“၂၀၁၀ ကမၻာ့ လူအခြင့္အေရး၏ တိုက္ပြဲႏွစ္” ျမန္မာ့ေသြးအနီေရာင္ မညစ္ေစနဲ ့။ စစ္က်ြန္ဘ၀လႊတ္ေျမာက္ၾကဖို ့ ေတာ္လွန္ွေရးသို ့့ အသင့္ျပင္

Saturday, October 16, 2010

ရင္ခုန္ေသးလား .. မင္းကို ကိုယ္ ရင္မခုန္ေတာ့ဘူး ။

ရင္ခုန္ေသးလား .. မင္းကို ကိုယ္ရင္မခုန္ေတာ့ဘူး ။

မင္းကို ကိုယ္ရင္မခုန္ေတာ့ဘူး ။ ဘာျဖစ္သြားလို႕ပါလဲ ။ ေအာ္…တစိမ္းျဖစ္သြားလို႕ပါ ။ ဘယ္လို တစိမ္းျဖစ္သြားလို႕ပါလည္း ။ ဆက္ဆံစရာမလိုေတာ့သလို ၊[ ဆက္ဆံခ်င္တဲ့ ေလာဘေလးက မင္းနဲ႕
ပတ္သက္ျပီး ကိုယ့္ဆီမွာ ထပ္မျဖစ္ေတာ့လို႕ပါ ။ ခ်စ္ေနဖို႕ မင္းဆိုတဲ့အာရံုမွာ ကိုယ္မျငိေတာ့လို႕ပါ ။

ဆက္ဆံခ်င္တဲ့ ေဒါသ ေလးလည္း မရွိေတာ့လို႕ပါ ။ မင္းကို မုန္းေနဖို႕မင္းဆိုတဲ့ အာရံုက မျငိေတာ့လို႕ပါ ။]
လိုခ်င္လို႕ ရင္ခုန္တာေကာ ၊ မလိုခ်င္လို႕ ရင္ခုန္တာေကာ ၊ မင္း နဲ႕ဆက္စပ္လို႕ ဘာမွ မျဖစ္ေတာ့ဘူး ။
အထက္က စကားစုေတြက ၊ ေခတ္နဲ႕ အညီ အမ်ားနားလည္မဲ့ ၊ အသံုးအနွံဳး နဲ႕အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ထားတာပါ ။
ဗုဓၵရဲ႕ ေဒသနာနဲ႕ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အခုေျပာခ်င္တာက ( ဥပါဒါန္ ) အေၾကာင္းပါပဲ ။
ဥပါဒါန္ ဆိုတာ အမ်ားနားလည္တာ ( စြဲလမ္းမွဳ ၊ အစြဲ ) ရယ္လို႕ပါပဲ ။
ဥပါဒါန္ ကို နဲနဲ ထပ္ဖြင့္ရရင္ေတာ့ ၊
စြဲစရာ နဲ႕ စြဲေနတဲ့သတၱိ ၊ ဒီလို ႏွစ္ပိုင္းရွိေနတာ ေတြ႕ရမွာပါ ။
စြဲစရာအစုအေပါင္းကိုေတာ့ ( ဥပါဒါနကၡႏၶာ ) ရယ္လို႕ေျပာလို႕ရျပီး ။ စြဲေနတဲ့သေဘာ သတၱိေလးကိုေတာ့ ( ဥပါဒါန္ ) လို႕ ဆိုပါတယ္ ။
မိမိတို႕အတြက္ စြဲစရာကေတာ့ လိုခ်င္လို႕စြဲတဲ့ စြဲစရာနဲ႕ ၊မလိုခ်င္ပါဘူးလို႕ စြဲေနတဲ့ စြဲစရာ ႏွစ္ခု ရွိတယ္ ။
ႏွစ္ခုလံုးက စြဲစရာ အာရံု အစုအေပါင္း ( ခႏၶာ ) ေတြပါပဲ ။
ခ်စ္ေနရတဲ့ကိစၥကလည္း စြဲေနသလို ၊
မုန္းေနရတဲ့ ကိစၥကလည္းစြဲေနေစတာပါပဲ ။ ႏွစ္ခုစလံုးက မသက္သာပါဘူး ။
ႏွလံုးတုန္ ရင္ခုန္ေနရတာပဲ မဟုတ္ပါလား ။
