“၂၀၁၀ ကမၻာ့ လူအခြင့္အေရး၏ တိုက္ပြဲႏွစ္” ျမန္မာ့ေသြးအနီေရာင္ မညစ္ေစနဲ ့။ စစ္က်ြန္ဘ၀လႊတ္ေျမာက္ၾကဖို ့ ေတာ္လွန္ွေရးသို ့့ အသင့္ျပင္

Friday, June 10, 2011

အရံႈးေပၚ ႏိုင္ငံပိုင္ ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး အသံုးစရိတ္ ေလ်ာ့ၿပီ

မ်ဳိးသိဏ္း | ၾကာသပေတးေန႔၊ ဇြန္လ ၀၉ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၂၀ နာရီ ၁၅ မိနစ္ (ေပးပို ့သူ-ဗမာ့ေသြး)
့ရန္ကုန္ (မဇၥ်ိမ) ။ ။ အ႐ႈံးေပၚေနေသာ ႏိုင္ငံပိုင္ ေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး လက္ေအာက္ရွိ ေရေၾကာင္း ခရီးစဥ္မ်ားတြင္ ေခါက္ေရ ေလ်ာ့ခ်ျခင္းႏွင့္ သေဘၤာငယ္မ်ား အစားထိုး ေျပးဆြဲမႈ ဇြန္လ ၁ ရက္ မွ စတင္ ေလ်ာ့ခ်လိုက္သည္ဟု ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ အငယ္တန္း အရာရွိတဦးက ေျပာသည္။

“ရန္ကုန္-ပုသိမ္ ေန႔စဥ္ဆိုရင္ အခု တပတ္ ၃ ရက္၊ က်ံဳမေငးဆိုရင္ အရင္က အႀကီးနဲ႔ တပတ္ ၃ ရက္ ထြက္တယ္ အခု သေဘၤာအေသးနဲ႔ တပတ္ ၃ ရက္ အဲ့လိုေတြ ေလွ်ာ့လိုက္ရတယ္”ဟု အမည္မေဖာ္လိုသူ အရာရွိက ေျပာသည္။

စက္သံုးဆီပမာဏ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေၾကာင့္ လူစီးႏွင့္ ကုန္တင္သေဘၤာ ခရီးစဥ္မ်ား သံုးပံုတပံုေက်ာ္ ေလွ်ာ့ခ်လိုက္ရသည္ဟု သူက ေျပာသည္။

ဧရာဝတီတိုင္း ေဒသအသီးသီးသို႔ ေရလမ္းခရီးျဖင့္ သြားလာသည့္ စရိတ္စကသည္ ကုန္းလမ္းခရီးျဖင့္ သြားလာျခင္းထက္ အနည္းဆံုး ငါးဆမွ ဆယ္ဆနီးပါးအထိ ကြာျခားမႈ ရွိသည္။

“ပုသိမ္ကို ႐ိုး႐ိုးကားေတာင္ ကားခ ၄,ဝဝဝ၊ ၄,၅ဝဝ၊ အိတ္စပရက္စ္ ဆို ၇,ဝဝဝ ေက်ာ္တယ္။ သေဘၤာက ၉ဝဝ မျပည့္ဘူးေလ။ အဲ့တာ ခရီးသည္ နားေနေဆာင္မွာပဲ တရက္အိပ္ၿပီး ေစာင့္ေနလိုက္တာ” ဟု ရန္ကုန္-ပုသိမ္ သေဘၤာခရီးစဥ္ျဖင့္ လိုက္ပါမည့္ သူတဦးက ေျပာသည္။

ေလ်ာ့ေစ်းျဖင့္ တမင္ ေျပးဆြဲေပးေနေသာ ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနေအာက္ရွိ ျပည္တြင္း ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္း၏ အသံုးစရိတ္ ေလွ်ာ့ခ်မႈ အစီအစဥ္ ျဖစ္ေၾကာင္း အျခားဝန္ထမ္းတဦးက မဇၥ်ိမကိုေျပာသည္။

“ၿပီးခဲ့တဲ့ လဆန္းေလာက္ကတည္းက ဝန္ႀကီးအစည္းအေဝးမွာ ဌာနအသံုးစရိတ္ေလွ်ာ့ဖို႔ သတ္မွတ္တယ္၊ တန္ဆာခ၊ လူစီးခေတြ ျမႇင့္မလား ညႇိႏိႈင္းအစည္းအေဝး လုပ္ေသးတယ္၊ ေနာက္မွ အခုလို ဆီကိုတာျဖတ္ဖို႔ သတ္မွတ္လိုက္တာ” ဟု အဆိုပါဝန္ထမ္းက ေျပာသည္။

ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး၏ မူလအစမွာ ၁၈၆၅ ခုႏွစ္တြင္ တည္ေထာင္ခဲ့သည့္ IRRAWADDY FLOTILLA Co., Ltd ျဖစ္ၿပီး လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၁ ရက္ တြင္ “ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး အဖြဲ႕” ၁၉၇၂ ခုႏွစ္ မတ္လ၁ ရက္တြင္ “ ေရေၾကာင္းပုိ႔ေဆာင္ေရး ေကာ္ပုိေရးရွင္း” ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁ရက္တြင္ “ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ပုိ႔ေဆာင္ေရး” စသျဖင့္ အမည္ေျပာင္းလဲ ေခၚေဝၚခဲ့သည္။Rest of your post

0 comments:

 
----------------------------------------- */ /* EOT ----------------------------------------- */