“၂၀၁၀ ကမၻာ့ လူအခြင့္အေရး၏ တိုက္ပြဲႏွစ္” ျမန္မာ့ေသြးအနီေရာင္ မညစ္ေစနဲ ့။ စစ္က်ြန္ဘ၀လႊတ္ေျမာက္ၾကဖို ့ ေတာ္လွန္ွေရးသို ့့ အသင့္ျပင္

Wednesday, February 03, 2010

ဆရာေတာ္ ဦးပညာေဇာတ၏ ျပန္ၾကားခ်က္

တကယ္ၾကည္ညဳိလုိ႔ေျပာတာလား တတ္ေယာင္ကားလုပ္တာလား နအဖ လူလားဆုိတာေတာ့ စာေရးသူသာအသိဆုံးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ သံသရာက လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းအလုပ္ဟာ အဓိကပန္းတိုင္ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ သံဃာအားလုံး ဒီ ရည္မွန္းခ်က္တခုထဲကိုသာ က်င့္ရမယ္လို႔ ဘုရားမေဟာပါဘူး၊ ေလာကတၳစရိယ ေလာကလူသားေတြရဲ့ ေကာင္းက်ိဳးကိုလည္းလုပ္ရမယ္။ ဥာတတၳစရိယ ေဆြမ်ိဳး ကိုယ့္တိုင္းသူျပည္သားေတြရဲ့ ေကာင္းက်ဳိးကိုလည္း လုပ္ရမယ္။ ဗုဒၶတၳစရိယ မိမိအက်ဳိးကုိလည္း သိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရမယ္လို႔
မ်ွမွ်တတ ေဟာထားပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားေတာင္ စစ္ျဖစ္မွာကို သိေတာ္မူလို႔ စစ္ကို ၃ ၾကိမ္ တားျမစ္တာေတြ လုပ္ပါတယ္။ တားမရေတာ့ ေနာက္ဆုတ္ေပးပါတယ္၊ ဒီလုပ္လုပ္တာဟာ ေလာကေကာင္းက်ဳးိအတြက္ လူမွဳကိစၥထဲ ၀င္ပါရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

သံဃာေတာ္မ်ားအေနနဲ႔လဲ ဘုရားသားေတာ္ေတြျဖစ္ေတာ့ ဘုရားနည္းတူ ေလာကေကာင္းက်ဳိးေတြ လူသားေကာင္းက်ဳိး ေတြလုပ္ၾက ရပါတယ္။ တရားက်င့္သူေတြရွိသလုိ လူထုအက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေဆာင္တဲ့ သံဃာေတြအမ်ားၾကိိးရွိပါတယ္။ သံဃာေတြအားလုံး တရားေတြခ်ည္းက်င့္ေနၾကတာမဟုတ္ပါဘူး။ ပညာဒါနေက်ာင္းေတြဖြင့္တယ္။ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္းေတြဖြင့္တယ္။ ေဆးရုံေတြေဆာက္ျပီးကုသေပးတယ္။ HIV/ AIDS ေ၀ဒနာရွင္ေတြကို ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပးတယ္။ နာဂစ္မုန္တုိင္းမွာ သံဃာေတာ္ေတြ အမ်ားၾကီး ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေရးေတြ လုပ္ေပးပါတယ္။

၁၉၈၈ အေရးေတာ္ပုံကာလ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၱရား မရိွေတာ့တဲ့အခိ်န္ေတြမွာ ျပည္သူေတြ ျငိ္မ္းခ်မ္းစြာေနနုိင္ေရးအတြက္ ညေတြမွာ လုံျခဳံေရးကင္းေတြ ေစာင့္ေပးရပါတယ္။ သတ္မည့္ဆဲဆဲလူေတြကို မသတ္ဖို႔တားျပီး အလွဴခံရပါတယ္။ ဒါေတြဟာ နုိင္ငံေရးေတြ မဟုတ္ပါဘူး၊ ေတာရြာေတြမွာဆုိ ရပ္ရြာတုိးတက္ေရးအတြက္ သံဃာေတြပဲ ဦးေဆာင္လုပ္ေပးေနရတာပါ။

ရတဲ့အခ်ိန္ေလးေတြလုျပီး တရားမွတ္တဲ့အလုပ္လဲ လုပ္ပါတယ္။ မိဘမဲ့ကေလးေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ထားတဲ့သံဃာေတာ္ေတြလဲ အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္ ဒီလုပ္ရပ္ေတြဟာ အဓိကပန္းတုိင္ျဖစ္တဲ့ သံသရာကလြတ္ေျမာက္ေရး မဟုတ္ေပမယ့္ ဘုရားေဟာနဲ႔ ညီညြတ္ေနလုိ႔ သံဃာေတာ္ေတြလုပ္ၾကပါတယ္။ နုိင္ငံေရးမဟုတ္ပါဘူး။ ေလာကလူသားေကာင္းက်ဳိးကို သံဃာေတာ္မ်ား ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ႏုိင္ငံေရးဟာ ဘာလဲလို႔စဥ္စားသင့္ပါတယ္။ ပညာေရး က်န္းမာေရး စီးပြားေရး စစ္ေရး စတာေတြ စုေပါင္းထားတာကို ႏိုင္ငံေရးလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ နုိင္ငံ တႏိုင္ငံအတြင္းမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနသည့္အေရးမွန္သမ်ွ နုိင္ငံေရးျဖစ္ပါတယ္။ တခုနဲ႔တခု အခ်င္းခ်င္းဆက္စပ္ ခ်ိတ္ဆက္ေနပါတယ္၊ သံဃာေတာ္ေတြအေနနဲ႔ အစုိးရကိုျဖစ္ေစ ျပည္သူကိုျဖစ္ေစ လူတဦးတေယာက္ကုိျဖစ္ေစ မဟုတ္မမွန္တာ ေတြ႔ရင္ ဆုံးမေပးရပါတယ္။

