လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္မ်ားတုန္းက တခ်ဳိ႔ လူၾကီးေတြ ဂုဏ္ယူစြာ ေျပာ ေျပာေနတဲ့စကားတခြန္းၾကားဖူးတယ္။
ေဟ့ ငါတို႔ ဗမာျပည္မွာ ထမင္းငတ္ျပီး ေသတဲ့ မသာ မရွိဘူး တဲ့...
အမ်ားအားျဖင့္ပီတိကိုစားနာသုံးနာျဖင့္အသက္ေမြးေနေသာ ေက်ာင္းဆရာမ်ား ေျပာတတ္တယ္။ တျခားေသာဌာနကလူၾကီးေတြလဲ ေျပာေနၾကတာလဲ ၾကားဖူးပါတယ္။
ရိုးရိုးေတြးရင္ေတာ့ ဆန္စပါးေပါၾကြယ္တဲ့ ႏိုင္ငံမွာ ထမင္းငတ္ျပီး မေသေလာက္ပါဘူးလို႔ ထင္စရာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဒီစကားရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာ အဓိပၸါယ္တခုေတာ့ ရွိတာ ေသခ်ာတယ္။
တခ်ိန္က ထိုသူမ်ား ေျပာလိုက္ရတဲ့အေၾကာင္းအရင္းက ျမဳိနယ္ေကာင္စီ ဥကၠဌ ေနရာမ်ားကို တပ္မေတာ္မွ အျငိမ္းစားယူတဲ့ ဗိုလ္မွဴးအဆင့္ေတြကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေန၀င္းရဲ႕ အစီအစဥ္တခုမွ လဒ္စားေသာ အရာထမ္းမ်ား အက်င့္သီလ နည္းပါးမႈ ကို ေထာက္ျပ ေျပာဆိုတာကို မွတ္ယူပါ။ ဒါလည္း တိုင္းျပည္ေကာင္းက်ဳိး ေဆာင္ရြက္ရန္ထက္ လက္ေ၀ခံ ဆရာ တပည့္ ေ၀စား မွ်စား သံေယာဇဥ္ျဖင့္ လက္သပ္ထိုး ခ်ေပးတဲ့ စနစ္တခု ျဖစ္၏။ တာ၀န္က်ရာ ျမဳိ႔မ်ားသို႔ ေရာက္ရွိျပီး မ်ားမၾကာမွီ ထို အရာထမ္း မ်ားသည္ တႏွစ္ျခင္း တႏွစ္ညျခင္း ( ေန႔ျခင္း>တႏွစ္ ) ၾကီးပြား ခ်မ္းသာလာၾက၏။ ဘိုးဘိုးေအာင္ မစရင္ေတာင္ ဒီေလာက္ ျမန္မယ္မထင္ း)၊ အထူးသျဖင့္ နယ္စပ္ေဒသမ်ားတြင္း ေမွာင္ခို လုပ္ငန္းျဖင့္ အသက္ေမြးၾကေသာ ျမဳိ႕မ်ားတြင္ အမ်ားဆုံး ေတြ႕ရတတ္သည္။
သူငယ္ခ်င္းတေယာက္က ငါတို႔ အေဖက အဲဒီေခတ္မွာ ဂဠာန္စီမံခ်က္မွာ လူၾကီးတေယာက္ျဖစ္တယ္ေပါ့၊ သူ႔အေဖ ေဘာ္ဒီဂါတ္ေတာင္ သူတို႔ျမဳိ႔မွာ ဆိုင္ကားအစီး ၁၀၀ ေလာက္ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ အုံနာတေယာက္ ျဖစ္ခဲ့တယ္၊ က်န္တဲ့ လက္ေအာက္ အရာထမ္းေတြဆို မေျပာနဲ႔ေတာ့တဲ့ ျမဳိ႔မ်က္ႏွာဖုံးအသြင္ေဆာင္လာၾကတယ္လို႔ ေျပာဖူးခဲ့တယ္။ ဆက္လက္ျပီး ငါ့အေဖက အျမဲေျပာတယ္.. ငါ့အတြက္နဲ႔ ငါ့သားသမီးေတြ သူမ်ား ပါးစပ္ဖ်ားမွာ မဆုံးေစခ်င္ဘူး။ မခ်မ္းသာျခင္ေန ကိုယ္က်င့္တရားေတာ့ မစြန္းခံႏိုင္ဘူးလို႔ ကြ်န္ေနာ္ သူငယ္ခ်င္းက ထပ္ေျပာျပတယ္။ ဒီေနရာက ကြ်န္ေနာ္အေတြးတခု ထပ္ရလိုက္တာက ကိုယ္က်င့္တရား ပဲ ။
ဂဠဳန္စီမံခ်က္ဆိုတာက ျပည္တြင္းျပည္ပ ထြက္ကုန္မ်ား တရားမ၀င္ ေရာင္း၀ယ္ေဖါက္ကားျခင္းမွ ကာကြယ္ တားဆီးေရး လို႔ ေယဘုယ် မွတ္ပါ။
အမ်ားအက်ဳိးအတြက္ လုပ္ေဆာင္ၾကျပီဆိုရာ၀ယ္ ထို အမ်ားအက်ဳိး ျပည္သူ႔အက်ဳိး တိုင္းျပည္အက်ဳိးလို႔ ဘန္းျပျပီး ကုိယ့္က်ဳိးျဖင့္ အသက္ေမြးျပီး အသက္ရွင္ခဲ့လွ်င္ ထိုသူသည္ သန္႔ရွင္းေသာ အစားတလုပ္အတြက္ အသက္ဆက္ႏိုင္ဖို႔ အရည္အခ်င္း မရွိသည့္ေၾကာင့္ အသက္ရွင္လွ်က္နဲ႔ ဘ၀ ေသေနတဲ့သူတေယာက္လို႔ မွတ္ယူရမည္။ ထိုသို႔ေသာ အာဏာပိုင္မ်ားသည္ ထမင္းငတ္ျပီး မေသႏိုင္ဘူး ဆိုတဲ့ စကားနဲ႔ လားလားမွ မအပ္စပ္သျဖင့္ ထမင္းငတ္ျပီး ေသတတ္ဖုိ႔ ေၾကာက္သူမ်ားဟု ထင္စရာ ျဖစ္လာ၏။
ကိုယ့္ ထမင္းတလုပ္ ဒါမဟုတ္ ထမင္းတနပ္အတြက္ သူတပါး အျငဳိအျငင္၊ မသမာတဲ့နည္းလမ္း မ်ားစြာျဖင့္ ရယူ စားသုံးတာလား၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ၾကည္ျဖဴစြာ ရယူျခင္းျဖင့္ စားသုံးတာလား အေပၚ စဥ္းစားဖို႔လိုလိမ့္မယ္။
စဥ္းစားတယ္ဆိုတာက ....
ဗမာျပည္မွာ ထမင္းငတ္ျပီး ေသႏိုင္တဲ့ မသာ အေပၚေပါ့ း)၊
(၁) တကယ့္ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ အႏွစ္နာခံ လုပ္ေဆာင္သြားတဲ့သူေတြဟာ လူသာေသသြားေဗမဲ့ နာမည္ မေသဘူးဆိုတဲ့ စကားတခြန္း ဖတ္မွတ္ၾကားသိခဲ့ရတယ္။
(၂) ဆန္႕က်င္ဘက္ကေတာ့ တိုင္းျပည္ အက်ဳိးကိုေတာ့ ေဆာင္ရြက္ပါလွ်က္နဲ႔ အႏွစ္နာမခံပဲ လစ္ရင္ လစ္သလို မိမိစားသုံးရမဲ့ ထမင္းတလုပ္အတြက္ ၀ိုက္စား ၾက၏။
ထို ႏွစ္မ်ဳိးထဲက တခုခုကို ဟဲ့ေကာင္ေလး ဘယ္အမ်ဳိးက ထမင္ငတ္ျပီး ေသတာလဲလို႔ ေမးလာလွ်င္ ဒုတိယ အမ်ဳိးစားကို ေရြးခ်ယ္မိမွာပဲ။
