ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ကားပါကင္ ျပႆနာကို ပိုမိုရင္ဆိုင္လာရ
လက္ရႇိ အေနအထားမ်ားအရ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ကားပါကင္ ျပႆနာကုိ ပုိမိုရင္ဆိုင္လာရၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္သူမ်ား ထံမႇ စံုစမ္း သိရႇိရသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ တရား၀င္ မႇတ္ပံုတင္ထားေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ စီးေရသည္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး တစ္ခုလံုးကို လႊမ္းျခံဳပါက ႏႇစ္သိန္းခြဲေက်ာ္သာ ရႇိေနသည္။ ထိုအထဲတြင္ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္ငယ္ စီးေရသည္ တစ္သိန္းေက်ာ္သာ ရႇိသည္။ ခရီးသည္တင္ လုိင္းကားစီးေရသည္ ရႇစ္ေထာင္ခန္႔သာ ရႇိၿပီး စီးတီးတကၠစီ အစီးေရသည္ တစ္ေသာင္းခြဲ ၀န္းက်င္ခန္႔ ရႇိသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္၏ အက်ယ္အ၀န္းသည္ ဧရိယာ စတုရန္းမုိင္ ၃၀၀ေက်ာ္ ရႇိသည္။ အဆိုပါ ယာဥ္အစီးေရႏႇင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပဧရိယာ အေနအထားတြင္ ယာဥ္ရပ္ရန္ေနရာ မရႇိဟူေသာ ျပႆနာမႇာ မျဖစ္သင့္ေသာ အေနအထားပင္ ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ယာဥ္ရပ္ရန္ေနရာ မရႇိရသနည္း။ ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ၊ အမည္အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အေဆာက္အအံု တိုင္းတြင္ ယာဥ္ရပ္ရန္ေနရာ အလံုအေလာက္ စီမံထားရႇိမႈ မရႇိျခင္းေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ေနမႈမ်ားတြင္ ကားပါကင္ မရႇိျခင္းသည္ အဓိက ျပႆနာ ျဖစ္သည္။ စည္ပင္သာယာက သတ္မႇတ္ထားသည့္ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံုတုိင္း၌ ပါသင့္ပါထုိက္၊ ရႇိသင့္ရႇိထိုက္သည့္ အဂၤါရပ္မ်ားတြင္ ကားရပ္နားရန္ ေနရာလည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ ျဖစ္သည္။ ေရစီးေရလာ၊ ေရဆက္သြယ္မႈ၊ မီး၊ အမႈိက္စြန္႔ပစ္ စနစ္မ်ား အပါအ၀င္ ကားပါကင္သည္လည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ ပါရႇိရမည္ျဖစ္ၿပီး ထိုအဂၤါရပ္မ်ားႏႇင့္ ျပည့္စံုမႇ လူေနထုိင္ခြင့္ ရရႇိမည္ဟု သတ္မႇတ္ထားသည္။ သို႔ေသာ္ အထပ္ျမင့္အေဆာက္အအံု အမ်ားစုတြင္ ကားရပ္နားရန္ သီးသန္႔ေနရာ မရႇိေပ။ ''လမ္းသြယ္ေတြနဲ႔ အဓိက လမ္းမႀကီးေတြကို ခ်ိတ္ဆက္ထားတဲ့ လမ္းေတြမႇာလည္း အထပ္ျမင့္နဲ႔ ကြန္ဒိုဆိုၿပီး အဆင့္ျမင့္တိုက္ေတြ အမည္ခံၿပီး ေဆာက္လာၾကပါတယ္။ ကြန္ဒိုေတြ၊ တာ၀ါေတြနဲ႔ အဆင့္ျမင့္ အိမ္ရာေတြမႇာ ေနထုိင္ႏုိင္တဲ့ အေနအထားက အနည္းဆံုး ကားတစ္စီး ေလာက္ေတာ့ ပိုင္ဆုိင္တဲ့ အေနအထားေတြပါ။ တစ္ခန္း တစ္စီးေတာင္ အႏုိင္ႏုိင္ ျဖစ္ေနတာ၊ ကုမၸဏီေတြ၊ ႐ံုးခန္းေတြ၊ ေစ်း၀ယ္စင္တာေတြနဲ႔တြဲၿပီး ဖြင့္ထားတဲ့ ေနရာေတြမႇာ ကားပါကင္ျပႆနာ တက္ေတာ့တာပါပဲ။ ေနာင္ေဆာက္မယ့္ အေဆာက္အအံုေတြမႇာ ဒါေတြကို မျဖစ္မေန ထည့္သြင္း တြက္ခ်က္ရမႇာပါ''ဟု ဒုတိယ ရဲမႇဴးႀကီး မ်ဳိးေအာင္(အၿငိမ္းစား)က သံုးသပ္သည္။ ေစ်း၀ယ္စင္တာႀကီးမ်ားႏႇင့္ ကားပါကင္ ျပႆနာေၾကာင့္ ေနာက္ပိုင္း အခ်ဳိ႕ေသာ ေစ်း၀ယ္စင္တာမ်ားတြင္ ကားပါကင္ေနရာအတြက္ ထည့္သြင္း ေဆာင္ရြက္လာၾက ေသာ္လည္း ယခင္က အစိုးရ႐ံုး အေဆာက္အအံုမ်ားကို ေလလံယူ ျပန္လည္ျပဳျပင္ကာ ဖြင့္လႇစ္လာၾကေသာ ေနရာမ်ားတြင္မူ ကားရပ္နားရန္ အခက္အခဲမ်ား ရႇိေနၾကသည္။ ကားရပ္နားရန္ အခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ ကားပိုင္ရႇင္မ်ား အေနျဖင့္ ကားအတြက္ အေထြေထြ ကုန္က်စရိတ္မ်ားအျပင္ ကားရပ္နားခ ကားပါကင္ေၾကးမႇာ တစ္လ က်ပ္ငါးေသာင္းမႇ တစ္သိန္းၾကားခန္႔ ကုန္က်မႈ ရႇိေနေၾကာင္း ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၂၉ ရက္ေန႔ထုတ္ Bi Weekly Eleven ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
လက္ရႇိ အေနအထားမ်ားအရ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ကားပါကင္ ျပႆနာကုိ ပုိမိုရင္ဆိုင္လာရၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္သူမ်ား ထံမႇ စံုစမ္း သိရႇိရသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ တရား၀င္ မႇတ္ပံုတင္ထားေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ စီးေရသည္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး တစ္ခုလံုးကို လႊမ္းျခံဳပါက ႏႇစ္သိန္းခြဲေက်ာ္သာ ရႇိေနသည္။ ထိုအထဲတြင္ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္ငယ္ စီးေရသည္ တစ္သိန္းေက်ာ္သာ ရႇိသည္။ ခရီးသည္တင္ လုိင္းကားစီးေရသည္ ရႇစ္ေထာင္ခန္႔သာ ရႇိၿပီး စီးတီးတကၠစီ အစီးေရသည္ တစ္ေသာင္းခြဲ ၀န္းက်င္ခန္႔ ရႇိသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္၏ အက်ယ္အ၀န္းသည္ ဧရိယာ စတုရန္းမုိင္ ၃၀၀ေက်ာ္ ရႇိသည္။ အဆိုပါ ယာဥ္အစီးေရႏႇင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပဧရိယာ အေနအထားတြင္ ယာဥ္ရပ္ရန္ေနရာ မရႇိဟူေသာ ျပႆနာမႇာ မျဖစ္သင့္ေသာ အေနအထားပင္ ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ယာဥ္ရပ္ရန္ေနရာ မရႇိရသနည္း။ ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ၊ အမည္အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အေဆာက္အအံု တိုင္းတြင္ ယာဥ္ရပ္ရန္ေနရာ အလံုအေလာက္ စီမံထားရႇိမႈ မရႇိျခင္းေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ေနမႈမ်ားတြင္ ကားပါကင္ မရႇိျခင္းသည္ အဓိက ျပႆနာ ျဖစ္သည္။ စည္ပင္သာယာက သတ္မႇတ္ထားသည့္ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံုတုိင္း၌ ပါသင့္ပါထုိက္၊ ရႇိသင့္ရႇိထိုက္သည့္ အဂၤါရပ္မ်ားတြင္ ကားရပ္နားရန္ ေနရာလည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ ျဖစ္သည္။ ေရစီးေရလာ၊ ေရဆက္သြယ္မႈ၊ မီး၊ အမႈိက္စြန္႔ပစ္ စနစ္မ်ား အပါအ၀င္ ကားပါကင္သည္လည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ ပါရႇိရမည္ျဖစ္ၿပီး ထိုအဂၤါရပ္မ်ားႏႇင့္ ျပည့္စံုမႇ လူေနထုိင္ခြင့္ ရရႇိမည္ဟု သတ္မႇတ္ထားသည္။ သို႔ေသာ္ အထပ္ျမင့္အေဆာက္အအံု အမ်ားစုတြင္ ကားရပ္နားရန္ သီးသန္႔ေနရာ မရႇိေပ။ ''လမ္းသြယ္ေတြနဲ႔ အဓိက လမ္းမႀကီးေတြကို ခ်ိတ္ဆက္ထားတဲ့ လမ္းေတြမႇာလည္း အထပ္ျမင့္နဲ႔ ကြန္ဒိုဆိုၿပီး အဆင့္ျမင့္တိုက္ေတြ အမည္ခံၿပီး ေဆာက္လာၾကပါတယ္။ ကြန္ဒိုေတြ၊ တာ၀ါေတြနဲ႔ အဆင့္ျမင့္ အိမ္ရာေတြမႇာ ေနထုိင္ႏုိင္တဲ့ အေနအထားက အနည္းဆံုး ကားတစ္စီး ေလာက္ေတာ့ ပိုင္ဆုိင္တဲ့ အေနအထားေတြပါ။ တစ္ခန္း တစ္စီးေတာင္ အႏုိင္ႏုိင္ ျဖစ္ေနတာ၊ ကုမၸဏီေတြ၊ ႐ံုးခန္းေတြ၊ ေစ်း၀ယ္စင္တာေတြနဲ႔တြဲၿပီး ဖြင့္ထားတဲ့ ေနရာေတြမႇာ ကားပါကင္ျပႆနာ တက္ေတာ့တာပါပဲ။ ေနာင္ေဆာက္မယ့္ အေဆာက္အအံုေတြမႇာ ဒါေတြကို မျဖစ္မေန ထည့္သြင္း တြက္ခ်က္ရမႇာပါ''ဟု ဒုတိယ ရဲမႇဴးႀကီး မ်ဳိးေအာင္(အၿငိမ္းစား)က သံုးသပ္သည္။ ေစ်း၀ယ္စင္တာႀကီးမ်ားႏႇင့္ ကားပါကင္ ျပႆနာေၾကာင့္ ေနာက္ပိုင္း အခ်ဳိ႕ေသာ ေစ်း၀ယ္စင္တာမ်ားတြင္ ကားပါကင္ေနရာအတြက္ ထည့္သြင္း ေဆာင္ရြက္လာၾက ေသာ္လည္း ယခင္က အစိုးရ႐ံုး အေဆာက္အအံုမ်ားကို ေလလံယူ ျပန္လည္ျပဳျပင္ကာ ဖြင့္လႇစ္လာၾကေသာ ေနရာမ်ားတြင္မူ ကားရပ္နားရန္ အခက္အခဲမ်ား ရႇိေနၾကသည္။ ကားရပ္နားရန္ အခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ ကားပိုင္ရႇင္မ်ား အေနျဖင့္ ကားအတြက္ အေထြေထြ ကုန္က်စရိတ္မ်ားအျပင္ ကားရပ္နားခ ကားပါကင္ေၾကးမႇာ တစ္လ က်ပ္ငါးေသာင္းမႇ တစ္သိန္းၾကားခန္႔ ကုန္က်မႈ ရႇိေနေၾကာင္း ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၂၉ ရက္ေန႔ထုတ္ Bi Weekly Eleven ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
0 comments:
Post a Comment