သံဃာေတာ္မ်ားအေနနဲ႔ နုိင္ငံေရးပါတီေထာင္ျခင္း၊ လြွတ္ေတာ္အမတ္အျဖစ္ေရြးခ်ယ္ျခင္း၊ မဲ ထည့္ျခင္းစတဲ့နုိင္ငံေရးအလုပ္ကို လုံး၀မလုပ္ပါဘူး။ စစ္လဲမတုိက္ပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ သံဃာေတာ္မ်ား နုိင္ငံေရးလုပ္တယ္လုိ႔ စြပ္စြဲျခင္းဟာ ဘာသာ သာသနကို တတ္ေယာင္ကားလုပ္ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။
နအဖ ေနာက္ေယာင္ခံျပီး နအဖ အၾကိဳက္လုိက္ေျပာေနျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။ နိုင္ငံေရးလုပ္ခ်င္ရင္ လူထြက္ျပီး နုိင္ငံေရးလုပ္ပါလားလို႔ ေျပာဆုိျခင္း စသည္မ်ားဟာ ဗုဒၶဘာသာရဲ့ အစစ္အမွန္ကို နားမလည္ဘူးဆုိတာကိုေဖာ္ျပရာေရာက္ပါတယ္။

ဦးေအာင္ဆန္းဦးကုိ သပိတ္ေမွာက္တယ္ဆုိရာမွာလည္း မေမွာက္ခင္ ၾကိဳတင္ေမတၱာရပ္ခံစာ ပို႔ထားျပီးျဖစ္ပါတယ္။ ၁ ပတ္အခ်ိန္ေပး ထားျပီးမွ အေၾကာင္း မျပန္သည့္အတြက္ သပိတ္ေမွာက္ကံ ေဆာင္ရတာျဖစ္ပါတယ္။ ကံေဆာင္ထားေပမယ့္ ကာယကံရွင္က ေဒၚစု အေပၚ ဥပေဒအရ တားျမစ္ကန္႔ကြက္တာေတြ ပယ္ဖ်က္မယ္ဆုိရင္ ကံေဆာင္တာကို ရုတ္သ္ိမ္းေပးရမွာပါ။

ဦးေအာင္ဆန္းဦးဟာ သံဃာေတြကိုသတ္ျဖတ္ေထာင္ခ်ျပီး ေက်ာင္းတုိက္ေတြကို၀င္ေရာက္စီးနင္းတဲ့ နအဖ ကို အားေပးအားေျမွာက္ျပီး နအဖ နဲ႔ အလုိတူအလုိပါ လုပ္ေဆာင္သည့္အတြက္ ဘာသာသာသနာကို ေစာ္ကားသူကိုသာမကဘဲ သာသနာေတာ္ကို ေစာ္ကား ေနသူ မ်ား အား ေထာက္ခံအားေပးေနသူမ်ားကိုလည္း ကံေဆာင္ရမယ္လို႔ ဗုဒၶေဟာၾကားသည့္အတြက္ ကံေဆာင္တာပါ။

သာသနာေတာ္ကုိ ေနွာက္ယွက္ဖ်က္ဆီးတဲ့သူမ်ားကို ကံေဆာင္ခဲ့တဲ့သာဓကမ်ားစြာ ရွိပါတယ္။ ေနာက္ေနာင္လဲ ေပၚေပါက္လာပါက ေမတၱာရပ္ခံလုိ႔ မရရင္ သံဃာေတာ္မ်ား ကံေဆာင္ၾကပါလိမ့္မယ္၊ ဒုတိယသဂၤါယနာတင္ရာ၀ယ္ ဦးေဆာင္ခဲ့တဲ့ အရွင္ယသမေထရ္က သာသနာ့အႏၱရာယ္ ေပၚေပါက္ေနတာ ေတြ႔ရွိပါလ်ွက္ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာကိုသာ ဦးစားေပးျပီး သာသနာေရးကို လ်စ္လ်ဴရွဳရန္မ သင့္၊ ေရွာင္လြဲွျခင္းသည္ သာသနာအတြက္ သူရဲေဘာေၾကာင္ရာက်မည္ဟု မိန္ဆို႔ထားပါသည္။

ဦးပညာေဇာတ ABMA
https://mail.google.com/mail/?shva=1#inbox/12691e4dd7b6747f

ဘုန္းၾကီးစာခ်တဲ့ လူယုတ္မာ၏ အသိဥာဏ္ေခါင္းပါးတဲ့ ေဆာင္းပါးက ဒီမွာပါ။


ဘုုန္းႀကီးနဲ႔ဘီး အျမင္မေတာ္

ေဒၚစုုအိမ္ျပင္တဲ့ကိစၥကိုု ကန္႔ကြက္တာကိုု က်ေနာ္လဲ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္၊ ဦးေအာင္ဆန္းဦးအေနနဲ႔ မလုုပ္သင့္ဘူးလိုု႔လည္း ထင္တယ္။ ေမာင္ႏွစ္မႏွစ္ဦးၾကားမွာ တျခားမေက်နပ္တာေတြ ရွိေကာင္းရွိနိုုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ခုုေလာက္ေတာင္ ယိုုယြင္းေနတဲ့ အိမ္ကိုု ျပင္ဆင္တာမ်ိဳးကိုုေတာ့ (ခုုထိ ႏွစ္ဦးပိုုင္တယ္လိုု႔ယူဆရင္) အိမ္ျပင္ခေငြေတာင္ အခ်ိဳးက်စိုုက္သင့္တဲ့သေဘာရွိပါတယ္။ အစိုုးရကလဲ ဒီကိစၥမွာ ဘက္မလိုုက္သင့္ဘူးလိုု႔ က်ေနာ္ ထင္တယ္။ ဥပေဒပညာရွင္မဟုုတ္လိုု႔ ပုုဒ္မတပ္ၿပီး မကိုုးကားနိုုင္ေပမဲ့ ၾကားဖူးတာကေတာ့ နိုုင္ငံျခားသားဟာ ျမန္မာျပည္က ေျမယာ မေရႊ႕မေျပာင္းနိုုင္တဲ့ပစၥည္း ပိုုင္ဆိုုင္ခြင့္မရွိဘူး မဟုုတ္လား။ သိုု႔ေသာ္လည္း ဒါေတြက တက႑။ ဘုုန္းႀကီး ရဟန္းမ်ားနဲ႔ ဒီအမႈ ဘာမွမဆိုုင္ဘူး။ လူမႈေရးထဲမွာ ၀င္မစြက္ရဘူးလိုု႔ မဟာဂႏၶာ႐ံုုဆရာေတာ္ ရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ပ်ံလြန္ေတာ္မမူခင္က အာေပါက္ေအာင္ ေဟာခဲ့ ေျပာခဲ့၊ မနက္ခင္း ၾသ၀ါဒမ်ားထဲမွာလဲ ထည့္သြင္းပံုုႏွိပ္ခ်န္ရစ္ခဲ့တယ္မဟုုတ္ပါလား။ နိုုင္ငံေရးဘုုန္းႀကီးေတြ တရားဘာ၀နာကိစၥကိုုေတာ့ ဒီေလာက္အားမသြန္ၾကဘူး၊ ေျပာျပန္ရင္လဲ ကပ္က ဆုုတ္ကပ္၊ အရင္နဲ႔မတူဘူး၊ နိဗၺာန္ေရာက္ေအာင္ က်င့္လိုု႔မရဘူး ဘာညာ ဆင္ေျခေတြ ေပးဦးမယ္။ အ႐ိုုးေၾကေၾက အေရခန္းခန္း မဂ္ဖိုုလ္ဆိုုက္ေအာင္ က်င့္ကိုု က်င့္မယ္ဆိုုတဲ့ အလုုပ္ကေတာ့ စိတ္ကူးထဲေတာင္ မကူးၾကဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္လဲ ဒီဘက္ေခတ္မွာ တရားေပါက္တဲ့ ကိုုယ္ေတာ္ဆိုုတာ မၾကားဘူးဘူး။ သိပ္မေ၀းတဲ့ ဟိုုေခတ္တုုန္းကေတာင္ စြန္းလြန္းဆရာေတာ္၊ ေညာင္လြန္႔ဆရာေတာ္၊ စသျဖင့္ နိုုင္ငံအ၀ွန္းၾကည္ညိုုတဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြ ေပၚထြက္ခဲ့တယ္။ ခုုဟာက ရဟန္းနဲ႔မဆိုုင္တဲ့ အင္တာနက္လုုပ္လားလုုပ္၊ ေခတ္ပညာေတြ သင္လားသင္၊ ေၾကျငာခ်က္ေတြ တစ္ေစာင္ၿပီးတစ္ေစာင္ထုုတ္လားထုုတ္နဲ႔ ဟိုုတေလာက ဖတ္လိုုက္ရတဲ့ ဒလေတာရြာက ဆရာေတာ္နဲ႔ရြာသားေတြလိုု ျဖစ္ေနၿပီ။ အဲဒီဘုုန္းႀကီးတာ ဘာကံေဆာင္ေဆာင္ ဦးေအာင္ဆန္းဦးတိုု႔လင္မယားက အိပ္ေရးလဲမပ်က္ဘူး။ သတိလဲထားစရာ စိုုးရိမ္စရာမဟုုတ္ဘူး။ ခုုဟာက နဲနဲလြန္လာလိုု႔ မေျပာမၿပီးလိုု႔သာ ေျပာလိုုက္ရတာ။ နိုုင္ငံေရး၀ါသနာႀကီးရင္လဲ သတၱိရွိရွိ လူထြက္ၿပီး လုုပ္ၾကေပါ့။ ပါတီေတြက ႀကိဳဆိုုၾကမွာပါ။ က်ဳပ္ကိုုယ္တိုုင္လဲ အဲဒီအခါက်ရင္ အင္တာနက္ကေနေရာ ေတြ႕သမ ွ် အသိအကၽြမ္းကိုုေရာ ေျပာျပ ခ်ီးႀကဴးမွာပါ။ ခုုလိုု ဘုုန္းၿကီးရဟန္းနဲ႔ မဆိုုင္တာေတြ ၀င္စြက္ေနတာကိုုေတာ့ မသင့္ဘူးလိုု႔ ေျပာင္ေျပာင္ပဲေျပာလိုုက္တယ္။ မႀကိဳက္ဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္လဲ ဗုုဒၶဘာသာကိုု နားမလည္တဲ့ ဘာသာျခားေတြက အတြင္းေကာ အျပင္ပါ အထင္ေသးလာၾကတာ။ ဒါပဲ။
ညြန့္ေရႊ