ယေန႔ ျမန္မာျပည္မွာ ထမင္းငတ္ျပီး ေသတဲ့ မသာ မရွိဘူးဆိုတဲ့ စကားအသုံးအႏွဳံး ၾကားဖူးသလားမသိ။ အင္း.. ဗမာျပည္ရယ္လို႔ မေခၚေ၀ၚ မသုံးစဲြခဲ့ေတာ့ ဗမာျပည္မွာ ထမင္းငတ္ျပီး ေသတဲ့ မသာမရွိဘူးဆိုတာထက္ ျမန္မာျပည္မွာ ထမင္းငတ္ျပီး ေသတဲ့ မသာ ရွိတယ္လို႔ ေျပာရမလို ျဖစ္ေန၏။ နာမည္ၾကီး ဆရာေတာ္တပါးက ျမန္မာျပည္မွာ သူခိုးနဲ႔ ခြာေသးေသး သူေတာင္းစားေတြ မ်ားလာတယ္ လို႔ တရားေဟာတာ ၾကားဖူးခဲ့တယ္။
ကြ်န္ေနာ္တို႔ ငယ္ငယ္က ရပ္ကြက္အဆင့္ ေက်းရြာအဆင့္ ဥကၠဌ အတြင္းေရးမွဴး စတဲ့အရာထမ္းမ်ားဟာ ေစတနာ့၀န္ထမ္းမ်ား အျဖစ္ လစာ မရ။ အေကာင္ၾကီးၾကီးေတြ တိုင္းခမ္းလွည့္လည္လို႔ ေယာင္မွားျပီး ထိုရြာသို႔ ေရာက္လာလွ်င္ မိမိစရိတ္ႏွင့္ ျပဳစု ဧည္ခံရ။ ဌာနာဆိုင္ရာက အရာရွိေတြ လာရင္လည္း ကိုယ့္မွာ ရွိတာေတြ ခ်ေၾကြး။ ကိုယ္ပိုင္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း လုပ္ငန္းလဲ အခ်ိန္မရလို႔ မလုပ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ စီးပြားေလွ်ာ့ရဲလာ၏။ ထိုေၾကာင့္ မည္သူမွလည္း ဒီအလုပ္ကို မလုပ္ခ်င္၊ တဖက္ကလဲ ရပ္ရြာမွာ လူၾကီးမရွိရင္ မျဖစ္၊ ဓမၼာရုံသို႔ေခၚ လူစုျပီး ဒီမိုကေရစီက်က် ေရြးေကာက္ တင္ေျမာက္ၾကခဲ့သည္။ အမ်ားဆႏၵအရသာ တာ၀န္ကို ယူလိုက္ရေသာ္ျငားလည္း တင္ေျမာက္ခံရတဲ့သူဟာ ျဗဟၼာဦးေခါင္းၾကီးကို ကိုင္ရသလို ခံစားလိုက္ရ၏။ ထိုေခတ္မ်ားတုန္းက ရပ္ကြက္ ေက်းရြာအဆင့္မ်ားတြင္ ရပ္ရြာအက်ဳိး ေဆာင္ရြက္ေနသူမ်ားသည္ လစာအဖိုးအခအျဖစ္ သတ္သတ္မွတ္မွတ္မဟုတ္ပဲ ျဖဴစင္ေသာ ေစတနာအရင္းခံအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။
ယေန႕ေခတ္မူကား ရပ္ရြာဥကၠဌ ရာထူးကို ငမ္းငမ္းတက္ လိုခ်င္သူမ်ား ေပါလွပါ၏။ တခ်ဳိ႕က ဒီတာ၀န္ကို လာဘ္ထိုးျပီး ရယူသတဲ့....
ဟိုေခတ္မ်ားႏွင့္ ႏွဳိင္းယွဥ္လိုက္ရင္ ဒီရာထူးဟာ မက္ေလာက္စရာ မျဖစ္ေလာက္ပါ။ ခက္ရပါ၏။...
အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာမွ တဆင့္ ပုံသ႑ာန္ ကဲြျပာေသာ္ျငားလည္း ျမဳိ႔၊ တိုင္းေဒသ အသီးသီးတြင္ တာ၀န္ယူ ထမ္းေဆာင္ေနေသာ အရာထမ္းမ်ား အားလုံးဟာ တိုင္းျပည္အေပၚ ရိုးသားစြာ တာ၀န္ယူႏိုင္ခဲ့လွ်င္ ျမန္မာျပည္တြင္ ထမင္းငတ္ျပီး ေသတဲ့သူ မရွိဟု ေၾကြးေၾကာ္ႏိုင္လိမ့္မည္။
ေခတ္မွီတိုးတက္ေသာ ကြန္ျမဴနစ္စနစ္ကို ခ်ီတက္ေနေသာ တရုတ္တို႔ဟာ လဒ္ေပး လာဘ္ယူစနစ္ကို ေသဒဏ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ ႏွိပ္ကြပ္တယ္။ ဒါမွလဲ ကိုယ္က်င့္တရား ျမင့္တက္လာ၍ ကမၻာအရပ္ရပ္က လူမ်ဳိးေပါင္းစုံႏွင့္ ကူးလူးဆက္ဆံႏိုင္ျပီး တဦးႏွင့္တဦး ယုံၾကည္စြာ ေရာင္း၀ယ္ ေဖာက္ကားျခင္းျဖင့္ တိုင္းျပည္ ေခ်ာင္လည္လာသည္ဟု ယုံၾကည္မိပါသည္။
ေခတ္မွီတိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံတခုကို ေဖာင္ေဆာင္ရာ၀ယ္ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔ဟာ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူစနစ္ကိုတိုက္ဖ်က္ရန္အတြက္... ျပစ္မႈၾကဴးလြန္ခဲ့ေသာ တစုံတေယာက္အား(တပည့္သားေျမးျဖစ္ သျဖင့္ ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးလိုက္သည္၊) ပုံစံႏွင့္ ေပါ့တိေပါ့တန္ ေလွ်ာ့တိေလွ်ာ့ရဲ တရားေရးစနစ္တခုႏွင့္ ဆက္သြားေနမည္ ဆိုလွ်င္ ေနာက္မ်ဳိးဆက္မ်ားတြင္လည္း ထမင္းငတ္ျပီး ေသသူမ်ား ေပၚေပါက္လာ မလဲြဧကန္......
စာၾကြင္း ။ ။ ထိုစာကို ေရးျခင္းသည္ လက္ရွိအစိုးရအား ေထာက္ခံအားေပး၍ အၾကံေပးေရးသားေနျခင့္မဟုတ္၊ တိုင္းျပည္အေပၚထားရွိေသာ ေစတနာျဖင့္သာ ေရးသားခဲ့သည္။
လူလ
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ....
ေဟ့ ငါတို႔ ဗမာျပည္မွာ ထမင္းငတ္ျပီး ေသတဲ့ မသာ မရွိဘူး တဲ့...
အမ်ားအားျဖင့္ပီတိကိုစားနာသုံးနာျဖင့္အသက္ေမြးေနေသာ ေက်ာင္းဆရာမ်ား ေျပာတတ္တယ္။ တျခားေသာဌာနကလူၾကီးေတြလဲ ေျပာေနၾကတာလဲ ၾကားဖူးပါတယ္။
ရိုးရိုးေတြးရင္ေတာ့ ဆန္စပါးေပါၾကြယ္တဲ့ ႏိုင္ငံမွာ ထမင္းငတ္ျပီး မေသေလာက္ပါဘူးလို႔ ထင္စရာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဒီစကားရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာ အဓိပၸါယ္တခုေတာ့ ရွိတာ ေသခ်ာတယ္။
