ေနာင္ခ်ဳိ - ေက်ာက္မဲၾကား နာမည္ေက်ာ္ဂုတ္ထိပ္တံတားေပၚ ရထားျဖတ္သန္းစဥ္
ဗုဒၶဟူးေန႕၊ 19 ႏုိ၀င္ဘာလ 2008 သွ်မ္းသံေတာ္ဆင့္
သွ်မ္းျပည္ေတာင္ပုိင္း သံလြင္ျမစ္အေနာက္ဘက္ျခမ္းမွ သွ်မ္းျပည္အေ႐ွ႔ပုိင္းက်ဳိင္းတုံအထိ မီးရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရးအတြက္ ရပခတုိင္းမုဴးႏွင့္ ႀတိဂံစစ္ေဒသတုိင္းမုဴးတုိ႔ စစ္ေဆးၾကည့္႐ႈခဲ့ၾကစဥ္ ေဒသခံတုိ႔အဓမ ၼ လုပ္အားေပးခုိင္းေစျခင္းခံရေတာ့မည့္အေရး ေတြးပူေနၾကသည္ဟု က်ဳိင္းတုံသတင္းရပ္ကြက္ကဆုိပါသည္။
ယခုေဖာက္လုပ္မည့္ ရထားလမ္းသစ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ က်ဳိင္းတုံေဒသခံ ကုန္သည္တစ္ဦးက “အေသခ်ာဆုံးတစ္ခုက ေက်းလက္ ေဒသခံေတြမွာ အရင္ကလုိ အဓမၽလုပ္အားေပး ခုိင္းမွာဘဲ။ သံလြင္အေ႐ွ႔ျခမ္း တာ့ေကာ့ဆိပ္ - မုိင္းျပင္းၼမ႔ -တုံတာ အုပ္စုၾကား မွာ လမ္းၾကမ္းတယ္။ ေတာင္ကမ္းပါးယံ လဋဳိေျမာင္ေတြ မတ္ေစာက္ျမင့္မားတယ္။ ဆုိေတာ့ ေဒသခံေတြအတြက္ အေတာ့ကုိ
ဒုကၡေရာက္ရမယ္” ဟု ေျပာျပသည္။
အသက္ ၄၀ ေက်ာ္ အဆုိပါကုန္သည္က “ က်ေနာ္တို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက ဗမာစကားေျပာရင္ ‘သံလြင္ျမစ္ အေ႐ွ႔ျခမ္းကဗမာ စကား သိပ္နားမလည္ဘူး’ လုိ႔ က်ေနာ္တို႔ ေလွာင္ေျပာင္ခံရတယ္။ မ၀တ ေခတ္ေနာက္ပုိင္းက်ေတာ့ ဗမာစကားမေျပာတတ္တဲ့ က်ဳိင္းတုံ ၼမ႔ခံ မ႐ွိသေလာက္ျဖစ္ေနၿပီ။ အခု က်ဳိင္းတုံအထိ ရထားလမ္းထပ္ေဖာက္မယ္ဆုိေတာ့ ရထားလမ္းအနီးအနားက ႐ြာသားေတြ အဓမၽလုပ္အားေပးခုိင္းေစတာေတြ႐ွိမယ္။ အညာကလူေတြ ရထားနဲ႔ကပ္ပါလာၾကမယ္။ သူခုိး၊ ဓါးျပ၊ သူေတာင္းစားေတြ ေပါလာ မယ္။ ေနာက္ပုိင္း က်ဳိင္းတုံဟာလည္း ဗမာစကားအဓိကထားေျပာရမယ့္ ေတာင္ႀကီးလုိျဖစ္လာမွာ မလႊဲဘူး ” ဟု ဆက္ေျပာသည္။
စီးပြါးေရးလုပ္ငန္း႐ွင္မ်ား ကုန္သည္မ်ားအတြက္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရးအဆင္ေျပမည္ဟု (တပ္တြင္းမွ) တခ်ဳိ႔က ေျပာ ေသာ္လည္း ကေလာ-နမ့္ဇန္ ရထားလမ္းကုိၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ အသစ္ေဖာက္မည့္ ရထားလမ္းမွာ အားထားႏုိင္ဖြယ္ရာမ႐ွိေၾကာင္း၊ေကာင္းက်ဳိး ထက္ သွ်မ္းျပည္လူထု ဆုိးက်ဳိးóကံရမည္ျဖစ္သျဖင့္ အဆုိပါရထားလမ္းသစ္ကုိ မလုိလားၾကေၾကာင္း အဆုိပါကုန္သည္က ရင္ဖြင့္ သည္။
