“၂၀၁၀ ကမၻာ့ လူအခြင့္အေရး၏ တိုက္ပြဲႏွစ္” ျမန္မာ့ေသြးအနီေရာင္ မညစ္ေစနဲ ့။ စစ္က်ြန္ဘ၀လႊတ္ေျမာက္ၾကဖို ့ ေတာ္လွန္ွေရးသို ့့ အသင့္ျပင္

Thursday, August 26, 2010

ေမ်ာက္ကိုင္းလြတ္ႏွင့္ ေတြ ့ဆံုေမးျမန္းခန္း (ေရြးေကာက္ပြဲေတာ့ေထာက္ခံဆဲဆိုဘဲ) အက်ေကာင္းေစသား

ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ မဝင္ေပမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲကုိ ေထာက္ခံေနဆဲဆုိတဲ့ ဦးခင္ေမာင္ေဆြနဲ႔ ေတြ႔ဆုံျခင္း
မဇၥ်ိမသတင္းဌာန | ဗုဒၶဟူးေန႔၊ ၾသဂုတ္လ ၂၅ ရက္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ၂၃ နာရီ ၅၈ မိနစ္
အီးေမးလ္ပုိ႔ရန္ ပရင့္ထုတ္ရန္ PDF ဖုိင္ရယူရန္

ႏုိဝင္ဘာ ေရြးေကာက္ပြဲကုိ အဓိက အတုိက္အခံ ပါတီေခါင္းေဆာင္ တဦးျဖစ္ေသာ NDF ဦးခင္ေမာင္ေဆြ ဝင္မၿပိဳင္ေတာ့ဟု ၾကားရသျဖင့္ မဇၩိမက အေသးစိတ္ ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းခဲ့ပါသည္။

အန္ကယ့္အေနနဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲ မဝင္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တဲ့ အေၾကာင္းရင္းကို သိပါရေစ။

ေခါင္းလွ်ဳိၿပီး လုပ္ေနရင္
ပါတီ သိကၡာက်မယ္၊
ႏုိင္ငံေရး သိကၡာက်မယ္။ က်ေနာ့္ရဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ေရး သိကၡာလည္း က်မယ္ ...
အစ ပါတီေထာင္ကတည္းကုိက ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ဖုိ႔ ဆႏၵမရွိဘူးဗ်၊ က်ေနာ့္ မိတ္ေဆြ၊ အေပါင္းအသင္း ပါတီေထာင္သူေတြက ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္ပါလုိ႔ တုိက္တြန္းတာေၾကာင့္ပါ။

အဲဒီလုိၾကားထဲ ေရြးေကာက္ပြဲ နီးလာတဲ့ အခါ က်ေနာ္တို႔ကုိ ျပစ္မႈဆုိင္ရာ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၂၂၊ ၁၂၄ တုိ႔နဲ႔ က်ခံတဲ့ လူမုိ႔လုိ႔ ရာသက္ပန္ ေရြးေကာက္ပြဲ မဝင္ရဘူး ခ်မွတ္ထားတာရွိတယ္ဆုိၿပီး ေကာ္မရွင္ ဥကၠ႒ က ေခၚေျပာတယ္ဗ်၊ အဲဒါကို ဝင္ခ်င္လို႔ရွိရင္ စာတင္ပါတဲ့၊ စာတင္ပါဆုိတာက အသနားခံစာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ပါးစပ္ကေန စာတင္ပါလို႔ဘဲ ေျပာတာ။
NDF3
က်ေနာ္တုိ႔ကလည္း ေကာ္မရွင္နဲ႔ အတူပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရမယ္။ အစက မဝင္ဘူးဆံုးျဖတ္ထားေပမယ့္လည္း ပါတီကုိ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္တဲ့အေနနဲ႔ အသနားခံစာကို တင္လုိက္ပါတယ္။ တပတ္ေလာက္ ၾကာတဲ့အခါမွာ ပါတီမွတ္ပံုတင္တုန္းက ပါတီတည္ေထာင္သူ ၁၉ ဦးလံုး ခံဝန္ကတိျပဳထားတဲ့ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၉ ခ်က္ ေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒ အားလံုးကုိဘဲ တဦးခ်င္း ျပန္ၿပီးေတာ့ လက္မွတ္ထုိးေပးရမယ္၊ ခံဝန္ကတိျပဳရမယ္ဆုိၿပီး ထပ္ေျပာတယ္။