ဘုုန္းႀကီးနဲ႔ဘီး (၂) (ခပ္စပ္စပ္ကေလးတြယ္လိုုက္တယ္၊ ဗုုဒၶအားကိုုးနဲ႔)


ျပန္မေရး မေျဖရွင္းျပန္ရင္လဲ “ဟာ- - ဦးပညာေဇာတ တြယ္ထည့္လိုုက္တာ ဦးညြန္႔ေရႊတစ္ေယာက္ အင္တာနက္ကေန ေပ်ာက္ၿပီး ေမွာက္သြားၿပီလိုု႔ နံုုနဲ႔သူေတြက လက္ခေမာင္းခတ္ၾကေပလိမ့္မယ္။ ဦးပညာေဇာတတင္မဟုုတ္ပါဘူး၊ မေယာင္ရာ ဆီလူးေနတဲ့ ဘုုန္းႀကီးေတြအားလံုုးကိုု ဗုုဒၶမ်က္ႏွာေတာ္ကိုု ေစ့ေစ့ၾကည့္ၿပီး သံေ၀ဂ (အမ်ားစုုကေတာ့ ယူနိုုင္မယ္မထင္ပါ၊ ဒါလဲ နိုုင္ငံေရးဘုုန္းႀကီးေတြကိုုသာ ဆိုုလိုုပါတယ္) ယူနိုုင္ေအာင္၊ နိုုင္ငံေရးနဲ႔ ဘာသာေရးကိုု ေလနဲ႔၀မ္းနဲ႔မကြဲပဲ သံေယာင္ပဲလိုုက္ေနသူေတြလဲ ဗဟုုသုုတျဖစ္ေအာင္၊ ရွာမွီးခ်င္ေအာင္ အခ်ိန္မရတဲ့ၾကားက မိုုးႀကိဳးနဲ႔ခြင္းလိုုက္ရပါတယ္။
၁။ တစ္မဂ္တစ္ဖိုုလ္နား မသီနိုုင္ေသးပဲနဲ႔ ကိုုယ့္ကိုုယ္ကိုု ဗုုဒၶလုုပ္သလိုု ငါတုုိ႔လိုုက္လုုပ္မယ္လိုု႔ မေလာလိုုက္နဲ႔၊ ငရဲတံခါး အပါယ္တံခါးက ပိတ္ထားတာမရွိ။ ဗုုဒၶက စရိယသံုုးဆင့္ ဆည္းပူူးက်င့္တယ္ဆိုုတာ ဗုုဒၶအျဖစ္ ေရာက္ၿပီးမွ က်င့္တာျဖစ္တယ္။ မျဖစ္ခင္က ေျခာက္ႏွစ္လံုုးလံုုး အပတ္တကုုတ္ ေသလုုေမ်ာပါးအားထုုတ္တယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစား။

၂။ ဗုုဒၶက ရဟန္းေတြအတြက္ ၀ိနည္းဆိုုတဲ့စည္းကမ္းေတြ ထားခဲ့တယ္။ ၂၂၄ သြယ္ေသာ သိကၡာပုုဒ္ေတြလိုု႔လဲ သံုုးၾကတယ္။ အဂၢမဟာပ႑ိတဆရာေတာ္ဘုုရား ရွင္ဇနကာဘိ၀ံသက ၀ိနည္းကိုု ဘာနဲ႔ႏႈိင္းသလဲဆိုုရင္ ေထာင္ထားတဲ့အပ္ျဖားေပၚမွာ တင္ထားတဲ့ မံုုညင္းေစ့နဲ႔ ႏိႈင္းထားတယ္။ အင္မတန္ သိမ္ေမြ႕တယ္၊ အတိမ္းအေစာင္းမခံဘူး၊ ဒါ့ေၾကာင္း ရဟန္းေတြဟာ လူေတြရဲ႕ ေ၀ယ်ာ၀စၥမွာ မကူညီေကာင္းဘူးတဲ့၊ လူေတြရဲ႕အမူအရာေတြနဲ႔ ဘာမွ မတူေစခ်င္ဘူး၊ တဲ့။[1]