စြဲစရာကို စြဲေနတဲ့သတၱိ ျဖစ္ေစခဲ့တာကေတာ့ ၊ သိတတ္မွတ္တတ္တဲ့ အရြယ္က စခဲ့တယ္လို႕ပဲ ေျပာရမွာပါ ။
မိမိေမြးဖြါးၾကီးျပင္းခဲ့တဲ့ ဘ၀ တေလွ်ာက္ က်င္လည္ခဲ့ရတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ထိေတြ႕ဆက္ဆံခဲ့ဖူးတဲ့ ၊ အာရံု
၀တၳဳေတြကို အေျခခံျပီး ( ၾကိဳက္စြဲ ၊ မၾကိဳက္စြဲ ) ေတြ ။ အဲဒီ စြဲေနတဲ့ သေဘာသတၱိေတြ ျဖစ္ထြန္းလာေစခဲ့
တာပါပဲ ။ မသိဘူး ၊ မမွတ္ဘူး တဲ့ အာရံု ၀တၳဳေတြကို စြဲျခင္းသတၱိ (ဥပါဒါန္) မျဖစ္ေစနိုင္ပါဘူး ။
အနည္းဆံုး တၾကိမ္ေလာက္ေတာ့ ( သိခဲ့ ၊ မွတ္ခဲ့ ) ပါမွသာ ၊ အစြဲ ( ဥပါဒါန္) သတၱိ ေပၚလာတာပါ ။
အနည္းငယ္ ထပ္ျပီးရွင္းရရင္ ။ သိပၸံဘာသာတြဲနဲ႕ အဂၤ်င္နီယာပညာကို ထိေတြ႕သင္ၾကား မွတ္သားခဲ့တဲ့
သူဟာ သူထိေတြ႕ သိ၊မွတ္ ခဲ့တဲ့ ၊ အဂၤ်င္နီယာ ဘာသာရပ္ေတြကို စြဲစရာ အျဖစ္စြဲေနတဲ့ သတၱိ ျဖစ္လာ
ေစသလို ၊ ၀ိဇၨာဘာသာတြဲနဲ႕ ပထ၀ီပညာကို ထိေတြ႕သင္ၾကား မွတ္သားခဲ့သူကေတာ့ ၊ ပထ၀ီပညာ ဘာသာ ကို စြဲစရာအျဖစ္နဲ႕စြဲေနတဲ့ သတၱိကို ျဖစ္ေစပါတယ္ ။ ေျပာလိုရင္းက လူတေယာက္နဲ႕ တေယာက္ဟာ ၊ စြဲစရာ ခႏၶာ ( ဥပါဒါနကၡႏၶာ ) မတူၾကသလို ။ စြဲေနတဲ့သတၱိ အစြဲ ( ဥပါဒါန္ ) ဟာလည္း ၊ မတူညီၾကတဲ့
သေဘာကို သိေစဖို႕ပါ ။ လူ႕ဘ၀ခရီးကို ေလာကီလူသားေတြဟာ အဲဒီ မတူညီတဲ့ (ဥပါဒါန္)ေတြနဲ႕ ၊
ကိုယ္စီ ေလွ်ာက္လွမ္းေနၾကတာပါ ။ ေကာင္းတယ္မွန္တယ္ဆိုတဲ့ အစြဲေတြရွိသလို ၊ မေကာင္းတဲ့မွားတယ္
ဆိုတဲ့ အစြဲေတြလည္း ေရာျပြန္း ပါ၀င္ေနတာပါပဲ ။ ေလာကီလူသားဟာ ဒီဥပါဒါန္နဲ႕ပဲ ၊ လူလုပ္ေနၾကရတာ ။
လူ႕ဘ၀ခရီး ရွင္သန္ျခင္းကို ျပဳေနၾကရတာပါ ။ ဆရာ၀န္ပညာကိုသင္ျပီးစြဲေနတဲ့အစြဲနဲ႕ လူသားက ၊
ဆရာ၀န္ ဆိုတဲ့ ဘ၀ခရီးကိုေလွ်ာက္ေနသလို ၊ အဂၤ်င္နီယာပညာသင္ခဲ့သူကလည္း သူစြဲေနတဲ့အသိနဲ႕၊
အဂ်ၤနီယာ ဆိုျပီး ဘ၀ခရီးေလွ်ာက္ရတာပါပဲ ။ ဆရာ၀န္ျဖစ္ျပီး တိုက္ေဆာက္တဲ့ အလုပ္ကို လုပ္စားတဲ့
သူဆိုေပမဲ့ ၊ သူ႕ကိုယ္သူ ဆရာ၀န္ပါဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္နဲ႕ အစြဲနဲ႕ ဘ၀ခရီး ေလွ်ာက္ရတာပါပဲ ။