အဲဒီလုိေျပာတဲ့အတြက္ က်ေနာ္က စဥ္းစားတယ္။ ေကာ္မရွင္ကုိ ရွင္းျပတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔က ျပစ္ဒဏ္ေတြကို ခံၿပီးတဲ့အခါမွာ ေလ်ာ့ရက္မရွိ ခံၿပီးပါၿပီ။ အဲဒီခံၿပီးတဲ့ လူေတြအဖုိ႔ သာမန္ ႏုိင္ငံသား ျဖစ္သြားပါၿပီ။ အျပစ္ဒဏ္က်ၿပီး ထြက္လာတဲ့အခါမွာ သာမန္ ႏုိင္ငံသားေတြရဲ႕ အခြင့္အေရး ရသင့္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ ေကာ္မရွင္မွာ ပါတီမွတ္ပံုတင္တုန္းက ဆံုးျဖတ္ႏုိင္ပါလ်က္နဲ႔ အခုမွ ထပ္ၿပီးေတာ့ ဘာျဖစ္လုိ႔ ျဖစ္ရတာလဲ။ က်ေနာ္တုိ႔က အသနားခံတဲ့ အဆင့္ထိေတာ့ မသြားႏုိင္ဘူး။ သာမန္အားျဖင့္ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ပါတီေထာင္ခြင့္ျပဳလုိ႔ရွိရင္ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ဖုိ႔ အလုိလုိ ရရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ ဥပေဒေတြကို မကန္႔သတ္ေတာ့ဘဲနဲ႔ ပယ္ဖ်က္ေပးဖုိ႔ လုိပါတယ္လို႔ ရွင္းျပပါတယ္။

အဲဒီလုိရွင္းျပၿပီး ျပန္လာတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္က လက္ရွိ ေခါင္းေဆာင္ ေနရာမွာဘဲ ရွိေနတာ။ အဲဒါကို ေခါင္းလွ်ဳိၿပီး လုပ္ေနရင္ ပါတီသိကၡာက်မယ္။ ႏုိင္ငံေရး သိကၡာက်မယ္။ က်ေနာ့္ရဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ေရး သိကၡာလည္း က်မယ္ဆုိၿပီးေတာ့ က်ေနာ္က ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္ကုိ ေနာက္ထပ္တဖန္ ၁၂ ရက္ေန႔ ၾသဂုတ္လမွာ ေတြ႔ဆံုမယ့္ ကိစၥ က်ေနာ္အေနနဲ႔ မတင္ေတာ့ဘူး။ မတင္ေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္ဖုိ႔ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ဘူး။

ဒီေရြးေကာက္ပြဲရဲ႕ တရားမွ်တမႈ လြတ္လပ္မႈအေပၚမွာ အန္ကယ္အေနနဲ႔ ဘယ္လိုသံုးသပ္လဲ။ တရားမွ်တမႈ မရွိေတာ့ဘူးလား။

တရား မွ်တမႈ မရွိဘူးဆိုတာ အခုကတည္းက ခင္ဗ်ားတို႔ ေတြ႔ေနၿပီပဲဗ်ာ။ အစကတည္းက ေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒေတြ ထြက္ကတည္းက ေျပာေနတာ အဖန္တရာ ေတေနပါၿပီ။ တရားမွ်တမႈ မရွိဘူး ဆိုတာကို အျမဲ ေျပာေနခဲ့တာပဲဗ်ာ။

အန္ကယ္က ႏုတ္ထြက္သြားၿပီ ဆိုေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲကို စိတ္ပ်က္သြားတာလား။ ပါတီကေရာ ဘာျဖစ္လို႔ ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္ၿပိဳင္ေနမွာလဲ။

ပါတီႏိုင္ေရးထက္
ျပည္သူေတြ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ မဲေပးႏိုင္ေအာင္ တက္ရပ္ေပးတာ ...
က်ေနာ္က ပါတီက ႏုတ္ထြက္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္က ပါတီေခါင္းေဆာင္ပဲေလ။ ပါတီ ေခါင္းေဆာင္တုိင္း ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္ရမယ္လို႔ ကန္႔သက္ခ်က္ မရွိဘူးေလ။ က်ေနာ္ ေရြးေကာက္ပြဲ မဝင္တာပဲ ရွိမွာေပါ့။

