တရားလို႕ေျပာဖို႕အတြက္ မတရားတာကို အရင္သိဖို႕ လိုပါတယ္ ။ ဘယ္ဟာေတြက မတရားတာေတြလဲ ဆိုတာကိုေသျခာ နားလည္ သေဘာေပါက္မွ အဲဒါေတြရဲ႕ ဆန္႕က်င္ဖက္ျဖစ္တာေတြကို တရား လို႕ ေျပာရမွာ ပဲျဖစ္ပါတယ္ ။ မတရားတာေတြကို မတရားဘူးလို႕ ေသျခာမသိေသးသူေတြဟာ မိမိနဲ႕ တသားထည္းျဖစ္ေနတဲ့ မတရားျခင္းမ်ားကို မသိနိုင္ မျမင္နိုင္ပါဘူး ။ အဲဒီအတြက္ပဲ မပယ္နိုင္တဲ့ အတြက္ လုပ္ေနက်ေျပာေနက် ေတြး ေနက် ေခါက္ရိုးက်ိဳးေနတဲ့ အမွဳေတြကို မတရားမွဳေတြပါလို႕ မသိနိုင္တဲ့အတြက္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ၀မ္းသာအားရ အားထုတ္လုပ္ေဆာင္ၾကပါတယ္ ။ မတရားဘူးလို႕မသတ္မွတ္ပါဘူး ။
(လုပ္ေနက်အလုပ္ ျဖစ္လို႕ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး လုပ္ၾကတာပါပဲ)
လုပ္ေနက်အလုပ္ကို အမွားေတြလို႕မသိနိုင္ပဲ ကိုယ့္ဥပါဒါန္နဲ႕ ကိုယ္အမွန္ပဲထင္ျပီး လုပ္ေနရင္းနဲ႕ပဲ သံသရာ အဆက္ဆက္ အဲဒါကို ကၽြမ္းက်င္လိမၼာျပီး ၀ါသနာ အေလ့ အထံု အေမြ႕တဆင့္ထက္တဆင့္တက္ျပီး စရိုက္ အျဖစ္ ေရာက္ရွိလာျပီး အသက္ရွင္တဲ့ ဘ၀ တေလွ်ာက္ အဲဒီစရိုက္နဲ႕ ဘ၀ကို ပံုေဖၚျပဳစု တည္ေဆာက္လို့ ဘ၀ခရီးကို ေနာက္သြားမဲ့ သံသရာခရီးအထိ ဒီကၽြမ္းက်င္ျပီးသားစရိုက္နဲ႕ ခရီးဆက္ၾကတာပါပဲ ။
အမွား လို႕ဆိုရမဲ့ မတရားဆိုတာကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႕ေမြးလာကတည္းက သညာထဲမွာ စြဲေနေအာင္ မွတ္ထားတဲ့ ( ေလာဘ ၊ ေဒါသ ၊ ေမာဟ ) ဆိုတဲ့ ေဟတု (ဟိတ္) ထိုက္တဲ့ တရားဆိုးေတြပါ ။
စကားလံုးအရ အသံအရ “ေလာဘ” ဆိုတာကို အလြတ္ရေနေပမဲ့ ၊ သညာနဲ႕ မွတ္သိထားေတာ့ ဒီေလာဘကို ဘယ္လိုဆိုတာ နက္နက္ နဲနဲ ဉာဏ္နဲ႕သေဘာေပါက္မသိနိုင္ရင္ျဖင့္ ၊မေကာင္းဘူးလို႕ ေျပာေျပာေနျပီး ဘယ္ လိုဘယ္ပံု ဘယ္ေလာက္ ရြံစရာ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေအာင္ မေကာင္းမွန္းမသိေတာ့ေလာဘရဲ႕ မတရားမွဳ ကို လက္ခံထားမိျပီး အေရးမၾကီးသလို လုပ္ေနက်အတိုင္း ‘ ေလာဘ’ ဦးစီးျပီးလုပ္ေတာ့တာပါပဲ ။
