“၂၀၁၀ ကမၻာ့ လူအခြင့္အေရး၏ တိုက္ပြဲႏွစ္” ျမန္မာ့ေသြးအနီေရာင္ မညစ္ေစနဲ ့။ စစ္က်ြန္ဘ၀လႊတ္ေျမာက္ၾကဖို ့ ေတာ္လွန္ွေရးသို ့့ အသင့္ျပင္

Sunday, July 11, 2010

၁၀ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ကုန္စည္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ေျပာင္းလဲျမင့္တက္မႈ အေမရိကန္ေဒၚလာ တန္ဖိုးႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက သိသိသာသာ ျမင့္တက္ေန

စား၀တ္ေနေရးဆုိင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားျဖင့္ ေန႔စဥ္လူေနမႈဘ၀တြင္ စားေသာက္ကုန္မ်ား၊ လူသံုးကုန္ပစၥည္းမ်ား စသည့္ကုန္စည္မ်ား၏ ေစ်းျမင့္တက္မႈႏွင့္အတူ လူေန အေဆာက္အအံုမ်ား၊ အိမ္၊ ျခံ၊ ေျမ၊ ကား၊ ေရႊေစ်းႏႈန္းမ်ားလည္း ျမင့္ တက္လ်က္ရွိရာ ယင္းကဲ့သုိ႔ျမင့္တက္မႈသည္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ေစ်းျမင့္တက္မႈႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက သိသိသာသာ ကြာဟေနေၾကာင္း သိရွိရသည္။


လူသံုးကုန္ပစၥည္းႏွင့္ ကုန္စည္ ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္မႈမွာ ႐ုတ္တရက္ မသိသာေသာ္လည္း ပံုမွန္ျမင့္တက္လာမႈေၾကာင့္ လြန္ခဲ့ေသာ ၁၀ ႏွစ္တာကာလႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက သိသိသာသာ ကြာဟသြားေၾကာင္း အလားတူ အိမ္ျခံေျမေစ်းႏႈန္းမ်ားႏွင့္ အျခားကားေစ်း၊ ေရႊေစ်းမ်ားလည္း သိသိသာသာ ျမင့္တက္ခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။


ယင္းကဲ့သုိ႔ ျမင့္မားလာမႈကုိ အေမရိကန္ေဒၚလာ ေစ်းေျပာင္းလဲမႈႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက အေမရိကန္ေဒၚလာေစ်းမွာ ၁၀ ႏွစ္တာကာလအတြင္း အနည္းငယ္သာ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။ ျပည္တြင္း စီးပြားေရး အေျခအေန တုိင္းတာရာတြင္ အဓိကႏႈိင္းယွဥ္မႈျပဳသည့္ အေမရိကန္ေဒၚလာႏွင့္ က်ပ္ေစ်းႏႈန္းသည္ ဆယ္စုႏွစ္ကာလအတြင္း ကြာဟခ်က္မ်ားစြာ မရွိေသာ္လည္း လူတန္းစားအသီးသီး၏ စား၀တ္ေနေရး အပါအ၀င္ လူေနမႈကုန္က်စရိတ္ မ်ား ပုိမုိျမင့္မားလာေၾကာင္း ပညာ ရွင္မ်ားအသုိင္းအ၀ုိင္းကသံုးသပ္မႈမ်ား ရွိေနပါသည္။


'လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္က အေမရိကန္ေဒၚလာရဲ႕ တန္ဖိုးဟာ ျမန္မာေငြနဲ႔ထည့္တြက္ရင္ က်ပ္ ၇၅၀ ၀န္းက်င္ေလာက္ရွိတယ္။ အခု ၂၀၁၀ မွာက်ပ္ ၉၈၀ ပဲရွိေတာ့ဘာမွ သိပ္ၿပီးအေျပာင္းအလဲ မရွိဘူးေတာင္ ေျပာလို႔ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီ ၁၀ ႏွစ္တာ ကာလအတြင္းမွာ အိမ္ျခံေျမ၊ ကား၊ ေရႊေစ်းေတြက ေတာ္ေတာ္ေလး ေျပာင္းလဲၿပီး ျမင့္တက္သြားတယ္။ ဥပမာ ေရႊေစ်းဆိုရင္ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္မွာ တစ္က်ပ္သားကုိ က်ပ္ ၅၀၀၀၀ ပဲရွိ တယ္။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ က်ပ္၂၀၀၀၀၀ အထိ ျမင့္တက္သြားတယ္။ ၂၀၀၆ ႏွစ္စပုိင္းေလာက္မွာပဲ ေရႊေစ်းက က်ပ္ ၃၅၀၀၀၀၊ က်ပ္ ၄၀၀၀၀၀ ၀န္းက်င္ ေရာက္သြားတယ္။ အဲဒီ ေလးသိန္းကေန တျဖည္းျဖည္းျမင့္ တက္လာတာ က်ပ္ ၅၀၀၀၀၀ ၀န္းက်င္မွာ နည္းနည္းၾကာၾကာ ရပ္တည္ႏုိင္ခဲ့ၿပီး ဒီႏွစ္လည္းက်ေရာ အခု အေခါက္ေရႊ က်ပ္ ၆၅၀၀၀၀ ေစ်းနဲ႔ ၁၅ ပဲရည္က က်ပ္ ၆၀၀၀၀၀ ေစ်း ရွိတဲ့အတြက္ ေရႊေစ်းရဲ႕ေျပာင္းလဲမႈက သိပ္ျမန္ပါတယ္။ ဒီလိုပဲ တိုက္တာ၊ ျခံေျမ၊ အိုးအိမ္ေစ်းႏႈန္းေတြ ျမင့္လာတယ္။ ကားေစ်းႏႈန္းေတြလည္း အရမ္းျမင့္တက္ လာခဲ့ပါတယ္'ဟု လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။


အလားတူ ေန႔စဥ္လူေနမႈဘ၀ တြင္ မရွိမျဖစ္သံုးစြဲရေသာ လူသံုးကုန္ပစၥည္းႏွင့္ စားေသာက္ကုန္ပစၥည္းမ်ား၏ ေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာလည္း အခ်ိန္ ႏွင့္တစ္ေျပးညီ ေျပာင္းလဲလာၿပီး ၀င္ေငြရရွိမႈမွာ ကုန္ေစ်းႏႈန္းေျပာင္းလဲမႈ ကုိ အမီလိုက္ရန္ အခက္အခဲရွိလာေသာေၾကာင့္ လူလတ္တန္းစားဆိုသူမ်ားပင္ မူလအေနအထားတြင္ ရပ္တည္ရန္ အခက္အခဲရွိလာေၾကာင္း သိရသည္။


'အေျခခံလူတန္းစားေတြ အေနနဲ႔ကေတာ့ ကုိယ္ပုိင္အိမ္တို႔၊ ျခံတို႔ ကားတို႔ဆိုတာက သူတို႔နဲ႔ အလွမ္းေ၀းပါတယ္။ သူတို႔နဲ႔နီးစပ္တာက ေရႊက နီးစပ္တယ္။ တခ်ဳိ႕က ပုိက္ဆံေလး အပုိအလွ်ံရွိရင္ ေရႊတိုေရႊစေလး ေတြ၀ယ္စုၾကတယ္။ ေငြကုိျပန္ေဖာ္ရတာလည္း အဆင္ေျပတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပုိင္းေရႊတိုေရႊစေလးေတြ သိပ္မ၀ယ္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ တစ္ေန႔ ကုန္က်စရိတ္က ဖဲ့ယူသြားသလို ေရႊေစ်းႀကီးျမင့္ လာတာကလည္း အေၾကာင္းတစ္ခု ျဖစ္ေနတယ္' ဟုရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ခံတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။


အလားတူ အိမ္ျခံေျမေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္မႈ၊ ကားေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္မႈေၾကာင့္ ၀င္ေငြအကန္႔အသတ္ျဖင့္သာ ရွိေနေသာ လူတန္းစားမ်ား အတြက္ အလွမ္းေ၀းလာေၾကာင္းႏွင့္ အေျခခံလုိအပ္ခ်က္ ျဖစ္သည့္ စား၀တ္ေနေရးကုိ ျဖည့္ဆည္းရမႈေၾကာင့္ ေငြစုေဆာင္းႏုိင္စြမ္း ေလ်ာ့က်ခဲ့ရေၾကာင္း သိရွိရသည္။


' ကြၽန္ေတာ္ ျပည္ရိပ္မြန္မွာ ရွိတဲ့၂၃ေပ_၃၅ေပ တိုက္ခန္းတစ္ခန္း ကုိ ၀ယ္ခ်င္လို႔ ေစ်းေမးၾကည့္ေတာ့ အဲဒီတုန္းက (၁၉၉၇၊ ေမ) ေျမညီ ထပ္ကုိက်ပ္ ၆၅ သိန္း။ အဲဒါ ၀ယ္မယ္ဆိုၿပီး ေငြစုတာ ကြၽန္ေတာ္ ေငြ ျပည့္ေတာ့ အဲဒီအခန္းက က်ပ္သိန္း ၁၀၀ေလာက္ျဖစ္ေနၿပီ။ အခု(၂၀၁၀) မွာက်ပ္သိန္း ၂၀၀ ၀န္းက်င္ေလာက္ရွိေတာ့ မ၀ယ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ကုန္ေစ်းႏႈန္းေတြက ေျပာင္းလဲတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၀င္ေငြက ကုန္ေစ်းႏႈန္း ေျပာင္းတဲ့ေနာက္ကုိ မလုိက္ႏုိင္ဘူး' ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ၀န္ထမ္းတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။