လြတ္လပ္တယ္ မလြတ္လပ္ဘူး ဆိုတာကေတာ့ မဲေပးတဲ့ အခါက်မွပဲ သိမွာေပါ့။ မဲေပးတဲ့အခါမွာ ၿခိမ္းေျခာက္မႈ ရွိသလား။ မဲေပးတဲ့အခါမွာ ပိုက္ဆံေတြေပးၿပီးေတာ့ မဲဆြယ္တာမ်ဳိးရွိသလား။ မဲေပးတဲ့အခါ မဲ႐ုံေတြထဲမွာ သက္ဆိုင္ရာပါတီ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို မွ်မွ်တတ ဆက္ဆံလား။

မဲမေပးခင္ ၾကိဳတင္မဲထုတ္တဲ့အခါမွာ ပါတီကိုယ္စားလွယ္ေတြပါ လိုက္ေကာက္ေပးသလား။ သို႔မဟုတ္ မဲ႐ုံမႉးတေယာက္ခ်င္းကပဲ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ေကာက္ေနသလား။ ဒါေတြကို က်ေနာ္တို႔ၾကည့္ၿပီးေတာ့မွ လြတ္လပ္တယ္ မလြတ္လပ္ဘူးဆိုတာ ဆံုးျဖတ္ၾကရမွာ။

အခုလို စစ္အစိုးရက ကန္႔သတ္မႈေတြ လုပ္လာလိမ့္မယ္လို႔ ၾကိဳတင္ မတြက္ထားဘူးလား။

ၾကဳိတင္တြက္ထားလည္း ေရြးေကာက္ပြဲကို ဝင္မွာဘဲဗ်။ က်ေနာ္တို႔က ျပည္သူ႔မ်က္ႏွာ ၾကည့္တာကိုး။ က်ေနာ္တို႔ပါတီ ႏိုင္ေရးထက္ ျပည္သူေတြ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ မဲေပးႏိုင္ေအာင္လို႔ တက္ရပ္ေပးတာပါ။

ျပည္သူေတြက ဒီလူေတြဟာ ဒီမိုကေရစီရေအာင္လုပ္ေပးတဲ့လူေတြပဲ။ ဘယ္အဖြဲ႔ေတြလဲဆိုတာ သိႏိုင္ေအာင္ ဆက္ၿပီးေတာ့ ျပည္သူ႔မ်က္ႏွာကို မူၿပီး က်ေနာ္တို႔ ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္တာပဲ။ အဲေတာ့ က်ပ္တည္းတာ က်ဥ္းေျမာင္းတာ ရွိရင္ရွိမယ္။
NDF2
က်ပ္တည္းက်ဥ္းေျမာင္းလို႔ ေရြးေကာက္ပြဲမဝင္ဘူး ဆိုရင္ ႏွစ္ ၂ဝ ၾကာမွေပၚလာတဲ့ဒီအခြင့္အေရးကို ခင္ဗ်ားတို႔ လက္လႊတ္လိုက္ၾကမလား။ ျပည္သူေတြဟာ ဒီလိုပဲ ႏွစ္ ၂ဝ ၾကာမွ ေပၚလာတဲ့ မိမိတို႔ရဲ႕ မဲေပးပိုင္ခြင့္ဆိုတဲ့ အရာကို မယူေတာ့ဘူးလား။ မယူလို႔ရွိရင္ ဥပေဒျပဳ အာဏာဆိုတဲ့ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ရမယ့္အာဏာကို က်ေနာ္တို႔ လုပ္မေပးႏိုင္ေတာ့ဘူးလား၊ လုပ္မေပးခ်င္ေတာ့ဘူးလား။ လုပ္မေပးခ်င္ရင္ေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲမဝင္နဲ႔ေပါ့ ဒါပဲရွိတာပဲဟာ။

