“၂၀၁၀ ကမၻာ့ လူအခြင့္အေရး၏ တိုက္ပြဲႏွစ္” ျမန္မာ့ေသြးအနီေရာင္ မညစ္ေစနဲ ့။ စစ္က်ြန္ဘ၀လႊတ္ေျမာက္ၾကဖို ့ ေတာ္လွန္ွေရးသို ့့ အသင့္ျပင္

Sunday, July 17, 2011

ကမၻာေပၚရွိ ကေလး ၂၈ သန္း မူလတန္းပညာေရးႏွင္႔ အလွမ္းေ၀းေနဆဲ

Friday, 15 July 2011 20:11 ေမာကၡ ႏိုင္ငံတကာသတင္း
စစ္ပြဲမ်ား ပဋိပကၡမ်ားေၾကာင္႔ ကမၻာေပၚရွိ ကေလး ၂၈ သန္းေက်ာ္မွာ ေက်ာင္းသင္ပညာေရးႏွင္႔ အလွမ္းေ၀းေနဆဲ ျဖစ္ၿပီး၊ ၄င္းကေလးမ်ားမွာ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ အလြဲျပဳက်င္႔မွႈ၊ အၾကမ္းဖက္မွႈ တို႔ရဲ႕ ပစ္မွတ္

ျဖစ္ေနေၾကာင္း မၾကာခင္ ရက္ပိုင္းက ထုတ္ျပန္သည့္ UNESCO အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

UNESCO ရဲ႕ Education for All Global Monitoring Report ေဖာ္ျပခ်က္တြင္ မူလတန္း ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလး ၂၈ သန္းမွာ ပဋိပကၡမ်ားရွိရာ ဆင္းရဲေသာႏိုင္ငံမ်ားမွ အမ်ားဆံုး ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။

UNESCO ဒါရိုက္တာ Irina Bikova က “လက္နက္ကိုင္ ပဋိပကၡေတြက ကမၻာ႔လူသား ဖြံ႔ၿဖိဳးမွႈကို အဓိက အတားအဆီး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ကေလးေတြရဲ႕ ပညာေရးကို အမ်ားႀကီး ထိခိုက္ေနပါတယ္။ ကေလးေတြ၊ ေက်ာင္းေတြ၊ စာသင္ခန္းေတြ၊ ဆရာဆရာမေတြဟာ ပဋိပကၡေတြရဲ႕ ေရွ႕တန္းမ်က္ႏွာစာမွာ ေရာက္ေနပါတယ္” ဟု ထပ္ေလာင္းေျပာခဲ႔သည္။

ဆင္းရဲမြဲေတမွႈႏွင္႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးမွႈနိမ္႔က်မွႈတို႔ေၾကာင္႔ ပညာေရး ခ်ဳိတဲ႔မွႈကို ျဖစ္ေစၿပီး၊ ထိုသံုးခုမွာ အျပန္အလွန္ အဆိုးသံသရာ လည္ေနေၾကာင္း၊ ၄င္းတို႔အေပၚထပ္ဆင္႔လာတဲ႔ ပဋိပကၡတို႔ေၾကာင္႔ လူငယ္ သန္းေပါင္းမ်ားစြာမွာ အလုပ္အကိုင္ ရွာေဖြရ ခက္ေနေၾကာင္း အစီရင္ခံစာက ေဖာ္ျပထားသည္။

၁၉၉၉ မွ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္အထိ ႏိုင္ငံ ၃၅ ႏိုင္ငံမွာ လက္နက္ကိုင္ ပဋိပကၡမ်ား ျဖစ္ေနၿပီး၊ ၄င္းတို႔အနက္ ၁၅ ႏိုင္ငံက ဆဘ္အာဖရိကေဒသတြင္ ျဖစ္သည္။

၂၀၀၉ ခုႏွစ္ အာဖဂန္နစၥတန္ရွိ ေက်ာင္းမ်ားမွာ ၆၁၃ ႀကိမ္ တိုက္ခိုက္ခံခဲ႔ရၿပီး၊ ပါကစၥတန္ရွိ မိန္းကေလး ေက်ာင္းမ်ားမွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ပစ္ခတ္ခံခဲ႔ရသည္။

ကြန္ဂို၊ ခ်ဒ္၊ ဗဟိုအာဖရိက သမၼတႏိုင္ငံ၊ ဆူဒန္ႏွင္႔ ျမန္မာ အပါအ၀င္ ႏို္င္ငံ ၂၄ ႏိုင္ငံမွာ ကေလးမ်ားကို စစ္သားအျဖစ္ အသံုးျပဳေနဆဲျဖစ္သည္။

ထုိတုိင္းျပည္မ်ားတြင္ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ အဓမၼျပဳက်င္႔မွႈမ်ားကို စစ္ပြဲအတြက္ လက္နက္တစ္ခုအျဖစ္ အသံုးျပဳေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္းႏွင္႔ တိုင္းျပည္ဘတ္ဂ်က္ကို ကေလးမ်ား ပညာေရးထက္ စစ္လက္နက္မ်ား အတြက္ မိုက္မဲစြာ အသံုးျပဳေနေၾကာင္း UNESCO အစီရင္ခံစာမွာ ကုလသမဂၢ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွႈး ဘန္ကီမြန္းက အတည္ျပဳ ေျပာဆိုထားသည္။

ေမာကၡ ႏိုင္ငံတကာသတင္း





Rest of your post

0 comments:

 
----------------------------------------- */ /* EOT ----------------------------------------- */