၃။ ဘုုန္းႀကီးရဟန္းဘ၀ေရာက္တာနဲ႔ ဖိုုးေဟာခ်င္ျဖစ္တာ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ႐ိုုးေနၿပီ။ လြန္ခဲ့တဲ့ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္က မေကာင္းသတင္းလဲ မ်ိဳးစံုုထြက္တဲ့ ႐ုုပ္ရွင္မင္းသား ေက်ာ္ဟိန္း သကၤန္း၀တ္ၿပီး ၿမိဳ႕ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ လိုုက္ၿပီး တရားေဟာပါေရာလား။ ဒါေတြဟာ ဗုုဒၶရဲ႕အဆံုုးအမနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ဖီလာျဖစ္ေနတယ္ဆိုုတာ မဆန္းစစ္ၾကဘူး။ သကၤန္း၀တ္တာနဲ႔ ေျပာခ်င္ရာေျပာလိုု႔ရတယ္လိုု႔မွတ္ေနၾကတဲ့ သကၤန္း၀တ္ေတြကမ်ားတယ္။ ေလာဟိစၥသုုတ္မွာ ဗုုဒၶက ဒီလုုိေဟာထားတယ္၊ ေအာက္မွာ အက်ဥ္းမ ွ် ေဖာ္ျပေပးလိုုက္တယ္၊ အေသအခ်ာဖတ္။

၄။ “ေလာဟိစၥ ေလာကႏိႈက္ ( - အကၡရာ ရွာမရလိုု႔ ျမန္မာစကားလံုုးနဲ႔ေပါင္းတယ္၊ စကားခ်ပ္) အျပစ္တင္ ေစာဒနာထိုုက္ေသာ ဤဆရာသံုုးဦးရွိကုုန္၏၊ ယင္းဆရာတိုု႔ကိုု တစ္စံုုတစ္ေယာက္က အျပစ္တင္ ေစာဒနာသည္ရွိေသာ္ (ထိုုသူ၏) ထိုုအျပစ္တင္ ေစာဒနာခ်က္သည္ ဟုုတ္မွန္၍ တရားႏွင့္ေလ်ာ္ေပ၏၊ အျပစ္လည္းမရွိေပ။”[2] လိုု႔ အစခ်ီၿပီး၊ ရဟန္းဆိုုတာ ရဟန္းျဖစ္က်ိဳး၊ ရဟန္းကိစၥမၿပီးပဲ နာခ်င္သူကိုုပဲျဖစ္ျဖစ္ မနာခ်င္သူကိုုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္သူ႕ကိုုပဲေဟာေဟာ “ဤေဟာေျပာျခင္းကိုု ယုုတ္မာေသာေလာဘတရားဟုု (ငါ)ဆိုု၏” လိုု႔ ပိဋကတ္ျမန္မာျပန္မွာ ဆိုုထား မိန္႔ထားတယ္။ ဘယ္ နိုုင္ငံေရးရဟန္းမဆိုုျငင္းခ်င္သပဆိုုရင္ ျမန္မာျပည္တြင္းမွာ ကိုုယ့္ရဟန္းအလုုပ္ကိုုသာကိုုယ္လုုပ္ေနၾကတဲ့ အမ်ားစုုသံဃာေတာ္ေတြထဲက ပဋိယတ္ ပဋိပတ္ကိုု အားထုုတ္က်င့္ႀကံေနတဲ့ ဆရာေတာ္မ်ားကိုု ေမးေလ ်ာက္ၾကပါ။ အဲလိုု ရဟန္းျဖစ္က်ိဳးမရပဲ ေဟာတဲ့ရဟန္းေတြကိုု ဘာနဲ႔ဥပမာႏိႈင္းထားသလဲဆိုုေတာ့၊ “ေဟာေျပာျခင္းကိုု အလိုုမရွိ၍ ဆုုတ္ခြာသြားေသာ လံုုမကိုု လိုုက္၍ကပ္သည္ႏွင့္တူ၏” တဲ့။ “ဤေဟာေျပာျခင္းသည္ မိမိလယ္ကိုုစြန္႔၍ သူတစ္ပါးလယ္ကိုု ေပါင္းသင္အပ္သည္ဟုု မွတ္ထင္သည္ႏွင့္တူ၏” တဲ့။ “ဤေဟာေျပာျခင္းသည္ အေႏွာင္အဖြဲ႕ေဟာင္းကိုုျဖတ္ဤ အျခားအေႏွာင္အဖြဲ႕သစ္ကိုု ျပဳသည္ႏွင့္တူ၏၊ (ထိုု႕ေၾကာင္)့ ဤေဟာေျပာျခင္းကိုု ယုုတ္မာေသာ ေလာဘတရားဟုု (ငါ) ဆိုု၏”[3] တဲ့။ ကဲ၊ မွတ္ကေရာ့။

