“၂၀၁၀ ကမၻာ့ လူအခြင့္အေရး၏ တိုက္ပြဲႏွစ္” ျမန္မာ့ေသြးအနီေရာင္ မညစ္ေစနဲ ့။ စစ္က်ြန္ဘ၀လႊတ္ေျမာက္ၾကဖို ့ ေတာ္လွန္ွေရးသို ့့ အသင့္ျပင္

Tuesday, May 31, 2011

ျမန္မာျပည္ ေဒၚလာေစ်းကြက္ ေအးစက္

ဧရာဝတီ Monday, 30 May 2011 17:41(ေပးပို ့သူ-ဗမာ့ေသြး)
စာၾကြင္း ။ ။ သိန္းစိန္ အစိုးရမွာ ဘာမွမရွိ သိန္းစိန္ ပါးစပ္ပိတ္ျပီးျပံဳးတာဘဲ မၾကာခဏသတင္းစာမွာ ေတြ ့ရမည္။ ျပံဳးတာၾကည့္ျပီး ျပည္သူ ့ဘ၀က ဒံုရင္း။

သမၼတဦးသိန္းစိန္အစိုးရ တက္ၿပီးေနာက္ ၂ လခန္႔ အၾကာတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္း ေဒၚလာ အေရာင္း အ၀ယ္ က်ဆင္းလ်က္ ရွိသည္ဟု သိရသည္။

ဤသုိ႔ ျဖစ္ေနရျခင္းမွာ တရုတ္-ျမန္မာ နယ္စပ္ ေစ်းကြက္တြင္ မူးယစ္ေဆး ေရာင္း၀ယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားမွ ေဒၚလာ ပမာဏ အေျမာက္အျမားစီးဆင္းေနျခင္း၊ ျပည္တြင္းေစ်းကြက္တြင္ ေဒၚလာ၀ယ္ႏုိင္စြမ္းအား ေတာက္ေလွ်ာက္ က်ဆင္းေနျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ေငြလဲ လုပ္ငန္းရွင္ႀကီး တခ်ဳိ႕က ေျပာသည္။

“အခု နယ္စပ္ ေဒၚလာ ေရာင္းခ်င္တဲ့ ပမာဏက သိသိသာသာကို တက္လာတယ္။ အဲဒီေစ်းကြက္မွာ ေဒၚလာ ေရာင္းလိုအား မ်ားလာရင္ ျပည္တြင္း ေစ်းကြက္မွာ ေဒၚလာတန္ဖိုး လိုက္က်တယ္” ဟု တရုတ္နယ္စပ္ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ေဒၚလာ ႏွင့္ ေရႊ ေရာင္း၀ယ္သူ ရန္ကုန္မွ စီးပြားေရးသမား တဦးက ရွင္းျပသည္။

ေဒၚလာအေရာင္းအ၀ယ္သည္ နယ္စပ္ေဒသ စစ္ေရး တင္းမာမႈမ်ားႏွင့္လည္း ဆက္စပ္ေနေၾကာင္း ရန္ကုန္မွ ကုန္သည္ တခ်ဳိ႕က ယူဆသည္။

“တုိက္ပြဲေတြ ျဖစ္လာမလား ဆိုတဲ့ စိုးရိမ္ပူပန္မႈေတြ၊ ဒါေတြက ေစ်းကြက္မွာ ရွိတာထုတ္ေရာင္း ဆိုတဲ့ ပုံစံမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ေပၚေစတယ္လို႔ သုံးသပ္မႈေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ေဒၚလာ တန္ဖိုး ထပ္က်ႏုိင္တယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားၾကတယ္” ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံ ေရႊလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းမွ ကုန္သည္တဦးက ေျပာသည္။

မတ္လကုန္ပုိင္းတြင္ ေပၚေပါက္လာသည့္ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ၏ အေစာပုိင္းကာလတြင္ ေဒၚလာေစ်းသည္ ျမန္မာေငြ ၈၆၀ ၀န္းက်င္တြင္ ရိွသည္။ ယခုအခါ အေမရိကန္ တေဒၚလာသည္ ၈၁၅ က်ပ္ ႏႈန္း ျဖစ္ေနသည္။

ေဒၚလာ၀ယ္အား အလြန္ နည္းပါးေနသည့္ အေၾကာင္းရင္း တခုမွာ စားအုန္းဆီ တင္သြင္းရန္ စုေပါင္း ကုမၸဏီ ဖဲြ႔ၿပီး အရင္းအႏွီး ရွာၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု သိရွိရသည္။