'၀င္ေငြနဲ႔ ထြက္ေငြမမွ်ရင္ corruption လာမွာပါပဲ။ မလာရင္လည္း လူလတ္တန္းစား ေပ်ာက္သြားလိမ့္မယ္။ ေတာ္ေတာ္တန္တန္နဲ႔ ျမန္မာေတြကေတာ့ သိပ္ၿပီးေခါင္းစားမခံ ၾကဘူး။ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြ ကုိယ္တိုင္က adjustable သိပ္ေကာင္းတယ္။ ဘယ္လိုအေျခအေနမွာ ဘာလုပ္ရမယ္ ဆိုတာက understood ပဲ။ အဲဒီ အတြက္ ခ်က္ခ်င္း မသိသာၾကဘူး။ ဒါေပမယ့္ အခ်ိန္ၾကာလာရင္ေတာ့ အမွန္တရားက ေပၚလာမွာပဲ'ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံ အၿငိမ္းစား အရာရွိတစ္ဦး က ေျပာျပခဲ့သည္။


ယင္းကဲ့သုိ႔ အေျခခံစားေသာက္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား၊ လူသံုးကုန္ပစၥည္းမ်ား စသျဖင့္ မရွိမျဖစ္သံုးပစၥည္း(utility) မွအစ ဇိမ္ခံပစၥည္း(luxury) အဆံုး ေစ်းႏႈန္းျမင့္တက္မႈမွာ သိသာေသာ္လည္း ကမၻာသံုးေငြေၾကးျဖစ္သည့္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ေစ်းႏႈန္းမွာေျပာင္းလဲမႈ အနည္းငယ္သာ ရွိေၾကာင္း သိရွိရသည္။
သြင္းကုန္ေတြမွာေတာ့ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြ၊ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးရာ ကိစၥရပ္ေတြရွိတယ္။ အဆင့္ဆင့္ ျဖတ္သန္းရင္း စားသံုးသူလက္ထဲ ေရာက္တဲ့ အခါ ေစ်းျမင့္သြားတာမ်ဳိးလည္း ရွိႏုိင္တယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ အတၲအက်ဳိး တစ္ခုတည္း စီးပြားေရး လုပ္ကုိင္ေနသူေတြလည္း ရွိေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီဘက္ႏွစ္ေတြမွာ စားသံုးသူ ေစ်းႏႈန္းအညႊန္းကိန္းေတြ က်ဆင္းလာတယ္။ ၀င္ေငြထြက္ေငြမွ်တမႈ အားနည္းေနတယ္ . . .


'တခ်ဳိ႕ဆိုရင္ အေမရိကန္ေဒၚလာကုိ ေငြမာအျဖစ္ စုေဆာင္းၾကတဲ့ လူေတြရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ အသိတစ္ေယာက္ဆို လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္ ေလာက္ကမွ သူ႔အိမ္ကုိ ေရာင္းၿပီး ေဒၚလာေတြ ၀ယ္စုတယ္။ ေဒၚလာ ေစ်းကဘာမွ မေျပာင္းလဲေပမယ့္ သူ႕အိမ္က သံုးဆ၊ ေလးဆ ေစ်းျမင့္ သြားၿပီ။ တကယ္ေတာ့ ေဒၚလာဆုိတာက အေမရိကန္ႏုိင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရးအေပၚ အမွီျပဳတာ၊ ေရႊေစ်းဆိုတာက တစ္ကမၻာလံုးနဲ႔ ဆိုင္တယ္။ အစဥ္အလာ အားျဖင့္ေတာ့ အဂၤလန္ ဗဟုိဘဏ္တို႔က ေရႊကုိ ေစ်းနိမ့္တဲ့ အခ်ိန္၀ယ္ထားတယ္။ ကမၻာ့ေရႊေစ်း ျမင့္ခ်ိန္မွာ ျပန္ေရာင္းထုတ္ၾကတယ္။ အခုေနာက္ပုိင္း အေမရိကန္စီးပြားေရး အက်ဘက္လွည့္လာတဲ့ လကၡဏာမ်ဳိးေတြရွိလာၿပီး အာရွမွာ တ႐ုတ္နဲ႔ အိႏၵိယက အင္အားႀကီးလာေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ဗဟိုဘဏ္ေတြက ေရႊေတြ လိုက္၀ယ္တယ္။ ကမၻာ့ေရႊေစ်းျမင့္ တက္လာေတာ့ ျမန္မာေရႊေစ်းပါ လိုက္တက္လာေတာ့ အခုခ်ိန္မွာ ေရႊကုိ ၀ယ္တယ္ဆိုတာ လူနည္းစုပဲ ရွိ တယ္။ ေစ်းကစားခ်င္တဲ့သူ၊ ေငြပုိ ေငြလွ်ံရွိတဲ့ တကယ့္လူနည္းစုပဲ ၀ယ္ႏုိင္တယ္' ဟု စီးပြားေရးပညာရွင္ တစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။