သိသလိုနဲ႕ တကယ္မသိေတာ့ ပါးစပ္ကမေကာင္းဘူေျပာျပီး လက္ေတြ႕မွာ စရိုက္ထဲေရာက္ေနျပီးသား ေလာဘ နဲ႕ပဲ လုပ္ေနက်အ တိုင္းလုပ္မိေနၾကတာပါပဲ ။ လုပ္ေနက်အတိုင္း ေဒါသနဲ႕လုပ္တာပါပဲ ။
လုပ္ေနက်အတိုင္း ပညာမဲ့စြာ ေမာဟဦးစီးတဲ့ ေလာဘ ေဒါသ စရိုက္နဲ႕ဘ၀ခရီးကိုေလ်ာက္ေနၾကတာပါပဲ ။
အဲဒါေတြဟာ မတရား ေတြပါ ။ အကုသိုလ္ စရိုက္ဆိုးေတြပါ ။ အက်ဥ္းမွ်နဲ႕ဒီလိုပဲ ဆိုပါရေစ ။
ဒါေတြက မတရား ေတြဆိုရင္ တရားတာေတြက ဘာေတြလဲဆိုေတာ့ မတရားရဲ႕ ဆန္႕က်င္ရာသည္ တရားပါပဲ လို႕ ဆိုရမွာပါ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ တို႕ရဲ႕ ဆန္႕က်င္ဖက္က ( အေလာဘ ၊အေဒါသ ၊ အေမာဟ )
အဲဒီဟာေတြကို (တရား) မွန္ကန္တဲ့ ကုသိုလ္တရားေတြ လို႕ ဖြင့္ဆိုပါရေစ ။
တရားကို တနည္းေျပာဆိုလို႕ရပါတယ္ ။
ကုသိုလ္တရား အကုသိုလ္တရား အားလံုးဟာ တရားေတြခ်ည္းပဲလို႕ ဆိုနိုင္ေပမဲ့ ။ တရားနဲ႕အညီေနထိုင္ျခင္း တရားရွိျခင္း ဆိုတဲ့သေဘာမွာေတာ့ အလံုးစံုေသာကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ေတြနဲ႕ ေနထိုင္ျခင္းလို႕ ယူလို႕မရပါဘူး။
သေဘာေပါက္လြဲနိုင္တဲ့ အခ်က္ပါ ။
ဒါေၾကာင့္ တရား နဲ႕ေနထိုင္ျခင္း မတရားနဲ႕ေနထိုင္ျခင္း မ်ားရဲ႕ သေဘာကို ဖြင့္ဆိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္ ။
တနည္းဆိုရရင္ ..မတရားဆိုတာ ( အဓမၼ ) ျဖစ္ျပီး တရားဆိုတာက ( ဓမၼ ) ကိုဆိုျခင္းမွ်သာပါ ။
မတရားတာကို မတရားဘူးလို႕ ေသျခာမသိရင္ မတရားမွဳေတြကို မပယ္နိုင္ပဲအခ်ိန္နဲ႕အမွ် လုပ္မိေနျပီး
ကိုယ္ဟာ မတရားတဲ့သူ ရဲ႕ အျဖစ္နဲ႕ ဘ၀မွာ အကုသိုလ္ အလုပ္ေတြကို တဏွာ ၊ မာန၊ ဒိ႒ိ တို႕က ပံုေဖၚ ထားတဲ့ ( ငါ ) ဆိုတာၾကီး ဦးစီးျပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီး (ငါ) ၾကီးထြားဖို႕ လုပ္ေတာ့တာပါပဲ ။
ပါးစပ္က ဘုရား ဘုရား ။ လက္က ကားယား ကားယား ျဖစ္ကုန္တာေပါ့ ။
ဒီလိုအျဖစ္မ်ိဳးေတြ ေလ်ာ့ပါးလာဖို႕က ဗုဒၶေဒသနာေတြထည္းမွာအေရးအၾကီးဆံုးျဖစ္တဲ့ ( အပၸမာဒ )
ဆိုတဲ့ မေမ့ မေလ်ာ့ မေပါ့ မဆ တဲ့ သတိနဲ႕ ေနထိုင္ျခင္း အက်င့္ကိုက်င့္ရမွာျဖစ္ပါတယ္ ။
ဘာလုပ္လုပ္ ကိုယ့္စိတ္ကေလးကို ကိုယ္ျပန္ၾကည့္ လိုခ်င္တာေလးပါေနသလား ။
မေက်နပ္တာေလးပါေနလား ငါ လိုလူဆိုတဲ့ မာန္ေလး၀င္ေနသလား ။ အဲဒါေလးေတြကို ျပန္ျပန္ျပီးစစ္ၾကည့္ပါ။ အစမွာ ေသျခာမသိေသးေပမဲ့ အေလ့အက်င့္ဆိုတဲ့ အာေသ၀န ပစၥည္းတပ္လာရင္ တျဖည္းျဖည္း ထင္ထင္ ရွားရွား အဲဒီေလာဘ ရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ေလးေတြ ေဒါသရဲ႕သဘာ၀ေလးေတြ မာနရဲ႕ သဘာ၀ေလးေတြ ျမင္ လာ မယ္ ။ ဉာဏ္အားက လိုက္လာရင္ ပိုလို႕ ထင္ရွားလာမယ္ ။ ေလာဘကို ေသျခာဉာဏ္နဲ႕ သိျမင္ လာရင္ ။ ဘယ္ေလာက္ေတာင္မွ ဆိုးရြားတဲ့သေဘာရွိတယ္ဆိုတာကို သဘာ၀က်က် သိလာမယ္ ။ ျဖစ္ခြင့္ လည္းတျဖည္းျဖည္း နည္းပါးလာမယ္ ဆိုေတာ့ သူ႕ရဲ႕ အင္အားကလည္း ေလ်ာ့ပါးလာမယ္ ။ အာရံု လာတိုက္တဲ့ အခ်ိန္တိုင္း သူက ဦးမေဆာင္နိုင္ေလာက္ေအာင္ အင္အားခ်ိနဲ႕လာတဲ့အခ်ိန္ကို တခ်ိန္မွာ ေရာက္ရွိလာမွာပါပဲ ။
ထိုနည္း ႏွင္ႏွင္ ေဒါသလည္းပါးလာျပီးအားနည္းျပီး ဦးမေဆာင္နိုင္ေအာင္ ခ်ိနဲ႕ လာမွာပါ ။
ေလာဘ အားနည္းလာရင္ အေလာဘက အားၾကီးလာမွာပါ ။ သူတို႕က ဆန္းက်င္ဘက္ ေတြ ဆိုေတာ့ ၊ ေဒါသ အားနည္းလာရင္လည္း အေဒါသ အားေကာင္းလာပါျပီ ။ စိတ္ျဖစ္တိုင္း သိ ေပးေနတဲ့ သတိ အပၸမာဒ ကလည္း ေမာဟကို အင္အားနည္းေစျပီး အေမာဟ ဆိုတဲ့ ပညာကို အားေကာင္းေစမွာပါ ။ သိရံုမွ်မဟုတ္ေတာ့ပဲ ေသေသ ျခာျခာ သိတဲ့အဆင့္ ရလာမွာပါ ။
အဲဒီလိုျဖစ္လာတာနဲ႕အမွ် အေကာင္းအဆိုး အေၾကာင္းအက်ိဳး (ဓမၼ နဲ႕ အဓမၼ ) အမွားနဲ႕ အမွန္ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခား တဲ့ ဉာဏ္ပညာအားနဲ႕ ဘ၀ခရီးကို မွန္ကန္စြာ ေလွ်ာက္လွမ္းနိုင္တဲ့ ဘ၀ေနနည္းကို ရလာမွာပါ ။
အဲဒီ ဘ၀ေနနည္း နဲ႕ ေနထိုင္ျခင္းကို တရားနဲ႕ ေနထိုင္ျခင္းလို႕ဆိုျပီး ။ အဲဒီလို ေနထိုင္နိုင္သူကို တရားရွိသူ လို႕ေခၚပါတယ္ ။ ဒီလိုေနဖို႕ အျမဲမျပတ္သတိကပ္ျပီး က်င့္ၾကံ့အားထုတ္ေနသူကိုေတာ့ တရားအားထုတ္သူလို႕ ဆိုရမွာပါ ။
ကဲ ဒီေတာ့ ဘာလဲဟဲ့ ( တရား ) ဘယ္လိုေနမွ (တရား) ဘယ္လိုက်င့္မွ(တရား) ေခၚမွာလဲ။
ကိုယ္တရားတာလုပ္တယ္ မလုပ္ဘူးဆိုတာသိဖို႕ မလုပ္ခင္ျဖစ္လိုက္တဲ့ စိတ္ကိုၾကည့္ၾကစို႕ ။
လိုခ်င္ေနတဲ့ ေလာဘရဲ႕သေဘာေလးပါေနသလား ။ မႏွစ္သက္တဲ့ ေဒါသ သေဘာေလးပါေနသလား။
ေထာင္လႊားတဲ့ မာနသေဘာေလးပါေနသလား ။ မနာလိုတဲ့ ဣႆာ သေဘာေလးပါေနသလား ။
၀န္တိုျခင္း မစ ၦရိယ သေဘာေလးပါေနသလား ။ အဲဒါေလးေတြကို စစ္ျပီး တရားသလား..
မတရား ဘူးလား ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အေျဖ ထုတ္လိုက္ ၾကစို႕ ။
(တရားတာလုပ္မွ တရားမယ္ ၊ မတရားတာလုပ္ရင္ မတရားဘူး )
(ပါးစပ္နဲ႕ တရားအားမထုတ္နဲ႕ ၊ လက္ေတြ႕တရားတာလုပ္ျပီး တရားအားထုတ္ )
(တရားတဲ့ စိတ္ကေလးျဖစ္ရဲ႕လားလို႕ စိတ္ကိုအရင္စစ္ ေလာဘ ေဒါသ မာန ……ဒါေတြပါေနသလား )
ကမာၻေျမၾကီး ျငိမ္းခ်မ္းေစဖို႕ ။ ( အမ်ားနားလည္နိုင္ရန္ အက်ဥ္းမွ်ေဖၚျပျခင္းသာ ၊ ျပည့္စံုသည္ဟုမဆို )
ေမတၱာျဖင့္
( အ.ဘ.ယ )
(လုပ္ေနက်အလုပ္ ျဖစ္လို႕ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး လုပ္ၾကတာပါပဲ)
လုပ္ေနက်အလုပ္ကို အမွားေတြလို႕မသိနိုင္ပဲ ကိုယ့္ဥပါဒါန္နဲ႕ ကိုယ္အမွန္ပဲထင္ျပီး လုပ္ေနရင္းနဲ႕ပဲ သံသရာ အဆက္ဆက္ အဲဒါကို ကၽြမ္းက်င္လိမၼာျပီး ၀ါသနာ အေလ့ အထံု အေမြ႕တဆင့္ထက္တဆင့္တက္ျပီး စရိုက္ အျဖစ္ ေရာက္ရွိလာျပီး အသက္ရွင္တဲ့ ဘ၀ တေလွ်ာက္ အဲဒီစရိုက္နဲ႕ ဘ၀ကို ပံုေဖၚျပဳစု တည္ေဆာက္လို့ ဘ၀ခရီးကို ေနာက္သြားမဲ့ သံသရာခရီးအထိ ဒီကၽြမ္းက်င္ျပီးသားစရိုက္နဲ႕ ခရီးဆက္ၾကတာပါပဲ ။
အမွား လို႕ဆိုရမဲ့ မတရားဆိုတာကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႕ေမြးလာကတည္းက သညာထဲမွာ စြဲေနေအာင္ မွတ္ထားတဲ့ ( ေလာဘ ၊ ေဒါသ ၊ ေမာဟ ) ဆိုတဲ့ ေဟတု (ဟိတ္) ထိုက္တဲ့ တရားဆိုးေတြပါ ။
စကားလံုးအရ အသံအရ “ေလာဘ” ဆိုတာကို အလြတ္ရေနေပမဲ့ ၊ သညာနဲ႕ မွတ္သိထားေတာ့ ဒီေလာဘကို ဘယ္လိုဆိုတာ နက္နက္ နဲနဲ ဉာဏ္နဲ႕သေဘာေပါက္မသိနိုင္ရင္ျဖင့္ ၊မေကာင္းဘူးလို႕ ေျပာေျပာေနျပီး ဘယ္ လိုဘယ္ပံု ဘယ္ေလာက္ ရြံစရာ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေအာင္ မေကာင္းမွန္းမသိေတာ့ေလာဘရဲ႕ မတရားမွဳ ကို လက္ခံထားမိျပီး အေရးမၾကီးသလို လုပ္ေနက်အတိုင္း ‘ ေလာဘ’ ဦးစီးျပီးလုပ္ေတာ့တာပါပဲ ။
သိသလိုနဲ႕ တကယ္မသိေတာ့ ပါးစပ္ကမေကာင္းဘူေျပာျပီး လက္ေတြ႕မွာ စရိုက္ထဲေရာက္ေနျပီးသား ေလာဘ နဲ႕ပဲ လုပ္ေနက်အ တိုင္းလုပ္မိေနၾကတာပါပဲ ။ လုပ္ေနက်အတိုင္း ေဒါသနဲ႕လုပ္တာပါပဲ ။
လုပ္ေနက်အတိုင္း ပညာမဲ့စြာ ေမာဟဦးစီးတဲ့ ေလာဘ ေဒါသ စရိုက္နဲ႕ဘ၀ခရီးကိုေလ်ာက္ေနၾကတာပါပဲ ။
အဲဒါေတြဟာ မတရား ေတြပါ ။ အကုသိုလ္ စရိုက္ဆိုးေတြပါ ။ အက်ဥ္းမွ်နဲ႕ဒီလိုပဲ ဆိုပါရေစ ။
ဒါေတြက မတရား ေတြဆိုရင္ တရားတာေတြက ဘာေတြလဲဆိုေတာ့ မတရားရဲ႕ ဆန္႕က်င္ရာသည္ တရားပါပဲ လို႕ ဆိုရမွာပါ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ တို႕ရဲ႕ ဆန္႕က်င္ဖက္က ( အေလာဘ ၊အေဒါသ ၊ အေမာဟ )
အဲဒီဟာေတြကို (တရား) မွန္ကန္တဲ့ ကုသိုလ္တရားေတြ လို႕ ဖြင့္ဆိုပါရေစ ။
တရားကို တနည္းေျပာဆိုလို႕ရပါတယ္ ။
ကုသိုလ္တရား အကုသိုလ္တရား အားလံုးဟာ တရားေတြခ်ည္းပဲလို႕ ဆိုနိုင္ေပမဲ့ ။ တရားနဲ႕အညီေနထိုင္ျခင္း တရားရွိျခင္း ဆိုတဲ့သေဘာမွာေတာ့ အလံုးစံုေသာကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ေတြနဲ႕ ေနထိုင္ျခင္းလို႕ ယူလို႕မရပါဘူး။
သေဘာေပါက္လြဲနိုင္တဲ့ အခ်က္ပါ ။
ဒါေၾကာင့္ တရား နဲ႕ေနထိုင္ျခင္း မတရားနဲ႕ေနထိုင္ျခင္း မ်ားရဲ႕ သေဘာကို ဖြင့္ဆိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္ ။
တနည္းဆိုရရင္ ..မတရားဆိုတာ ( အဓမၼ ) ျဖစ္ျပီး တရားဆိုတာက ( ဓမၼ ) ကိုဆိုျခင္းမွ်သာပါ ။
မတရားတာကို မတရားဘူးလို႕ ေသျခာမသိရင္ မတရားမွဳေတြကို မပယ္နိုင္ပဲအခ်ိန္နဲ႕အမွ် လုပ္မိေနျပီး
ကိုယ္ဟာ မတရားတဲ့သူ ရဲ႕ အျဖစ္နဲ႕ ဘ၀မွာ အကုသိုလ္ အလုပ္ေတြကို တဏွာ ၊ မာန၊ ဒိ႒ိ တို႕က ပံုေဖၚ ထားတဲ့ ( ငါ ) ဆိုတာၾကီး ဦးစီးျပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီး (ငါ) ၾကီးထြားဖို႕ လုပ္ေတာ့တာပါပဲ ။
ပါးစပ္က ဘုရား ဘုရား ။ လက္က ကားယား ကားယား ျဖစ္ကုန္တာေပါ့ ။
ဒီလိုအျဖစ္မ်ိဳးေတြ ေလ်ာ့ပါးလာဖို႕က ဗုဒၶေဒသနာေတြထည္းမွာအေရးအၾကီးဆံုးျဖစ္တဲ့ ( အပၸမာဒ )
ဆိုတဲ့ မေမ့ မေလ်ာ့ မေပါ့ မဆ တဲ့ သတိနဲ႕ ေနထိုင္ျခင္း အက်င့္ကိုက်င့္ရမွာျဖစ္ပါတယ္ ။
ဘာလုပ္လုပ္ ကိုယ့္စိတ္ကေလးကို ကိုယ္ျပန္ၾကည့္ လိုခ်င္တာေလးပါေနသလား ။
မေက်နပ္တာေလးပါေနလား ငါ လိုလူဆိုတဲ့ မာန္ေလး၀င္ေနသလား ။ အဲဒါေလးေတြကို ျပန္ျပန္ျပီးစစ္ၾကည့္ပါ။ အစမွာ ေသျခာမသိေသးေပမဲ့ အေလ့အက်င့္ဆိုတဲ့ အာေသ၀န ပစၥည္းတပ္လာရင္ တျဖည္းျဖည္း ထင္ထင္ ရွားရွား အဲဒီေလာဘ ရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ေလးေတြ ေဒါသရဲ႕သဘာ၀ေလးေတြ မာနရဲ႕ သဘာ၀ေလးေတြ ျမင္ လာ မယ္ ။ ဉာဏ္အားက လိုက္လာရင္ ပိုလို႕ ထင္ရွားလာမယ္ ။ ေလာဘကို ေသျခာဉာဏ္နဲ႕ သိျမင္ လာရင္ ။ ဘယ္ေလာက္ေတာင္မွ ဆိုးရြားတဲ့သေဘာရွိတယ္ဆိုတာကို သဘာ၀က်က် သိလာမယ္ ။ ျဖစ္ခြင့္ လည္းတျဖည္းျဖည္း နည္းပါးလာမယ္ ဆိုေတာ့ သူ႕ရဲ႕ အင္အားကလည္း ေလ်ာ့ပါးလာမယ္ ။ အာရံု လာတိုက္တဲ့ အခ်ိန္တိုင္း သူက ဦးမေဆာင္နိုင္ေလာက္ေအာင္ အင္အားခ်ိနဲ႕လာတဲ့အခ်ိန္ကို တခ်ိန္မွာ ေရာက္ရွိလာမွာပါပဲ ။
ထိုနည္း ႏွင္ႏွင္ ေဒါသလည္းပါးလာျပီးအားနည္းျပီး ဦးမေဆာင္နိုင္ေအာင္ ခ်ိနဲ႕ လာမွာပါ ။