သွ်မ္းျပည္ေတာင္ပုိင္း နမ့္ဇန္ၼမ႔အေ႐ွ႔ဘက္ျဖတ္သန္းစီးဆင္းေသာ နမ့္တိန္းေခ်ာင္းႏွင့္ ကြန္ဟိန္းၼမ႔အနီးျဖတ္သန္း စီးဆင္းေသာ နမ့္ပန္ ေခ်ာင္းကူးမည့္ မီးရထားလမ္းတံတားေဆာက္သင့္ေသာေနရာၾကည့္႐ႈရန္ ေအာက္တုိဘာ ၂၆ ရက္က သြားေသာ ရပခ တုိင္းမုဴး ဗုိလ္မုဴးခ်ဳပ္ရာျပည့္ တာ့ေကာ့ သံလြင္ျမစ္ကူးတံတား၌ ႀတိဂံစစ္တုိင္းမုဴး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ၼဖးႏွင့္ေတြ႔ဆုံခဲ့ၿပီး ႏွစ္ဦးစလုံး က်ဳိင္းတုံသုိ႔ ခရီးဆက္ခဲ့ၾကသည္ဟု က်ဳိင္းတုံေဒသခံတစ္ဦးကေျပာျပ၏။
“ ရပခတုိင္းမ–းနဲ႔အတူ မီးရထား၀န္ႀကီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္မင္းေအာင္၊ ဒု၀န္ႀကီး ဦးေဖသန္းနဲ႔ လမ္းအင္ဂ်င္နီယာ တခ်ဳိ႔ပါတယ္။ သံလြင္ ျမစ္ကူး ရထားလမ္း တံတားေဆာက္တဲ့ေနရာၾကည့္ဖုိ႔ တာ့ေကာ့မွာ ႀတိဂံတုိင္းမ–းနဲ႔ ေအာက္တုိဘာ ၂၇ ရက္မွာ ေတြ႔တယ္တဲ့။ ရထားလမ္းသစ္ကုိ နမ့္ဇန္ကေန က်ဳိင္းတုံအထိ ေဖာက္မွာ” ဟုဆုိ၏။
သွ်မ္းျပည္ႏုိင္ငံေရးေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာသူတစ္ဦးကလည္း“ တ႐ုပ္က မီးရထားစက္ေခါင္း ၉ ခု ပုိ႔လာတယ္။ အခု မႏၱေလးတုိင္း သာစည္မွာ႐ွိတယ္လုိ႔ၾကားတယ္။ နမ့္ဇန္ကေန သံလြင္ျမစ္ တာ့ေကာ့ဆိပ္အထိ ေဖာက္မယ္။ က်ဳိင္းတုံဘက္ကလည္း ၼမ႔အေနာက္ ဘက္ က်ဳိင္းတုံတကၠသုိလ္နားမွာ ဘူတာေဆာက္မယ္။ တာ့ေကာ့ဆိပ္အထိ ေဖာက္ၿပီး တာ့ေကာ့မွာဆုံမွာေပါ့ ” ဟု ဆုိ၏။
သွ်မ္းျပည္ေတာင္ပုိင္း႐ိွ ရထားလမ္းမွာ ရန္ကုန္-မႏၱေလး ရထားလမ္းမွ သာစည္၌ခြဲ၍ ကေလာ-ဟဲဟုိး-ေ႐ႊေညာင္-ေညာင္ေ႐ႊ- ဘန္းယဥ္-လြယ္ပြတ္- ေမာက္မယ္ (ေျမာက္ဘက္ မုိင္ ၂၀ ေက်ာ္တြင္ျဖတ္သန္း၍)- မုိးနဲ-နမ့္ဇန္ အထိေဖာက္လုပ္ဖြင့္လွစ္ၿပီး ေသာ္လည္း ကေလာမွ နမ့္ဇန္အထိ တုိက္႐ုိက္ေျပးဆြဲျခင္းမ႐ွိေသးဟု ၾကားသိရ၏။ နမ့္ဇန္မွ မုိးနဲ အထိသာ (တစ္လ တစ္ႀကိမ္- ႏွစ္ႀကိမ္ ခန္႔) အသြားအလာ႐ိွသည္ဟု မုိးနဲၼမ႔ခံတစ္ဦးကလည္း ေျပာျပဖူးသည္။
သွ်မ္းျပည္ေျမာက္ပုိင္းရထားလမ္းမွာ မႏၱေလး-လား႐ႈိးရထားလမ္းျဖစ္ၿပီး အဂၤလိပ္ေခတ္ကတည္းက ေဖာက္ထားေသာ လမ္းျဖစ္၏။ ေနာင္ခ်ဳိ-ေက်ာက္မဲၾကား တစ္ေတာင္ႏွင့္တစ္ေတာင္ၾကား ႐ႈိနက္ႀကီးျဖတ္ကူးေသာ ဂုတ္ထိပ္ တံတားမွာ နာမည္ ေက်ာ္လ်က္႐ွိၿပီး တံတားသက္တမ္းကုန္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း အာဏာပုိင္တုိ႔ တခါတရံသာ အနဲအက်ဥ္းျပင္ဆင္၏။ ယေန႔တုိင္ ရထား ေန႔စဥ္ေျပး ဆြဲလ်က္႐ွိသည္။
Thursday, November 20, 2008
နမ့္ဇန္-က်ဳိင္းတုံရထားလမ္းသစ္ေဖာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္း- ေဒသခံတုိ႔ အဓမၼလုပ္အားေပးခုိင္းခံရမည့္အေရး ေတြးပူေန
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment