“၂၀၁၀ ကမၻာ့ လူအခြင့္အေရး၏ တိုက္ပြဲႏွစ္” ျမန္မာ့ေသြးအနီေရာင္ မညစ္ေစနဲ ့။ စစ္က်ြန္ဘ၀လႊတ္ေျမာက္ၾကဖို ့ ေတာ္လွန္ွေရးသို ့့ အသင့္ျပင္

Sunday, July 31, 2011

ရခိုင္ ေရေၾကာင္းလိုင္းမ်ား ပုဂၢလိက ရရွိျပီးေနာက္ သေဘၤာခ ၆ ဆထိ တိုးျမွင့္ေကာက္၍ ခရီးသြား ျပည္သူမ်ား အခက္ႀကံဳ

ေသာၾကာေန႔၊ ဂ်ဴလုိင္လ 29 ရက္ 2011 ခုႏွစ္ တာကလူး (ေပးပို ့သူ ဗမာ့ေသြး)
ရခိုင္ျပည္နယ္ အတြင္း အေရးပါသည့္ ျပည္သူပိုင္ ေရေၾကာင္းလိုင္းမ်ားကို ပုဂၢလိကသို႔ ငွါးရမ္းလိုက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း သေဘၤာခမ်ားကို ၆ ဆထိ တိုးျမွင့္ ေကာက္ခံေနသျဖင့္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ား အထူး အခက္အခဲ ၾကံဳေတြ႕ေနၾကရေၾကာင္း သတင္း ရရွိသည္။

ရခိုင္ျပည္နယ္ အတြင္း လူသြား လူလာ အမ်ားဆံုး ေရေၾကာင္းလိုင္း တစ္ခု ျဖစ္သည့္ စစ္ေတြ- ဘူးသီးေတာင္ သေဘၤာလိုင္းကို ၾကံ႕ခိုင္ေရး ပါတီ အမာခံမ်ား ပိုင္ဆိုင္ေသာ သီဟရာဇာ ကုမၸဏီက ရရွိျပီးေနာက္ သေဘၤာခကို ထိုသို႕ ၆ ဆထိ တိုးျမွင့္ကာ အဆမတန္ ေကာက္ခံလိုက္သည္။

ခရီးသြားလာေနသူ ျပည္သူတစ္ဦးက ယခုကဲ့သို႕ သေဘၤာခကို အဆမတန္ တိုးျမွင့္လိုက္ျခင္းမွာ ျပည္သူမ်ား အေပၚ လံုး၀ သနား ငဲ့ညွာျခင္း မရွိဘဲ ျပဳလုပ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။

“ အရင္က စစ္ေတြ- ဘူးသီးေတာင္ သေဘၤာလိုင္းက သေဘၤာခ ၅၀၀ က်ပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ၾကံ႕ခိုင္ေရးပါတီက ထိပ္ပိုင္း ေခါင္းေဆာင္ေတြပိုင္တဲ့ သီဟရာဇာ ကုမၸဏီကို ဌားရမ္းလိုက္ေတာ့ သေဘၤာခကို ၆ ဆထိ ျမင့္ျပီး ၃၀၀၀ က်ပ္ထိ တိုးျမွင့္လိုက္ပါတယ္။ ခုလို မတန္တဆ တိုးျမွင့္လိုက္တဲ့ အတြက္ ခရီးသြားျပည္သူေတြ အထူး ဒုကၡ ေရာက္သြား ၾကရပါတယ္။ ျပည္သူေတြရဲ႕ အခက္အခဲေတြကို မထည့္တြက္ဘဲ ခုလို ေကာက္ခံတာဟာ လူထုကို သနား ငဲ့ညွာတဲ့ သေဘာ မရွိဆိုတာကို ျပသလိုက္တာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။

၎ျပင္ အဆိုပါ လူၾကီးက သေဘၤာခကို တိုးျမွင့္လိုပါက ႏွစ္ဆ သံုးဆထက္ ပိုတိုးျမွင့္ မေကာက္သင့္ေၾကာင္းႏွင့္ ယခုကဲ့သို႕ ၆ ဆထိ တိုးျမွင့္ေကာက္ခံလိုက္ သျဖင့္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ားကို မ်ားစြာ ထိခိုက္ေစခဲ့သည္ဟု ေျပာသည္။

အလားတူ စစ္ေတြ- ေျမာက္ဦး ေရေၾကာင္းလိုင္းႏွင့္ စစ္ေတြ-ေတာင္ကုတ္ သေဘၤာလိုင္းမ်ားတြင္လည္း သေဘၤာခမ်ားကို တိုးျမွင့္လိုက္ေၾကာင္း သိရသည္။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခုပုဂၢလိက လက္ထက္မွာ ေပးေနရတာက စစ္ေတြကေန ေျမာက္ဦးကို ၁၅၀၀ က်ပ္၊ ဘူးသီးေတာင္ကို ၃၀၀၀ က်ပ္ နဲ႔ ေတာင္ဂုတ္ကို ၈၀၀၀ က်ပ္ ေပးေနၾကရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ သေဘၤာလက္မွတ္ ၀ယ္ဖို႔ ေဖာင္ျဖည့္ခလဲ ၅၀ က်ပ္စီ ေပးေနၾကရပါတယ္။ အယင္က အစိုးရလက္ထက္တုန္းကဆို စစ္ေတြကေန ေျမာက္ဦးကို ၃၀၀ က်ပ္၊ ဘူးသီးေတာင္ကို ၅၀၀ က်ပ္ နဲ႔ ေတာင္ဂုတ္ကို ၃၀၀၀ က်ပ္ပဲ ေပးခဲ့ၾကရပါတယ္” ဟု ၄င္းေဒသခံ လူၾကီးက ေျပာသည္။

အဆိုပါ သေဘၤာခမွာ အခင္းမပါသည့္ သေဘၤာၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ စီနင္းလိုက္ပါခြင့္ သက္သက္ျဖစ္ၿပီး၊ ထိုင္ခံုျဖင့္ ထိုင္လိုလွ်င္ ထိုင္ခံုတစ္လံုးကို ခရီးစဥ္အလိုက္ က်ပ္ ၁၀၀၀ မွ ၃၀၀၀ ထိေပးေဆာင္ၾကရၿပီး၊ သီးသန္႔ အခန္းျဖင့္ သြားလိုလွ်င္ အခန္းငွါးခ အျဖစ္ က်ပ္ ၃၀၀၀ မွ ၆၀၀၀ အထိ အသီးသီးေပးေဆာင္ၾကရေၾကာင္းလည္း သူက ဆက္ေျပာသည္။

အဆိုပါ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းလိုင္း သေဘၤာမ်ားကို ပုဂၢလိကသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးအပ္လိုက္ျခင္းကိစၥ ႏွင့္ပတ္သတ္ ၍ နိရဥၥရာမွ စစ္ေတြရွိ ပရသဖ ေခၚ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းဦးဌာနရံုးကို ဆက္သြယ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း တာ၀န္က် လူႀကီးက ထိုအေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သတ္၍ တစံုတရာ ထုတ္ေဖၚေျပာၾကားရန္ ျငင္းဆိုခဲ့သည္။

ေဒသခံ သတင္းရပ္ကြက္မ်ား၏ အဆိုအရ ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း အဓိက အေရးပါသည့္ ေရေၾကာင္းလိုင္း ၃ ခုတြင္ ခရီးသည္သာမက ကုန္ပါတင္ေဆာင္ ေျပးဆြဲေနသည့္ သေဘၤာ (၉)စီးကို ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းဦးစီး ဌာနမွ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ားသို႔ ယခုလ (၁၂)ရက္ေန႔တြင္ ေျခာက္လစာခ်ဳပ္ျဖင့္ လႊဲေျပာင္း ငွါးရမ္းလိုက္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

၄င္းေရေၾကာင္းလိုင္းသံုးခုတြင္ (၂၂၄)မိုင္ အကြာအေ၀းရွိသည့္ စစ္ေတြ-ေတာင္ဂုတ္ ေရေၾကာင္းတြင္ ဆြဲေနသည့္ သေဘၤာ (၃)စီးကို ဦးေက်ာက္ေတာင္ ကုမၸဏီ၊ မိုင္ ၈၀ အကြာအေ၀းရွိသည့္ စစ္ေတြ ဘူးသီး ေတာင္ ေရေၾကာင္းတြင္ဆြဲေနသည့္ တျခား သေဘၤာ ၃ စီးကို သီဟရာဇာ ကုမၸဏီ ႏွင့္ မိုင္ (၄၀) ကြာေ၀းသည့္ စစ္ေတြ-ေျမာက္ဦး ေရေၾကာင္းတြင္ဆြဲေနသည့္ က်န္ သေဘၤာ (၃)စီးကို ဦးသိန္းစိုး ကုမၸဏီသို႔ အသီးသီး လႊဲေျပာင္း ငွါးရမ္းလုပ္ပိုင္ခြင့္ ေပးထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ထိုသုိ႕ သေဘၤာမ်ားကို ပုဂၢလိက လက္သို႕ လြဲေျပာင္း ေပးအပ္လိုက္ျပီးေနာက္ ၀န္ေဆာင္မႈလည္း ပိုမို ဆိုးရြား သြားေၾကာင္းႏွင့္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ားမွာ သေဘၤာျဖင့္ ခရီးသြားလာရာတြင္ ထိခိုက္နစ္နာ ေနၾကရသည္ဟု လည္း သတင္း ရရွိသည္။

ပုဂၢလိက မ်ားအေနျဖင့္ ၄င္းသေဘၤာမ်ားကို ငွါးရမ္းၿပီး ခရီးသြားျပည္သူမ်ားကုိထက္သူတို႔ပိုင္ဆိုင္ေသာကုမၸဏီ မ်ား၏ ၀န္တင္၀န္ခ် လုပ္ငန္းမ်ားကိုသာ အဓိကထား လုပ္ေဆာင္ေနၾကျခင္းေၾကာင့္ ခရီးသည္၀န္ေဆာင္မႈမ်ား မွာ ယခင္ကထက္ ပိုမိုဆိုးရြားလာေနေၾကာင္း စစ္ေတြ-ဘူးသီးေတာင္လိုင္း ဓည၀တီ (၁) သေဘၤာမွ သေဘၤာသား တစ္ဦးက ေျပာသည္။

“ကုမၸဏီပိုင္ရွင္ေတြက ႀကံ့ဖြံ႕အမာခံေတြျဖစ္ၿပီး အစိုးရနဲ႔အထူးနီးစပ္သူေတြဆိုေတာ့ ဘယ္သူ႔ကိုမွ အေရး မစိုက္ဘူးဗ်ာ။ ခရီးသည္ေတြကို သြားခ်င္သြား မသြားခ်င္ေနဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့။ သေဘၤာေတြကို သူတို႔ရဲ႕ အက်ဳိးအျမတ္အတြက္ သူတို႔ ကုမၸဏီေတြရဲ႕ ၀န္တင္၀န္ခ်လုပ္ငန္းေတြကိုသာ အဓိကထားလုပ္ေနၾကေတာ့ ခရီးသည္ ၀န္ေဆာင္မႈေတြက အရင္ကထက္ ပိုဆိုးသြားတာေပါ့ဗ်ာ” ဟု ၄င္းသေဘၤာသားက ေျပာသည္။

၄င္းအျပင္ အဆိုပါ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ားမွာ သေဘၤာမ်ား၏ ခရီးစဥ္မ်ားအတြက္ လိုအပ္သည့္ ဆီမ်ားကို အစိုးရမွ ေစ်းႏႈန္းခ်ဳိသာစြာျဖင့္ ထုတ္ေ၀ေပးထားသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ အျမတ္အစြန္းမ်ား ပိုမိုရရွိေနၾက ေၾကာင္းလည္း ၄င္း သေဘၤာသားက ေျပာသည္။

စစ္အစိုးရအာဏာသိမ္းၿပီးေနာက္ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္မွစ၍ ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း စစ္ေတြ-ရန္ကုန္ ကားလမ္း အပါအ၀င္ ၿမိဳ႕တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု ဆက္သြယ္ႏိုင္သည့္ လမ္းပိုင္းတခ်ဳိ႕ကို ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ျပည္တြင္း ေရေၾကာင္း ဆက္သြယ္ေရး ဦးစီးဌာနမွ ေဒသတြင္း သေဘၤာလိုင္းမ်ားကို တျဖည္းျဖည္းခ်င္းရပ္တန္႔လာ ခဲ့သည္။

ထိုသို႔ ရပ္တန္႔လာခဲ့ၿပီးေနာက္ပိုင္း အစိုးရမွ လက္ရွိက်န္ရွိေနဆဲ ျဖစ္သည့္ သေဘၤာလိုင္းမ်ားကို ပုဂၢလိကမ်ားသို႔ မ်ားမၾကာမီက ငွါးရမ္း လႊဲေျပာင္း လုပ္ပိုင္ခြင့္ ျပဳလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္လည္း အစိုးရမွ ေဖာက္လုပ္ေပးထားသည့္ ကားလမ္းမ်ားမွာ စနစ္တက် ခိုင္ခိုင္ခံ့ခံ့ တည္ေဆာက္ ေပးထားသည့္ လမ္းမ်ား မဟုတ္ပဲ လမ္းမ်ားကိုဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္း လပိုင္း အတြင္းတြင္ပင္ ယိုယြင္း ပ်က္စီးလာျခင္းေၾကာင့္ ေဒသခံျပည္သူမ်ားမွာ ျပည္တြင္း ခရီးသြားလာေရးအတြက္ေရေၾကာင္း လမ္းမ်ားကိုသာ အဓိက အားထား ေနၾကရဆဲျဖစ္သည္။

