“၂၀၁၀ ကမၻာ့ လူအခြင့္အေရး၏ တိုက္ပြဲႏွစ္” ျမန္မာ့ေသြးအနီေရာင္ မညစ္ေစနဲ ့။ စစ္က်ြန္ဘ၀လႊတ္ေျမာက္ၾကဖို ့ ေတာ္လွန္ွေရးသို ့့ အသင့္ျပင္

Monday, September 12, 2011

ျမန္မာ တရုတ္လက္ေအာက္ခံ ျဖစ္ေတာ့မွာလား

http://www.maukkha.org/index.php?option=com_content&view=article&id=1791:2011-09-07-16-13-23&catid=opinion&Itemid=270
ကမၻာ့စီးပြားေရး အင္အားၾကီးႏိုင္ငံေတြဟာ တေန႔တျခား ၾကီးထြားလာေနတဲ့
သူတို႔ရဲ့စြမ္းအင္ လိုအပ္ခ်က္ ျပည့္မွီေအာင္ ရရွိေရးအတြက္
နည္းမ်ိဳးစုံနဲ႔ ႀကိဳးပမ္းလာတာကို ၂၁ ရာစု အစပိုင္း ႏွစ္ေတြမွာ
ေတြ႔လာရတယ္။

အဲဒီလို အင္အားၾကီးထြားလာေနတဲ့ အထဲမွာ အာရွနဂါး အျဖစ္နာမည္ ၾကီတဲ့
တရုတ္ဟာ ကမၻာ့ စီးပြားေရး ေနရာမွာ နံပါတ္ႏွစ္ကို ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါတယ္။
စီးပြားေရး ၾကီးထြားလာမွႈနဲ႔အတူ စြမ္းအင္ လိုအပ္ခ်က္ကလည္း
ၾကီးထြားးလာခဲ့ပါတယ္။

တရုတ္ႏိုင္ငံဟာ စြမ္းအင္သုံးစြဲတဲ့ ေနရာမွာ ကမၻာ့ နံပါတ္ (၃)
ေနရာကိုေရာက္ ရွိလာခဲ့တယ္။ စြမ္းအင္အတြက္ လိုအပ္တဲ့ ေလာင္စာအမ်ားစု
ကိုေတာ့ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းကေန သေဘၤာၾကီးေတြနဲ႔ သယ္ယူပါတယ္။

အဲဒီလို သေဘၤေတြနဲ႔ သယ္ယူရာမွာ လမ္းခရီးရွည္လ်ားမႈ အခ်ိန္ကာလၾကန္႔ၾကာမႈ
ေငြေၾကးကုန္က်မႈ ျမင့္မားျခင္းနဲ႔ အႏၱရာယ္ၾကီးမားျခင္းတို႔ဟာ ေရရွည္မွာ
တရုတ္ႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရး အင္အားၾကီးထြားမွႈကို အၾကီးအက်ယ္
ျခိမ္းေျခာက္လာႏိုင္တဲ့ အခ်က္ျဖစ္ေနပါတယ္။

တရုတ္ႏိုင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္ ေလာင္စာသယ္ယူေရးကို
အဓိကျခိမ္းေျခာက္လာႏို္င္တဲ့အခ်က္ကေတာ့ ေတာင္တရုတ္ပင္လယ္ အတြင္းရွိတဲ့(
စပရယ္တလီ) ကြ်န္းစု အျငင္းပြားမႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီကြ်န္းစုေတြက ေရနံနဲ႔
သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔သိုက္ေတြ ရွိေနေတာ့ တရုတ္၊ ဖိလစ္ပိုင္၊ အင္ဒိုနီးရွား နဲ႔
ဗီယက္နာမ္ႏိုင္ငံေတြက သူပိုင္ကိုယ္ပိုင္ အျငင္းပြားေန ၾကျခင္္း
ျဖစ္္ပါတယ္။

ဒီကြ်န္းစုပိုင္ဆိုင္မႈအျငင္းပြားေတြေၾကာင့္ တခါတေလမွာ စစ္ရိပ္စစ္ေငြ႔ေတြ
ေတာင္သန္းခဲ့ဘူးပါတယ္။ အျငင္းပြားမွႈထဲမွာပါတဲ့
ႏိုင္ငံေတြကလည္းေေလ်ာ့ေပးမယ့္ ႏိုင္ငံေတြရယ္လို႔ မရွိပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္တရုတ္ဟာ အနာဂတ္မွာ သူရဲ့ေလာင္စာ သယ္ယူရာလမ္းေၾကာင္း
လုံၿခဳံေရးအာမခံခ်က္ ရွိေရးဟာ အဓိကအခ်က္ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ မလကၠာေရလက္ၾကား
ကိုအစားထိုးမယ့္ လမ္းေၾကာင္းသစ္မ်ားကို စတင္ ရွာေဖြလာခဲ့တယ္။