'ကုန္စည္ေစ်းေတြ ျမင့္တက္တဲ့ေနရာမွာ တခ်ဳိ႕ကုန္စည္ေတြရဲ႕ ျမင့္တက္မႈက အက်ဳိးေၾကာင္း ဆီေလ်ာ္တယ္။ က်ဳိးေၾကာင္းမဆီေလ်ာ္ဘဲ ျမင့္ေနတဲ့အရာမ်ဳိးရွိတယ္။ ဥပမာ ေရႊေစ်းတက္တယ္။ ကမၻာ့ေရႊေစ်း တက္လို႔ လိုက္တက္တယ္။ လက္ခံပါတယ္။ ေရနံေစ်းတက္တယ္။ ကမၻာ့ေရနံေစ်းတက္ရင္ လိုက္တက္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပည္တြင္းမွာပဲ ထုတ္ၿပီး စားသံုးသူလက္ထဲကုိ ေစ်း သက္သက္သာသာနဲ႔ ေပးလိုက္လို႔ ရတဲ့ လူ႔အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းေတြ ရွိတယ္။ တကယ္လည္း အသံုးက်ၿပီး မရွိရင္လည္း ခရီးမေရာက္ဘူး။ အဲဒီ ပစၥည္းမ်ဳိးေတြ ေစ်းက်ဖို႔လိုတယ္။ အဲဒီလိုပစၥည္းေတြ ေစ်းမက်ေတာ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ အိတ္ထဲက ပုိက္ဆံေတြ ခုန္ပ်ံထြက္ၿပီး တစ္ေနရာမွာသြားစုရင္၊ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြာဟမႈ မ်ားသြာရင္ တုိင္းျပည္အတြက္ အႏၲရာယ္ရွိပါတယ္' ဟု စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။


ထုိသုိ႔ စား၀တ္ေနေရး အပါအ၀င္ လူေနမႈကုန္က်စရိတ္မ်ား ပုိမုိမ်ားျပားလာျခင္းတြင္ အေျခခံစား၀တ္ေနေရး ကိစၥရပ္မ်ားျဖစ္သည့္ စားေသာက္ကုန္မ်ား၊ လူသံုးကုန္မ်ား၊ ေနအိမ္တုိက္ခန္းမ်ား အဓိကပါ၀င္ေနၿပီး ယခုေခတ္ အေျခခံလူ႔အသံုးအေဆာင္မ်ား အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားသည့္ ဖုန္းအပါအ၀င္ ဆက္သြယ္ေရးပစၥည္းမ်ား၊ ကား၊ ဆုိင္ကယ္ကဲ့သုိ႔ အသံုးအေဆာင္အခ်ဳိ႕ တုိ႔လည္း ပါ၀င္လ်က္ရွိေၾကာင္းႏွင့္ အခ်ဳိ႕အသံုးအေဆာင္မ်ားသည္ လုပ္ ငန္းလည္ပတ္ရာတြင္ မရွိမျဖစ္လုိအပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ားျဖစ္သည့္အတြက္ ေစ်းႏႈန္းႀကီးျမင့္ပါက ထည့္သြင္းရေသာ အရင္းအႏွီးမ်ားျပားၿပီး ထုိအရင္းအႏွီးကုိ စားသံုးသူမ်ားကမွ်ေ၀ က်ခံရျခင္းေၾကာင့္ ကုန္က်စရိတ္ ျမင့္မားေစေၾကာင္း စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ပညာရွင္မ်ားက ထင္ျမင္ခ်က္ ေပးခဲ့ပါသည္။