တခ်ိန္က ထိုသူမ်ား ေျပာလိုက္ရတဲ့အေၾကာင္းအရင္းက ျမဳိနယ္ေကာင္စီ ဥကၠဌ ေနရာမ်ားကို တပ္မေတာ္မွ အျငိမ္းစားယူတဲ့ ဗိုလ္မွဴးအဆင့္ေတြကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေန၀င္းရဲ႕ အစီအစဥ္တခုမွ လဒ္စားေသာ အရာထမ္းမ်ား အက်င့္သီလ နည္းပါးမႈ ကို ေထာက္ျပ ေျပာဆိုတာကို မွတ္ယူပါ။ ဒါလည္း တိုင္းျပည္ေကာင္းက်ဳိး ေဆာင္ရြက္ရန္ထက္ လက္ေ၀ခံ ဆရာ တပည့္ ေ၀စား မွ်စား သံေယာဇဥ္ျဖင့္ လက္သပ္ထိုး ခ်ေပးတဲ့ စနစ္တခု ျဖစ္၏။ တာ၀န္က်ရာ ျမဳိ႔မ်ားသို႔ ေရာက္ရွိျပီး မ်ားမၾကာမွီ ထို အရာထမ္း မ်ားသည္ တႏွစ္ျခင္း တႏွစ္ညျခင္း ( ေန႔ျခင္း>တႏွစ္ ) ၾကီးပြား ခ်မ္းသာလာၾက၏။ ဘိုးဘိုးေအာင္ မစရင္ေတာင္ ဒီေလာက္ ျမန္မယ္မထင္ း)၊ အထူးသျဖင့္ နယ္စပ္ေဒသမ်ားတြင္း ေမွာင္ခို လုပ္ငန္းျဖင့္ အသက္ေမြးၾကေသာ ျမဳိ႕မ်ားတြင္ အမ်ားဆုံး ေတြ႕ရတတ္သည္။
သူငယ္ခ်င္းတေယာက္က ငါတို႔ အေဖက အဲဒီေခတ္မွာ ဂဠာန္စီမံခ်က္မွာ လူၾကီးတေယာက္ျဖစ္တယ္ေပါ့၊ သူ႔အေဖ ေဘာ္ဒီဂါတ္ေတာင္ သူတို႔ျမဳိ႔မွာ ဆိုင္ကားအစီး ၁၀၀ ေလာက္ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ အုံနာတေယာက္ ျဖစ္ခဲ့တယ္၊ က်န္တဲ့ လက္ေအာက္ အရာထမ္းေတြဆို မေျပာနဲ႔ေတာ့တဲ့ ျမဳိ႔မ်က္ႏွာဖုံးအသြင္ေဆာင္လာၾကတယ္လို႔ ေျပာဖူးခဲ့တယ္။ ဆက္လက္ျပီး ငါ့အေဖက အျမဲေျပာတယ္.. ငါ့အတြက္နဲ႔ ငါ့သားသမီးေတြ သူမ်ား ပါးစပ္ဖ်ားမွာ မဆုံးေစခ်င္ဘူး။ မခ်မ္းသာျခင္ေန ကိုယ္က်င့္တရားေတာ့ မစြန္းခံႏိုင္ဘူးလို႔ ကြ်န္ေနာ္ သူငယ္ခ်င္းက ထပ္ေျပာျပတယ္။ ဒီေနရာက ကြ်န္ေနာ္အေတြးတခု ထပ္ရလိုက္တာက ကိုယ္က်င့္တရား ပဲ ။
ဂဠဳန္စီမံခ်က္ဆိုတာက ျပည္တြင္းျပည္ပ ထြက္ကုန္မ်ား တရားမ၀င္ ေရာင္း၀ယ္ေဖါက္ကားျခင္းမွ ကာကြယ္ တားဆီးေရး လို႔ ေယဘုယ် မွတ္ပါ။
အမ်ားအက်ဳိးအတြက္ လုပ္ေဆာင္ၾကျပီဆိုရာ၀ယ္ ထို အမ်ားအက်ဳိး ျပည္သူ႔အက်ဳိး တိုင္းျပည္အက်ဳိးလို႔ ဘန္းျပျပီး ကုိယ့္က်ဳိးျဖင့္ အသက္ေမြးျပီး အသက္ရွင္ခဲ့လွ်င္ ထိုသူသည္ သန္႔ရွင္းေသာ အစားတလုပ္အတြက္ အသက္ဆက္ႏိုင္ဖို႔ အရည္အခ်င္း မရွိသည့္ေၾကာင့္ အသက္ရွင္လွ်က္နဲ႔ ဘ၀ ေသေနတဲ့သူတေယာက္လို႔ မွတ္ယူရမည္။ ထိုသို႔ေသာ အာဏာပိုင္မ်ားသည္ ထမင္းငတ္ျပီး မေသႏိုင္ဘူး ဆိုတဲ့ စကားနဲ႔ လားလားမွ မအပ္စပ္သျဖင့္ ထမင္းငတ္ျပီး ေသတတ္ဖုိ႔ ေၾကာက္သူမ်ားဟု ထင္စရာ ျဖစ္လာ၏။
ကိုယ့္ ထမင္းတလုပ္ ဒါမဟုတ္ ထမင္းတနပ္အတြက္ သူတပါး အျငဳိအျငင္၊ မသမာတဲ့နည္းလမ္း မ်ားစြာျဖင့္ ရယူ စားသုံးတာလား၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ၾကည္ျဖဴစြာ ရယူျခင္းျဖင့္ စားသုံးတာလား အေပၚ စဥ္းစားဖို႔လိုလိမ့္မယ္။
စဥ္းစားတယ္ဆိုတာက ....