“စားအုန္းဆီတန္ ၃၀၀၀ အထက္ အနည္းဆုံးသြင္းႏုိင္မွ ဆီတင္သြင္းခြင့္ေပးမယ္ ဆုိေတာ့ စားအုန္းဆီသြင္းခ်င္တဲ့သူ အခ်င္းခ်င္း စုေပါင္းကုမၸဏီ ေထာင္ၾကတယ္။ အဲဒီ လုပ္ငန္း နယ္ပယ္မွာ ကုန္သည္ေတြ၊ စီးပြားေရးသမားေတြ စိုက္ထည့္ ရင္းႏွီး ျမဳွပ္ႏွံၾကေတာ့ ေစ်းကြက္မွာ ၀ယ္ႏုိင္စြမ္းအား အေတာ္ႀကီးကို က်သြားတယ္” ဟု ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံ ကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မႈလက္မႈ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းခ်ဳပ္(UMFCCI)မွ စီးပြားေရးသမားတဦးက သုံးသပ္သည္။

အစုိးရသစ္လက္ထက္ အားသာခ်က္တခုမွာ သြင္းကုန္ လုိင္စင္ႏွင့္ ပုိ႔ကုန္လိုင္စင္မ်ား ယခင္ထက္ လွ်င္ျမန္စြာခ်ေပးေနျခင္း ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း လက္ေတြ႔လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ အဟန္႔အတား မ်ားစြာ ရိွေနသည္ဟု ကုန္သည္တုိ႔က ညည္းညဴေနၾကသည္။

“လိုင္စင္ေလွ်ာက္ရတဲ့ သက္တမ္း ပိုျမန္တာပဲ ရွိတယ္။ က်န္တာေတြက အရင္လိုပဲ။ ျဖတ္ေက်ာ္ရတဲ့ အဆင့္ေတြက အမ်ားႀကီး။ သြင္းကုန္၊ ပုိ႔ကုန္ လုိင္စင္ ေလွ်ာက္မယ္ ဆုိရင္ ေနျပည္ေတာ္ကုိ သြားေလွ်ာက္ရတယ္။ ဆန္ပုိ႔မယ္ ဆုိရင္ ဆန္အသင္း ေထာက္ခံခ်က္၊ လိုအပ္တဲ့ စာရြက္စာတမ္း အကုန္တင္ ႏုိင္မွ ဒီလိုင္စင္က ရတာ။ တခု မွားသြားရင္ အကုန္ အစက ျပန္လုပ္ရတယ္။ ျဖတ္ေက်ာ္ရတဲ့ အဆင့္က အမ်ားႀကီး” ဟု ရန္ကုန္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ တဦးက ဆုိသည္။

အဆင့္ဆင့္ ေစာင့္ဆုိင္း ေလွ်ာက္ထားရသည့္ စနစ္၊ ေထာက္ခံစာေပးရသည့္ စနစ္တုိ႔ကို ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲသင့္သည္ဟု စီးပြားေရး ပညာရွင္တဦးက ေျပာသည္။

ထုိပညာရွင္ကပင္ လက္ရိွ ျမန္မာ့ စီးပြားေရးအေျခအေနက ဆုတ္ရိပ္ျပေနသည္ဟု သုံးသပ္သည္။

“ႏုိင္ငံတခုႀကီးပြားတယ္ ဆုိတာက ထုတ္ကုန္နဲ႔ တုိင္းသလိုသြင္းကုန္ကုိ ၾကည့္ၿပီးလည္း တုိင္းတာလို႔ ရတယ္။ စီးပြားေရး တကယ္ တုိးတက္လာၿပီ ဆုိရင္ Capital goods လို႔ေခၚတဲ့ အရင္းအႏွီး ကုန္စည္၊ ကုန္ထုတ္ ကုန္စည္ေတြ တင္သြင္းတာ ျမင့္တက္လာတယ္။ ဒီမွာက Capital goods ထက္ ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္၊ စားအုန္းဆီတို႔လို Consumption goods သြင္းတာမ်ားတယ္။ Capital goods တင္သြင္းတာက အစုိးရပိုင္း (သို႔မဟုတ္) အစုိးရ စီမံကိန္း အတြက္ တင္သြင္းတာေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္ေတြ အေနနဲ႔ အရင္းအႏွီး ကုန္စည္ သြင္းတာ နည္းပါတယ္” ဟု ၎က ေျပာသည္။Rest of your post

0 comments:

 
----------------------------------------- */ /* EOT ----------------------------------------- */