အမွည့္ . . . ေၾကြ. . .
ေျခြျခင္း။
အခ်ိန္တန္လို႔ ေၾကြအခ်ိန္ မတန္ဘဲ ေျခြ . . . စသည္ျဖင့္ နိဒါန္းပ်ဳိးလိုက္၍ “ျပိဳင္ပြဲ” ဟူေသာေခါင္းစည္းႏွင့္ လားလားမွ မဆိုင္ဟု ဆိုပါလိမ့္မည္။
အမွည့္ေၾကြ ။ ။
လူရယ္လို႔ျဖစ္လာျပီး ကမာၻေျမျပင္ကို ေရာက္ရွိ ဘဝဘဝေတြကို ျဖတ္သန္းေလွာ္ခတ္ရင္းႏွင့္ မီးစာလည္းကုန္ ဆီလည္းခမ္း ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္း တို႔သည္ သဘာဝတရားပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။
အမွည့္ေျခြ ။ ။
လူရယ္လို႔ျဖစ္လာျပီး ကမာၻေျမျပင္ကို ေရာက္ရွိ ဘဝဘဝေတြကို ျဖတ္သန္းေလွာ္ခတ္ရင္းႏွင့္ မီးစာလည္းမကုန္၊ ဆီလည္း မခမ္းဘဲႏွင့္ ျဖစ္ျခင္း၊ ဖ်က္ျခင္း တို႔သည္ သဘာဝတရားကို ဆန္႔က်င္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ေၾကြခ်ိန္မတန္ဘဲႏွင့္ ေၾကြ
အမွည့္မလြန္ဘဲႏွင့္ အေျခြခံရျခင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
မွည့္၍ေၾကြေသာ “အမွည့္ေၾကြ” ကို မေျပာလိုပါ။
ယင္းသည္ တရားသေဘာတရားႏွင့္အညီ ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
မမွည့္ဘဲႏွင့္ အေျခြခံရေသာ . . . အမွည့္မလြန္ေသးဘဲႏွင့္ အေျခြခံရေသာ “အမွည့္ေျခြ” ကိစၥကိုသာ ေတြးေတာမိေတာ့သည္။
အေျခြခံခ်င္၍ ေျခြျခင္းခံရသည္လား . . . . . ?
အေျခြမခံခ်င္ဘဲႏွင့္ ေျခြျခင္းကို ခံရသည္လား . . . . . ?
ေျခြသင့္ေျခြထိုက္၍ ေျခြျခင္းကို ခံရသည္လား . . . . . ?
မေျခြသင့္မေျခြထိုက္ဘဲႏွင့္ ေျခြျခင္းကို ခံရသည္လား . . . . . ?
ဤတြင္ . . . . . မေျခြသင့္ မေျခြထိုက္ဘဲႏွင့္ အေျခြခံရသူတို႔ ကိုယ္စား ကြ်န္ေတာ္ ေျပာပါေတာ့မည္။ ကမာၻေျမျပင္ကို ေရာက္ရွိျပီး ဘဝဘဝေတြ ေလွာ္ခတ္ၾကရာဝယ္ . . . . . မိမိအတၱအတြက္ လွဳပ္ရွားၾကေသာ . . . . . အတၱဟိတ။အမ်ားအတြက္ လွဳပ္ရွားၾကေသာ . . . ပရဟိတ စသည္ျဖင့္ (ႏွစ္) မ်ိဳးခြဲထုတ္ႏိုင္ေတာ့သည္။
အတၱဟိတ . . . အမ်ားအတြက္ တစ္ခ်က္ကေလးမွ လွည့္မၾကည့္ေသာ အတၱလူသား ။
မိမိေကာင္းက်ိဳးတစ္ခုတည္းကိုသာ ရည္ရြယ္လွဳပ္ရွား ရုန္းကန္ေနေသာ ေလာဘလူသား ။
