“၂၀၁၀ ကမၻာ့ လူအခြင့္အေရး၏ တိုက္ပြဲႏွစ္” ျမန္မာ့ေသြးအနီေရာင္ မညစ္ေစနဲ ့။ စစ္က်ြန္ဘ၀လႊတ္ေျမာက္ၾကဖို ့ ေတာ္လွန္ွေရးသို ့့ အသင့္ျပင္

Friday, July 29, 2011

ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္း ဆက္မလုပ္ရန္ KNU တားျမစ္

ၾကာသပေတးေန႔၊ ဂ်ဴလုိင္လ 28 ရက္ 2011 ခုႏွစ္ ေကအုိင္စီ (ေပးပို ့သူ ဗမာ့ေသြး)
ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းႏွင့္ ဆက္သြယ္ မည့္ ထားဝယ္-ကန္ခ်နပူရီ အေဝးေျပးလမ္းေဖာက္ လုပ္ေန သည့္ ေဆာက္လုပ္ ေရးလုပ္ငန္းကို ထို ေဒသတြင္ လႈပ္ရွားေနသည့္ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္း အ႐ုံး KNU မွ တားျမစ္ထားသည္ဟုသိရသည္။

၎စီမံကိန္း၏ ေဆာက္လုပ္ေရး အလုပ္သမားမ်ားကို KNU မွ ဇူလိုင္လ အေစာပိုင္းက တားဆီး ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး Italian-Thai Development Company မွ ၎တို႔၏ လုပ္ငန္း ျပန္လည္ စတင္ရန္အတြက္ ဇူလိုင္လ ၁၆ရက္ေန႔ တြင္ KNU ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြး ခဲ့သည္။

ကရင္အမ်ဳိးသား အစည္းအ႐ံုး (KNU) အေထြေထြအတြင္းေရးမႉး ေနာ္စီဖိုးရာစိန္က “ဒီစီမံကိန္းလုပ္ငန္း စလုပ္လာၿပီးေတာ့ေလ က်မတို႔အေနနဲ႔ အဲဒီေဒသမွာရွိတဲ့ ေဒသခံေတြရဲ႔ အိုးအိမ္ေျပာင္းေရႊ႕မႈ၊ ၿပီးေတာ့ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ပ်က္စီးမႈ၊ ေနာက္တခုက လံုၿခံဳေရးအတြက္ အဲဒီအခ်က္ ၃ခ်က္ မျဖစ္ေပၚလာဖို႔ တားဆီးသြားရမယ္။”ဟု ေျပာသည္။

သို႔ေသာ္ ထိုင္းေဆာက္လုပ္ေရးတာဝန္ခံႏွင့္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့သည့္အေၾကာင္း အေသးစိတ္ကို KNU အေနႏွင့္ ရွင္းျပခဲ့ျခင္း မရွိ ေပ။

အဆိုပါကားလမ္းတေလွ်ာက္တြင္ ကရင္ေက်းရြာ စုစုေပါင္း ၂၁ရြာရွိသည့္အနက္ ၈ရြာမွာ ေကအဲန္ယူႏွင့္ အစိုးရတပ္တို႔ တိုက္ခိုက္ ၾကသည့္ ၁၉၉၇ေနာက္ပိုင္း ဒုကၡသည္မ်ားအျဖစ္ ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္ၾကရ ေၾကာင္း ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ပတ္ သက္ၿပီး အခ်က္အလက္စုေဆာင္းေနသည့္ Burma Issue (BI) အဖြဲ႔က ေျပာသည္။

က်န္ရွိေနသည့္ ကရင္ေက်းရြာ ၁၃ရြာမွ ကရင္ေဒသခံလူထုမွာ ၿခံစိုက္ပ်ဳိးျခင္း၊ ေတာင္ယာစိုက္ပ်ဳိးျခင္းျဖင့္ အဓိက အသက္ေမြးဝမ္း ေၾကာင္းျပဳလွ်က္ရွိၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္မႈမ်ားမရွိေသးေၾကာင္း လည္း BI က ေျပာဆိုသည္။

ထားဝယ္-ကန္ခ်နပူရီသို႔ ဆက္သြယ္သည့္ ၆လမ္းသြားအေဝးေျပးလမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္သည္ကရင္အမ်ဳိးသား အစည္းအ႐ုံး (KNU) လႈပ္ရွားေနသည့္နယ္ေျမ ျဖစ္သည္။

ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းဧရိယာရွိ နဘုလဲေက်းရြာ အပါအဝင္ ရြာေပါင္း ၇ရြာ ေျပာင္းေရႊ႕ရမည္ျဖစ္ၿပီး သို႔ေသာ္ လက္ရွိ မွာ ကုမၸဏီမွ စာရင္းေကာက္ယူထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း တစံုတရာ လုပ္ေဆာင္ျခင္းမ်ဳိးမရွိေသး ေၾကာင္း ေျပာသည္။

ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းကို ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ဘန္ေကာက္အေျခစိုက္ Italian-Thai Development က ထိုင္းဘတ္ေငြသန္း (ဘီလီယံ) ၄၀၀ေက်ာ္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမည္ျဖစ္သည္။

အဆိုပါစီမံကိန္းတြင္ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရး၊ သေဘၤာတည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ အေဆာက္အအံုမ်ားႏွင့္ စက္မႈဇုံနယ္ေျမမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ေရနံ ဓာတုဆိုင္ရာ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ထူေထာင္ျခင္း၊ ေရနံခ်က္စက္႐ုံ တည္ေဆာက္ျခင္း၊ သံမဏိစက္႐ုံ၊လွ်ပ္စစ္ စက္႐ုံမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ထား၀ယ္-ဘန္ေကာက္ကားလမ္းႏွင့္ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ျခင္း၊ ကားလမ္းႏွင့္ ရထားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေရနံပိုက္လိုင္းသြယ္တန္းျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား ပါ၀င္သည္။

ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းမွာ တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး၊ ထား၀ယ္ၿမိဳ့နယ္အတြင္း၌ တည္ရႇိၿပီးခ်ဥ္းကပ္ ေရေၾကာင္းလမ္း၏ အနိမ့္ဆံုးေရအနက္ (LAD)-၁၅မီတာရႇိ ဒီေရအျမင့္ ကြာျခားခ်က္ ၅မီတာရႇိ GMSႏႇင့္ BIMSTIC ႏိုင္ငံမ်ား၏ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္မႈတြင္ အခ်ိန္ႏႇင့္ကုန္က်စရိတ္ ေလ်ာ့ခ်ႏိုင္မည္ဆိပ္ကမ္း တြင္ DWT ၅၀၀၀၀ရႇိ ေရယာဥ္မ်ား ဆိုက္ကပ္ႏိုင္မည့္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း၀န္ေဆာင္မႈအျပင္ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ အေ၀းေျပးလမ္းမမ်ားႏႇင့္ စက္မႈကုန္ထုတ္နယ္ေျမမ်ား ပါ၀င္သည္။


Rest of your post

0 comments:

 
----------------------------------------- */ /* EOT ----------------------------------------- */