ေရွးေခတ္ တရုတ္ႏိုင္ငံထြက္ ပိုးထည္းနဲ႔ ေၾကြထည္ ပစၥည္းေတြကို
အေရွ႕အလယ္ပိုင္းနဲ႔ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြမွာ ေရာင္းခ်ေရးအတြက္ ပိုလမ္းမ (Silk
Road)- ျမန္မာ၊ အိႏၵိယ၊ ပါကစၥတန္ နဲ႔ အာဖဂန္ကို အသုံးျပဳခဲ့ပါတယ္။

၂၁ ရာစု တရုတ္ႏိုင္ငံရဲ့ စြမ္းအင္လုံုျခဳံေရး ကအဓိက က်သလို
တရုတ္ႏိုင္ငံရဲ့ ကုန္တြင္းပိုင္းျပည္နယ္ေတြဟာ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြဟမႈဒဏ္ကို
အဓိကခံေနရတဲ့ ျပည္နယ္ေတြျဖစ္ေနတယ္။ ဒီျပည္နယ္ေတြရဲ႕ ဖြံ႔ျဖိဳးမႈကလည္း
တရုတ္ျပည္ရဲ့ တည္ျငိမ္မႈကို အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစမွာ ျဖစ္တယ္။

ဒါေၾကာင္းဒီျပည္နယ္ ထြက္ကုန္ပစၥည္းေတြကို အာဖရိကနဲ႔ဆင္းရဲတဲ့အေနာက္အာရွ၊
အိႏိၵသမုဒၵရာ တြင္းရွိႏိုုင္ငံ ေတြဆီ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျဖတ္ျပီး
အေနာက္ဖက္ ရခိုင္ျပည္၊ ေက်ာက္ျဖဴဆိပ္ကမ္းမွ တဆင့္ ျဖန္႔ျဖဴးလုိတယ္။

ရခိုင္ျပည္ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ ဆိပ္ကမ္းနဲ႔ တရုတ္ႏိုင္ငံ ယူနနျပည္နယ္ထိ္ တည္
ေဆာက္ေနတဲ့ ေရနံပိုက္လိုင္း စီမံကိန္းဟာ တရုတ္အစိုးရရဲ့
သားေရြအိုးထမ္းလာတဲ့အစီအစဥ္ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တရုတ္ႏိုင္ငံဟာ စြမ္းအင္လိုအပ္ခ်က္ ၅၀ ရာခိုင္ႏွႈန္းကို အေရွ႔အလယ္ပိုင္း၊
အာဖရိကႏိုင္ငံ ေတြဆီက ေရနံတင္ သေဘၤၾကီးေတြနဲ႔ အိႏၵိယသမုဒၵရာ ကိုျဖတ္ျပီး
မလကၠာေရလက္ၾကား ကဆင့္ေတာင္တရုတ္ပင္လယ္ ဆိပ္ကမ္းျမိဳ႔ေတြဆီကို
သယ္ယူရပါတယ္။

အဲဒီခရီးရဲ႕ အကြာအေ၀းဟာ မိုင္ေပါင္း ၃၀၀၀ ေက်ာ္ ခရီးရွိပါတယ္။
မိုင္ေပါင္းသုံးေထာင္ခရီး အႏၱရာယ္ ေရာျပြန္းေနတဲ့ မလကၠာေရလက္ၾကား
ကိုေရွာင္ရွားျပီး လမ္းခရီးတိုတို အခ်ိန္တိုတိုနဲ႔ စရိတ္သက္သာစြာနဲ႔
ေခတ္သစ္ပိုးလမ္းမကို ေဖာက္လုပ္လိုက္တာဟာ တရုတ္ႏိုင္ရဲ႕ အနာဂတ္စြမ္းအင္
ဖူလုံမႈအတြက္ ေအာင္ျမင္မွႈႀကီးတခု ျဖစ္ပါတယ္။