အန္ကယ္ကေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲ မဝင္ေတာ့ဘူးဆိုတာ သိၿပီ။ က်န္တဲ့ သံုးေယာက္က ထြက္မထြက္ မသိေသးဘူး ဆိုေတာ့ အန္ကယ္တို႔ၾကားမွာ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေနတဲ့ သေဘာလား။

ဥပေဒျပဳ အာဏာဆိုတဲ့ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ရမယ့္အာဏာကို က်ေနာ္တို႔ လုပ္မေပးႏိုင္ေတာ့ဘူးလား၊ လုပ္မေပးခ်င္ေတာ့ဘူးလား ...
က်ေနာ္က ေရြးေကာက္ပြဲကို လက္မခံတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ မဝင္တာ။ ေရြးေကာက္ပြဲကို က်ေနာ္က ေထာက္ခံတဲ့လူေလ။ ေက်ာခိုင္းတယ္ဆိုရင္ ေရြးေကာက္ပြဲကို လက္မခံဘူးဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိး သက္ေရာက္သြားတယ္ေလ။

က်ေနာ့္ကိုယ္ေရး ကိုယ္တာ ကိစၥေတြကို ကန္႔သတ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မို႔ က်ေနာ့္ကိစၥ က်ေနာ္ေျဖရွင္းတာပဲ။ တျခားလူ ၃ ေယာက္ရဲ႕ကိစၥကိုေတာ့ က်ေနာ္ ဝင္စြက္ဖက္လို႔ မရဘူးေလ။ က်ေနာ္ေျပာလိုက္လို႔ မွားသြားတယ္ဆိုရင္ က်ေနာ့္သိကၡာ က်မယ္ေလ။ အဲဒါေၾကာင့္ပါ။

NDF ရဲ႔ ေနာက္ဆံုးစည္း႐ုံးေရး ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္ၿပိဳင္မယ့္ အေနအထားက ဘယ္လို ရွိလဲခင္ဗ်။

က်ေနာ္တို႔မွာ အဖြဲ႔ဝင္ ၁,ဝဝဝ ေက်ာ္ ရွိေနပါၿပီ။

အန္ကယ့္ အေနနဲ႔ ေနာက္ထပ္ ဘာေျပာခ်င္တာရွိလဲ။

က်ေနာ္တို႔ဟာ ျပည္သူလူထု အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ ေရြးေကာက္ပြဲ အေပါက္က ဘယ္ေလာက္ပဲ က်ဥ္းက်ဥ္း ဘယ္ေလာက္ပဲ ေသးေသး ေခြးတိုးေပါက္လို႔ပဲေျပာေျပာ က်ေနာ္တို႔ ကိစၥမရွိဘူး။ က်ေနာ္တို႔ကို အားမနာ ပါးမနာေျပာ ဂ႐ုမစိုက္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ကို ဆဲဆိုလည္း ကိစၥမရွိပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔က ျပည္သူလူထု အက်ဳိးစီးပြားကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ဒီအခ်ိန္အခါမွာျဖင့္ ျပည္သူေတြ လိုလားတဲ့ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ လူအခြင့္အေရး ရဖို႔ ပထမေျခလွမ္းကို စၿပီးေတာ့ လွမ္းရမယ့္ အခ်ိန္အခါ ျဖစ္တယ္။

အေျပာင္းအလဲေတြ လိုခ်င္ေနတဲ့ အခ်ိန္အခါမ်ဳိးမွာ ျပည္သူေတြကို မဲမထည့္နဲ႔ဆိုၿပီး က်ေနာ္တို႔က ဆန္႔က်င္ေရးေတြ လုပ္လို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္သူေတြနဲ႔အတူ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲကို တရားမွ်တမႈ မရွိပင္ မရွိေသာ္လည္းပဲ ျဖတ္ေက်ာ္ ဝင္ေရာက္ၿပီးေတာ့ ဒီမိုကေရစီ တံခါးကို ဖြင့္ၿပီးေတာ့ကာ ဒီမိုကေရစီကို တဆင့္ခ်င္း တဆင့္ခ်င္း ၾကိဳးပမ္းသြားမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း မဇၥ်ိမကေန တဆင့္ က်ေနာ္ အေၾကာင္းၾကားပါတယ္ဗ်ာ။Rest of your post

0 comments:

 
----------------------------------------- */ /* EOT ----------------------------------------- */