၅။ တရားမေဟာထိုုက္တဲ့ ပုုဂၢိဳလ္ေတြကိုု ၿမြက္ဟၿပီးတဲ့ေနာက္ ဗုုဒၶက တရားေဟာထိုုက္တဲ့၊ ေဟာရင္ အျပစ္မရွိတဲ့ ပုုဂၢိဳလ္သံုုးပါးကိုုလဲ ထင္ရွားေဟာေတာ္မူတယ္။ အဓိကကေတာ့ ရဟန္းျဖစ္က်ိဳးရၿပီးသူ၊ တနည္းအားျဖင့္ ရဟန္းကိစၥၿပီးသူတဲ့။ အက်ဥ္းဆိုုရရင္၊ ပထမစ်ာန္၊ ဒုုတိယစ်ာန္၊ တတိယစ်ာန္၊ စတုုတၳစ်ာန္ေတြကိုု ၀င္စားက်င့္ႀကံေနတဲ့ရဟန္းမ်ားျဖစ္သတဲ့။ ျမတ္ေသာတရားအထူးကိုု ရေေနသူ၊ သီလႏွင့္ျပည့္စံုုသူတဲ့။

၆။ အမွတ္ ၅ မွာေဖာ္ျပတဲ့ ရဟန္းမ်ိဳးကိုု အျပစ္တင္ရင္ ေစာဒကတက္ရင္ အျပစ္ရွိတယ္။ အပိုုဒ္ ၄ မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ အခုုေခတ္ နိုုင္ငံေရးေယာင္ေယာင္ ရဟန္းမ်ိဳးေတြကိုု အျပစ္တင္ရင္ ေစာဒကတက္ရင္ အျပစ္မရွိဘူးလိုု႔ ဗုုဒၶကိုုယ္ေတာ္တိုုင္က ေဟာၾကားထားတယ္။ ညြန္႔ေရႊက ဟိုုစပ္စပ္ သည္စပ္စပ္ဘုုန္းႀကီးေတြထက္၊ ပုုဆိုုး၀တ္ ထမီ၀တ္ေတြထက္ ဗုုဒၶရဲ႕အာေဘာ္ကိုု အေလးအနက္ထားတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္လဲ မေၾကာက္မရြ႕ံေျပာလိုုက္တယ္။

၇။ နိဂံုုးခ်ဳပ္ရရင္ ဘုုန္းႀကီးနဲ႔လူမႈေရး၊ နိုုင္ငံေရး လားလားမ ွ် မအပ္စပ္ပါ။ ရဟန္းျဖစ္က်ိဳးရေအာင္ အားထုုတ္ဖိုု႔ အခ်ိန္ေတြ အလဟသျဖဳန္းမပစ္ၾကပါနဲ႔။ ေလာကေကာ သံသရာပါ ေကာင္းေအာင္ တရားထိုုင္ၾကပါ။ အသံေတြ အဆင္းေတြၾကားထဲမွာ နစ္ေနသမ ွ် နိဗၺာန္နဲ႔ ေ၀းသြားတာ အေၾကာင္းမဟုုတ္ေပမဲ့ ေသတာနဲ႔ ငရဲမွာ အ၀ီဇိမွာ[4] ခ်ိဳး (ဂ်ိဳး) ကပ္သြားမွာကိုုေတာ့ ေၾကာက္သင့္ေပေၾကာင္း သနားသျဖင့္ ေျပာလိုုက္ရေပေၾကာင္း။

ညြန္႔ေရႊ

[1] သာသနာျပဳၾသ၀ါဒတရားေတာ္မ်ား၊ ၁၉ ၈၃၊ သာသနာေရးဦးစီးဌာန၊ ႏွာ၊ ၃၀၅။

[2] မဇၥ်ိမနိကယ္လိုု႔ထင္တယ္၊ သုုတၱန္ေဒသနာထဲက။ အင္တာနက္ကေန ပံုုႏိွပ္ယူထားတာ၊ အပိုုဒ္ ၅၁၄ ကေန ၅၁၇ အထိ႐ႈပါ။

