“၂၀၁၀ ကမၻာ့ လူအခြင့္အေရး၏ တိုက္ပြဲႏွစ္” ျမန္မာ့ေသြးအနီေရာင္ မညစ္ေစနဲ ့။ စစ္က်ြန္ဘ၀လႊတ္ေျမာက္ၾကဖို ့ ေတာ္လွန္ွေရးသို ့့ အသင့္ျပင္

Tuesday, June 28, 2011

ရယ္စရာ ေနာက္ကြယ္မွာ မ်က္ရည္ေတြ ရွိတယ္ဆိုတဲ့ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ


(အင္တာဗ်ဴး) မ်ဳိးသန္႔| အဂၤါေန႔၊ ဇြန္လ ၂၈ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၁၁ နာရီ ၅၈ မိနစ္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပတြင္ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ား လိုက္လံ ေဟာေျပာေနသည့္ စာေရးဆရာႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ံုး ဒုဥကၠ႒ ျဆရာခ်စ္ဦးညိဳသည္ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ား လုိက္လံ ေဟာေျပာရာတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး နယ္ပယ္မ်ားတြင္း ခၽြတ္ေခ်ာ္မွားယြင္းမႈမ်ားကို ဟာသအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ ေျပာဆိုတတ္ၿပီး ထိုဟာသမ်ား၏ေနာက္ကြယ္တြင္ မ်က္ရည္ေတြရွိသည္ဟု ဆိုသည္။ ျပည္တြင္းျပည္ပ စာေပေဟာေျပာပြဲအေတြ႔အၾကံဳမ်ား၊ စာေပေဟာေျပာပြဲ၏ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ၊ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ႏွင့္ ဗီြဒီယိုကားမ်ားအေပၚ ဆရာသေဘာထား၊ စာေပစိစစ္ေရးအေပၚအျမင္ စသည္တို႔ကို မဇၩိမ သတင္းေထာက္ မ်ဳိးသန္႔ က ေမးျမန္းထားပါသည္။

ပထမဆံုးေမးခ်င္တာက ျပည္တြင္းက စာေပေဟာေျပာပြဲေတြမွာ ျပည္တြင္းနဲ႔ ျပည္ပ ဘယ္ပရိတ္သတ္က ပိုၿပီးေတာ့ စိတ္ဝင္စားမႈရွိပါသလဲ။ “စာေပေဟာေျပာပြဲေတြကို စိတ္ဝင္စားမႈကေတာ့ အတူတူေလာက္ပဲရွိတယ္ဗ်။ ဟိုးေဝးလံေခါင္ဖ်ား ဘုန္းၾကီးေတြေနတဲ့ စာၾကည့္တိုက္ႏွစ္လည္၊ ပညာဒါန ႏွစ္လည္၊ အဲဒါေတြကို က်ေနာ္တို႔ ေခ်ာင္ခ်ဳိ ေခ်ာင္ၾကားေတြ က်ေနာ္တို႔ သြားရပါတယ္။ အေတာ္ခက္ခက္ခဲခဲ စီစဥ္ရပါတယ္ ။ ျပည္ပဆိုရင္လည္း ေလယာဥ္စရိတ္ေတြ၊ တည္းခိုစရိတ္ေတြ မနည္းပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ စိတ္ပါဝင္စားမႈကေတာ့ အတူတူလို႔ က်ေနာ္ ထင္ပါတယ္ ။ ျပန္လည္ တုန္႔ျပန္မႈက်ေတာ့ ေနရာေဒသအလုိက္ကြဲတာေပါ့ဗ်ာ၊ တခါတေလ ျပည္တြင္းမွာလည္း တေနရာနဲ႔ တေနရာ မတူဘူးေပါ့ဗ်ာ” စာေပေဟာေျပာပြဲေတြမွာ ဘယ္လို စိတ္ခံစားမႈမ်ဳိးနဲ႔ ေဟာေျပာပါသလဲ။ “ဒီလိုဗ် က်ေနာ္တို႔က NLD ပါတီဝင္မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္ ဘယ္ပါတီဝင္မွလည္း မဟုတ္ဘူး ။က်ေနာ္မွာ ပါတီစြဲ ဂိုဏ္းဂဃစြဲေတြကေန ကင္းတယ္ဗ်၊ ဒါေပမယ္ က်ေနာ္ တိုင္းျပည္ကို က်ေနာ္ တကယ္တိုးတက္ေစခ်င္တယ္၊ တိုင္းျပည္တကယ္ေနာက္က်ေနတယ္ဆိုတာ က်ေနာ္ တကယ္ခံစားရတယ္။ အဲဒီခံစားခ်က္နဲ႔ ေျပာပါတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ ေျပာတာဆိုတာေတြလည္း ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရပိုင္း လူၾကီးပိုင္းေတြဆီ ေရာက္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ေနျပည္ေတာ္မွာလည္း ေဟာဖူးပါတယ္။ အဲဒီမွာလည္း က်ေနာ္ ေစတနာေကာင္းနဲ႔ ခံစားခ်က္နဲ႔ တကယ့္ကို ခ်စ္တဲ့စိတ္နဲ႔ ဂ႐ုဏာစိတ္နဲ႔ အားမလိုအားမရစိတ္နဲ႔ ေျပာတယ္ဆိုတာ သူတို႔ေတြ နားလည္ပါတယ္” ဆရာတို႔ ေဟာေျပာခ်က္ေတြက အျဖစ္မွန္ေတြ မ်ားပါတယ္ ဒီလိုအျဖစ္မွန္ေတြဟာ ဘာ့ေၾကာင့္ ရယ္စရာျဖစ္ရတာလဲ။ “က်ေနာ္ ဒူဘိုင္းမွာလည္း ေျပာဖူးပါတယ္။ ေအာ္ပီက်ယ္ ကာတြန္းဆြဲတာက တခါတေလမွာ ငိုလို႔မရတာေတြကို ရယ္ပစ္လုိက္တဲ့သေဘာပါ ေအာ္ပီက်ယ္ရဲ႕ ကာတြန္းေတြဟာ ရယ္စရာျဖစ္ေနေပမယ့္ အဲဒီေနာက္ကြယ္မွာ မ်က္ရည္ေတြရွိေနပါတယ္ အဲဒါကို ရယ္ျခင္းနဲ႔ ေဖါက္ခြဲလိုက္တယ္ က်ေနာ္ အဲဒီလိုေျပာေလ့ရွိပါတယ္” စာေပေဟာေျပာပြဲေတြမွာ ပရိသတ္က အရမ္းကို သေဘာက်ၾကေတြ႔ရပါတယ္။ “ဒါေလးကေတာ့ရွင္းပါတယ္ ခံစားခ်က္ခ်င္းတူလို႔ပါဗ်။ အမွန္ေတာ့ ေဟာၾကေျပာၾကတဲ့ က်ေနာ္တို႔ဟာ စာေရးဆရာအျဖစ္ စင္ေပၚတက္လို႔ရသူေတြပါ။ ေအာက္မွာရွိတဲ့ ပရိတ္သတ္ဟာ သူတို႔ ေဟာေျပာခြင့္မရလို႔သာ သူတို႔ ဘာေတြးတယ္။ ဘာၾကံတယ္ဆိုတာ သူတို႔ ဘာေျပာခ်င္တယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔က ကိုယ္စားျပဳတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း ေျပာပါတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ဟာ ခင္ဗ်ားတို႔အသံကို ကိုယ္စားျပဳၿပီး ပါးစပ္ လႈပ္တဲ့လူေတြပါလို႔ က်ေနာ္ ေျပာပါတယ္၊ သူတို႔ရဲ႕ ထြက္ေပါက္တခုေပါ့” သာမန္လူေယာက္က ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့အျဖစ္အပ်က္ေတြေပါ့ေလ၊ ရယ္စရာေလးေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ အဲဒါမ်ဳိးေတြကို ဆရာတို႔ စာေပေဟာေျပာပြဲေတြမွာ ေျပာသလိုမ်ဳိး ေျပာရဲတဲ့ သတၱိ ဒါမွမဟုတ္ ေျပာရဲတဲ့ အေျခအေနရွိမလား။ “ I don’t think so က်ေနာ္တို႔ စာေရးဆရာေတြထဲမွာေတာင္မွ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ လူမႈအသိုင္းအဝိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေျပာတာဆိုတာ ေလးငါးေယာက္ေလာက္ပဲရွိမယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္တယ္။ က်န္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကေတာ့ စာေပကိစၥကိုပဲ လြတ္လြတ္ကင္းကင္းေလး ေျပာၾကတယ္” ဘာ့ေၾကာင့္ပါလဲ။ “ေၾကာက္လို႔ေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔အထဲမွာေတာင္မွ ဥပမာ က်ေနာ္ဆိုရင္ Freelance writer ဗ်၊ ေအာ္ပီက်ယ္တို႔ဆိုရင္ Freelance cartoonist က်ေနာ္တို႔က အစိုးရဝန္ထမ္း မဟုတ္ၾကဘူးေလ အဲဒါတခ်က္လည္းတခ်က္ေပါ့ က်ေနာ္ကလည္း Freelance writer လို႔ပဲ ခံယူထားပါတယ္ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္ စာေရးဆရာစိတ္နဲ႔ပဲေျပာပါတယ္” စာေပေဟာေျပာပြဲအပိတ္ခံရတာမ်ဳိး၊ ဖ်က္သိမ္းခံရတာမ်ဳိးႀကံဳဖူးလား။ “အဲဒါကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေနရာေဒေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္/ ေနရာေဒသတခုမွာ အၾကီးဆံုးအာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္း၊ ပုဂၢိဳလ္တဦးတေယာက္ေပါ့ေလ သူက တစံုတခု စိတ္အေႏွာက္အယွက္ မျဖစ္ခ်င္လို႔ ပြဲမိန္႔မေပးတာတို႔ အစီအစဥ္ေတြၿပီးမွ ပြဲမျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းကို ျပန္ၿပီးေတာ့ အေၾကာင္းၾကားတာတို႔ အဲဒါမ်ဳိးေတြ ၾကံဳရပါတယ္ နည္းေတာ့ နည္းပါတယ္၊ ေနဝင္းျမင့္နဲ႔ က်ေနာ္နဲ႔ ေတာင္တြင္းၾကီးမွာ ၾကံဳခဲ့ဖူးပါတယ္ ၂ဝဝ၃၊ ၂ဝဝ၄ ေလာက္တုန္းကပါ၊ ဒီဘက္ႏွစ္ပိုင္းေတြမွာေတာ့ ၂ ပြဲေလာက္ ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္” စာေပေဟာေျပာပြဲေတြရဲ႕ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈက ဘယ္ေလာက္အထိရွိႏိုင္မလဲ။ “နားေထာင္ၾကတဲ့ ပရိတ္သတ္ကေတာ့ ရာေထာင္ေပါ့ဗ်ာ သေဘာက်ၾကတယ္ေပါ့။ သို႔ေသာ္ အဲဒီအထဲကမွ စာကို တကယ္ဖတ္ခ်င္တဲ့ တကယ္ဖတ္မယ့္သူ ပိုၿပီးဖတ္မယ့္သူ အဲဒီစာေတြကို ေကာင္းေကာင္း ေဝဖန္ႏိုင္မယ့္လူ အေတြးအျမင္ ပိုေကာင္းလာမယ့္ ပရိတ္သတ္ ဘယ္ႏွေယာက္ပါမလဲဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ မေျပာႏိုင္ပါဘူး/ က်ေနာ္တို႔ အမ်ားၾကီး မေမွ်ာ္လင့္ပါဘူး။ ေဟာေျပာပြဲဆိုတာေတာ့ ပရိတ္သတ္ အမ်ားစုနဲ႔ ခ်ီၿပီးေတာ့ ေျပာရတာပါ။ လူငယ္ေလးေတြေတာ့ ရၾကပါတယ္ ဘယ္ေလာက္အထိ အက်ဳိးျပဳမလဲဆိုေတာ့ ပညာေရး စနစ္လိုပါပဲ သူကေတာ့ ေရရွည္ေပါ့၊ က်ေနာ္တို႔ သစ္ပင္ စိုက္သလိုေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ အဲဒီေတာ့ ေဟာေျပာပြဲဆိုတာလဲ စာေပအႏုပညာကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ေနေတာ့ လူတေယာက္ဟာ ဝုန္းဆိုၿပီးေတာ့ ဘဝၾကီး ေျပာင္းလဲခ်င္မွ ေျပာင္းလဲမယ္ေပါ့ သူ႔မွာ အေတြးအေခၚသစ္ေတြ ရသသစ္ေတြ ရသြားမယ္လို႔ က်ေနာ္ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္” စာေပေဟာေျပာပြဲနဲ႔ ပံုႏွိပ္စာမွာ စာေပေဟာေျပာပြဲက ပိုၿပီးလြတ္လပ္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရႏိုင္မလား။ “အဲဒီလိုေျပာလို႔ရတယ္ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုတာေတာ့ က်ေနာ္လည္း မေျပာတတ္ဘူးဗ်။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ က်ေနာ့္ စာမူေတြက စာေပစိစစ္ေရးမွာ ဆင္ဆာလုပ္တာ သိပ္မခံရပါဘူး။ က်ေနာ့္ ေဟာေျပာခ်က္ေတြကိုလည္း ျဖန္႔ၿပီးေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကူးေနၾကတာပဲ ေနရာေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကိုေရာက္ပါတယ္ တျခား စာေရးဆရာေတြလဲ အဲဒီအတိုင္းပါပဲ” စာေရးဆရာတေယာက္လည္းျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ စာေပစိစစ္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္တာလည္း ေျပာျပေပးပါ။ “စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ဆိုတာလဲ က်ေနာ္ ယံုၾကည္တာ တမ်ဳိးရွိပါတယ္။ အမ်ားထင္ေနၾကတာက စာေပ လြတ္လပ္ခြင့္ ဆိုတာက ေအာင္းထားတဲ့အပူေတြကုိ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ႀကီး ေဖါက္ထုတ္ခ်ၿပီးေတာ့ ေျပာထည့္လိုက္တာ ေရးထည့္လိုက္တာလို႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ထင္တယ္ဗ်၊ က်ေနာ္ကေတာ့ ဥပမာ ဒံုးပ်ံ တစင္းဟာ ၿဂိဳဟ္တုကို သူ႔ထိပ္မွာ တပ္ထားတယ္။ အဲဒီ ၿဂိဟ္တုဟာ ကမၻာပတ္လမ္းထဲကို ေရာက္ဖို႔အတြက္ ဒံုးပ်ံဟာ ကမၻာေျမၾကီးရဲ႕ ဆြဲငင္အားကို ဆန္႔က်င္ၿပီးေတာ့ တက္ရပါတယ္။ အဲဒီလို တက္ရင္း တက္ရင္းနဲ႔ သက္ဆိုင္ရာမိုင္ေတြ ေရာက္တဲ့အခါမွာ တဆင့္ၿပီးတဆင့္ ျဖဳတ္ခ်ပါတယ္ ျဖဳတ္ခ်ရင္းနဲ႔ ၿဂိဳဟ္တုကို ကမၻာပတ္လမ္းေၾကာင္းထဲကို ထည့္ေပးလိုက္ပါတယ္။ အဲဒါ ဒံုးပ်ံအလုပ္ၿပီးသြားပါၿပီ အဲဒီေတာ့ စာေရးဆရာတေယာက္ရဲ႕ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ကိုလည္း က်ေနာ္ အဲဒီလိုပဲ နားလည္ပါတယ္” စာေပေဟာေျပာပြဲေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာယူဆခ်က္ေလးေျပာျပေပးပါဦး။ “ေဟာေျပာပြဲဟာ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ ကိစၥပါ က်ေနာ္တို႔ ၁၉၄၄ အဲဒီေလာက္တည္းက စၿပီးေတာ့ ေတာက္ေလ်ာက္ လုပ္လာတဲ့ စာေပေဟာေျပာပြဲျဖစ္ပါတယ္ ဒီအစဥ္အလာဟာ ျမန္မာျပည္မွာပဲ ရွိပါတယ္ အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္ပါတယ္ အဲဒါကိုေျပာခ်င္ပါတယ္” ဆရာက ျမန္မာႏိုင္ငံ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ံုး ဒုဥကၠ႒ဆိုေတာ့ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး နည္းနည္း ေျပာပါ။ “ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ဗီြဒီယိုေတြရဲ႕ အသံုးမက်ပံုကို အၿမဲတမ္းက်ေနာ္ တစ္တစ္ခြခြ ေျပာပါတယ္။ ဥပမာဆိုရင္ က်ေနာ္ မင္းသုဝဏ္ရဲ႕ သူ႔မွာတမ္း အဲဒါကို က်ေနာ္ အဓိပၸါယ္လည္း က်ေနာ္ ေဖၚေပးတယ္ ။ အဲဒီမွာ ဂ်ပန္ေတာ္လွန္းေရးတုန္းက ဗံုးဆံထိၿပီးေတာ့ ေသခါနီးဆဲဆဲ ေပ်ာက္က်ားရဲေဘာ္ေလးေပါ့ သူ႔ခ်စ္သူကိုမွာတယ္ မိဘကိုမွာတယ္၊ တိုင္းျပည္အတြက္ကိုမွာတယ္ ကေလးက ဘာမွ ရွည္ရွည္ေဝးေဝး မေျပာႏိုင္ေတာ့ဘူး ဒါေပမယ့္ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ေတြကေတာ့ ေသခါနီးမွာ အရွည္ၾကီးေျပာေနပါတယ္ အဲဒါမ်ဳိးေတြ က်ေနာ္ေျပာပါတယ္ ေနာက္ ေသခါနီးမွာ ေျခသည္း လက္သည္းနီေတြ မိတ္ကပ္ေတြနဲ႔ ေဘးကလည္း အလွမပ်က္ေအာင္ ငိုၾကတယ္ အဲဒီလို အသံုးမက်တာေတြ ေပရွည္တာေတြရွိပါတယ္ အဲဒါမ်ဳိးေတြ က်ေနာ္ ေျပာပါတယ္” အခုလိုဆရာ့ကို ေမးျမန္းဖို႔ ဖုန္းေခၚရာမွာ ဖုန္းလိုင္းမၾကည္တာ၊ ဖုန္းခဏခဏက်တာ ျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီအေျခအေနကို စာေပေဟာေျပာပြဲေတြမွာ ေျပာသလိုမ်ဳိး ရယ္စရာအျဖစ္ ဘယ္လိုေျပာလို႔ရႏိုင္မလဲ။ “အဲဒါေတာ့ က်ေနာ္ မေျပာဘူးေသးဘူးဗ် ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တခါေတာ့ ေျပာဖူးတယ္ ဒူဘိုင္းမွာလား စကၤာပူမွာလား တခါေတာ့ ေျပာဖူးတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ ဒူဘိုင္းေရာက္ေတာ့ အျပင္ထြက္ၿပီး ေအာ္ေအာ္ေျပာတယ္။ အဲဒီကလူေတြက က်ေနာ္တို႔ကို ၿပံဳးစိၿပံဳးစိနဲ႔ ၾကည့္ၾကတယ္ဗ်၊ က်ေနာ္တို႔က ဖုန္းေျပာတဲ့အခါမွာ ျမန္မာျပည္က အက်င့္ပါေနတာ ဖေယာင္းတိုင္ ေဆာင္တဲ့သေဘာေပါ့ဗ်ာ”

By: Mizzima မဇၩိမ

0 comments:

 
----------------------------------------- */ /* EOT ----------------------------------------- */