ဗမာျပည္မွာ ထမင္းငတ္ျပီး ေသႏိုင္တဲ့ မသာ အေပၚေပါ့ း)၊
(၁) တကယ့္ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ အႏွစ္နာခံ လုပ္ေဆာင္သြားတဲ့သူေတြဟာ လူသာေသသြားေဗမဲ့ နာမည္ မေသဘူးဆိုတဲ့ စကားတခြန္း ဖတ္မွတ္ၾကားသိခဲ့ရတယ္။
(၂) ဆန္႕က်င္ဘက္ကေတာ့ တိုင္းျပည္ အက်ဳိးကိုေတာ့ ေဆာင္ရြက္ပါလွ်က္နဲ႔ အႏွစ္နာမခံပဲ လစ္ရင္ လစ္သလို မိမိစားသုံးရမဲ့ ထမင္းတလုပ္အတြက္ ၀ိုက္စား ၾက၏။
ထို ႏွစ္မ်ဳိးထဲက တခုခုကို ဟဲ့ေကာင္ေလး ဘယ္အမ်ဳိးက ထမင္ငတ္ျပီး ေသတာလဲလို႔ ေမးလာလွ်င္ ဒုတိယ အမ်ဳိးစားကို ေရြးခ်ယ္မိမွာပဲ။
ယေန႔ ျမန္မာျပည္မွာ ထမင္းငတ္ျပီး ေသတဲ့ မသာ မရွိဘူးဆိုတဲ့ စကားအသုံးအႏွဳံး ၾကားဖူးသလားမသိ။ အင္း.. ဗမာျပည္ရယ္လို႔ မေခၚေ၀ၚ မသုံးစဲြခဲ့ေတာ့ ဗမာျပည္မွာ ထမင္းငတ္ျပီး ေသတဲ့ မသာမရွိဘူးဆိုတာထက္ ျမန္မာျပည္မွာ ထမင္းငတ္ျပီး ေသတဲ့ မသာ ရွိတယ္လို႔ ေျပာရမလို ျဖစ္ေန၏။ နာမည္ၾကီး ဆရာေတာ္တပါးက ျမန္မာျပည္မွာ သူခိုးနဲ႔ ခြာေသးေသး သူေတာင္းစားေတြ မ်ားလာတယ္ လို႔ တရားေဟာတာ ၾကားဖူးခဲ့တယ္။
ကြ်န္ေနာ္တို႔ ငယ္ငယ္က ရပ္ကြက္အဆင့္ ေက်းရြာအဆင့္ ဥကၠဌ အတြင္းေရးမွဴး စတဲ့အရာထမ္းမ်ားဟာ ေစတနာ့၀န္ထမ္းမ်ား အျဖစ္ လစာ မရ။ အေကာင္ၾကီးၾကီးေတြ တိုင္းခမ္းလွည့္လည္လို႔ ေယာင္မွားျပီး ထိုရြာသို႔ ေရာက္လာလွ်င္ မိမိစရိတ္ႏွင့္ ျပဳစု ဧည္ခံရ။ ဌာနာဆိုင္ရာက အရာရွိေတြ လာရင္လည္း ကိုယ့္မွာ ရွိတာေတြ ခ်ေၾကြး။ ကိုယ္ပိုင္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း လုပ္ငန္းလဲ အခ်ိန္မရလို႔ မလုပ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ စီးပြားေလွ်ာ့ရဲလာ၏။ ထိုေၾကာင့္ မည္သူမွလည္း ဒီအလုပ္ကို မလုပ္ခ်င္၊ တဖက္ကလဲ ရပ္ရြာမွာ လူၾကီးမရွိရင္ မျဖစ္၊ ဓမၼာရုံသို႔ေခၚ လူစုျပီး ဒီမိုကေရစီက်က် ေရြးေကာက္ တင္ေျမာက္ၾကခဲ့သည္။ အမ်ားဆႏၵအရသာ တာ၀န္ကို ယူလိုက္ရေသာ္ျငားလည္း တင္ေျမာက္ခံရတဲ့သူဟာ ျဗဟၼာဦးေခါင္းၾကီးကို ကိုင္ရသလို ခံစားလိုက္ရ၏။ ထိုေခတ္မ်ားတုန္းက ရပ္ကြက္ ေက်းရြာအဆင့္မ်ားတြင္ ရပ္ရြာအက်ဳိး ေဆာင္ရြက္ေနသူမ်ားသည္ လစာအဖိုးအခအျဖစ္ သတ္သတ္မွတ္မွတ္မဟုတ္ပဲ ျဖဴစင္ေသာ ေစတနာအရင္းခံအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။
ယေန႕ေခတ္မူကား ရပ္ရြာဥကၠဌ ရာထူးကို ငမ္းငမ္းတက္ လိုခ်င္သူမ်ား ေပါလွပါ၏။ တခ်ဳိ႕က ဒီတာ၀န္ကို လာဘ္ထိုးျပီး ရယူသတဲ့....