တရုတ္ႏိုင္ငံ အေနာက္ေတာင္ပိုင္း ဆင္းရဲတဲ့ျပည္နယ္ရွိ
စက္မွႈလုပ္ငန္းေတြရဲ႕ ေလာင္စာလိုအပ္ခ်က္ကို ရခိုင္ျပည္က ထြက္လာမယ့္
ေရနံနဲ႔သဘာ၀ ဓာတ္ေငြ႔ေတြက ႏွစ္ေပါင္းသုံးဆယ္ အထိ ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္မွာ
ျဖစ္တယ္။

တရုတ္အစိုးဟာ သူ႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ေလာင္စာဖူလုံေရးအတြက္
ေခတ္သစ္ပိုးလမ္းမႏွစ္ခုကိို စဥ္းစာခဲ့တယ္။ ရခိုင္ျပည္
ေက်ာက္ျဖဳေရနက္ဆိပ္ကမ္းနဲ႔ ယူနန္ ျပည္နယ္ထိ သြယ္ယူမယ့္ ေရနံပိုက္လိုင္း။
ေနာက္တစ္ခုက ပါကစၥတန္ အာေရဘီးယားပင္လယ္ ကမ္းေျခရွိ ဂြန္ဒါ
ေရနက္ဆိပ္ကမ္းနဲ႔ ပါကစၥတန္ကို ျဖတ္ျပီး ေဖာက္လုပ္မယ့္ ေရနံပိုက္လိုင္း
ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမဲ႔ ဂြန္ဒါေရနက္ဆိပ္ကမ္းဟာ မူဆလင္ စစ္ေသြးၾကြ တိုင္းရင္းသားေတြ
ၾကီးစိုးတဲ့နယ္ေျမ ျဖစ္တာေေၾကာင့္ ေရနံပိုက္လိုင္းတည္ ေဆာက္မွႈကို
စြန္႔လႊတ္ခဲ့ပါတယ္။

တရုတ္အစိုးရအေနနဲ႔ ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းနဲ႔
ဓာတ္ေငြ႔ပိုက္လိုင္းတည္ေဆာက္ မႈက မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ အေရးပါေနတယ္။
ဒီႏွစ္အတြင္းတက္လာတဲ့သတင္းေတြအရ တရုတ္လူမ်ိဳးေတြ
ေက်ာက္ျဖဴျမိဳ႔နယ္အတြင္းမွာ ေျမဧကေပါင္းေျမာက္ျမားစြာ၀ယ္ယူျပီး ရင္းႏွီး
ျမဳတ္ႏွံေနပါတယ္။ တရုတ္ႏိုင္ငံ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ မဟာစီမံကိန္းေတြပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။

ၾသဂုတ္လ ၂၈ ရက္ေန႔က ထုတ္ျပန္တဲ့ သတင္းအရဆိုရင္ တရုတ္အစိုးရဟာ မူဆယ္ကေန
ေက်ာက္ျဖဴ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းအထိ မိုင္ ၅၀၀ ေက်ာ္ ရွည္လ်ားမယ့္
လ်ပ္စစ္မီးရထားလမ္းကို ဒီႏွစ္ အကုန္မွာစတင္ေဖါက္လုပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဒၚလာ
ဘီလီယံ ၂၀ ကုန္က်မယ့္ စီမံကိန္းဟာ ဧရာ၀တီ ျမစ္ေပၚမွာ ေဆာက္လုပ္မယ့္
ျမစ္ဆုံေရကာတာ စီမံကိန္းထက္ အဆ ၁၀ ပိုၾကီးပါတယ္။

တရုတ္ႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ျပည္ပႏိုင္ငံေတြမွာ ရင္းႏွီးျမဳတ္ႏွံတဲ့ အထဲမွာ
အၾကီးမား ဆုံးစီမံကိန္းအျဖစ္ ေတြ႔ျမင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စီမံကိန္းတခုထဲမွာ
အဲဒီေလာက္ေငြေၾကး အေျမာက္အျမားရင္းႏွီးျမႈတ္ႏွံတာ တရုတ္ႏိုင္ငံရဲ႕
အၾကီးမားဆုံး ရင္းႏွီးျမႈတ္ႏွံမႈ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီေလာက္ပမာဏ မ်ားျပားတဲ့ ရင္းႏွီးမႈကို ၾကည့္ရင္
တရုတ္ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ မဟာဗ်ဴဟာ ေရးဆြဲသူေတြက
ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ကမ္းကို ဘယ္အထိေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ဆိုတာ သိသာလွပါတယ္။