လြန္ခဲ့သည့္ ရက္သတၱပတ္အတြင္း ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း မိုးႀကီးေရလႊမ္းမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ စစ္ေတြ-ရန္ကုန္ အေ၀းေျပး ကားလမ္းမ အပါအ၀င္ ျပည္တြင္းလမ္းမ အမ်ားအျပားမွာ ယခင္ကယိုယြင္းပ်က္စီးေန သည့္အထဲ ပိုမို ပ်က္စီးသြားသျဖင့္ ယခုအခ်ိန္အထိ လမ္းဆက္သြယ္ေရး ျပတ္ေတာက္ေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ထိုသို႔ အစိုးရမွ ကားလမ္းမ်ားကို အေၾကာင္းျပဳကာ ေရေၾကာင္းသေဘၤာလိုင္းမ်ားကို ရပ္တန္႔လာခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျပည္တြင္းခရီးသြားလာေရး လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္အညီ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္ငယ္မ်ားျဖင့္ ခရီးသည္မ်ားကိုသာတင္ေဆာင္ သည့္ ပုဂၢလိက အျမန္ေရယာဥ္ ကုမၸဏီတစ္ခ်ဳိ႕ ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း အဆိုပါ အျမန္ယာဥ္ မ်ားမွာ ေစ်းႏႈန္းႀကီးမားလြန္းသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ဆင္းရဲမြဲေတမႈႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနၾကရသည့္ ျပည္သူအမ်ားစုမွာ ၄င္းယာဥ္မ်ားျဖင့္ ခရီးသြားလာႏိုင္ျခင္း မရွိၾကေသးေပ။

ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားေပါမ်ားသည့္ ကမ္းရိုးတန္းေဒသ ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း ေရေၾကာင္းျဖင့္ ခရီးသြားလာေရးမွာ ယခုအခ်ိန္အထိ အဓိကလိုအပ္ေနဆဲျဖစ္ၿပီး အမ်ားျပည္သူမ်ား၏ ခရီးသြားလာေရးကို ပိုမိုခက္ခဲေစသည့္ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ားသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးလိုက္ျခင္းမွာ အစိုးရအေနျဖင့္ ျပည္သူမ်ား၏ ဆင္းရဲဒုကၡ အ၀၀ကို မ်က္ကြယ္ျပဳလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္ဟု စစ္ေတြေဒသခံက ယခုကဲ့သို႔ ေျပာသည္။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္နယ္ထဲမွာ ကားလမ္းေတြက ေတာ္ေတာ္ဆိုးတာေၾကာင့္ ခရီးသြားျပည္သူအမ်ားစုမွာ ေရေၾကာင္းလမ္းေတြကိုပဲ အဓိက အားထားသြားလာေနၾကရဆဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ျပည္တြင္း ခရီးသြားလာေရး အတြက္ အလိုအပ္ဆံုးျဖစ္ေနတဲ့ ျပည္တြင္း သေဘၤာလိုင္းေတြကို တျဖည္းျဖည္း ရပ္တံ့ပစ္ၿပီးေတာ့ က်န္ရွိေနတဲ့ အဓိက အေရးပါေနတဲ့ သေဘၤာလိုင္းေတြကိုလဲ ပိုမိုခက္ခဲ ဆိုးရြားလာေအာင္ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီေတြကိုငွါးရမ္း လုပ္ပိုင္ခြင့္ ျပဳလိုက္တာဟာ အစိုးရအေနနဲ႔ ျပည္သူေတြရဲ႕ ဆင္းရဲဒုကၡ အခက္အခဲေတြကိုလ်စ္လ်ဴရွဴ ၿပီး ေတာ့ ပိုမို ခက္ခဲေအာင္ ျပဳလုပ္လိုက္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ၄င္းေဒသခံက ေျပာသည္။

အစိုးရမွ သေဘၤာလိုင္းမ်ားကို ငွါးရမ္းလုပ္ခြင့္ ျပဳထားသည့္ ဦးေက်ာက္ေတာင္အပါအ၀င္ ကုမၸဏီပိုင္ရွင္မ်ားမွာ လက္ရွိအစိုးရကို ဦးေဆာင္ႀကိဳးကိုင္ထားသည့္ ႀကံ့ဖြံ႔ပါတီ၏ ေဒသဆိုင္ရာ ထိပ္တန္းအမာခံ အဖြဲ႔၀င္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရွိရသည္။


Rest of your post

0 comments:

 
----------------------------------------- */ /* EOT ----------------------------------------- */