ဟိုေခတ္မ်ားႏွင့္ ႏွဳိင္းယွဥ္လိုက္ရင္ ဒီရာထူးဟာ မက္ေလာက္စရာ မျဖစ္ေလာက္ပါ။ ခက္ရပါ၏။...
အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာမွ တဆင့္ ပုံသ႑ာန္ ကဲြျပာေသာ္ျငားလည္း ျမဳိ႔၊ တိုင္းေဒသ အသီးသီးတြင္ တာ၀န္ယူ ထမ္းေဆာင္ေနေသာ အရာထမ္းမ်ား အားလုံးဟာ တိုင္းျပည္အေပၚ ရိုးသားစြာ တာ၀န္ယူႏိုင္ခဲ့လွ်င္ ျမန္မာျပည္တြင္ ထမင္းငတ္ျပီး ေသတဲ့သူ မရွိဟု ေၾကြးေၾကာ္ႏိုင္လိမ့္မည္။
ေခတ္မွီတိုးတက္ေသာ ကြန္ျမဴနစ္စနစ္ကို ခ်ီတက္ေနေသာ တရုတ္တို႔ဟာ လဒ္ေပး လာဘ္ယူစနစ္ကို ေသဒဏ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ ႏွိပ္ကြပ္တယ္။ ဒါမွလဲ ကိုယ္က်င့္တရား ျမင့္တက္လာ၍ ကမၻာအရပ္ရပ္က လူမ်ဳိးေပါင္းစုံႏွင့္ ကူးလူးဆက္ဆံႏိုင္ျပီး တဦးႏွင့္တဦး ယုံၾကည္စြာ ေရာင္း၀ယ္ ေဖာက္ကားျခင္းျဖင့္ တိုင္းျပည္ ေခ်ာင္လည္လာသည္ဟု ယုံၾကည္မိပါသည္။
ေခတ္မွီတိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံတခုကို ေဖာင္ေဆာင္ရာ၀ယ္ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔ဟာ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူစနစ္ကိုတိုက္ဖ်က္ရန္အတြက္... ျပစ္မႈၾကဴးလြန္ခဲ့ေသာ တစုံတေယာက္အား(တပည့္သားေျမးျဖစ္ သျဖင့္ ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးလိုက္သည္၊) ပုံစံႏွင့္ ေပါ့တိေပါ့တန္ ေလွ်ာ့တိေလွ်ာ့ရဲ တရားေရးစနစ္တခုႏွင့္ ဆက္သြားေနမည္ ဆိုလွ်င္ ေနာက္မ်ဳိးဆက္မ်ားတြင္လည္း ထမင္းငတ္ျပီး ေသသူမ်ား ေပၚေပါက္လာ မလဲြဧကန္......
စာၾကြင္း ။ ။ ထိုစာကို ေရးျခင္းသည္ လက္ရွိအစိုးရအား ေထာက္ခံအားေပး၍ အၾကံေပးေရးသားေနျခင့္မဟုတ္၊ တိုင္းျပည္အေပၚထားရွိေသာ ေစတနာျဖင့္သာ ေရးသားခဲ့သည္။
လူလ
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ....
0 comments:
Post a Comment