လူတေယာက္ရဲ႕ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ဟာ အဲဒီစြဲျပီးေနတဲ့ အစြဲေတြ (သင္ခဲ့၊သိခဲ့၊မွတ္ခဲ့)
တာေတြရဲ႕ အရည္အေသြး (အစြဲ ဥပါဒါန္) အမ်ိဳးမ်ိဳးကို လိုက္လို႕ ၊ကြဲျပားျခားနား ေစတာပါ ။
အဲဒီကြဲျပားမွဳကပဲ ( ေက်ာင္းဆရာ ၊ ဆရာ၀န္ ၊ အဂၤ်င္နီယာ ၊ ဘူမိေဗဒပညာရွင္ ၊ ……) စသည္ ၊ စသည္ျဖင့္ ၊
အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပားေစခဲ့တာပါပဲ ။ ဘာကိုဆိုလိုသလဲဆိုေတာ့ ၊ လူတေယာက္ကို ဥပါဒါန္ တစ္မ်ိဳးစီ လို႕ ဆိုလို
တာပါ ။ အၾကိဳက္ေတြ မတူသလို ၊ မၾကိဳက္ေတြကလည္း ကြဲပါတယ္ ။
ဒီေနရာမွာ စြဲခဲ့ဖူးတဲ့ ၊ ၾကိဳက္စြဲ ၊ မၾကိဳက္စြဲေတြဟာလည္း ၊ဘုရားေဟာတဲ့ေဒသနာအတိုင္း ၊ ျမဲေတာ့ မျမဲပါဘူး
လို႕ ထပ္ေျပာခ်င္တယ္ ။ ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ဆက္ဆံထိေတြ႕ျပီး စြဲေနတဲ့ အစြဲ တစ္ခ်ိဳ႕ဟာ ၊ ဆက္ဆံထိေတြ႕ခြင့္
မရေတာ့တာ ၾကာလာရင္ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ အသိဉာဏ္ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ခဲ့ရင္ေသာ္လည္းေကာင္း ၊
အစြဲေတြ ၊ အားနည္း ပ်က္ျပယ္သြားတာမ်ိဳးလည္း ရွိပါတယ္ ။ စြဲဖူးတဲ့ စြဲစရာဟာ အဲဒီလို အေျခအေန ေတြေၾကာင့္ ၊ မိမိအတြက္ စြဲစရာ ( ဥပါဒါနကၡႏၶာ )ရယ္လို႕ ၊ အားမရွိေတာ့ပဲ ၊ တျဖည္းျဖည္း
အားနည္းပ်က္ျပယ္သြားတာမ်ိဳးေပါ့ ။ ဒါေပမဲ့လည္း ဒီဟာကိုအစြဲေလွ်ာ့ျပီး ၊ဟိုဟာကို အသစ္ထပ္လို႕စြဲတာ
မ်ိဳးေတြလည္းရွိပါတယ္ ။ အသစ္ထိေတြ႕သိမွတ္ ဆက္ဆံလိုက္ရတဲ့ စြဲစရာေတြကို ၊ေျပာင္းျပီးေတာ့ ၊ စြဲတဲ့
သေဘာပါ ။ ဒါေၾကာင့္ ေျပာခ်င္တာက ၊ ဥပါဒါန္သည္လည္း ထာ၀စဥ္ထာ၀ရမဟုတ္ပဲ ၊အေျခအေနအရပ္ရပ္
ကိုအေၾကာင္းျပဳလို႕ ၊ ေျပာင္းလြဲတတ္တယ္လို႕ ပါ ။
ပိုျပီးရွင္းလင္းေအာင္ ဥပမာ ထုတ္ေဆာင္ျပရမယ္ဆိုရင္ ။ျမန္မာျပည္မွာေမြးျပီး အသက္ငါးႏွစ္ေလာက္က်မွ ၊
မိဘႏွစ္ပါးဆံုးပါးသြားလို႕ ၊ အဂၤလန္က အဂၤလိပ္လူမ်ိဳး ေမြးစားမိဘ ေတြနဲ႕ ၊အဂၤလန္နိုင္ငံက အဂၤလိပ္စကား
ကိုပဲေျပာျပီးေနတဲ့ ၊ သူေတြၾကားမွာ ၾကီးျပင္းလာတဲ့ ၊ အသက္ (၂၀) အရြယ္လူငယ္တေယာက္လိုေပါ့ ။
ငယ္စဥ္က သိခဲ့၊ တတ္ခဲ့၊ မွတ္ခဲ့ တဲ့ ျမန္မာစကားကို ၊ ေနာက္ထပ္ ( ၁၅)ႏွစ္လံုးလံုး ၊ မေျပာျဖစ္ေတာ့ပဲ ၊
အဂၤလိပ္လိုေျပာေနတဲ့ ၊ မိဘေတြနဲ႕ ၊ အဂၤလိပ္ေတြ ၾကားမွာပဲေနျဖစ္သြားတဲ့အခါမွာ ၊ မူလကေလးဘ၀ က ၊
စြဲခဲ့တဲ့ ျမန္မာစကားဟာ ၊ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာထပ္ျပီးထိေတြ႕ခြင့္မရေတာ့လို႕ ၊ အစြဲေတြ ေလ်ာ့ျပီး တျဖည္းျဖည္း
ေပ်ာက္သြားျပီး ၊ ျမန္မာစကားကို မေျပာတတ္ေအာင္ ျဖစ္သြားေပမဲ့ ၊(၁၅)ႏွစ္ေလာက္ ဆက္တိုက္ ထပ္ျပီး
အသစ္ ၊ထိေတြ႕ေနခဲ့ရတဲ့ ၊ အဂၤလိပ္စကားကိုေတာ့ စြဲစရာ အျဖစ္စြဲျပီး ။သူ႕ကိုယ္သူ အဂၤလိပ္စကားေျပာတဲ့
အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးတေယာက္လို ၊ ယံုၾကည္ျပီး ဘ၀ခရီးကို ဆက္ေလ်ာက္တာမ်ိဳးေပါ့ ။
အသိဉာဏ္ေျပာင္းလို႕ အစြဲေလ်ာ့တာကေတာ့ ။ ဥပမာေပးရရင္ ၊ ဟင္းကို ေလးေလး(ငန္ငန္) ၾကိဳက္လို႕ ၊ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ (ေလးေလး)ပဲစားခဲ့သူတေယာက္ဟာ ။ ေသြးတိုးေရာဂါ ျဖစ္လို႕၊ အငန္ေၾကာင့္ေသြးေတြတိုး
လာတဲ့အေၾကာင္း ၊ ေသျခာရွင္းလင္းေအာင္ သိသြားျပီးတဲ့ေနာက္ ။အငန္ေရွာင္ျပီး ( အေပါ့ )စားရာကေန ၊
ဟင္းေပါ့ေပ့ါကို လက္ခံစားနိုင္တဲ့ အစြဲ(ဥပါဒါန္)ကို ေျပာင္းသြားေစသလိုပါ
။ အဲဒီအေျခအေနမွာ ၊ သူဟာဟင္းကို ငန္ရင္ မႏွစ္သက္ေတာ့တဲ့ ၊ အေျခအေနအထိ ေျပာင္းသြားေစနိုင္တယ္ ။
ဒါက အသိဉာဏ္ကို အေျခခံတဲ့ ၊ ဥပါဒါန္ ေျပာင္းလဲမွဳပါပဲ ။
ဥပါဒါန္ဆိုတိုင္း အဆိုးေတြခ်ည္း မဟုတ္တာကိုေတာ့ နားလည္မယ္ထင္ပါတယ္ ။
အရက္ေသာက္ ၊ ဖဲရိုက္ ၊ လူသတ္ ၊ ဓါးျပတိုက္ ၊ ေနတဲ့ ဓါးျပတေယာက္ရဲ႕ဥပါဒါန္ဟာ ( အဆိုး )လို႕
ဆိုနိုင္ေပမဲ့ ၊ သတၱ၀ါေတြ အသက္ကို ကယ္ေနတဲ့ သမားေတာ္တေယာက္ရဲ႕ ဥပါဒါန္ကိုေတာ့ ၊
ေလာကနိယမအရ ( အေကာင္း )လို႕ ဆိုရမွာပါ ။ သံသရာထည္းမွာ က်င္လည္ေနတဲ့ ဘ၀ေတြအတြက္ေတာ့
အဲဒီဥပါဒါန္ဟာ ( ေကာင္းမွဳ ၊ ကုသိုလ္ )ကိုျဖစ္ေစတဲ့ ၊ အေကာင္းဥပါဒါန္လို႕ေျပာရင္ မမွားနိုင္ပါဘူး ။
အဆိုးဥပါဒါန္ေတြ နဲ႕ အေကာင္းဥပါဒါန္ေတြ ဟာလည္း ရဟႏၲာ မျဖစ္မခ်င္း ၊လူအားလံုးဆီမွာ ၊ ပညာဉာဏ္
ရင့္က်က္မွဳ အဆင့္နဲ႕ အညီ ၊ ထုထည္ေတြ ကြဲျပားျခားနားျပီး ၊ မတူကြဲျပားစြာနဲ႕ ကိန္းေအာင္းလို႕ ေနမွာပါ ။
ပုထုဇဥ္ ကစလို႕ အနာဂါမ္ အထိ မ်ားရာကေနျပီး ၊ နည္းသြားပါလိမၼယ္ ၊ ရဟႏၲာအျဖစ္ေရာက္ရွိခဲ့ျပီ ဆိုလွ်င္
ေတာ့ ၊ စြဲစရာ (ဥပါဒါနကၡႏၶာ) ကလည္းမရွိေတာ့သလို ၊ စြဲေနတဲ့သတၱိ အစြဲ(ဥပါဒါန္) သည္လည္း ၊ လံုး၀
ကုန္ဆံုးသည္၏ အျဖစ္ကို ၊ ေရာက္ရွိမွာပါ ။ဒါဆိုရင္ ( စြဲစရာ နဲ႕ အစြဲ ) ေတြဟာ ၊ သာမာန္ပုထုဇဥ္ေတြနဲ႕ ၊ အနာဂါမ္အဆင့္အထိ ၊ မ်ားရာမွ နည္း ၊မတူကြဲျပား ၊ ရွိေနမယ္ဆိုတာ ထပ္ျပီး ထင္ရွားလာပါျပီ ။
ဥပါဒါန္ေတြရွိေနသမွ် ၊ ကုသိုလ္ ၊ အကုသိုလ္ ေတြဟာရွိေနမယ္ ။ ကုသိုလ္ ၊အကုသိုလ္ေတြ ရွိေနသမွ် ၊
ဘ၀သစ္ေတြ ျဖစ္တည္ေနရဦးမယ္လို႕ ဆိုခ်င္ပါတယ္ ။
အဆိုးဥပါဒါန္ေတြမ်ားေနသူ ေတြက ေတာ့ ( အဆိုးျမင္ ) တဲ့အျမင္ေတြမ်ားေနမွာပဲ။ အသိဉာဏ္ေၾကာင့္ ၊
အဆိုးဥပါဒါန္ေတြနည္းပါးလာျပီး ၊ အေကာင္းဥပါဒါန္ေတြမ်ားလာသူေတြမွာေတာ့ (အေကာင္းျမင္ )တဲ့ ၊
အျမင္ေတြမ်ားလာမွာပါ ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ အျမင္ ႏွစ္မ်ိဳးနဲ႕ရွင္သန္ေနသူေတြမွာ အေၾကာင္းတရားေတြျဖစ္တဲ့၊
ကုသိုလ္နဲ႕ အကုသိုလ္ အမွဳေတြ ျပဳျဖစ္ေနလို႕ ၊ သူ႕အတြက္ အက်ိဳး၀ိပါက္ဆိုတဲ့ ၊ ဘ၀ သစ္ေတြရွိေနၾက
ရတာပါပဲ ။ ဥပါဒါန္ ကုန္ခမ္းသြားသူေတြမွာေတာ ( အမွန္ျမင္ ) တဲ့ ၊အျမင္ကို ၊ ဉာဏ္က ဆိုက္ေရာက္ျပီမို႕
အရာရာကို သဘာ၀အစစ္အမွန္ အတိုင္း သစၥာထိုက္စြာ အမွန္ေတြပဲ ျမင္ပါေတာ့တယ္ ။
အျမင္မွန္တဲ့ ( အမွန္ျမင္ျခင္း ) ကေတာ့ ၊ ကုသိုလ္ ၊ အကုသိုလ္ ၊ျဖစ္ေၾကာင္းအမွဳဆိုတာ ၊ စိုးေစ့မွ် မျဖစ္
နိုင္ေတာ့တဲ့ ( ၾကိယာ ) အျဖစ္ကို ၊ ေရာက္ေစပါျပီ ။ အေၾကာင္းမဲ့ခဲ့ျပီဆိုေတာ့ ၊ အက်ိဳးကလည္း ၊ ဆက္လို႕
မရေတာ့တဲ့ အျဖစ္ပါ ။ ဒီအျဖစ္က ဘ၀သစ္ကို မျဖစ္ေပၚေစေတာ့တဲ့ ေနာက္ဆံုးဘ၀အျဖစ္ကို ေရာက္ေစနိုင္
ခဲ့ပါျပီ ။ဥပါဒါန္ ရွိလို႕၊ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ရွိတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ ဘ၀သစ္ေတြရွိတယ္ ။
အေၾကာင္းရွာေတာ့ ၊ ဘ၀ျဖစ္ရျခင္းရဲ႕ အရင္းအျမစ္ဟာ ၊ ဥပါဒါန္ပါပဲ ။အဆိုးဥပါဒါန္ေတြမ်ားတဲ့ ( အဆိုးျမင္ ) ဘ၀ကစျပီး ၊အေကာင္းဥပါဒါန္ေတြမ်ားတဲ့ ( အေကာင္းျမင္ ) ဘ၀ကိုေရာက္ရေလေအာင္ဦးစြာပထမ ၊
အသိဉာဏ္ရင့္က်က္ လာေအာင္ က်င့္ၾကံ အားထုတ္ရမွာပါ ။အေကာင္းဥပါဒါန္ေတြမ်ားတဲ့ ( အေကာင္းျမင္ ) အျဖစ္မွသည္ ၊အမွန္ေတြကိုျမင္တဲ့ ( အမွန္ျမင္ ) ဘ၀ကို ၊ေနာက္တဆင့္တက္လို႕ ၊ က်င့္ၾကံ့ အားထုတ္ရမွာပါ ။ အျမင္ေတြမွန္တဲ့ (အမွန္ျမင္ ) ဘ၀ကိုေရာက္ျပီဆိုရင္ျဖင့္ ၊ ဒုကၡေတြခ်ဳပ္ျငိမ္းျပီလို႕ ေျပာနိုင္ပါျပီ ။
ဒါေတြဟာ ဒုကၡခ်ဳပ္ျငိမ္းရာ လမ္းစဥ္ကို ျမင္ေအာင္ ျပျခင္းပါ ။
ခင္ဗ်ားတို႕ ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ရွင္သန္ေနတဲ့ ဘ၀ေတြမွာ ၊ ရွင္သန္ျခင္းကိုဆင္းရဲေစတဲ့ ၊ အဆိုးဥပါဒါန္ေတြဟာ ၊
သီးျခား ေက်ာင္းေတြမွာ သင္စရာမလိုပဲ ၊ ငယ္စဥ္ကစလို႕ ၊ ပတ္၀န္းက်င္အမ်ိဳးမ်ိဳးကေနျပီး ၊ အမ်ိဳးစံုေအာင္ ၊
သိခဲ့ ၊ မွတ္ခဲ့ ၊ တတ္ခဲ့ ၊ ( စြဲစရာေတြရယ္လို႕ အမ်ိဳးမ်ိဳးစြဲေနခဲ့ၾကျပီးပါျပီ ) ။ ဥပါဒါန္အေကာင္းေတြကိုေတာ့ ၊
ရွင္သန္ျခင္းကိုသက္သာေစဖို႕ရာအတြက္ ၊ ဆရာအသီးသီး ၊ ေက်ာင္းအသီးသီး ၊ ထံမွပင္ပင္ပန္းပန္းလည္း ၊
သင္ယူခဲ့ၾကရပါတယ္ ။ အေကာင္း ဥပါဒါန္ေတြကိုအေၾကာင္းျပဳလို႕ဘ၀ရွင္သန္ျခင္းကို ခဏတာ ၊ သက္သာေစ
နိုင္ခဲ့ေပမဲ့ ။ အို ၊ နာ ၊ ေသ ၊ ဒုကၡၾကီးကေတာ့ ဘယ္သူမွ မလြတ္နိုင္ၾကပါဘူး ။
ဒါဆို ဘာဆက္လုပ္မလဲ ။ စြဲစရာ ရယ္ စြဲတဲ့သတၱိရယ္ကို ၊ တျဖည္းျဖည္းနည္းပါးေအာင္ က်င့္ရေတာ့မွာပဲ ။
ကိုယ့္အတြက္ ( စြဲစရာ ) အာရံုရယ္လို႕ ျဖစ္ေနေသးတာ ( စြဲတဲ့သတၱိ )ကအဲဒီအာရံုေပၚမွာ ၊ ရွိေနေသးလို႕ေပါ့ ။
အဲဒီအာရံုေပၚမွာ စြဲတဲ့သတၱိသာ ကုန္သြားရင္ ။ အဲဒီအာရံုဟာ ကိုယ့္အတြက္ (စြဲစရာ ) ဥပါဒါနကၡႏၶာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး ။ ေခတ္စကားနဲ႕ေျပာရရင္ ( တစိမ္း )ျဖစ္သြားျပီ ။ စြဲစရာ လည္းမဟုတ္ေတာ့သလို ၊
စြဲတဲ့သတၱိလည္း မရွိေတာ့ရင္ ၊ အဲဒီ အာရံုဟာ ကိုယ့္ကို ရင္မခုန္ေစေတာ့ဘူး။ ခ်စ္ ၊ မုန္း ၊ ေပ်ာက္သြားျပီ ။
ဒါဆို ဒီအာရံုနဲ႕ ေတြ႕လာ ၊ တိုက္လာတိုင္း ၊ ( ကုသိုလ္ ၊ အကုသိုလ္ ) မျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့ ။
လူတိုင္းမွာ ၊ တစိမ္းျဖစ္ေနတဲ့ အာရံုေတြ မ်ားစြာရွိသလို ၊ တစိမ္းမျဖစ္တဲ့(ရင္ခုန္ရတဲ့)အာရံုေတြလည္း၊
မ်ားစြာရိွပါတယ္ ။ တစိမ္းျဖစ္ေနျပီးသားအတြက္က ၊ မလိုေပမဲ့ ၊ရင္ခုန္ရေသးတဲ့ အာရံုေတြမ်ားေနတာကို
ေတာ့ ၊ ပါးလာေအာင္ ( က်င့္ )ေပးရေတာ့မယ္ ။ ေလ့က်င့္ေပးရမယ္ ။
လြယ္ကူတဲ့ စကားနဲ႕ ေျပာရရင္ ၊ တိုက္လာတဲ့ အာရံုေၾကာင့္ ( ရင္ခုန္ ) သြားသလား ။ အဲဒါကို သိေအာင္ သတိ ထားေပးပါ ။ ရင္ခုန္တိုင္းလည္း သိေပးပါ ။ ခ်စ္မုန္းတစ္ခုခု ေၾကာင့္ ရင္ခုန္သြား ၊လွဳပ္သြားတာကို ။ ေသျခာသိေအာင္က်င့္ေပးပါ ။ ရင္ခုန္သြားရင္ ၊ အဲဒီအာရံုဟာ ကိုယ့္အတြက္ စြဲစရာ ျဖစ္
ေနေသးတဲ့ ( ဥပါဒါနကၡႏၶာ )ပါပဲ ။ ဥပါဒါနကၡႏၶာ ကို ရွဳ မိလိုက္တာ ၊ေသျခာသိလိုက္တာဟာ ။ သာမာန္သိမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး ။ ထိုနည္းတူစြာပဲ မိမိမွာကိန္းေနတဲ့ ( စြဲေနတဲ့သတၱိ) ဥပါဒါန္ ကိုျမင္လိုက္တာ
ဟာလည္း ။ သတၱိကိုျမင္တာ ၊ သဘာ၀ ဓါတ္ကိုျမင္တာ ။ အဲဒီအျမင္ ႏွစ္ခုမွာ ၊ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ (ငါ) မပါဘူး ။
ဒီအျမင္ဟာ အျမင္မွန္တဲ့ ( အမွန္ျမင္ ) ပါပဲ ။ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ မပါတဲ့ ၊စြဲစရာ အာရံု နဲ႕ စြဲတဲ့ ဓါတ္သတၱိ ၊ ေတြကို ၊ ေသျခာသိလိုက္တဲ့ ၊ျမင္လိုက္တဲ့ ၊ အျမင္ဟာ ( အမွန္ျမင္)ပါပဲ ။