မိမိသည္သာ မိမိ၏ ကိုးကြယ္ရာျဖစ္သည္ဟူေသာ ဗုဒၶ၏ဆံုးမၾသဝါဒကို တလြဲဆံပင္ေကာင္း၍ မိမိအတြက္မွ လြဲ၍ က်န္လူမ်ားကို ရန္လုပ္၊ ဂုံးေခ်ာ၊ ေျမွာက္ထိုးပင့္ေကာ္လုပ္ေသာ ေဒါသလူသား။
မိမိအက်ိဳးရွိမည့္ အလုပ္၊ မိမိစီးပြားျဖစ္မည့္ လုပ္ရပ္မ်ားကိုသာ မည္သူ႔ကိုမွ် မငဲ့ဘဲ အရိုးေၾကေၾက၊ အရည္ခမ္းခမ္း လွဳပ္ရွားေနေသာ ေမာဟလူသား။
ထို . . . ထိုေသာ အတၱသမား၊ အတၱလူသားမ်ားသည္ မွည့္ရုံတင္မက ပုတ္ခ်င္ပုတ္ပါေလ့ေစေတာ့ . . . ဥပကၡာျပဳသင့္သည္ မဟုတ္ပါလား။
ယင္းတို႔သည္ . . . ဆန္ကုန္ေျမေလး ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ ထိုသူ . . . ထိုလူသားတို႔ ေၾကြလြင့္သြားျခင္း၊ အေျခြခံရျခင္းအတြက္ ပူေဆြးဝမ္းနည္းစရာ မလိုေပ။မိမိတို႔၏ မ်က္ရည္မ်ားကိုပင္ အားနာစရာျဖစ္ေတာ့သည္။
ပရဟိတ ။ ။ အမ်ားအတြက္ . . . ဘဝဘဝေတြကို ေလွာ္ခတ္ရုန္းကန္ေနေသာ ပရဟိတလူသား။ ျပည္သူအတြက္ . . . ဘဝဘဝေတြကို ႏွစ္ျမဳပ္ရုန္းကန္ေနေသာ ပရဟိတလူသား။
တိုင္းျပည္အတြက္ . . . ဘဝဘဝေတြကို အဆံုးခံ၍ ၾကံ႕ၾကံ႕ခိုင္ေနေသာ ပရဟိတလူသား။
ကမာၻၾကီးအတြက္ . . . ဘဝဘဝေတြကို ေပးဆက္၍ ရဲရင့္ျပတ္သားစြာ ရင္စည္းခံ၍ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံေန ေသာ ပရဟိတလူသား . . . စသည္ျဖင့္ နည္းလမ္းေပါင္းစံုႏွင့္ အမ်ားအတြက္ အဖက္ဖက္မွ ေပးဆပ္ေနေသာ ပရဟိတလူသားမ်ား . . . မ်ားစြာရွိေနဆဲ . . . ရွိေနဦးမည္ ျဖစ္သည္။
ထို . . . ထိုေသာ . . . ပရဟိတစစ္စစ္လူသားမ်ားသည္ စြန္႔လႊတ္ျခင္းမ်ားစြာ၊ ေပးဆပ္ျခင္းမ်ားစြာတို႔ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ေပးေနေသာ လူသားမ်ား (အျဖဴထည္လူသားမ်ား) ျဖစ္သည့္အတြက္ “မကူညီခ်င္ေနပါ၊ မေႏွာက္ယွက္ပါႏွင့္” ဟူေသာ စကားႏွင့္အညီ အျဖဴထည္ကို အေရာင္မဆိုးမိရန္ အညစ္အေထးမေပရန္၊ အပြန္းအပဲ့ အထိအခိုက္မျဖစ္ရန္ အထူးအေရးၾကီးလွသည္။
မမွည့္ခင္ . . . မေၾကြေစလိုပါ။
မမွည့္ခင္ . . . အေျခြမခံလိုပါ။
မွည့္ေသာ္ျငားလည္း . . . အျခြမခံလိုပါ။
သဘာဝအရ . . . မွည့္ျပီးမွေၾကြေၾကြလွ်င္မွည့္လို႔သာ ျဖစ္သင့္သည္။
မနာလို ဝန္တိုစိတ္ေမြးျခင္း၊ မစိၦယစိတ္ပြားမ်ားျခင္း၊ အပ်က္သေဘာေဆာင္ျခင္း၊ ဂံုးေခ်ာျခင္း၊ သပ္ရိႈျခင္း၊ သိမ္းသြင္းျခင္း၊ မိႈင္းတိုက္ျခင္း၊ ခုတုံးလုပ္ျခင္း၊ အျငိဳးအေတးၾကီးျခင္း စသည့္ဓမၼလမ္းေၾကာင္းကို ဖီဆန္၍ ဘုရားမၾကိဳက္ေသာ လူမျဖစ္ရန္ သတိရွိဖို႔ သတိထားဖို႔၊ အထူးလိုအပ္ေနျပီ ျဖစ္သည္။ ဆုတ္ကပ္အခ်ိန္ ကာလၾကီးသို႔ ေရာက္ရွိေနေသာေၾကာင့္ အဓမၼဝါဒီကို ေရွာင္ၾကရန္ ထပ္ခါ ထပ္ခါ သတိေပးျခင္းသာျဖစ္သည္။
မိမိကိုယ္ကိုလည္း ထပ္ခါထပ္ခါ ဆင္ျခင္ပြားမ်ားေနရဆဲပင္ ျဖစ္သည္။
ကိုယ္ျပဳေသာကံ . . . ပဲ့တင္သံ ကိုယ့္ထံျပန္လာမည္ ျဖစ္သည္။ပရဟိတလူသားမ်ား အေနႏွင့္လည္း အတၱဟိတလူသားမ်ား၏ ေထာင္ေခ်ာက္ထဲ၊ သတ္ကြင္းထဲ မဝင္မိဖို႔ အထူးသတိထားရမည္။ အတၱဟိတ သမားမ်ားအေနႏွင့္လည္း မိမိ၏အတၱကိစၥရပ္ကိုသာ စိတ္ထက္သန္ပါက ကိုယ့္လမ္းေၾကာင္း ကိုယ္ေလ်ွာက္ ရုံပင္ ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ . . . ပရဟိတသမားမ်ား၏ ေပးဆပ္မႈလမ္းေၾကာင္းမ်ားကို ဖ်က္ဆီးျခင္း၊ ဟန္႔တားျခင္း၊ ေႏွာက္ယွက္ျခင္း စသည့္ အဓမၼဝါဒီလမ္းစဥ္ကို မလုပ္သင့္ေပ။
မိမိတို႔၏ သမိုင္းေၾကာင္းလွပေအာင္ မိမိတို႔၏ လုပ္ရပ္မ်ားကသာ ေဖာ္က်ဴးေပးမည္ျဖစ္သည္။ ငွက္တစ္ေသာင္း . . . တစ္သိန္း . . . တစ္သန္း စသည္ျဖင့္ နားေနႏိုင္ေသာ ပရဟိသစ္ပင္ၾကီးမွ အကိုင္း၊ အခက္၊ အသီးတို႔ကို ဘာေၾကာင့္မ်ား ခုတ္ထြင္၊ ရွင္းလင္း၊ ဆြတ္ခူးခ်င္ပါသနည္း . . . ?
မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းေသာ သီလႏွင့္ေနထိုင္သြားမည္ဆိုပါက မိမိတို႔တြင္လည္း ငွက္တစ္သိန္း၊ တစ္သန္းမက ငွက္ေပါင္းကုေဋ နားေနႏိုင္မည့္၊ လူ႔ေလာကၾကီးကို အလွဆင္ႏိုင္မည့္ လူသားအားလံုး အားကိုးရာ ျမတ္ႏိုးရာ . . . အထြဋ္အထိပ္ေနရာ တစ္ေနရာသို႔ ေရာက္ရွိမည္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ဒါေၾကာင့္ . . . ျပိဳင္ၾကပါ
ကိုယ္က်င့္တရား . . . ျပိဳင္ၾကပါ
သီလလံုျခံဳေရး . . . ျပိဳင္ၾကပါ
အၾကင္နာရွိေရး . . . ျပိဳင္ၾကပါေမတၱာထားေရး . . . ျပိဳင္ၾကပါ
ကရုဏာထားေရး . . . ျပိဳင္ၾကပါ
မုဒိတာထားေရး . . . ျပိဳင္ၾကပါ
သစၥာတရား . . . ျပိဳင္ၾကပါ
ဒီျပိဳင္ပြဲဟာ . . . ဓမၼျပိဳင္ပြဲ . . . အရႈံးမရွိ။ ျပိဳင္ျပီဆိုကတည္းက ႏိုင္ေနျပီျဖစ္သည္။
သို႔တည္းမဟုတ္ . . .
တရားမဲ့ေရး . . . ျပိဳင္မလား။
အာဃာတထားေရး . . . ျပိဳင္မလား။
မစိၦယစိတ္ထားေရး . . . ျပိဳင္မလား။
ယုတ္မာရက္စက္ေရး . . . ျပိဳင္မလား။
ထုိျပိဳင္ပြဲသည္ကား . . . အဓမၼဝါဒီျပိဳင္ပြဲပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ျပိဳင္ျပီဆိုကတည္းက ရႈံးေနျပီျဖစ္သည္။
ဒါေတြေၾကာင့္ . . . ဓမၼဝါဒီ ပရဟိတလူသားမ်ား အခ်ိန္မတန္ဘဲႏွင့္ ေၾကြလြင့္သြားမႈသည္ လူသားတိုင္း အတြက္ အၾကီးက်ယ္ဆံုးေသာ ဆံုးရႈံးမႈ၊ နစ္နာမႈပင္ ျဖစ္သည္။အဓမၼဝါဒီ အတၱလူသားမ်ား အခ်ိန္အတန္၍ျဖစ္ ေစ၊ အခ်ိန္မတန္ဘဲႏွင့္ ျဖစ္ေစ လြင့္စင္သြားမႈသည္ကား ျဖစ္ပ်က္သေဘာသာ ေဆာင္ေတာ့ သည္ဟု မွတ္ယူ လိုက္ေတာ့သည္။
သူတို႔အတြက္ . . . ကမာၻေျမၾကီးကေတာင္ ေက်းဇူးတင္မည္ ျဖစ္သည္။“အဓိပၸာယ္မဲ့ေသာ လူတစ္ေယာက္ကို ထမ္းပိုးထားရသည့္ ဝဋ္ေၾကြးမွ လြတ္ျပီ” ဟုပင္ သတ္မွတ္ေပလိမ့္မည္။
ထို ထိုေသာ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားကို သံုးသပ္လိုက္ေသာ္ . . . မိမိေရးခဲ့ေသာ
(ဟိတ္!) ကို ျပန္ျမင္ေယာင္မိေတာ့သည္။
ဟိတ္!ကိုယ့္လမ္း . . .
ကိုယ္သြားကိုယ့္အလုပ္ . . .
ကိုယ္လုပ္ကိုယ့္တာဝန္ . . .
ကိုယ္ေၾကကိုယ့္သီလ . . .
ကုိယ္လံုကိုယ့္သမိုင္း . . . ကိုယ္ေရး
ဒါပဲ . . . ေက်ာ္သူ
ျမန္မာျပည္သူျပည္သားမ်ား၊ ကမာၻသူ ကမာၻသားမ်ား ေသာကကင္းေဝး ျငိမ္းခ်မ္းသာယာေရးကို ေရွ႕ရႈ လ်က္ . . . ဓမၼျပိဳင္ပြဲ ဆင္ႏႊဲၾကရန္ . . . ဦးတည္လွ်က္ . . .
အခိ်န္မတန္ဘဲ အေျခြခံခဲ့ရေသာ သက္ရွိထင္ရွား ပရဟိတ သူရဲေကာင္း လူစြမ္းေကာင္း အာဇာနည္ပုဂၢိဳလ္မ်ားအား အစဥ္ေလးစားဦးညြတ္လ်က္ . . . ။
ေက်ာ္သူ
Tuesday, February 23, 2010
ျပိဳင္ပြဲ (ေက်ာ္သူ)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment