“၂၀၁၀ ကမၻာ့ လူအခြင့္အေရး၏ တိုက္ပြဲႏွစ္” ျမန္မာ့ေသြးအနီေရာင္ မညစ္ေစနဲ ့။ စစ္က်ြန္ဘ၀လႊတ္ေျမာက္ၾကဖို ့ ေတာ္လွန္ွေရးသို ့့ အသင့္ျပင္

Tuesday, July 22, 2008

ငါ့ေလွငါထိုး..ပဲခူးေရာက္ေရာက္


ေအာ္..အခ်ိန္မွန္ တဲ့ ရထား ေတာ့မရွိ။ တစ္ကားဖင္ တစ္ကားနမ္းတဲ့ ဘတ္စ္ကား တဲ့.ကားကလည္း..စစ္မျဖစ္ခင္က ဘတ္စ္ကားေတြ..
လွဳပ္စိလွဳပ္စိ..ဆင္းလမ္းေလွ်ာက္ပါရင္လည္း..မင္းကိုနိုင္တို ့လ္ုိ လမ္းေလ်ွာက္မွဳနဲ့ဆြဲေစ ့ဦးမယ္..
ဆူးၾကားထဲက ဗူးသီးကမွ..ဆူးမထိေအာင္ ေရွာင္နိူုင္ဦးမယ္။
က်ဳပ္တို ့ဗမာျပည္ကေတာ့..တေက်ာင္းတဂါတာ တစ္ရြာတပုဒ္ဆန္း။ စည္းကမ္းေတြကလည္းမ်ားပါ..တခုမွလည္း အသံုးက မက်။

စည္းကမ္းသစ္ေၾကာင့္ ရန္ကုန္လူထု ကေမာက္ကမျဖစ္
ေအးခ်မ္းေျမ့ ဇူလိုင္ ၂၁၊ ၂၀၀၈

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ လမ္းမႀကီးမ်ားတြင္ သြားလာၾကေသာ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္မ်ား သီး ျခားစီခြဲ၍ ေမာင္းႏွင္ရၿပီး ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားမွာ တစီးကိုတစီး ေက်ာ္တက္ခြင့္ မရွိဘဲ တန္းစီစနစ္ျဖင့္ ေမာင္းႏွင္ရန္ သတ္မွတ္ ထားေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံမ်ားထံမွ ၾကားသိရသည္။

“ရန္ကုန္တိုင္းမႉး ေျပာင္းတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ ဒီအစီအစဥ္ စတာပါ။ ခုလိုလုပ္တာ တပတ္ေလာက္ပဲ ရွိေသးတယ္။ စည္းကမ္းတက် ျဖစ္ေအာင္လို႔ေတာ့ ေျပာတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ ေန႔တိုင္း ႐ံုးေနာက္က်တယ္” ဟု အင္း စိန္ၿမိဳ႕ နယ္မွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းသို႔ ေန႔စဥ္႐ံုးတက္ ႐ံုးဆင္း ျပဳလုပ္ ေနသည့္ ကုမၸဏီဝန္ထမ္း တဦးက ေျပာသည္။

ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားမွာ မွတ္တိုင္တြင္ရပ္၍ အခ်ိန္ၾကာ ျမင့္စြာ လူတင္ခြင့္မရွိေတာ့ဘဲ လူအတင္အခ် ျပဳ လုပ္ၿပီး သည္ႏွင့္ ခ်က္ခ်င္း မွတ္တိုင္မွ ထြက္ခြာရသည္။ ထြက္ခြာၿပီး သည့္ေနာက္တြင္လည္း တျခား ယာဥ္မ်ားကို ေက်ာ္တက္ျခင္း မျပဳဘဲ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားသြားရန္ သတ္မွတ္ထားသည့္ ယာဥ္ေက်ာ၌ တ ျခား ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ား ေနာက္မွ တန္းစီလိုက္ပါရသည္ဟု သိရသည္။

“သိမ္ႀကီးေစ်းေလာက္ကေန ဆိပ္ကမ္းသာလမ္းေလာက္ ေရာက္ဖို႔ နာရီဝက္ေလာက္ေမာင္းရတယ္။ ခရီးသိပ္ မေဝးရင္ လမ္းေလွ်ာက္။ ႐ံုးေနာက္က် မခံႏိုင္ရင္ တကၠစီငွားစီး အဲလိုပဲလုပ္ရတာပဲ” ဟု ၎ကုမၸဏီဝန္ထမ္း က ေျပာ သည္။

ယခင္ ရန္ကုန္တိုင္း တိုင္းမႉး ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္လွေဌးဝင္း ေနရာတြင္ေရာက္ရွိလာေသာ တပ္မ(၇၇) မွ ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ ဝင္း ျမင့္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို စည္းကမ္းတက်ျဖစ္ေစရန္ ယခုကဲ့သို႔ စတင္ ကိုင္တြယ္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ရန္ကုန္ အေျခ စိုက္ သတင္းေထာက္ တဦးက ေျပာျပသည္။

“ကားသမားေတြေတာ့ ေတာ္ေတာ္ညည္းၾကတယ္။ ခုလိုတစီးေနာက္က တစီးလိုက္ေနရေတာ့ တေန႔စာ ေခါက္ ေရမျပည့္ ေတာ့ဘူး။ ဝင္ေငြေလ်ာ့ကုန္တယ္လို႔ ေျပာတယ္။ တျခားအခ်ိန္ေတြ ျပႆနာ မရွိေပမယ့္ ႐ံုးတက္ ႐ံုးဆင္း ခ်ိန္ေတြမွာ ေတာ္ေတာ္ေလး အဆင္မေျပဘူး” ဟု ၎ကဆက္ေျပာသည္။

ယခုေနာက္ပိုင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးမ်ား ပိုမိုတင္းက်ပ္သည့္ အေနႏွင့္ လမ္းေဘး ေစ်းသည္မ်ား ကိုလည္း ရွင္းလင္းထားၿပီး လွည္းတန္း အစရွိသည့္ ဆင္ေျခဖုံး ေဒသမ်ားတြင္ လမ္းေဘး ေစ်းသည္မ်ားကို လံုးဝ မေတြ႕ရ ေတာ့ေၾကာင္း သူက ေျပာသည္။
“တေယာက္ေျပာင္းလာလိုက္ တမ်ိဳးစမ္းၾကည့္လိုက္နဲ႔ လူေတြကေတာ့ အစမ္းသပ္ခံပါပဲ။ တကယ္ခံရတာက လက္လုပ္ လက္စားေတြ၊ ပ်ံက် ေစ်းသည္ေတြပါ။ ဖမ္းတယ္၊ ဆီးတယ္ ဆိုတာနဲ႔ သူတို႔ေတြအားလံုး အေျခပ်က္ကုန္ၾကတာ။ ခု ဘတ္စ္ ကားကိစၥလည္း ဒီလိုပဲ ေခါက္ေရမျပည့္ရင္ အံုနာက မနစ္နာဘူး။ ကားသမား ေတြက အိတ္စိုက္ျဖစ္ကုန္ၾကေကာ” ဟု ရန္ကုန္သတင္းေထာက္က သံုးသပ္သည္။ ယခုကာလသည္ စမ္းသပ္ ကာလျဖစ္ႏိုင္ၿပီး ေအာင္ျမင္ႏိုင္မည္ဟု မထင္ေၾကာင္း ၎ကဆက္ေျပာသည္။

စက္သံုးဆီေစ်းမ်ား အဆမတန္ ျမင့္တက္ခ်ိန္၊ ဒီဇယ္မွ စီအန္ဂ်ီယာဥ္မ်ားသို႔ စတင္ေျပာင္းခါစ၊ ယခုကဲ့သို႔ စည္းကမ္း အသစ္ စတင္ထုတ္ျပန္ခ်ိန္ စသည္ျဖင့္ အေျပာင္းအလဲကာလတုိင္းတြင္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ ေမာင္းမ်ား၊ ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ား တြက္ေျခမကိုက္သည့္ ဒုကၡခံရသည္ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆြဲေနသည့္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္တစီးမွ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ တဦးက ေျပာျပသည္။

“စည္းကမ္းအတုိင္း မလိုက္နာရင္ ဖမ္းတယ္။ အဖမ္းခံရတာနဲ႔ အလုပ္႐ႈပ္၊ ပိုက္ဆံကုန္၊ ဝင္ေငြေလ်ာ့ ကုန္ေတာ့ အဖမ္းမခံ ရဲဘူး။ လမ္းမွာ ရဲေတြ႕သမွ်ကိုလည္း ၅၀၊ ၁၀၀ ဆက္ေၾကးလို ေပးရေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ တခုခု ျဖစ္ရင္ က်ေနာ္တို႔ပဲ နစ္နာတာ။ ဒီၾကားထဲ လူတိုင္း ဒုကၡေရာက္တဲ့၊ နာဂစ္မုန္တိုင္း တိုက္တဲ့ အခ်ိန္မ်ိဳးမွာလည္း က်ေနာ္တို႔ပါ ဒုကၡေရာက္ရတာ။ ဘယ္ဟာမွမလြတ္ဘူး” ဟု ၎က ေျပာသည္။

0 comments:

 
----------------------------------------- */ /* EOT ----------------------------------------- */