ေလာဘ အားနည္းလာရင္ အေလာဘက အားၾကီးလာမွာပါ ။ သူတို႕က ဆန္းက်င္ဘက္ ေတြ ဆိုေတာ့ ၊ ေဒါသ အားနည္းလာရင္လည္း အေဒါသ အားေကာင္းလာပါျပီ ။ စိတ္ျဖစ္တိုင္း သိ ေပးေနတဲ့ သတိ အပၸမာဒ ကလည္း ေမာဟကို အင္အားနည္းေစျပီး အေမာဟ ဆိုတဲ့ ပညာကို အားေကာင္းေစမွာပါ ။ သိရံုမွ်မဟုတ္ေတာ့ပဲ ေသေသ ျခာျခာ သိတဲ့အဆင့္ ရလာမွာပါ ။
အဲဒီလိုျဖစ္လာတာနဲ႕အမွ် အေကာင္းအဆိုး အေၾကာင္းအက်ိဳး (ဓမၼ နဲ႕ အဓမၼ ) အမွားနဲ႕ အမွန္ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခား တဲ့ ဉာဏ္ပညာအားနဲ႕ ဘ၀ခရီးကို မွန္ကန္စြာ ေလွ်ာက္လွမ္းနိုင္တဲ့ ဘ၀ေနနည္းကို ရလာမွာပါ ။
အဲဒီ ဘ၀ေနနည္း နဲ႕ ေနထိုင္ျခင္းကို တရားနဲ႕ ေနထိုင္ျခင္းလို႕ဆိုျပီး ။ အဲဒီလို ေနထိုင္နိုင္သူကို တရားရွိသူ လို႕ေခၚပါတယ္ ။ ဒီလိုေနဖို႕ အျမဲမျပတ္သတိကပ္ျပီး က်င့္ၾကံ့အားထုတ္ေနသူကိုေတာ့ တရားအားထုတ္သူလို႕ ဆိုရမွာပါ ။
ကဲ ဒီေတာ့ ဘာလဲဟဲ့ ( တရား ) ဘယ္လိုေနမွ (တရား) ဘယ္လိုက်င့္မွ(တရား) ေခၚမွာလဲ။
ကိုယ္တရားတာလုပ္တယ္ မလုပ္ဘူးဆိုတာသိဖို႕ မလုပ္ခင္ျဖစ္လိုက္တဲ့ စိတ္ကိုၾကည့္ၾကစို႕ ။
လိုခ်င္ေနတဲ့ ေလာဘရဲ႕သေဘာေလးပါေနသလား ။ မႏွစ္သက္တဲ့ ေဒါသ သေဘာေလးပါေနသလား။
ေထာင္လႊားတဲ့ မာနသေဘာေလးပါေနသလား ။ မနာလိုတဲ့ ဣႆာ သေဘာေလးပါေနသလား ။
၀န္တိုျခင္း မစ ၦရိယ သေဘာေလးပါေနသလား ။ အဲဒါေလးေတြကို စစ္ျပီး တရားသလား..
မတရား ဘူးလား ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အေျဖ ထုတ္လိုက္ ၾကစို႕ ။
(တရားတာလုပ္မွ တရားမယ္ ၊ မတရားတာလုပ္ရင္ မတရားဘူး )
(ပါးစပ္နဲ႕ တရားအားမထုတ္နဲ႕ ၊ လက္ေတြ႕တရားတာလုပ္ျပီး တရားအားထုတ္ )
(တရားတဲ့ စိတ္ကေလးျဖစ္ရဲ႕လားလို႕ စိတ္ကိုအရင္စစ္ ေလာဘ ေဒါသ မာန ……ဒါေတြပါေနသလား )
ကမာၻေျမၾကီး ျငိမ္းခ်မ္းေစဖို႕ ။ ( အမ်ားနားလည္နိုင္ရန္ အက်ဥ္းမွ်ေဖၚျပျခင္းသာ ၊ ျပည့္စံုသည္ဟုမဆို )
ေမတၱာျဖင့္
( အ.ဘ.ယ )
0 comments:
Post a Comment