[3] မ်က္ေတာင္ကြင္းခပ္ထားတာအားလံုုး ပိဋကတ္ျမန္မာျပန္ထဲက မူရင္းျဖစ္တယ္။

[4] သာသနာျပဳၾသ၀ါဒတရားေတာ္မ်ား၊ ၁၉ ၈၃၊ သာသနာေရးဦးစီးဌာန၊ ႏွာ၊ ၃၀၀

လြန္ခဲ့တဲ့ သံုးေလးႏွစ္ေလာက္တံုးထင္ပါရဲ့ အိုကီနာ၀ါတကၠသိုလ္တစ္ခုမွာႏိုင္ငံေရးသိပၸံသင္ေပးေနတဲ့အေမရိကန္ Professor Donald Seekins က ကၽေနာ့္ကိုဒီကိစၥ အေလးအနက္ထားၿပီးလွမ္းေမးဘူးတယ္။ ျမန္မာေတြကဘာေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးေတြႏိုင္ငံေရးလုပ္တာကို မႀကိဳက္ၾကတာလဲတဲ့။ သူဟာ ျမန္မာျပည္ကိုတႏွစ္တေခါက္ေလာက္နီးပါး သြားေနသူျဖစ္ေလေတာ့ဘုန္းႀကီးေတ ြႏိုင္ငံေရးလုပ္တာကို မႀကိဳက္တာ လူအနည္းငယ္မဟုတ္ဘဲ ဗုဒဓဘာသာ၀င္တိုင္းလိုလိုျဖစ္ေနတာကိုသူေတြ ့ခဲ့ရတာကိုး။ တဘက္ကစစ္အစိုးရကို၀ိုင္း တိုက္ေပး ေနတာကို ့ႀကိဳက္ေနတဲ့သူေတြကေတာင္ ဘုန္းႀကီးေတြသိပ္တြင္က်ယ္လာရင္သူတို ့ဂြင္၀င္ယူသြားမွာစိုးေနပံုကို သူရိပ္မိလာ ပံုလဲရတယ္။ Seekins ဟာက်ေနာ့္ကိုဒီလိုကပ္သီးကပ္သပ္ - တျခားဗမာေတြမေျဖခ်င္တဲ့ - ေမးခြန္းေတြက်ေနာ့္ကိုလူမိုက္လို ့သေဘာထားၿပီးေမးေလ့ရိွတယ္။
က်ေနာ္ကလဲေျဖလိုက္ပါတယ္ - ေမးေနတာကိုး - သူနားလည္ေလာက္တဲ့ ဥပမာေတြေပးၿပီးေတာ့ -
ငါတို ့ေထရ၀ါဒက သာသနာ့၀န္ထမ္းဟာလူ ့ေဘာင္ကိုညီးေငြ ့သူေတြ မွ လူ ့ေဘာင္ကိုေရွာင္ခြာမဲ ့ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ ့လိုက္နာက်င့္သံုး တာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္အိမ္ေထာင္သားေမြးကိစၥေတြမွာေတာင္တျခားဘာသာ၀င္ဘုန္းၾကီးေတြလို ့၀င္ေရာက္ေဆာင္ရြက္မေပးရဘူး။
အဲဒါ တျခားဘယ္ဘာသာနဲ ့မွမတူဘူး -ဒါေၾကာင့္ လူေတြလုပ္တဲ့အလုပ္ေတြကို တားျမစ္ထားတယ္ အထူးသျဖင့္မိမၼကိစၥ ဘာညာေပါ့ေလ
မင္းစဥ္းစားၾကည့္ေပါ့ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာအင္မတန္ ေဇာ (passion) ျပင္းထန္တဲ့လူေတြမွလုပ္ႏိုင္တာ ေဇာဆိုတာလူၾကားေကာင္း ေအာင္ေခၚေနတဲ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ ၊ေမာဟ စတဲ့ ဆိုတာေတြကို တလံုးထည္းနဲ ့အတိုခ်ဳံ ့ေခၚထားထားတဲ့စကားတခြန္းဘဲ ။ ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးကို ငါတို ့လူေတြေတာင္လူတိုင္းမလုပ္ၾကဘူး မလုပ္ႏိုင္ၾကဘူး။ လုပ္ၾကရရင္လဲ တသက္လံုးမလုပ္ခ်င္ၾကဘူး။
ဘာဘဲေျပာေျပာႏိုင္ငံေရးဆိုတာ လူေတြရဲ့ကိစၥသက္သက္လို ့ဗမာျပည္ကလူေတြကနားလည္ထားၾကတယ္ ။ စစ္အစိုးရကိုတိုက္ေနလို ့ၾကိဳက္တယ္ဆိုတဲ့လူေတြေတာင္ အဲဒီႏိုင္ငံေရးဘုန္းၾကီးေတြကိုတကယ့္ဘုန္းၾကီးလိုႏွစ္ႏွစ္ကာကာမကိုးကြယ္ဘူး။ေနာက္ဆံုးမေတာ့ တစံုတတစ္ေယာက္ဟာ ငါတို ့လုပ္တဲ့အလုပ္မ်ိဳးေတြ လိုက္လုပ္ေနယင္ သူနဲ ့ငါတို ့နဲ ့ အက်င့္ခ်င္းအတူတူဘဲ - ဆုိပါေတာ့ ငါတို ့ညစာစားတယ္ (အမွန္ကညစာသာမဟုတ္ဘူး စားခ်င္တာကိုစားခ်င္တဲ့အခ်ိန္စားႏိုင္တယ္) အရက္ေသာက္မယ္။ ရုပ္ရွင္ၾကည့္မယ္။ ေဘာလံုးပြဲၾကည့္မယ္။မိန္းမနဲ ့အိပ္မယ္။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္မယ္ (ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ လက္ေတြ ့အလုပ္မွာ ကိုယ္နဲ ့ဆန္ ့က်င္ဘက္ေတြကိုအနည္းဆံုးေတာ့ဆဲမယ္ (ပုတ္ခတ္မယ္)။ အမ်ားဆံုးသတ္ဖို ့ မ်ိဳးျဖဳတ္ဖို ့ အားထုတ္မယ္ - တိုင္းျပည္ေကာင္းစားေရး။အမ်ားေကာင္းစားေရးေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီးေတာ့ေပါ့ေလ) ဒါေတြကိုသာငါတို ့လိုလိုက္လုပ္ေနယင္သူ ့ကို ငါတို ့ကဘာလို ့ကိုးကြယ္ေနမလဲ - သူနဲ ့ငါတို ့နဲ ့ေစာက္က်င့္ခ်င္းအတူတူျဖစ္ေနၿပီေလ ဒါေပမဲ့ သူက သကၤန္းကလဲ၀တ္ထားေသးေတာ့သူ ့ကိုငါတို ့ကကိုးကြယ္ခ်င္တာ ဒါေၾကာင့္ဘုန္းၾကီးေတြ ႏိုင္ငံေရးမလုပ္ေစခ်င္တာလို ့ျပန္ေျဖေပးလိုက္ပါတယ္။ Seekins သေဘာက်ပံုေတာ့မရဘူး။ မတတ္ႏိုင္ဘူးေလ။ ဗမာျပည္မွာ ခေလးေတြေတာင္နားလည္ႏိုင္တဲ့ ကိစၥမ်ိဳးေပမဲ့ ဘာသာျခားယဥ္ေက်းမႈျခားေနယင္ နားလည္ဘို ့ႏွစ္ခ်ိဳက္ဖို ့ခက္တာမ်ိဳးဘဲ