အဲဒီအာရံုကို ၾကံဳလိုက္ရတိုင္း ၊ ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ( အမွန္ျမင္ ) လာျပီဆိုရင္ ။ ဒီအာရံုဟာ သင့္အတြက္ ၊
တခ်ိန္မွာ ၊ ရင္မခုန္ရေတာ့တဲ့ ၊ ( တစိမ္း ) ျဖစ္လာပါလိမၼယ္ ။
တစိမ္းျဖစ္လာတဲ့ ၊ အာရံုေတြမ်ားလာတာကိုပဲ ၊ ရင့္က်က္လာတယ္လို႕ ဆိုတာပါ ။မျမင္တာမဟုတ္ဘူး ။
မသိလိုက္တာမဟုတ္ဘူး ။ ျမင္လိုက္ ၊ သိလိုက္တယ္ ၊။ ဒါေပမဲ့ ( အမွန္ ျမင္ )နဲ႕ ျမင္လိုက္သိလိုက္တယ္ ။
လွဳပ္မသြားဘူး ။ ရင္ခုန္မသြားဘူး ။ စြဲစရာလည္း မဟုတ္ေတာ့သလို ၊ စြဲလည္းမစြဲေတာ့ဘူး ။
ဘ၀ ခရီးမွာ ရင္ခုန္ရတာေတြမ်ားေနတာ ၊ ဆင္ရဲး တာပါပဲ ။ လွဳပ္ေနရတဲ့ အတြက္ပင္ပန္းတယ္ ။
ရင္ခုန္ရတာေတြ နည္းလာေလေလ ၊ ခ်မ္းသာေလေလပဲ ။ မပင္ပန္းေတာ့ဘူး ။ခ်မ္းသာစစ္ဆီကို ၊ ေရာက္ခ်င္တဲ့ သူတိုင္း ၊ ရင္ခုန္ေနရေသးတဲ့ အာရံုေတြကို၊ အမွန္ျမင္ျပီးေတာ့ ၊ တစိမ္းျဖစ္သည္အထိ ၊ အားထုတ္ပါ ။
ကိုယ္မင္းကို ရင္မခုန္ေတာ့ဘူးလို႕ ၊ ဆိုတဲ့ သေဘာတရား ၊ အာရံုေတြေပၚမွာ ၊မ်ားမ်ား ထားနိုင္လာျပီ ဆိုရင္
ခ်မ္းသာစစ္ေတြ ၊ မ်ားမ်ားလာျပီလို႕ ေျပာနိုင္ပါျပီ ။ ရင္ခုန္စရာအာရံု ၊တစ္ခုမွ မရွိေတာ့တဲ့ေန႕ကိုသာ
ေရာက္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ။ အလံုးစံု အမွန္ျမင္ျပီမို႕ ၊ လူပင္နာေသာ္လည္း ၊စိတ္မနာေတာ့တဲ့ ၊ ဘ၀ အစစ္ကို
ေရာက္ျပီ ။ ဆင္းရဲ ျငိမ္းျပီလို႕ ေျပာရေတာ့မယ္ ။ ဘ၀သစ္ မျဖစ္ေတာ့တဲ့ ၊ေနာက္ဆံုး ဘ၀လို႕လည္း ၊
ေျပာနိုင္ပါျပီ ။
ဒီေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္အားလံုး ၊ အာရံုတိုင္းကို (ကိုယ္မင္းကိုရင္မခုန္ေတာ့ဘူး ) လို႕ ၊
ေျပာနိုင္တဲ့ ၊ အဆင့္ေရာက္သည္အထိ ၊ က်င့္ၾကံနိုင္ၾကပါေစ ။
က်င့္ၾကံၾကပါစို႕လို႕ တိုက္တြန္းရင္း ၊ လူတိုင္း ဆင္းရဲျငိမ္းျပီးခ်မ္းသာစစ္ကို ရနိုင္ ေရာက္နိုင္ပါေစ ။

ေမတၱာျဖင့္ ( အ.ဘ.ယ )

0 comments:

 
----------------------------------------- */ /* EOT ----------------------------------------- */