။



ဒီအေျခအေနေတြအေပၚမွာ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ ဘဝတူ အားလုံးကေနၿပီး ဒီအေျခအေနကုိ ဝုိင္းဝန္းကူညီ ပံ့ပုိးေပးပါလုိ့ က်ေနာ္တုိ့က ေမတၲာ ရပ္ခံထားတာပါ။ ဒီအေပၚမွာ ေငြေၾကးပမာဏ ဘယ္ေလာက္ ထည့္ဝင္ရမယ္၊ ဘယ္လုိပုံစံမ်ဳိး ပါဝင္ေပးၾကမယ္ဆုိတဲ့ သေဘာမ်ဳိးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ကန္႔သတ္ထားတာမ်ဳိး မရိွပါဘူး။”



ေဗဒါအင္စတီက်ုမွာ ဆရာဆရာမေတြဆုိရင္လည္း အခေၾကးေငြ မရဘူး။ လမ္းစရိတ္ေတာင္မွ ကုိယ့္ဟာကုိယ္ လာရတာဆုိေတာ့ ဒီလုိလုပ္ငန္းက ေစတနာ မြန္ျမတ္တယ္ဆုိေပမယ့္ ေရရွည္မွာ ျဖစ္နုိ္င္ပါ့မလား။ ေက်ာင္းဆရာေတြ အတြက္ ေကာ စဉ္းစားေပးတာ ရိွလား။

“က်ေနာ္တုိ့ ေရရွည္ရပ္တည္နုိင္ဖုိ့အတြက္ ဆုိလုိ႔ရိွရင္ လာသင္ၾကားေပးတဲ့ ဆရာဆရာမေတြကုိ ပံ့ပုိးကူညီနုိင္ဖုိ့အတြက္ က်ေနာ္တုိ့ ႀကိဳးစားဖုိ့ လုိအပ္ပါတယ္။ ဒါကုိလည္း က်ေနာ္တုိ့ ေရရွည္တည္တံ့ နုိင္ေရးအတြက္ စဉ္းစားသြားမွာပါ။”

Rest of your post

0 comments:

 
----------------------------------------- */ /* EOT ----------------------------------------- */