'ျပည္တြင္းမွာ ထုတ္လုိ႔ရတာ ထုတ္ေပမယ့္ ထုတ္လုပ္မႈ ကုန္က်စရိတ္ျမင့္တယ္။ သြင္းကုန္ေတြမွာေတာ့ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြ၊ သယ္ယူပုိ႔ ေဆာင္ေရးရာ ကိစၥရပ္ေတြရွိတယ္။ အဆင့္ဆင့္ ျဖတ္သန္းရင္း စားသံုးသူ လက္ထဲေရာက္တဲ့အခါ ေစ်းျမင့္သြားတာမ်ဳိးလည္း ရွိႏုိင္တယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ အတၱအက်ဳိးတစ္ခုတည္း စီးပြားေရးလုပ္ကုိင္ေနသူေတြလည္း ရွိေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီဘက္ႏွစ္ေတြမွာ စားသံုးသူ ေစ်းႏႈန္းအညႊန္းကိန္းေတြ က် ဆင္းလာတယ္။ ၀င္ေငြထြက္ေငြမွ်တမႈ အားနည္းေနတယ္။ ဒီအတုိင္းဆုိ လူလတ္တန္းစား အလႊာသိသိသာသာ ေလ်ာ့နည္းသြားႏုိင္တယ္။ ဒီအလႊာ က ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံရဲ႕မွ်ေျခကုိ ထိန္းေပးတာေၾကာင့္ အားေကာင္းလာေအာင္ ဖန္တီးသင့္တယ္'ဟု စီးပြားေရးတကၠသုိလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္(ၿငိမ္း)ဦးေမာ္သန္း ကသံုးသပ္ခဲ့ပါသည္။


စီးပြားေရးပါေမာကၡ (ၿငိမ္း) ေဒၚရီရီျမင့္ကလည္း 'လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္ ေဒၚလာေစ်းနဲ႔ အခုေဒၚလာေစ်း ကက်ပ္ ၂၀၀ ေက်ာ္႐ုံေလာက္ ကြာေပမယ့္ အေျခခံစား၀တ္ေနေရး ကုန္က်စရိတ္ေတြ၊ ေရႊ၊ အိမ္ျခံေျမ၊ ကား စတာေတြရဲ႕ေစ်းက သိသိသာသာ ျမင့္ေနတယ္။ ၀င္ေငြနဲ႔ထြက္ေငြ မမွ်တဲ့အခါ လူေနမႈအဆင့္အတန္း က်ဆင္းလာတယ္။ တခ်ဳိ႕ကုန္ပစၥည္းေတြက ေဒၚလာနဲ႔ တုိက္႐ုိက္မသက္ဆုိင္ေပမယ့္ ထုတ္လုပ္မႈ ကုန္က်စရိတ္က ျမင့္ေနေတာ့ ေစ်းျမႇင့္ထားရတယ္။ အခု အေျပာင္းအလဲ လုပ္ေနတာေတြ႕ရေတာ့ ဘယ္ကုိဦးတည္ေနတယ္ဆုိတာ ေစာင့္ၾကည့္ရမယ္။ စက္မႈလက္မႈ မဖြံ႕ၿဖိဳး ေသးဘူး၊ ေစ်းကြက္မပီျပင္ေသးဘူး၊ တစ္ဖက္က ၀င္ေငြ ထြက္ေငြမွ်ေအာင္ ဖန္တီးႏုိင္ဖုိ႔လုိသလုိ လူလတ္တန္းစား အလႊာအားေကာင္းေအာင္ လုပ္ဖုိ႔လည္း လုိတယ္' ဟု ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။


လက္ရွိ အေျခအေနသည္ မိုးတြင္းရာသီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပံုမွန္အားျဖင့္ အေရာင္းအ၀ယ္ေအးေသာ ရာသီျဖစ္ေၾကာင္း သို႔ေသာ္ အေျခခံ စားေသာက္ကုန္ ပစၥည္းမ်ားေစ်းႏႈန္း အတက္ဘက္သို႔ ဦးတည္ေနေၾကာင္း သိရွိရသည္။ အလားတူ အသား၊ ငါး၊ ေစ်းႏႈန္းမ်ား တက္ေနၿပီး စားသံုးဆီမ်ားလည္း ျမင့္တက္ေနေၾကာင္း ႏွင့္ ယခုႏွစ္ေျမပဲ အထြက္နည္းေသာေၾကာင့္ ပဲဆီေစ်းေကာင္းေနၿပီး ပဲဆီ ေစ်းႏႈန္းပါ တက္ရိပ္ရွိလာေၾကာင္း သိရွိရသည္။ Rest of your post

0 comments:

 
----------------------------------------- */ /* EOT ----------------------------------------- */