ဒီလိုရင္းႏွီးျမႈတ္ႏွံတာ အခ်က္အမ်ားအျပား ရွိႏိုင္ပါတယ္။ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္က
ပထ၀ီအေနအထားအရ အခ်က္အျခာက်မႈနဲ႔ လာမယ့္ႏွစ္ ၂၀ အတြင္းမွာ
ျမန္မာႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲ မရွိႏိုင္ဘူးဆိုတာ တရုတ္ေခါင္းေဆာင္ေတြ
သုံးသတ္ထားပုံရတယ္။

တနည္း အားျဖင့္ ႏွစ္၂၀ အတြင္းမွာ တရုတ္ၾသဇာလြမ္းမိုးမႈကို အံတုမယ္႔
ေခါင္းေဆာင္မရွိႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ သေဘာပါ။ ဘယ္ ေကာ္ေပၚရိတ္ၾကီးမဆို
ၾကီးမားတဲ့ ရင္းႏွီး ျမႈတ္ႏွံမႈလုပ္ေတာ့မယ္ ဆိုရင္ အဲဒီ ႏိုင္ငံရဲ႕
ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနကို သုံးသပ္ေလ့ ရွိပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ ဒီေန႔
စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြ ေနာက္ႏွစ္ ၂၀ ထိ အာဏာကို ဆက္ထိမ္းထားႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့
သေဘာလည္းပါတယ္။

တရုတ္သမိုင္းထဲမွာ အေရးပါဆုံးျဖစ္တဲ့ မဟာတံတိုင္းတည္ေဆာက္မႈကို ဘီစီ ၅
ရာစုမွာ စတင္ခဲ့ပါတယ္။ မဟာတံတိုင္း ေဆာက္ရတဲ့ အဓိကအေၾကာင္းရင္က
အေနာက္ဘက္ေဒသက တရုတ္ျပည္ထဲကို မၾကာခဏ က်ဴးေက်ာ္ေနတဲ့ ေနာ္မက္ ( Nomad)
လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ အႏၱရာယ္ကေန ကာကြယ္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။

ေခတ္အဆက္ဆက္ တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ ဒီတံတိုင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က တရုတ္ျပည္ၾကီး
လုံျခဳံေရးျဖစ္ပါတယ္။ ကမၻာ့သမိုင္းမွာ အဲဒီေလာက္ ၾကီးမားတဲ့ အေဆာက္အဦကို
ဘယ္လူမ်ိဳးမွ တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့ျခင္း မရွိပါဘူး။

ျမန္မာ့နယ္ေျမကို ျဖတ္ျပီးေဖာက္လုပ္မယ့္ ေရနံပိုက္လိုင္း၊
လ်ပ္စစ္ရထားလမ္းနဲ႔ ေက်ာက္ျဖဴေရနယ္ ဆိပ္ကမ္းေတြကေတာ့
ေမာ္စီတုန္းတည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ တရုတ္အင္ပါယာၾကီးအတြက္ ၂၁ ရာစု
စြမ္းအင္လုံၿခဳံေရး၊ တရုတ္ထြက္ကုန္ပစၥည္းေတြ အာဖရိက၊ အာရွေဒသေတြမွာ
အင္အားၾကီးႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္တဲ့အခါ အသာစီးရေရးနဲ႔ တရုတ္ေရတပ္
အေနနဲ႔ အိႏၵိယသမုဒၵရာအတြင္း တရုတ္အင္အားကို ထိမ္းထားေရးတို႔
ျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။

လွေရြ

စာေရးသူသည္ ရခိုင္သတင္းစဥ္ အယ္ဒီတာအျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ျပီး၊
ရခိုင္ျပည္ အမ်ိဳးသားေကာင္စီ ႏိုင္ငံျခားေရး ေကာ္မတီအဖြဲ႔၀င္၊
ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ိဳးသားေကာင္စီရုံးတြင္ လက္ေထာက္ ဒါရုိက္တာ
အျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ျပီး လက္ရွိတြင္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ CDC
အထက္တန္းေက်ာင္း Post Ten တြင္ သမိုင္းသာသာရပ္ သင္ၾကားလ်က္ ရွိသည္။Rest of your post

0 comments:

 
----------------------------------------- */ /* EOT ----------------------------------------- */