ျမင့္ေရႊ

6 comments:

Nge Naing said...

ေအာက္က ေရးထားတဲ့ စာကို ဘယ္မွာ ေဖၚျပထားတာလဲ။

Nay Min Khat said...

Dear Sayadaw,
I want to vote you that your explaination is resonable.I did support U Nyunt Shwe on that issue againt Ko Daw Chaw but now I can't understand where he is standing.

Maung Maung said...

The tone of this article suggests that Nyunt Shwe is totally Na Ah Pha.
The political situation in Burma is not a regular one, like competition between Democratic and Republican or Labour and Conservatives.
It is people against terrorists who claim themselves as government, committing tortures , rapes and murders. No justice at all.
They also accuse and discourage people who fight for "Justice" of doing "Politics" just to belittle the activity.
After dealing with them for so many years we people are not that naive anymore.
Nyunt Shwe , try next time with a smarter adea.

Unknown said...

U Nyunt Shwe's understanding toward Buddhist monks is reasonable and closer to the essense of Theravada Buddhism.

Buddhist monks have two specific duties assigned by the Buddha himself.
These two duties are to promote the Buddha's words without being colored by any ideolody, power struggle or without getting entangled in the spiderweb of worldly trappings. The last duty is to spend times in seclusion for final liberation.

Unknown said...

ေလာကတၳ စရိယကို က်င့္တယ္ ဆိုေသာ္လည္း ေလာကရဲ့ စည္းကမ္း၊ ဓမၼ စည္းကမ္းေဘာင္ကို ေက်ာ္ျပီး
လုပ္မိတဲ့ခါ ဘုန္းၾကီးဆိုရင္လည္း ဘ၀ပ်က္၊ လူဆိုရင္ လည္း ဒုစရုိက္ေကာင္ ျဖစ္ေတာ့တာပါပဲ။

Unknown said...

ဦးပညာေဇာတ ဆိုသူဟာ ႏိုင္ငံေရးစိတ္မႊန္ျပီး ဗုဒၶေဟာတဲ့ စရိယ သုံးသြယ္ကို လိုရာဆြဲျပီး ေျပာေနတာကို ေတြ ့ရတယ္။

သီလကၡႏၶ ၀ဂၢပါဠိေတာ္ နဲ ့ အ႒ကထာ အဖြင့္ေတြကို ခ်န္ထာျ႔ပီး ဘာမွ ရွင္းမျပတာကိုက ဦပညာေဇာတ အမည္ခံသူဟာ မရုိးသားဘူးဆိုတာ လုံး၀ ထင္ရွားေနျပီ။

ေနာက္တစ္ခုက ၀ိနည္း ပိဋက ပါဠိေတာ္န ဲ့ အ႒ကထာ အဖြင့္ေတြကိုလည္း လက္လွမ္းမမွီတာလား၊ မရုိးမသား ခ်န္ထားခဲ့တာလားဆိုတာ စဥ္းစားစရာပါပဲ။

ေနာက္ျပီးေတာ့ ခုဒၵက နိကာယ္ ဓမၼပဒ ပါဠိေတာ္ န ဲ့ အဖြင့္က်မ္းေတြကို လက္လွမ္းမွီဟန္မတူဘူး။

ရဟန္းမွန္ရင္ အလုပ္ ႏွစ္မ်ိဳးပဲ ရွိတယ္ဆိုတာကို ဖြင့္မေျပာရဲဘူး ျဖစ္ေနတာကို ေတြ ့ရတယ္။

ႏိုင္ငံေရးစိတ္မႊန္ေနတဲ့ ဦးပညာေဇာတ အမည္ခံသူ စဥ္းစားႏိုင္ေအာင္ အက်ဥ္းခ်ဳံးေျပာလိုက္တာပါ။

 
----------------------------------------- */ /* EOT ----------------------------------------- */